آزمون ها

مقایسه آزمون های زبان و هرآنچه باید درباره آن ها بدانید (راهنمای تصویری و جدول)

مقایسه آزمون های زبان و هرآنچه باید درباره آن ها بدانید (راهنمای تصویری و جدول)

اگر قصد مهاجرت برای کار، زندگی و یا ادامه تحصیل در کشورهای آسیایی، اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا را دارید، لازم است که مدرک یکی از آزمون های تعیین سطح زبان بین المللی تافل، آیلتس، PTE ،GRE و … را داشته باشید. در گام نخست، شاید برای شما هم این سوال پیش آید که آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی چگونه است؟ برای آزمون تعیین سطح زبان چه بخوانیم؟ بهترین آزمون تعیین سطح زبان چیست؟ و …؛ در ادامه این مطلب به تمامی این سوالات پرداخته و به معرفی و مقایسه بهترین آزمون‌های بین‌المللی تعیین سطح زبان نظیر تافل، آیلتس، PTE ،GRE، دولینگو، ناتی و … خواهیم پرداخت. از آنجایی‌که هر یک از آزمون های تعیین سطح زبان با توجه به مقصد و هدف شما، معتبر بوده و کاربرد دارند، توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید!

مقایسه آزمون تافل، آیلتس، PTE و GRE از نظر قیمت

قبل از اینکه درباره آزمون‌ها و شرایط هر یک از آن‌ها صحبت کنیم، ابتدا این آزمون‌ها را از نظر قیمت بررسی می‌کنیم. همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، هزینه ثبت نام آزمون‌ها و همچنین هزینه ووچر آن‌ها ذکر شده است. در واقع ووچر (Voucher) به معنای بن یا کوپن می‌باشد. ووچر یک کد ۱۶ رقمی به ارزشی برابر با هزینه آزمون تعیین سطح زبان است که توسط ETS صادر شده و به مراکز برگزارکننده آزمون داده می‌شود تا آن را به متقاضیان ثبت نام در آزمون بفروشند. افرادی که قصد شرکت در هر یک از آزمون‌های زبان را دارند، می‌توانند با پرداخت هزینه یا خرید ووچر آزمون مورد نظر، ثبت نام خود را انجام دهند. لازم به ذکر است که به دلیل تقاضای زیاد، شرکت ایرانیکارت شرایطی را فراهم کرده است تا متقاضیان بتوانند ووچر PTE را با 60 لیر تخفیف خریداری کرده و ثبت نام خود را نهایی کنند.

هزینه آزمون تافل هزینه آزمون آیلتس هزینه آزمون PTE هزینه آزمون GRE
هزینه ثبت نام آزمون‌های زبان 225 دلار وابسته به مرکز برگزاری ترکیه: 940 لیر
آذربایجان: 170 دلار
امارات: 1050 درهم
عراق: 217 دلار
205 دلار
هزینه ووچر آزمون ها 225 دلار ووچر ندارد ترکیه: 940 لیر
(60 لیر تخفیف ویژه ایرانیکارت)
205 دلار

مقایسه چهار آزمون تافل، آیلتس، PTE و GRE

همانطور که می‌دانید آزمون تافل، آیلتس، PTE و GRE جزء شناخته شده‌ترین و معتبرترین آزمون‌های زبان بین‌المللی محسوب می‌شوند. این چهار آزمون سالانه چندین مرتبه برگزار می‌شوند. متقاضیان این آزمون‌ها معمولا افرادی هستند که قصد مهاجرت برای کار یا زندگی داشته و یا افرادی هستند که خواهان ادامه تحصیل در خارج از کشور می‌باشند. با توجه به تقاضای زیاد این آزمون‌ها ابتدا یک مقایسه کلی از چهار آزمون (تافل، آیلتس، PTE و GRE) به طور خلاصه در جدول زیر ارائه شده است.

آزمون تافل آزمون آیلتس آزمون PTE آزمون GRE
انواع آزمون ها آکادمیک آکادمیک و عمومی آکادمیک ، عمومی و کودک و نوجوان عمومی و سابجکت
مدت زمان 4:00 2:55 3:00 3:45
نمرات 120 نمره 9 نمره 90 نمره 340 نمره + 6 نمره
روتین تکرار هر 12 روز یکبار محدودیتی ندارد هر 5 روز یکبار هر 21 روز یکبار
شرایط برگزاری کاغذی و اینترنتی اینترنتی اینترنتی کاغذی و اینترنتی
اعتبار مدرک 2 سال 2 سال 2 سال 5 سال
اعلام نتایج 12 روز بعد از آزمون 13 روز بعد از آزمون 5 روز بعد از آزمون 10 الی 15 روز بعد از آزمون

 

نحوه ثبت نام آزمون های زبان در ایرانیکارت

اغلب متقاضیان شرکت در آزمون‌ های تعیین سطح زبان برای پرداخت هزینه آزمون مشکل دارند. آن‌ها می‌توانند از سه روش هزینه آزمون را پرداخت کنند. روش اول اینکه از طریق آموزشگاه‌های زبان اقدام به پرداخت هزینه کنند که معمولا آموزشگاه‌ها کارمزد زیادی دریافت می‌کنند و شما محدود به انتخاب تاریخی هستید که آن‌ها ارائه می‌دهند. روش دوم این است که با استفاده از کارت‌های اعتباری مانند مسترکارت و ویزاکارت هزینه آزمون را پرداخت و ثبت نام خود را تکمیل کنید. روش سوم این است که با استفاده از خدمات ارزی ایرانیکارت نسبت به ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون مدنظر خود اقدام کنید. اسلاید زیر نحوه ثبت نام و پرداخت هزینه در سایت ایرانیکارت را نشان می دهد.

