دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

معرفی سایت Dribbble و نحوه ی کسب درآمد دلاری از آن

معرفی سایت Dribbble و نحوه ی کسب درآمد دلاری از آن

به لطف گستردگی دنیای وب پلتفرم هایی وجود دارند که می توان در آن ها شناخته شد و از آن ها کسب درآمد کرد. به عنوان مثال سایت  500px یک پلتفرم قوی برای فعالان در حوزه عکاسی است. عکاسان می توانند نمونه کارهای خود را در این وب سایت قرار دهند و برای کارهایشان از نمونه کارهای دیگران الهام بگیرند. سایت Upwork  یک پلتفرم گستره از شبکه متخصصین در حوزه های مختلف است که افراد می توانند پروژه های دورکار قبول کنند و انجام دهند. گرافیست ها و طراحان وب نیز می توانند از سایت هایی مانند Behance یا Dribbble استفاده کنند. اگر در حوزه گرافیکی فعالیت می کنید و دوست دارید از آن کسب درآمد دلاری داشته باشید بد نیست با این پلتفرم ها بیشتر آشنایی داشته باشید و کار با Dribbble را فرا بگیرید. در این مقاله در مورد کسب در آمد دلاری از سایت دریبل و نحوه ی نقد کرد درآمد ارزی صحبت خواهیم کرد.

سایت Dribbble چیست؟

بدیهی است که همه افراد امروز از شبکه های اجتماعی بسیار محبوب مانند توییتر و اینستاگرام استفاده می کنند اما این شبکه ها امکان های بسیار محدودی برای فعالان حوزه های تخصصی ارائه می دهند و بیشتر مخاطبان عام دارند. هر گرافیست یا طراح وب یا عکاس نیاز به ایجاد یک پورتفولیو برای نمایش نمونه کارهایش دارد. Dribbble  نیز یکی از این پلتفرم هاست. البته این سایت اولین و تنها سایت مخصوص به این کار نیست در سایت Behance نیز فعالیت های مشابه انجام می شود بنابراین می توانید به صورت موازی از امکانات هر دوی آن ها استفاده کنید.

سایت Dribbble یک شبکه اجتماعی برای طراحان در زمینه های مختلف  انیمیشن ، UI ، تایپوگرافی و موارد دیگر است. طراحان تصاویری از کار خود (اصطلاحا شات گفته می شوند) بارگذاری می کنند ، و از سایر طراحان بازخورد می گیرند. با شروع دریبل در سال 2009 ، هدف ایجاد یک شبکه اجتماعی منحصر به فرد برای طراحان بود که فقط بهترین های طراحی را شامل می شد ، به همین دلیل اعضای دریبل فقط با دریافت یک دعوت شخصی از یک عضو دیگر می توانند به آن بپیوندند. معنی آن چیست؟ شما می توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید و عکس های طراحان مختلف را آزادانه مشاهده کنید ، اما اگر می خواهید عکس ها را خودتان بارگذاری کنید ، باید یک دعوت نامه دریافت کنید.

از سایت دریبل می توانید کسب درآمد دلاری داشته باشید و این یکی از بزرگ ترین نقاط مثبت این سایت است. اما اگر در حال حاضر به دنبال شغل نیستید ، باز ارزش دارد که در سایت دریبل عضو باشید. این یک شبکه اجتماعی مملو از طراحان با استعداد و طرح های خلاقانه است. شما می توانید صدها هزار طرح آپلود شده توسط طراحان دنیا را مشاهده کنید و از آن ها الهام بگیرید.

