حساب های بین المللی

معرفی سیستم پرداخت استرایپ Stripe

معرفی سیستم پرداخت استرایپ Stripe

این روزها شروع یک کسب و کار آنلاین بسیار ساده شده است. ابزارها و سیستم عامل‌های بی شماری وجود دارند که می توانند به شما در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، پیگیری سفارشات و جمع آوری پرداخت کمک کنند. در سال 2010 همه چیز متفاوت شد. استرایپ Stripe یک بستر انجام خدمات پرداخت ارزی محبوب می باشد که در سال 2010 شروع به کار کرد. محبوب شدن توسط مردم شبیه به کمپانی های معروف مثل مسترکارت و ویزاکارت به این آسانی ها نیست. اما چرا استرایپ اینقدر محبوب شده است؟ در این مقاله به معرفی سیستم پرداختی Stripe می پردازیم.

استرایپ

پرداخت Stripe چیست؟

استرایپ  Stripe در سال 2010 با هدف تسهیل پرداخت از طریق اینترنت تأسیس شد. در آن زمان گرفتن کارت های اعتباری به معنای کار با کارگزار واسطه ای بود که دسترسی شما به یک پردازنده را فراهم می آورد. پذیرش کردیت کارت ها روشی فوق العاده پیچیده و ضعیف بود. استرایپ بسیاری از این موارد را با ساده سازی روند انجام می دهد. آنها خدمات و ویژگی هایی مانند محافظت از کلاهبرداری، نرخ های ثابت را بدون در نظر گرفتن شبکه و یک رابط برنامه نویسی برنامه (API) اضافه کردند که به سازندگان برنامه اجازه می داد تا به راحتی پردازش کارت را در برنامه های خود بگنجانند.
کارآفرینان و برادران ایرلندی، جان و پاتریک کالسون در سال 2010 با تأمین بودجه اولیه از شتاب دهنده مشهور استارتاپ Y Combinator، استرایپ را تاسیس کردند. آنها خدمات عمومی خود را در سپتامبر 2011 راه اندازی کردند و به سرعت تبدیل به یک سیلیکون ولی شدند. در طی چند سال آینده، آنها تقریباً 800 میلیون دلار بودجه دریافت کردند و بیش از 22 میلیارد دلار ارزش گذاری کردند که آنها را به یکی از با ارزش ترین شرکت های خصوصی جهان تبدیل کرد. استرایپ به سرعت رشد کرد زیرا خدمات آن از همان ابتدا دیجیتال و از هر نظر توسعه محور بودند.
این پلتفرم ساخته شده تا به راحتی در هر برنامه دیجیتال سفارشی و موجود ادغام شود. مهمتر از همه Stripe با ایجاد گزینه سلف سرویس، بسیاری از پیچیدگی های کار با پردازنده را کاهش داده است. اگرچه ممکن است این دو ویژگی در حال حاضر امری عادی به نظر برسند، اما در سال 2011 بسیار انقلابی بودند.
خرید از طریق استرایپ stripe

مروری بر گزینه های پرداخت استرایپ

استرایپ پردازش ساده کردیت کارت‌های داخلی را در ایالات متحده آغاز کرد. با این وجود با گذشت سالها، آنها برای پوشش گزینه های بیشتر برای پرداخت عمده در سراسر جهان، پیشنهادهای خود را افزایش داده اند. برخی از گزینه های اصلی پرداخت آنها موارد زیر را شامل می شود:

  • پرداخت کارت اعتباری
  • پرداخت کیف پول دیجیتال
  • پرداخت های بین المللی
  • پرداخت خودکار

مزایای استفاده از استرایپ

زمانیکه استرایپ کار خود را آغاز کرد جز اولین پردازنده های پرداخت دیجیتال متمرکز در بازار بود. این امر به خصوص در مقایسه با سایر ارائه دهندگان انتخاب نسبتا ساده ای را ایجاد کرده است. با این حال از آن زمان رقبای زیادی وارد بازار شدند. اما آیا استرایپ هنوز هم یک انتخاب آسان است؟ مزایایی که باعث شده تا استرایپ همچنان به عنوان انتخاب برتر محسوب شود عبارتند از:

  • راحتی در استفاده

Stripe هنوز هم یکی از ساده ترین سیستم عامل های پردازش پرداخت برای استفاده است. اگر مستندات آنها را بخوانید شاید به نظر نرسد اما Stripe برای اکثر کاربران بسیار آسان است. در واقع برای ثبت حساب کاربری کمتر از 10 دقیقه زمان لازم است و آماده پرداخت هستید. Stripe کاربران را به عنوان زیر مجموعه هایی از یک حساب اصلی قرار می دهد. این بدان معناست که کاربران مجبور نیستند روند دقیق تأیید و فعال سازی حساب های تجاری خود را طی کنند و ثبت نام را آسان تر و سریع تر انجام می دهند.

stripe چیست

  • ادغام های زیاد

روش های بسیار زیادی برای دیجیتالی کردن کسب و کار وجود دارد. هر کدام از این روش های مختلف تجاری دارای برنامه های بی شماری هستند که انجام امور تجاری را آسان می کند. خوشبختانه Stripe بستری برای ادغام بسیاری از آنها ایجاد کرده است و باعث می شود وصول سریع و آسان پرداخت ها را انجام دهد. این ادغام ها به صاحبان مشاغل اجازه می دهد Stripe را به نرم افزاری که قبلا از آن استفاده کرده اند به سادگی وصل کنند. افزونه Stripe به برنامه هایی مانند JotForm اجازه می دهد تا مردم به جای محدود شدن به یک استخر کوچکتر از برنامه های پشتیبانی شده ، شروع به گرفتن پرداخت کنند.

  • گزینه های قدرتمند سفارشی سازی

برای کسانی که توانایی کمی در کد نویسی و زمان کافی دارند، Stripe فرصت های زیادی را برای سفارشی کردن برنامه ارائه می دهد. Stripe راه حل های بی شماری را به توسعه دهندگان ارائه می دهد تا نه تنها نحوه فرم های پرداخت آنها بلکه نحوه عملکرد آنها را نیز تغییر یابد. از آنجا که Stripe با توجه به توسعه دهندگان ساخته شده است، آنها امکان سفارشی سازی قابل توجهی را فراهم می کنند. صاحبان مشاغل که در حال ایجاد برنامه های خاص خود و یا سایر محصولات پیچیده هستند از انعطاف پذیری Stripe نیز بهره مند می شوند.

  • گزینه های پرداخت

Stripe گزینه های پرداخت بیشتری نسبت به بیشتر پردازنده های سنتی از یک رابط یکپارچه دارد. پردازنده های پرداخت سنتی معمولا به شما این امکان را می دهند که پرداخت با کردیت کارت ها و دبیت کارت ها را در کشور خود بپذیرید. از طرف دیگر Stripe، به شما امکان می دهد تا تقریبا از هر جای دنیا با استفاده از هر نوع ابزار بانكی سنتی پرداخت كنید. همچنین Stripe به صاحبان مشاغل این امکان را می دهد که حساب هایی را با شرکت های تابعه محلی ایجاد کنند تا هزینه های معاملات بین المللی را کاهش دهند. آنها با روش های پرداخت نوظهور که در سایر کشورها مشهور است سازگار هستند. Stripe به صاحبان مشاغل انعطاف پذیری بیشتری در نحوه پذیرش پرداخت می دهد و می تواند در دراز مدت مبلغ قابل توجهی را برای آنها پس انداز کند.

پرداخت الکترونیک

  • هزینه های پایدار

Stripe یک درصد پایدار را برای هر نوع تراکنش شارژ می کند. هیچ هزینه ماهانه یا محدودیتی برای تعداد معاملات انجام شده وجود ندارد. اگر به اندازه کافی معامله داشته باشید به طور خودکار در هر تراکنش به درصد پایین تر تبدیل می شوید. این کمبود هزینه ثابت در سیستم های پرداخت، Stripe را برای مشاغل در هر اندازه بسیار جذاب می کند. شما فقط در هنگام پذیرش پرداخت می پردازید، و مبلغی که پرداخت می کنید از ماه به ماه به شدت تغییر نمی کند.

مزایای استرایپ نسبت به رقبا

پس از ذکر کردن مزایای استفاده از استرایپ به مزایای آن در برابر رقبای خاص نگاهی می اندازیم.