مقایسه نمرات آزمون تافل، آزمون آیلتس و آزمون PTE

با توجه به کلیاتی که تاکنون ارائه شده است، شاید این سوال برای شما پیش آید که این آزمون‌‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ و یا حتی نمرات آن‌ها در مقایسه با هم چه تفاوتی دارد؟ در پاسخ به این سوالات می‌توان گفت که آزمون تافل و آیلتس معمولا تفاوت چندانی با هم ندارند و شما باید با توجه به نیاز خود در مقصد، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. مراحل آزمون تافل و آیلتس نیز کاملا شبیه به هم می‌باشد و فقط کمی محتوای آن‌ها متفاوت است. آزمون PTE نیز همانند تافل و آیلتس یکی از بهترین و معتبرترین آزمون‌ های بین‌المللی زبان می‌باشد. این آزمون برای کسانی که قصد تحصیل یا مهاجرت به خارج از کشور بخصوص استرالیا و کانادا را دارند، مناسب است. در شکل زیر نمرات یک آزمون آیلتس، تافل و PTE با هم مقایسه شده اند. همانطور که مشخص است معمولا نمرات برای آزمون PTE از 30 تا 90 و برای آزمون آیلتس از 4.5 تا 9 و برای آزمون تافل از 40 تا 120 سنجیده می‌شود.

نمرات آزموت تافل ، آزمون آیلتس و آزمون pte

آزمون تافل TOEFL

آزمون تافل یا Test of English as Foreign Language که آن‌ را به اختصار TOEFL می‌شناسند، یکی از شناخته شده‌ترین و معتبرترین آزمون های تعیین سطح زبان در جهان می‌باشد. این آزمون در سه نوع کاغذی (PBT)، کامپیوتری (CBT) و اینترنتی (IBT) برگزار می‌شود؛ تفاوت نوع کامپیوتری و اینترنتی تافل در این است که، در نوع کامپیوتری سوالات به شکل یک CD به محل آزمون تحویل داده می‌شود، درحالی‌که در نوع اینترنتی سوالات در لحظه به شکل آنلاین در کامپیوتر محل آزمون، بارگذاری می‌شود. در واقع آزمون تافل برای سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی افراد می‌باشد که توسط  ETS طراحی و تولید شده است. بیش از ده هزار موسسه، کالج و آژانس‌های مختلف مدرک تافل را برای پذیرش به رسمیت می‌شناسند. تافل آزمونی‌است که میزان توانایی افراد متقاضی را در زمینه برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح دانشگاه‌ و موسسات آموزشی مورد ارزشیابی قرار می‌دهد. به زبان ساده‌تر آزمون تافل آزمونی برای تعیین سطح زبان انگلیسی آزمون دهنده، بر اساس مهارت‌های چهارگانه‌ی خواندن، شنيدن، صحبت کردن و نوشتن می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آزمون تافل چیست؟

نحوه پرداخت هزینه آزمون تافل

مراحل آزمون تافل

  • خواندن (Reading)

این بخش حدود 60 تا 80 دقیقه زمان دارد. در این قسمت حدود سه الی پنج متن با تعداد تقریبی 700 کلمه و با موضوعات آکادمیک ارائه می‌شود. سپس سوالاتی در رابطه با موضوعات اصلی متن، جزئیات، برداشت از متن، جایگزین‌های مناسب و واژه‌های مترادف پرسیده خواهد شد. معمولا متن‌ سوالات همه از کتاب‌ها و مقالات و متون دانشگاهی درنظر گرفته می‌شود که افراد  ممکن است در سال اول دوره‌ی کارشناسی در دانشگاه‌های انگلیسی زبان با آن ها مواجه شوند.

  • شنیدن (Listening)

این بخش حدود 60 تا 90 دقیقه زمان داشته و شامل 6 الی 9 فایل صوتی 3 تا 5 دقیقه‌ای می‌باشد. در این بخش، با توجه به شنیده‌ها باید به حدود 34 الی 51 سوال پاسخ دهید. این فایل‌های صوتی معمولا شامل مکالمه‌های روزانه در محیط دانشگاه و مکالمه‌هایی مشابه با سخنرانی علمی توسط استاد و پرسش و پاسخ در کلاس‌های دانشگاهی می‌باشد. معمولا فایل‌ها در این قسمت دارای لهجه آمریکایی می‌باشند؛ اما در برخی موارد نیز لهجه‌های دیگری هم مشاهده شده است.

  • صحبت کردن (Speaking)

این بخش 20 دقیقه زمان داشته و باید به 6 سوال پاسخ داده شود. در دو سوال اول تنها مهارت گفتاری شما سنجیده می‌شود که به آن‌ها سوال مستقل یا Independent گفته می‌شود. چهار سوال دیگر به صورت تلفیقی (Integrated) می‌باشد؛ به این معنی که علاوه بر مهارت گفتاری، مهارت شنیداری و خواندن شما نیز درگیر می‌باشد. شما باید درباره متنی که می‌خوانید یا می‌شنوید حدود 60 ثانیه صحبت کنید.

  • نوشتن (Writing)

این بخش 50 دقیقه زمان داشته و شامل دو قسمت می‌باشد. در قسمت اول ترکیبی از مهارت‌های خواندن، شنیدن و نوشتن شما درگیر است. شما یک متن را خوانده و سپس به یک سخنرانی آکادمیک را گوش خواهید داد. پس از آن باید ادامه متن را ضمن اشاره به نکات اصلی، با توجه به محتوایی که شنیده اید، تکمیل کنید. نوشتن این قسمت 20 دقیقه زمان دارد. در قسمت دوم نیز یک موضوع به شما داده می‌شود و شما باید درباره آن موضوع در 20 دقیقه یک متن با کیفیت بنویسید.