مزایای استفاده از سایت Dribbble

  • وب سایت دریبل یک مرجع تخصصی و بزرگ از نمونه کارهای بهترین طراحان جهان است.
  • اگر به دنبال فرصت شغلی خوب و کسب درآمد دلاری هستید برای شما مناسب است.
  • کارفرمایان به امید پیدا کردن بهترین کارمند برای تیم خود ، دریبل را چک می کنند، پس اگر دوست دارید کارهایتان را برون سپاری کنید سایت دریبل جای خوبیست.
  • هنگامی که طرحی را داخل سایت Dribbble قرار می دهید، آن طرح را به صورت جهانی به نام خود زده اید زیرا دیگر کسی نمی تواند آن طرح را به نام خود منتشر کند.
  • سایت دریبل مانند یک رزومه ی کاری برای شما اعتبار به همراه خواهد داشت.
  • شما با همکاران خود در سایت دربیل ارتباط برقرار می کنید و از نظرات و انتقادهایشان جهت پیشبرد کار خود استفاده خواهید کرد.

نحوه ی ثبت نام و هزینه ی استفاده از سایت Dribbble

شما به آسانی می توانید وارد سایت دریبل شوید و در سایت ثبت نام کنید. نکته ی مهم در مورد این سایت این است، هنگامی که شما ثبت نام رایگان اولیه را انجام می دهید نمی توانید از امکانات پیشرفته ی سایت استفاده کنید. در دسترسی رایگان شما می توانید نمونه کارهای همکاران را مشاهده کنید یا برایشان کامنت بگذارید و لایک کنید. اگر امکانات بیشتر نیازدارید باید ماهیانه ۵ دلار برای نسخه ی پیشرفته یا pro و ماهیانه ۱۵ دلار برای نسخه ی تجاری یا business pro پرداخت کنید. شرایط پرداخت برای صاحبان کسب و کار که به دنبال استخدام نیرو هستند کمی سخت تر می شود. اگر بخواهند یک job board بسازند باید ۲۹۹ دلار بپردازند و اگر بخواهند گزینه designer search  یعنی توانایی جست و جو در بهترین طراحان را داشته باشند نیز همین مبلغ را باید بپردازند. اما اگر به هر دو قابلیت نیاز داشته باشند باید مبلغ ۷۹۹ دلار ماهیانه پرداخت کنند. در هر کدام از این موقعیت ها برای پرداخت های خارجی خود می توانید از سایت ایرانیکارت استفاده کنید. در ادامه چند روش برای امکان گرفتن دعوت نامه معرفی می کنیم.

چگونه دعوت نامه دریبل بگیرم؟

کار با Dribbble

اگر با نحوه ی کار با Dribbble آشنا نیستید بهتر است بدانید در دریبل شما یا prospect هستید و یا player. در واقع prospect کسی است که در سایت ثبت نام کرده است اما هنوز توسط کسی دعوت نامه نگرفته است بنابراین فعالیت آن محدودیت هایی دارد. به عنوان مثال آن ها می توانند دیگران را دنبال کنند عکس هایشان را ببینند و لایک کنند اما اگر در پروفایل خود پست بگذارند جایی نمایش داده نمی شود و فقط در پروفایل می ماند تا زمانی که دعوت نامه دریافت کنند.

Player کسی است که دعوت نامه دریافت کرده است و حال می تواند آزادانه در سایت فعالیت کند. حتی توانایی این را دارد که برای دیگران دعوت نامه بفرستند.  حال که با این دو اصطلاح آشنا شدید بهتر است بدانید که چگونه از دریبل دعوت نامه دریافت کنید:

  • اولین قدم – یک پروفایل حرفه ای بسازید

هنگامی که تازه وارد اکانت دریبل خود می شوید نمی توانید دیگران را در جریان شات هایی که گذاشته اید بگذارید. اما دیگر اطلاعات پروفایل شما کاملا نمایش داده می شود. بنابراین اطلاعات پروفایل خود را به دقت تکمیل کنید و برای پروفایل خود یک عکس مناسب بگذارید. با قرار دادن نمونه کار های خوب و توضیح دادن مطالب به دیگران القا کنید که چقدر برای عضو شدن در سایت مشتاق هستید.

  • قدم دوم – از دیگر فعالان بپرسید

باید کمی بجنید و از هر کسی که می توانید بپرسید. معمولا افراد آنقدر خوش شانس نیستند که اطرافیانشان دعوت نامه داشته باشند بنابراین باید در شبکه های اجتماعی بلاگ ها جست و جو کنید شاید فردی که بتواند شما را دعوت کند پیدا کنید.