مزایای استفاده از Stripe در برابر Square

Square در فضای پردازش پرداخت به یک غول تبدیل شده است. اگرچه آنها به عنوان كاربران می توانند به تلفنهای خود پیوست كنند، اما آنها فراتر از این رشد كرده اند و اكنون چندین گزینه تجارت الکترونیك را ارائه می دهند. با این حال روش های پرداخت که Square می پذیرد محدود است: فقط کارت و کیف پول موبایل. آنها تقریبا همان دسترسی جهانی که Stripe انجام دهد را ندارد. همچنین بسیاری از گزینه های سفارشی سازی و ادغام Stripe را نیز ندارد.

مزایای استفاده از Stripe  دربرابر Braintree

Braintree در واقع متعلق به پی پال است. بزرگترین مزایایی که Stripe نسبت به Braintree دارد تعداد ادغام های موجود و سرعت ارائه خدمات جدید است. استرایپ موفق شده است با وجود سن، همچنان در آستانه توسعه بماند، اما سن آنها به معنای این است که آنها فرصت داشته اند افزونه ها و مشارکتهای بیشتری را توسعه دهند.
شاید گفتن اینکه Stripe بهترین پردازنده پرداخت است یا اینکه برای همه مناسب است، کمی جالب است. آنها مطمئنا انعطاف پذیر و بسیار قدرتمند هستند و به بسیاری از مشاغل این امکان را می دهند که پرداخت ها را بسیار آسان تر و سریع تر از آنچه ممکن است بپذیرند. همچنین عادلانه است که بگوییم Stripe نسبت به رقبای خود دارای مزایای زیادی است: ادغام بیشتر، در دسترس بودن جهانی و تنظیم آسان تر.

معرفی سیستم پرداخت استرایپ Stripe
این روزها شروع یک کسب و کار آنلاین بسیار ساده شده است. ابزارها و سیستم عامل‌های بی شماری وجود دارند که می توانند به شما در راه اندازی یک فروشگاه...
3 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام میشه توضیح بدید احراز هویت نیاز داره هنگام برداشت یا خیر؟
    و اینکه چه مدارکی نیاز داره؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، متاسفانه احراز هویت استرایپ از سمت مجموعه انجام نمی‌شود و به همین دلیل امکان ارائه مشاوره در این رابطه وجود ندارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام خیلی عالی بود
    فقط اینکه برای استفاده از این درگاه زبان سایت باید انگلیسی باشه؟ یا فارسی هم قبوله؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، درگاه پرداخت Stripe برای سایت‌ها و خدمات آنلاین به زبان انگلیسی استفاده می‌شود و در این صورت پشتیبانی بهتری دارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام مجدد
        برای وب سایتی که به زبان فارسی طراحی شده، کار می کنه یا نه؟

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با پشتیبانی استرایپ صحبت کنید.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام روز بخیر
    می خواستم بدونم برای این که بتونیم درگاه داشته باشیم که مبلغ های واریزی به حساب بانک زراعتمون واریز بشه از چه درگاه های خارجی ای می تونیم استفاده کنیم ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، دریافت خود را می‌توانید از طریق حواله سوئیفت انجام دهید. همچنین می‌توانید برای دریافت درگاه به سایت شپا مراجعه کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام من تو سایت مدیوم عضو هستم و مقاله مینویسم ولی نمیدونم چطور باید مانیتایزش کنمو به درآمد برسم میشه لطفا کمکم کنین؟

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        بعد از ثبت نام در سایت مدیوم، بر روی عکس پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست صفحه و سپس بر روی ” Write a Story” کلیک کنید.
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، خیر امکان پذیر نمی‌باشد.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام وقت بخیر در حال حاضر خیر، می توانید از سرویس های دیگر مجموعه استفاده کنید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سپاس از بلاگ خوبتون.
    میخواستم بدونم چجوری میشه اکانت استرایپ تهیه کرد در حالی که نیاز به شماره حساب و آدرس معتبر هست؟
    شما ارائه اکانت استرایپ جزو سرویس هاتون هست؟ خیلی سرویس عالی هست بنظر من از پی پال بهتره برای استفاده در درگاه سایت.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • رایج ترین درگاه پرداختی است ولی متاسفانه ایرانیان امکان استفاده از آن را ندارند

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...