نکات ثبت نام آزمون تافل

نکات مربوط به آزمون تافل

  • هزینه ثبت نام آزمون تافل 225 دلار می‌باشد.
  • کل نمره آزمون تافل 120 نمره است که هربخش دارای 30 نمره می‌باشد.
  • اعتبار مدرک تافل به مدت 2 سال می‌باشد.
  • مدت زمان آزمون تافل حدود 4 ساعت می‌باشد.
  • زمان اعلام نتایج آزمون تافل 10 تا 12 روز بعد از برگزاری آزمون می‌باشد.
  • هر فرد می‌تواند هر 12 روز یکبار در آزمون تافل شرکت کند.
  • مهلت ثبت نام آزمون تافل 7 روز قبل از برگزاری آزمون می‌باشد.
  • در صورت دیرکرد در ثبت نام 40 دلار به هزینه ثبت نام آزمون تافل افزوده خواهد شد.
  • در صورت تغییر در مشخصات ثبت نامی آزمون تافل 60 دلار به هزینه ثبت نام آزمون تافل افزوده می‌شود.
  • آزمون تافل معمولا به صورت سالانه 30 تا 40 مرتبه برگزار می‌شود.
  • آزمون تافل معمولا در روز های جمعه، شنبه و یکشنبه برگزار خواهد شد.

نحوه ثبت نام آزمون تافل

برای ثبت نام آزمون تافل وارد سایت مورد نظر شده و نوع آزمون تافل خود را انتخاب کنید (کاغذی یا اینترنتی). سپس تاریخی که در آن مایل به امتحان دادن هستید را انتخاب کرده و حساب جداگانه­‌ی ETS را ایجاد کنید. در انتها نیز پس از پرداخت هزینه‌ آزمون تافل، ثبت نام را نهایی کنید.

نحوه پرداخت هزینه آزمون تافل

برای پرداخت هزینه آزمون تافل باید از روش‌های پرداخت ارزی استفاده کنید. از آنجایی‌که به علت وجود تحریم‌ها نمی‌توان این هزینه‌ها را از شبکه مالی کشور پرداخت کرد؛ بنابراین برای پرداخت هزینه آزمون تافل باید از یکی از کردیت کارت‌های ویزا کارت یا مسترکارت استفاده کنید. درصورتی‌که قادر به استفاده از کارت‌های اعتباری گفته شده نمی‌باشید، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نمایید.

برای ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون تافل، درخواست خود را از طریق دکمه زیر ثبت نمایید.

پرداخت هزینه آزمون تافل

ثبت نام آزمون تافل

آزمون آیلتس IELTS

آزمون آیلتس نیز همانند تافل یکی از معتبرترین آزمون های بین المللی زبان است. آیلتس (IELTS) مخفف عبارت International English Language Testing System می‌باشد که به معنای سیستم ارزیابی بین‌المللی زبان انگلیسی‌ است. در واقع آیلتس آزمونی بریتانیایی بوده و از این نظر هم ردیف با تافل، آزمون آمریکایی قرار می‌گیرد. آزمون آیلتس معیاری برای سنجش دانش زبان انگلیسی اشخاصی است که می‌خواهند در کشورهای انگلیسی زبان درس بخوانند، کار کنند و یا به آن کشورها مهاجرت نمایند. مدرک آیلتس نیز مانند مدرک تافل در همه کشورهای انگلیسی زبان و دیگر کشورهایی که رشته‌های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند، معتبر است. آیلتس توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود. آزمون آیلتس در بیش از 800 مرکز امتحانی واقع در 130 کشور مختلف دنیا برگزار می‌گردد. این آزمون در دو نوع عمومی (General Training) و آکادمیک (Academic Training) برگزار می‌شود. آزمون آکادمیک آیلتس مخصوص کسانی است که می‌خواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند؛ اما آزمون عمومی آیلتس مخصوص کسانی می‌باشد که می‌خواهند به یک کشور انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا و یا نیوزلند مهاجرت کنند. در این آزمون چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن ارزیابی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس

مراحل آزمون آیلتس

  • شنیدن (Listening)

این بخش 40 دقیقه زمان دارد. 30 دقیقه برای شنیدن فایل‌های صوتی و 10 دقیقه برای انتقال جواب‌ها به پاسخنامه می‌باشد. این بخش از آزمون آیلتس شامل 4 سوال در چهار قسمت و 40 سوال می‌باشد. دو قسمت اول شامل موضوعات روزمره اجتماعی و مکالمه بین دو نفر است؛ درحالیکه دو قسمت بعدی شامل موضوعات آکادمیک به صورت مکالمه بین چند نفر و سخنرانی می‌باشد. نکات این بخش این است که قبل از پخش شدن فایل‌های صوتی فرصت دارید تا سوالات را مرور کنید، چراکه فایل صوتی تنها یکبار پخش خواهد شد.

  • خواندن (Reading) عمومی

این بخش 60 دقیقه زمان و 40 عدد سوال دارد. این بخش دارای 3 متن با حدود ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه می‌باشد. متون به کار رفته در این بخش، از مجلات، جزوات، کتاب‌ها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آن افراد غیر متخصص است. قسمت اول درباره امور روزمره اجتماعی، قسمت دوم درباره جزوات آموزشی و نیازهای رفاهی و قسمت سوم درباره یک موضوع عمومی خواهد بود. در این بخش برخلاف بخش قبلی زمان اضافی برای انتقال جواب‌ها به پاسخنامه به شما داده نمی‌شود.

  • خواندن (Reading) آکادمیک

این بخش همانند آزمون جنرال 60 دقیقه زمان و 40 عدد سوال دارد. همچنین دارای 3 متن با ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه می‌باشد. متون این بخش شامل متنی از کتاب‌ها، مجلات و جزوات عمومی، متنی علمی و آکادمیک و متنی علمی با نوشتاری استدلالی می‌باشند. در این بخش برخلاف بخش قبلی زمان اضافی برای انتقال جواب‌ها به پاسخنامه به شما داده نمی‌شود.

  • نوشتن (Writing) عمومی

این بخش 60 دقیقه زمان دارد. این بخش شامل دو  مرحله است. مرحله اول نوشتن نامه ای (رسمی یا غیررسمی) به یک شخص فرضی با توضیح یک مسئله یا مشکل برای آن فرد است. این متن باید دارای حداقل 150 کلمه باشد و معمولا حدود 20 دقیقه زمان خواهد برد. مرحله دوم باید نظر خود را درباره موضوعی در حدود 250 کلمه در 40 دقیقه بنویسید.