  • قدم سوم- از طریق سایت دریبل دعوت نامه بگیرید

اگر نمونه های بسیار خوب آپلود کنید و بتوانید نظر دیگر اعضا را در دریبل به خود جلب کنید احتمال دارد که کسی برای شما دعوت نامه بفرستند. در قسمت جست و جوی سایت بر روی علامت ذره بین کلیک کنید و invite را سرچ کنید . ممکن است افرادی اعلام کنند که می توانند چند نفر را دعوت کنند. اگر عکسی را دیدید که بر روی آن نوشته شده بود invite بر روی آن کلیک کنید و شرایط را بخوانید. معمولا فرد از شما می خواهد لینک نمونه کار های خود را برایش بفرستید و یا چند نمونه کار را برایش ایمیل کنید. در مرحله ی بعدی اگر به طرح ها و ایده های شما جذب شد برایتان دعوت نامه می فرستد.

استفاده از Dribbble

کسب درآمد دلاری با استفاده از Dribbble

این روزها بیشتر افرادی که به صورت دورکاری یا فریلنسری کار می کنند ترجیح می دهند برای کسب درآمد بیشتر و داشتن رزومه قوی، در پروژه های خارجی فعالیت کنند. سایت دریبل یک بستر فوق العاده برای یافتن شغل در زمینه های طراحی است. کار با Dribbble ساده است. هنگامی که وارد سایت می شوید اگر در نوار ابزار بالا گزینه ی for designers را کلیک کنید و لیست تمامی مشاغل مشاهده خواهید کرد. عنوان های شغلی مختلف را بررسی کنید و آنچه بیشتر به زمینه های فعالیت شما نزدیک است را انتخاب کنید. برای فعالیت در این قسمت سایت باید از پیش دعوتنامه داشته باشید یا نخسه ی بیزینس سایت را خریداری کنید. با داشتن این دسترسی می توانید به صورت مستقیم برای کارفرما پیام بفرستید و در مورد جزئیات پروژه و پرداخت ها صحبت کنید.

راه های زیادی برای استخدام شدن در سایت دربیل و کار با Dribbble وجود دارد شما می توانید به قسمت job board بروید و یا در قسمت talent partner پروفایل خود را ثبت کنید. برای اینکه شانس شما در پیدا کردن شغل مورد علاقتان بیشتر شود سایت دریبل طبق آمارهایی که دارد شش روش برای حرفه ای تر کردن پورتفولیو خودتان پیشنهاد می دهد:

  • لینک تمامی پروفایل های شبکه اجتماعی را وارد کنید

کار با Dribbble برای یافتن کارمند بسیار ساده است بنابراین در این سایت تعداد مدیران کسب و کار بسیار هستند، آنها برای یافتن فرد مناسب برای کار خود در سایت جست و جو می کنند. با لینک کردن اکانت خود با دیگر پروفایل های شبکه های اجتماعی شانس خود را برای انتخاب شدن افزایش می دهید زیرا شما تمامی اطلاعاتی که کارفرما می خواهد را در اختیارش می گذارید. اگر کافرما نتواند به خوبی شما و علاقمندی هایتان را در سایت پیدا کند بی شک از لیست انتخابی اش حذف می شوید بنابراین حتما اینکار را انجام دهید.

  • لوکیشن خود را دقیق وارد کنید

اگر لوکیشن خود را دقیق وارد نکنید شانس اینکه در نتایج جست و جو بالا بیایید را از دست خواهید داد. بهترین کار این است که لوکیشن خود را وارد کنید تا اگر کسی خواست از منطقه ی خاصی افرادی را بیابد اینکار برایش سخت نباشد. لوکیشن شما باید جایی باشد که شما هستید نه جایی که دوست دارید کار کنید. در قسمت work opportunity setting می توانید لوکیشن خود را وارد کنید.

