بازی ها

معرفی PlayStaion Now: بازی‌های پلی استیشن برای همه!

معرفی PlayStaion Now: بازی‌های پلی استیشن برای همه!

قدیم‌ترها برای این که بتوانید بازی‌های پلی استیشن را بازی کنید باید یک عالمه هزینه می‌کردید تا کنسول های پلی استیشن بخرید. اما امروزه دیگر نیازی به تهیه کنسول پلی استیشن برای تجربه بازی‌های آن نیست! شاید عجیب به نظر برسد، اما به این منظور فقط کافی است که اشتراک سرویس PlayStation Now را تهیه کنید تا حتی بدون کنسول های پلی استیشن و تنها با استفاده از کامپیوتر شخصی خود به تجربه بازی‌های انحصاری و غیرانحصاری این پلتفرم قدرتمند بپردازید! در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم. با ایرانیکارت همراه باشید.

PlayStation Now چیست؟

PlayStation Now در واقع یک سرویس گیمینگ ابری است که در سال ۲۰۱۴ توسط سونی معرفی شد. این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا در صورت تهیه اشتراک آن بتوانید با کنسول یا کامپیوتر شخصی خود، به تجربه بازی‌های پلی استیشن بپردازید.

بله واقعیت دارد! در واقع بخشی از تعریف یک سرویس گیمینگ ابری خوب همین است. این که شما مجبور نباشید سخت‌افزار قوی برای اجرای بازی‌ها داشته باشید و تنها در صورت در اختیار داشتن یک سیستم معمولی و البته اینترنت بسیار پرسرعت بتوانید تجربه خوبی از بازی‌ها داشته باشید.

البته PS Now تنها سرویس ابری محبوب نیست. مایکروسافت نیز سرویس مشابهی با نام Xbox Game Pass دارد؛ با این حال تعداد عناوین گیم پس، حدود یک سوم سرویس PlayStation Now است.

علاوه بر استریم، شما می‌توانید بازی‌های PlayStation Now را بر روی حافظه کنسول خود دانلود کرده و به صورت آفلاین نیز آنها را اجرا کنید. البته در صورتی که هفته‌ای یک بار به اینترنت متصل شوید تا فعال بودن اشتراک شما بررسی شود.

معرفی playstation now

چگونه سرویس PlayStation Now را فعال کنم؟

برای تهیه اشتراک سرویس PlayStation Now ، نیاز به تهیه کردیت‌کارت اعتباری دارید. شما همچنین می‌توانید به این منظور از قسمت پرداخت ارزی ایرانیکارت، درخواست ایجاد و پرداخت این اکانت را ثبت کنید.

در این سرویس شما می‌توانید به صورت رایگان تا هفت روز از امکانات آن استفاده کنید و سپس بر اساس طرحی که هنگام ساخت اکانت انتخاب کرده‌اید، ماهانه حدود ۱۰ دلار، سه‌ماهه حدود ۲۵ دلار و سالیانه حدود ۶۰ دلار پرداخت کنید.

مانند انواع گیفت کارت ها همچون گیفت کارت پلی استیشن و گیفت کارت پلی استیشن پلاس، شما می‌توانید گیفت کارت PlayStation Now را نیز تهیه کنید و برای ایجاد حساب از آن استفاده کنید. در صورتی که مایل هستید اطلاعات بیشتری در مورد گیفت کارت پلی استیشن به دست آورید به مقاله گیفت کارت پلی استیشن چیست، مراجعه کنید.

برای مشاهده و خرید انواع گیفت کارت‌های بازی، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید گیفت کارت

برای استفاده از سرویس PlayStation Now به چه چیزی نیاز دارم؟

اگر قصد شما این است که بازی‌های PlayStation Now را بر روی کامپیوتر خود بازی کنید، تنها گزینه پیش روی شما استریم است. استریم به معنای این است که اجرای بازی‌ها به صورت ابری است و توسط کامپیوتر شما انجام نمی‌شود. در نتیجه برای این که تجربه لذت‌بخشی داشته باشید، نیاز است که اینترنت بسیار پرسرعتی داشته باشید. سونی توصیه می‌کند حداقل سرعت اینترنت شما ۵ مگابیت بر ثانیه باشد؛ هرچند به دلیل این که برای استفاده از این سرویس در ایران نیاز به اجرای نرم‌افزارهای تغییردهنده IP دارید، بنابراین اینترنت شما از این مقدار هم باید پرسرعت‌تر باشد. در ضمن برای بازی کردن، به یک کنترلر پلی استیشن هم نیاز دارید.

اما اگر قصد استفاده از سرویس PlayStation Now بر روی کنسولتان را دارید، می‌توانید به آسانی عناوین مختلف بازی را استریم و دانلود کنید. اگر بازی را دانلود کرده باشید، در حالت آفلاین نیز می‌توانید آن را اجرا کنید. برای استریم کردن بازی هم باید اینترنت پرسرعت داشته باشید.

معرفی playstation now

شاید فکر کنید برای تجربه حالت مالتی‌پلیر بازی‌ها نیاز به تهیه اشتراک سرویس پلی استیشن پلاس را دارید؛ اما اینطور نیست و با اشتراک PlayStation Now می‌توانید این موضوع را نیز تجربه کنید. در سرویس پلی استیشن ناو، نزدیک به ۷۰۰ عنوان بازی در دسترس است که از این تعداد حدود ۳۰۰ عنوان بازی PS4 را می‌توانید بر کنسول خود دانلود کرده و بازی کنید.

همچنین بخوانید: پلی استیشن پلاس چیست و به چه کار می آید؟

معرفی PlayStaion Now: بازی‌های پلی استیشن برای همه!
قدیم‌ترها برای این که بتوانید بازی‌های پلی استیشن را بازی کنید باید یک عالمه هزینه می‌کردید تا کنسول های پلی استیشن بخرید. اما امروزه دیگر نیازی به تهیه کنسول پلی...
5 از 3 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین بازی‌های بتل رویال، یک تجربه هیجان انگیز
بازی ها
بهترین بازی‌های بتل رویال، یک تجربه هیجان انگیز
اگر شما هم به بازی‌های اورجینال علاقه‌مند هستید بهتر است بدانید یکی از بهترین و مهیج‌ترین بازی‌های یارانه‌ای متعلق به مجموعه بتل رویال است. بتل رویال ژانری از بازی‌های ویدئویی...
بهترین بازی های ایکس باکس 2020
بازی ها
بهترین بازی های ایکس باکس 2020
با پایان سال 2020 لیست هایی از بهترین بازی های ایکس باکس وان این سال منتشر شده است. لیست هایی که به انتخاب منتقدان و یا انتخاب مردم است. در...
چگونه از بازی آنلاین کسب درآمد کنیم؟
بازی ها
چگونه از بازی آنلاین کسب درآمد کنیم؟
حتما شما هم این روزها، زیاد شنیده‌اید که بسیاری از افراد فقط با بازی کردن درآمدهای زیادی کسب می‌کنند. این به خصوص برای افرادی که به بازی و گیم‌های آنلاین...