  • نوشتن (Writing) آکادمیک

این بخش نیز همانند جنرال 60 دقیقه زمان داشته و شامل دو مرحله است. مرحله اول باید اطلاعات یک جدول یا نمودار را در حدود 150 کلمه در 20 دقیقه تحلیل یا توصیف کنید. مرحله دوم مخالفت یا موافقت خود درباره یک موضوع را در حدود 250 کلمه در 40 دقیقه بنویسید.

  • صحبت کردن (Speaking)

این بخش 11 تا 14 دقیقه زمان داشته و شامل سه مرحله است. در مرحله اول باید به سوالات عمومی و شخصی درباره خودتان (محل زندگی، شغل، وضعیت خانوادگی، تحصیلات و علایق) پاسخ دهید. مرحله دوم به شما یک کارت داده می‌شود که یک موضوع و چند سوال بر روی آن نوشته شده است. شما باید یک دقیقه به موضوع فکر کرده سپس 2 دقیقه درباره آن صحبت کنید. مرحله سوم مکالمه با مصاحبه کننده درباره موضوعی‌است که در بخش دوم درباره آن صحبت کردید.

مراحل آزمون زبان آیلتس

نکات مربوط به آزمون آیلتس

  • هزینه آزمون آیلتس با توجه به مراکز مختلف برگزاری آزمون متفاوت است.
  • کل نمره آزمون آیلتس 9 نمره می‌باشد.
  • اعتبار مدرک آیلتس به مدت 2 سال می‌باشد.
  • مدت زمان آزمون آیلتس حدود 2 ساعت و 55 دقیقه (شامل 10 دقیقه استراحت) می‌باشد.
  • زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس 10 تا 12 روز بعد از برگزاری آزمون خواهد بود.
  • برای شرکت در دو آزمون متوالی محدودیتی وجود ندارد.

نحوه ثبت نام آزمون آیلتس

برای ثبت نام آزمون آیلتس وارد سایت مورد نظر خود شوید و نوع آزمون آیلتس خود را انتخاب کنید. سپس تاریخ مدنظر خود را انتخاب کرده و حساب جداگانه ­ی British Council را ایجاد کنید. در انتها نیز پس از پرداخت هزینه آزمون آیلتس، ثبت نام شما نهایی می‌شود.

نحوه پرداخت هزینه آزمون آیلتس

برای پرداخت هزینه آزمون آیلتس نیاز به پرداخت ارزی خواهید داشت که این کار با استفاده از شبکه‌های مالی ایران امکان پذیر نیست. به همین دلیل نیاز به بکارگیری روش‌های جایگزین مثل استفاده از انواع کردیت کارت مثل ویزا کارت یا مستر کارت فیزیکی یا مجازی دارید. نمونه‌ی دیگر برای نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ی آزمون با استفاده از یکی از انواع کیف پول الکترونیکی مثل پی پال یا اسکریل است. چنانچه به این متد‌های پرداخت ارزی دسترسی ندارید، می‌توانید با استفاده از خدمات خرید از سایت‌های خارجی ایرانیکارت و بدون نیاز به کارت یا کیف پول بین‌المللی، نسبت به پرداخت هزینه آزمون آیلتس خود اقدام نمایید.

برای ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون آیلتس، درخواست خود را از طریق دکمه زیر ثبت نمایید.

پرداخت هزینه آزمون آیلتس

آزمون pte

آزمون PTE

آزمون انگلیسی پیرسون یا آزمون  PTE که مخفف کلمه Pearson Test of English است، همانند آیلتس و تافل یکی از معتبرترین آزمون های تعیین سطح زبان بین المللی می‌باشد. آزمون PTE برای کسانی‌ که قصد تحصیل یا مهاجرت به خارج از کشور به‌خصوص استرالیا و کانادا را دارند، مناسب است. این آزمون توسط سازمان پیرسون انجام شده و گواهینامه آن برای ادامه تحصیل معتبر بوده و پذیرفته می‌شود. آزمون PTE سه نوع عمومی (General)، آکادمیک (Academic) و کودکان و نوجوانان (Young Learners) دارد. در آزمون PTE همانند آزمون تافل و آزمون آیلتس چهار مهارت اصلی خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن ارزیابی می‌شود. درنظر داشته باشید که، در حال حاضر ایران این آزمون را برگزار نمی‌کند و متقاضیان جهت شرکت در این آزمون لازم است تا به کشورهای همسایه مانند آذربایجان، ترکیه، امارات متحده عربی سفر کنند.

بیشتر بخوانید: آزمون PTE چیست؟

مراحل آزمون  PTE

  • صحبت کردن و نوشتن (Speaking and Writing)

در این بخش دو مهارت صحبت کردن و نوشتن آزمون‌دهنده ارزیابی می‌شود. زمان این بخش 77 تا 93 دقیقه می‌باشد. در قسمت صحبت کردن، مواردی همچون روخوانی با صدای بلند از روی متن، تکرار جملاتی که برای شما پخش می‌شود، صحبت درباره یک نمودار، پاسخ کوتاه به سوالاتی که پرسیده می‌شود و صحبت درباره سخنرانی که برای شما پخش می‌شود، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. در قسمت نوشتن شما باید دو متن بنویسید؛ متن اول جواب سوالی می‌باشد که از شما پرسیده می‌شود. این متن باید حدود 200 تا 300 کلمه باشد و 20 دقیقه زمان دارد. متن دوم خلاصه کردن متنی است که در اختیار شما قرار داده شده است؛ این خلاصه باید دارای حداکثر 75 کلمه و نکات کلیدی متن باشد و 10 دقیقه زمان دارد.

  • خواندن (Reading)

این بخش حدود 31 تا 40 دقیقه زمان دارد. پس از خواندن متون، معمولا سوالات به شکل سوالات چند گزینه‌ای، چیدن پاراگراف‌ها به ترتیب صحیح، پر کردن جاهای خالی با واژه‌های مناسب و کامل کردن متن ناقص با جملات داده شده، می‌باشد.