نکته: به دلیل وجود تحریم ها ممکن است که افراد از دیگر کشور ها تمایلی به کار با ایرانیان نداشته باشند بنابراین ممکن است شما مجبور باشید که محل سکونت خود را از آنها مخفی کنید، اما اینکار پیشنهاد نمی شود.

  • نام کامل خود را وارد کنید

حتی اگر در بسیاری از شبکه های اجتماعی بسیار معروف باشید مثلا در اینستاگرام چندین هزار فالور داشته باشید باز جست و جوی شما از روی نامتان یا فامیلی  بسیار سخت خواهد بود. بهتر است در پروفایل سایت دریبل نام و نام خانوادگی را نوشته باشید. اینکار هم شما را حرفه ای تر نشان می دهد و هم مدیران کسب و کار به آسانی می توانند شما را پیدا کنند.

  • لیست مهارت های خود را بنویسید و یک عنوان شغلی مشخص داشته باشید

وارد کردن لیست مهارت ها به اندازه ی وارد کردن لوکیشن خود اهمیت دارد. وقتی شما در چندین زمینه فعالیت دارید بهتر است این را به دیگران نیز اعلام کنید. مثلا اگر طراح گرافیکی هستید و انیمشن نیز کار می کنید در قسمت skill tags همه ی مهارت را بنویسید. اما نکته مهم این است که عنوان شغلی دقیق خود را نیز وارد کنید این باعث می شود نقشی که در آن مهارت زیادی دارید به صورت روشن بیان شود.

  • حقوق مورد نظر خود را بنویسید

برای فرصت های شغلی که به شما پیشنهاد می شود مبلغ دقیق و واقع گرایانه برای کار خود را بنویسید. منظور از مبلغ واقع گرایانه این است که میزان درآمد شما به مهارت و دقت کارتان بستگی دارد شما خود باید این مبلغ را پیش بینی کنید و پیشنهاد کمتر یا زیادتر از آن را ندهید. معمولا افراد دوست دارند بالاترین پیشنهاد ممکن را بدهند اما اگر مبلغ درخواستی شما برای کارفرما منطقی نباشد شما ناخودآگاه از لیست آن ها حذف می شوید.

  • نمونه کارهای متنوع اما مرتبط بگذارید

مشتری های شما ممکن است در صنعت های متفاوتی فعالیت کنند. اگر نمونه کارهای شما بتواند تعداد زیادی از کارها را مثل طراحی برای وب و طراحی انیمشن شامل شود می توانید افراد بیشتری را به سمت پروفایل خود بکشانید. استفاده از Dribbble باید تخصصی باشد. بهتر است تمامی شات های شما در شبکه ی اجتماعی دریبل مرتبط با حرفه ی شما باشد. مثلا اگر عکاس نیستید اما یک عکس زیبایی که تا به حال گرفته اید را وارد کنید برای جذب مشتری به مشکل بر خواهید خورد زیرا فرد تخصص واقعی شما را نخواهد فهمید. پس اگر می خواهید حرفه ای تر به نظر برسید حتما نمونه کار های مرتبط با شغلی که می خواهید داشته باشید وارد کنید.

نقد کردن درآمد سایت دریبل

نقد کردن درآمد دلاری از سایت دریبل

در این مقاله راه کار هایی را برای افزایش شانس پیدا کردن شغل و استفاده از Dribbble برایتان شرح دادیم. حتما می پرسید در صورت یافتن شغل مناسب در آمد دلاری خود را چگونه نقد کنید. ایرانیکارت به شما پیشنهاد می کند که یک حساب پی پال افتتاح کنید.