  • شنیدن (Listening)

بخش آخر آزمون بخش شنیداری می‌باشد که حدود 45 تا 57 دقیقه زمان دارد. موارد سوال این بخش شامل خلاصه کردن یک فایل صوتی سخنرانی، سوالات چند گزینه‌ای، پرکردن جاهای خالی با کلمات صحیح، مشخص کردن خلاصه درست از یک فایل صوتی و مشخص کردن کلمات نادرست از یک متن و نوشتن جملات فایل صوتی است.

منایع آزمون pte و ثبت نام pte

نکات مربوط به آزمون PTE

  • آزمون PTE در ایران برگزار نمی‌شود و متقاضیان لازم است تا به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنند.
  • هزینه آزمون PTE باتوجه به محل برگزاری آن متفاوت است. هزینه ثبت نام آزمون PTE در ترکیه 1000 لیر، آذربایجان 170 دلار، امارات 1050 درهم و عراق 217 دلار می‌باشد.
  • کل نمره آزمون PTE، از 90 نمره است.
  • اعتبار مدرک PTE به مدت 2 سال است؛ اما استثنائا برای کشور استرالیا دارای 3 سال اعتبار می‌باشد.
  • مدت زمان آزمون PTE حدود 3 ساعت می‌باشد.
  • زمان اعلام نتایج آزمون PTE  پنج روز پس از برگزاری آزمون می‌باشد.
  • هر فرد می‌تواند هر 5 روز یکبار در آزمون PTE شرکت کند.
  • آزمون PTE آکادمیک حداقل در هر ماه 6 تا 8 بار در سرتاسر جهان برگزار می‌گردد.
  • نوع عمومی آزمون PTE نیز در سه ماه می، دسامبر و ژوئن برگزار می‌شود.
  • شما تا 24 ساعت قبل از شروع برگزاری نیز فرصت ثبت نام خواهید داشت.
  • آزمون PTE تنها برای افراد بالای 16 سال برگزار می‌گردد. نوع Young Learners مناسب سنین 6 تا 13 سال است که توسط مدارس و زیر نظر سازمان PTE برگزار می‌گردد.
  • در صورتی که بین 16 تا 18 سال باشید، لازم است تا رضایت نامه‌ی کتبی والدین یا قیم‌ خود را در دست داشته باشید.

نحوه ثبت نام آزمون PTE

ثبت نام آزمون PTE با مراجعه به سایت PTE امکان‌پذیر است. برای این کار، پس از ورود به سایت مذکور، روند ثبت نام خود را با ارائه­‌ی مدارک لازم و پرداخت هزینه آزمون PTE (این هزینه در هر کشور متغیر بوده و اشخاص می‌­توانند طبق پول رایج کشور خود پرداخت کنند) تکمیل کرده و در روز برگزاری آزمون در جلسه شرکت کنید. ضمنا حتما باید دارای پاسپورت معتبر به همراه کارت ورود به جلسه­‌ی آزمون نیز باشید.

نحوه پرداخت هزینه آزمون PTE

به دلیل اینکه آزمون PTE در ایران برگزار نمی‌شود، برای پرداخت هزینه آزمون PTE نیاز به پرداخت ارزی دارید. این کار در ایران و با شبکه بانکی داخلی امکان پذیر نیست. شما برای پرداخت هزینه آزمون PTE خود باید از انواع کارت های اعتباری مانند مسترکارت یا ویزاکارت و یا انواع کیف پول الکترونیکی مانند پی پال استفاده کنید. چنانچه به هیچ یک از این روش‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید با استفاده از خدمات ایرانیکارت نسبت به پرداخت هزینه آزمون PTE خود اقدام نمایید.

حال که با نحوه پرداخت هزینه آزمون PTE آشنا شدید می‌توانید از طریق لینک زیر نسبت به پرداخت هزینه آزمون PTE خود اقدام کنید. همانطور که می‌دانید هزینه آزمون PTE ترکیه، 880 لیر است که می‌توانید ووچر آن را با تخفیف ویژه با مبلغ 820 لیر از ایرانیکارت تهیه کنید. برای استفاده از این تخفیف می‌توانید از طریق دکمه‌های زیر اقدام کنید.

پرداخت هزینه آزمون PTE

ثبت نام آزمون gre

آزمون GRE

GRE مخفف عبارت Graduate Record Examinations است. در حقیقت آزمون GRE یک فیلتر برای ورود به تحصیلات تکمیلی می‌باشد که در بسیاری از دانشگاه‌ها به خصوص آمریکا و کانادا، به عنوان یکی از معیارهای اصلی سنجش و انتخاب دانشجوها شمرده می‌شود. هدف آزمون GRE سنجش توانایی‌های تحصیلی افرادی‌است که متقاضی تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی می‌باشند. در آزمون GRE سه موضوع اصلی محاسبات ریاضی (علم ریاضی، احتمالات، جبر و هندسه‌)، درک مطلب و مقاله نویسی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این آزمون به دو صورت کاغذی (Paper base) و کامپیوتری (Computer base) برگزار می‌شود. نوع کامپیوتری آزمون GRE در ایران در دفعات متعدد برگزار می‌گردد؛ درصورتی‌که نوع کاغذی این آزمون سالی سه بار برگزار می‌شود، یک بار در اکتبر و یک بار در نوامبر و یک بار هم در فوریه. نمرات این آزمون تقریبا 15 روز پس از برگزاری آماده خواهد شد. لازم به ذکر است جهت ارسال نمرات به دانشگاه، تا 4 دانشگاه رایگان می‌باشد. آزمون GRE در سطح خود نسبت به آزمون آیلتس و تافل دشوارتر است و به همان میزان از اعتبار بیشتری نیز برخوردار است. آزمون GRE دو نوع عمومی (General) و سابجکت (Subject) دارد. آزمون GRE از نوع سابجکت در زمینه‌­های زیست‌شناسی، شیمی، ادبیات، ریاضیات، فیزیک و روانشناسی‌است که برای متقاضیان مربوطه سطح دانش علمی آنان را می‌­سنجد.

بیشتر بخوانید: آزمون GRE چیست؟

مراحل و ساختار آزمون GRE

  • استدلال کلامی (Verbal Reasoning)

این بخش از آزمون GRE شامل دو مجموعه 20 سوالی‌است که زمان هر مجموعه 30 دقیقه (در کل 60 دقیقه) می‌باشد. سوالات این بخش شامل تحلیل واژگان (مترادف ها، متضادها و تطابق لغات) و درک مطلب می‌باشد. در واقع در این بخش توانایی شما در تجزیه و تحلیل مطالب نوشتاری و ترکیب حاصل از آن‌ها و همچنین روابط بین اجزای جمله و تشخیص روابط میان کلمات در یک متن تخصصی ارزیابی می‌گردد. نمره این بخش از 130 تا 170 می‌باشد.

  • استدلال کمی (Quantitative Reasoning)

این بخش همانند بخش قبل شامل دو مجموعه 20 سوالی است که زمان هر مجموعه 35 دقیقه (در کل 70 دقیقه) می‌باشد. سوالات این بخش ریاضیات و مهارت‌های محاسباتی می‌باشد که دارای سطح ساده و در حد دوره دبیرستان است. عاملی که باعث می‌شود افراد در این بخش نمره کافی بدست نیاورند، عدم دقت و سرعت کافی است. تنها بخشی که ممکن است بیشترین اشتباه صورت گیرد سوالات مربوط به نمودار است. نمره این بخش 130 تا 170 است.

  • نوشتار تحلیلی (Analytical Writing)

این بخش شامل نوشتن دو مقاله تحلیلی استنتاجی می‌باشد. هر کدام از آنها 30 دقیقه (در کل 60 دقیقه) زمان دارد. در بخش اول به شما یک موضوع داده می‌شود که باید درباره آن یک مقاله بنویسید. تحلیل دقیق موضوع، گرامر نسبتا پیچیده، تعداد لغات و … در این بخش بر روی نمره شما تاثیر بسزایی خواهند داشت. در بخش دوم درباره موضوعی کمی توضیح داده می‌شود که شما باید آن را تحلیل کنید و اگر مشکلی دارد بازگو کنید.

پرداخت هزینه آزمون های زبان، آزمون تافل ، آزمون آیلتس ، آزمون PTE و آزمون GRE

نکات مربوط به آزمون GRE

  • هزینه ثبت نام آزمون GRE برابر 205 دلار می‌باشد.
  • نمره بخش استدلال کلامی و کمی بین 130 تا 170 و نمره نوشتار تحلیلی از 0 تا 6 می‌باشد.
  • اعتبار مدرک GRE به مدت 5 سال می‌باشد.
  • مدت زمان آزمون GRE از نوع عمومی حدود 3 ساعت و 45 دقیقه و از نوع سابجکت حدود 2 ساعت و 50 دقیقه می‌باشد.
  • زمان اعلام نتایج آزمون GRE بین 10 تا 15 روز بعد از برگزاری آزمون خواهد بود.
  • هر فرد هر 21 روز یکبار می‌تواند در آزمون GRE شرکت کند.
  • هر فرد در سال می‌تواند فقط 5 مرتبه در آزمون GRE از نوع جنرال کامپیوتری شرکت کند (اگر در این آزمون ثبت نام کنید و سپس تصمیم به کنسل کردن آن بگیرید نیز جز این 5 مرتبه حساب خواهد شد).
  • نوع کاغذی و نوع سابجکت آزمون GRE نیز تنها سه بار در سال یعنی در ماه‌های سپتامبر، اکتبر و آوریل برگزار می‌گردد و زمان ثبت نام شما محدود به این 3 ماه در سال خواهد بود.
  • آزمون GRE در هر موقعی از سال برگزار می‌گردد و شما شانس ثبت‌نام در این آزمون را خواهید داشت که در اکثر موارد نوع کامپیوتری غالب است.
  • با توجه به اینکه این آزمون برای ورود به مقاطع فوق لیسانس، دکتری و بالاتر در دانشگاه­‌های آمریکا و بیش از 160 کشور جهان مورد نیاز است، پس حداقل سن شما در زمان ثبت نام باید 21 سال تمام باشد.

نحوه ثبت نام آزمون GRE

در گام نخست برای ثبت نام آزمون GRE وارد سایت موردنظر خود شده و نوع آزمون GRE خود را انتخاب کننید(کاغذی یا اینترنتی و General یا Subject). سپس تاریخی که مدنظر دارید را انتخاب کرده و حساب جداگانه ­ی ETS را ایجاد کنید. در انتها نیز پس از پرداخت هزینه­ آزمون GRE، ثبت نام نهایی خواهد شد.

نحوه پرداخت هزینه آزمون GRE

شما برای پرداخت هزینه آزمون GRE می‌توانید از خدمات کارت‌های اعتباری بین‌المللی و کیف پول های‌الکترونیکی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از خدمات ایرانیکارت بهره‌مند شده و نسبت به پرداخت هزینه آزمون GRE خود اقدام کنید.

حال که با نحوه پرداخت هزینه آزمون GRE آشنا شدید، می‌توانید برای ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون GRE از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

ثبت نام آزمون GRE

آزمون تافل، آیلتس، PTE و GRE در کدام کشورها اعتبار دارند؟

کشور / آزمون آزمون تافل آزمون آیلتس آزمون PTE آزمون GRE
آمریکا
کانادا
استرالیا
بریتانیا / انگلستان
ایرلند
نیوزیلند
سوئد
بلژیک
فنلاند
مالزی
ایتالیا
هلند
هند
آلمان
اسپانیا
فرانسه
روسیه
سوئیس
آرژانتین
اندونزی
نروژ
فیلیپین
اتریش
یونان
هنگ کنگ
سنگاپور

آزمون دولینگو چیست ؟

آزمون دولینگو (Duolingo) آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی آنلاین است که تمام 4 مهارت نوشتن، خواندن، شنیدن و صحبت کردن را مورد سنجش قرار می‌دهد. این آزمون یک امتحان تطبیقی و به صورت آنلاین می‌باشد که مهارت‌های زبان انگلیسی شما را می‌سنجد. توجه داشته باشید که دانشگاه‌های زیادی این آزمون را مبنای پذیرش مهاجر قرار داده‌اند.