پی پال یکی از مرسوم ترین روش های پرداخت آنلاین است. فرقی ندارد که مشتری شما در کدام منطقه ی دنیا زندگی می کند. از طریق پی پال می توان در کمترین زمان وجه را انتقال داد. بیشتر نقل و انتقالات مالی در حال حاضر از طریق حساب پی پال انجام می گیرد. از طریق پی پال می توان از حساب بانکی خودتان به حساب پی پال انتقال پول انجام دهید، پول های خود را در حساب پی پال ذخیره سازی کنید و از طریق آن در سایت های مختلف خارجی خرید انجام دهید. برای ساخت اکانت پی پال باید ایمیل و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. در مرحله ی بعدی حساب بانکی ویزا کارت یا مستر کارت خود را به اکانت پی پال وصل کنید. پس از تایید شدن از سمت پی پال می توانید از حساب خود استفاده کنید.

برای نقد کردن درآمد ارزی، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. نقد کردن درآمد ارزی

نکته ی مهم این است که در ایران به دلیل وجود تحریم ها نمی توان از خدمات پی پال استفاده نمود. ایرانیکارت خدمات افتتاح حساب را برای شما انجام خواهد داد. ما به دو روش در نقد کردن درآمدتان شما را یاری خواهیم کرد. اولین روش این است که شما یک حساب پی پال وریفای شده دارید و مشتری پول را برای شما انتقال می دهد، شما مبلغ مورد نیازتان را به حساب های ما منتقل می کنید و وجه ریالی به حساب شما واریز می شود. روش دوم این است که شما حساب پی پال ندارید بنابراین مشتری شما وجه دلاری را به حساب های ما انتقال می دهد و شما در خواست نقد کردن آن را خواهید داد.

در این مقاله با نحوه ی کار با سایت Dribbble و کسب درآمد دلاری از آن آشنا شدید. برای نقد کردن پول خود نگران نباید ما در تمامی مراحل خدمات مورد نیاز را به شما پیشنهاد می دهیم. اگر پیش از این از سایت های خارجی برای کسب در آمد خود استفاده کرده اید تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

معرفی سایت Dribbble و نحوه ی کسب درآمد دلاری از آن
به لطف گستردگی دنیای وب پلتفرم هایی وجود دارند که می توان در آن ها شناخته شد و از آن ها کسب درآمد کرد. به عنوان مثال سایت  500px یک پلتفرم...
4.5 از 6 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

    • سلام و احترام
      سپاس از دیدگاه شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  1. لطفن در مورد زمان مناسب برای پست گذاشتن در سایت دریبل هم توضیح بدین که چه ساعت هایی بازدید بیشتری داره برای انتشار پست

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام
      کاربر گرامی طبق نظرات کاربران احتمالا بهترین زمان ساعت ۱۱ صبح تا ۲ شب از روز دوشنبه تا پنجشنبه است به وقت کشور مخاطب شما.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام . در مورد نقد کردن از طریق پی پال ، مجموعه شما به راحتی به ریال نقد میکنه ؟ حتی مبالغ بالای ۲۰۰۰ دلار؟

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          کاربر گرامی، بله برای نقد کردن درآمد پی پال خود می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام وقت بخیر
      میخواستم تو سایت دریبل ایمیلمو تغییر بدم
      اما خطا‌ میده
      امکانش هست راهنماییم کنید!؟

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • با سلام و عرض ادب
        کاربر گرامی
        ضمن تشکر از توجه شما، به اطلاع می‌رساند از داخل اکانت دریبل خود، به پشتیبانی سایت دریبل پیغام دهید و درخواست خود را بیان کنید.
        پایدار باشید
        ایرانیکارت

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • خوب ما با لوکیشن ایران با توجه به تحریم ایران نمیتونم سفارش کار بگیریم.
          تغییر لوکیشن هم که توصیه نمیکنید.
          یعنی کلا بیخیال بشیم؟😅

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
          • سلام و احترام
            لوکشین شما باید تغییر کند ولی ثابت بماند. یعنی اگر با لوکیشن آلمان وارد شدید با همان آی پی کار را ادامه دهید. اینجور مواقع توصیه می‌شود از سرور مجازی (vps) استفاده کنید.
            پایدار باشید

            آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • رضایت شما باعث افتخار مجموعه می باشد
      پیروز باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...