نکات مربوط به آزمون Duolingo

  • انجام آزمون دولینگو به صورت آنلاین، با استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ و البته بدون امکان یادداشت برداری
  • قیمت مناسب آزمون نسبت به آزمون‌های دیگر مثل آیلتس و تافل
  • بررسی وضعیت و سطح زبان داوطلب با ارائه کارنامه
  • ارسال کارنامه به مراکز آموزشی، بدون دریافت هیچ گونه مبلغ اضافه
  • استفاده از نتیجه این آزمون برای مهاجرت کاری و استخدام در شرکت‌های خارجی
  • برگزار شدن این آزمون به صورت هر 10 روز یک بار
  • اعتبار مدرک آن به مدت 2 سال

بیشتر بخوانید: آزمون دولینگو چیست؟

ساختار آزمون Duolingo

آزمون دولینگو از 3 بخش مهم تشکیل شده است:

  1. Quick Setup: این بخش 10 دقیقه زمان لازم دارد و شامل قوانین و مقررات آزمون دولینگو می‌باشد.
  2. Adaptive Questions: همانطور که در قسمت آزمون دولینگو چیست، توضیح دادیم این آزمون به صورت تطبیقی می‌باشد و سوالات بسته به نحوه جواب دادن داوطلب سخت می‌شود. زمان پاسخگویی به این قسمت 25 دقیقه می‌باشد. قسمت‌هایی که در این بخش مورد سنجش قرار می‌گیرد شامل مهارت‌های خواندن، نوشتن و گوش دادن، واژگان زبان انگلیسی و اصطلاحات، تلفظ صحیح واژگان انگلیسی و نگارش صحیح می‌باشد.
  3. Video Interview & Writing: در این بخش هم یک مصاحبه ویدئویی و هم نمونه رایتینگ در اختیار داوطلب گذاشته می‌شود. در قسمت مصاحبه ویدئویی دو موضوع به دواطلب پیشنهاد شده و باید راجع به آن حدود 1 الی 3 دقیقه صحبت کند. در قسمت رایتینگ هم دو موضوع در اختیار داوطلب گذاشته می‌شود که حدود 10 دقیقه فرصت دارد راجع به این موضوع بنویسد.

آموزش ثبت نام آزمون Duolingo

برای ثبت نام در آزمون دولینگو نیاز است که در وب‌سایت duolingo یک حساب کاربری ایجاد کنید. نحوه ثبت نام آزمون دولینگو، گام به گام به صورت تصویری آموزش داده شده است.

نحوه پرداخت هزینه آزمون Duolingo

برای پرداخت آزمون دولینگو باید نسبت به پرداخت ارزی اقدام کنید. برای این کار بهتر است از انواع کردیت کارت، ویزا کارت یا مسترکارت استفاده کنید یا از خدمات کیف پول پی پال بهره مند شوید. همچنین می‌توانید با استفاده از خدمات ایرانیکارت، بدون نیاز به کیف پول نسبت به پرداخت هزینه این آزمون اقدام کنید.

حال که با نحوه پرداخت هزینه آزمون دولینگو آشنا شدید؛ می‌توانید برای ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون duolingo از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

ثبت نام آزمون دولینگو

مقایسه آزمون آیلتس ایندیکیتور

آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست ؟

آزمون آیلتس ایندیکیتور (IELTS Indicator) یا آیلتس آنلاین، در هر جا و با رعایت حفظ امنیت و سلامتی قابل برگزار شدن است. این آزمون مانند امتحان اصلی و حضوری آیلتس، توسط دانشگاه‌های کمبریج، بریتیش کانسیل و آی دی پی استرالیا برگزار می‌گردد. در آزمون آیلتس ایندیکیتور هم 4 مهارت زبان انگلیسی؛ یعنی مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن مورد سنجش قرار می‌گیرد و بعد از 7 روز کاری می‌توانید نتیجه آن را دریافت کنید.

نکات مربوط به  آیلتس ایندیکیتور

  • این آزمون به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار می‌شود.
  • برگزاری آیلتس ایندیکیتور فعلا در همه کشورها میسر نیست و فقط در برخی از کشورهای محدود برگزار می‌گردد.
  • برگزاری آیلتس آنلاین هفته ای یک بار، در تاریخ و در ساعتی مشخص صورت می‌گیرد.
  • بعد از 7 روز کاری نتیجه آزمون مشخص می‌شود.
  • فقط برای مهاجران تحصیلی قابل پذیرش می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟

ساختار آزمون آیلتس ایندیکیتور

ساختار این آزمون دقیقا مشابه آزمون آکادمی آیلتس می‌باشد.  به این صورت که ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی در این آزمون سنجیده می‌شود. زمان بندی این آزمون به شکل زیر می‌باشد:

  •  Listening: بخش Listening یا شنیدن، حاوی 40 سوال می‌باشد و 30 دقیقه زمان لازم دارد.
  • Reading: بخش خواندن یا Reading حاوی 40 سوال می‌باشد و حدود 40 دقیقه زمان لازم دارد.
  • Writing: این بخش از آزمون حاوی 2 تسک می‌باشد که 60 دقیقه زمان به آن اختصاص داده می‌شود.
  • Speaking: این قسمت از آزمون به صورت ویدئوکال می‌باشد و در تاریخ جداگانه برگزار می‌گردد. به این قسمت از آزمون هم حدود 11 تا 14 دقیقه زمان اختصاص داده شده است.

نحوه ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون IELTS Indicator

برای شرکت در آزمون آیلتس ایندیکیتور، مبلغ 149 دلار آمریکا باید پرداخت شود. برای پرداخت این هزینه باید نسبت به پرداخت ارزی با انواع کردیت کارت، ویزا کارت یا مسترکارت اقدام کنید یا از خدمات کیف پول پی پال بهره‌مند شوید. البته می‌توانید از طریق خدمات ایرانیکارت نیز، نسبت به پرداخت هزینه این آزمون اقدام کنید.

حال که با نحوه پرداخت هزینه آزمون آیلتس ایندیکیتور آشنا شدید، برای ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون IELTS Indicator می‌توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

ثبت نام آزمون آیلتس ایندیکیتور

مقایسه آزمون ناتی

آزمون ناتی چیست ؟

آزمون تعیین سطح زبان ناتی (NAATI) در کشور استرالیا طراحی شده است که با استفاده از آن تسلط داوطلبان و مهاجران به زبان انگلیسی سنجیده می‌شود. اگر داوطلب در این آزمون موفق شود و حداقل نمره 63 را کسب کند، 5 امتیاز به امتیازهای وی افزوده می‌شود. البته کسی که در آزمون naati قبول می‌شود، به این معنی نیست که می‌تواند به عنوان یک مترجم فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: آزمون زبان ناتی چیست؟

نکات مربوط به آزمون NAATI

  • در زمان انتقال پاسخ و مکالمه از زبان مادری به زبان اصلی بی‌دقتی نکنید.
  • در هنگام پاسخگویی به سوالات از کلمات و اصطلاحات مناسب استفاده کنید.
  • از قواعد و گرامر زبان انگلیسی به درستی استفاده کنید.
  • کلمات را به شکل صحیح و مناسب تلفظ کنید.
  • در هنگام پاسخ دادن به سوالات بیشتر از 5 ثانیه مکث نکنید.

ساختار آزمون NAATI

آزمون تعیین سطح زبان ناتی، از دو مکالمه شفاهی شامل 300 کلمه تشکیل شده است. این مکالمات مربوط به موقعیت‌های مختلف زندگی در استرالیا مانند مدارس، بیمارستان‌ها، اداره‌ها، خدمات اجتماعی و بیمه، خرید و فروش خانه و… می‌باشد. این مکالمات بین یک استرالیایی و یک فارسی‌زبان یا هر فردی با زبان دیگر اتفاق می‌افتد. پس در این آزمون نیمی از مکالمات به صورت انگلیسی و نیمی دیگر به زبان مادری است. هر مکالمه به 9 تا 14 بخش کوچک‌تر تقسیم می‌شود که هر بخش شامل 35 کلمه است. آزمون ناتی، دارای 90 نمره است و هر مکالمه آن 45 نمره دارد.

نحوه پرداخت هزینه آزمون NAATI

هزینه آزمون ناتی، 800 دلار استرالیا است که می‌توانید برای ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون از طریق لینک زیر اقدام کنید.

ثبت نام آزمون ناتی

مقایسه آزمون های زبان و هرآنچه باید درباره آن ها بدانید (راهنمای تصویری و جدول)
اگر قصد مهاجرت برای کار، زندگی و یا ادامه تحصیل در کشورهای آسیایی، اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا را دارید، لازم است که مدرک یکی از آزمون های تعیین سطح...
4.86 از 7 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. ممنون از مطلب بسیار جامع و کاملی که گذاشتید.
    من قبلا پرداخت هزینه آزمون آیلتس را از طریق سایت شما انجام دادم و از اولین تجربه خریدم از شما راضی بودم.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام. ممنون از اعتماد و همراهی شما کاربر گرامی

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. مرسی از مطالب خوبتون
    واسه کشور های اروپایی کدوم آزمون مورد قبول دانشگاه های بیشتری هست؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام. در اروپا آزمون آیلتس بیشتر مورد قبول واقع می شود.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. مقایسه جامع و خوبی بود، اما ای کاش بیشتر توضیح می‌دادید که بهترین انتخاب برای اهداف مختلف کدوم یکی از آزمونها می‌تونن باشم.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • این قضیه خیلی به هدف شما داوطلب از مهاجرت بستگی داره که معمولاً این اطلاعات هنگام درخواست پذیرش اعلام می گردد.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. آیا چنین مقایسه ای برای آزمون های زبان آلمانی و فرانسه هم موجوده ؟؟
    مچکر

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام. خیر اما در آینده نزدیک به این موضوع نیز پرداخته خواهد شد.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. ممنون واقعا اين مطلب دغدغه خيلي از كساني هست كه در فكر مهاجرت هستند.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. با تشکر از تک تک خدماتتون. یه سوال داشتم. ایا استفاده از وچر جهت پرداخت ازمون PTE راه حل مطمنی هست ؟؟؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام. بله هیچ مشکلی نخواهد داشت. البته طبیعتاً بایستی نسبت به اعتبار صادر کننده ووچر نیز اطمینان داشته باشید. اما پرداخت با ووچر امن و بدون نیاز به واسطه خواهد بود.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. سلام ممنون از مقاله کامل شما. می تونم بپرسم از چند روز قبل از تاریخ مورد نظر برای امتحان میشه توی ایرانیکارت برای ثبت درخواست پرداخت اقدام کرد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام. پرداخت آزمون در ایرانیکارت طی یک تا 3 ساعت انجام میشه. اما مهلت ثبت نام در آزمون های مختلف متفاوت است. به علاوه در نظر داشته باشید که با نزدیک تر شدن به تاریخ آزمون هزینه ثبت نام افزایش می یابد.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  8. سوالات greفقط سوال زبان هست یا موارد دیگه هم ازمون گرفته میشه؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • GRE در واقع یک آزمون زبان مفهومی به حساب میاد. یعنی مهارت زبان انگلیسی داوطلب را در تحلیل مفاهیم می سنجد.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  9. فقط پرداخت آزمون های نام برده شده انجام میشه ؟ یا آزمون های متقرقه هم پرداخت دارید ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام. پرداخت هزینه انواع آزمون ها انجام می پذیرد.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  10. ممنون از مطلب عالی که گذاشتید
    شما پرداخت ازمون زبان های دیگه ای هم انجام میدید؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام. بله پرداخت هزینه انواع آزمون های خارجی با خدمات ایرانیکارت انجام پذیر است.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  11. برای من همیشه سوال بود که تفاوت آزمون آیلتس و تافل دقیقا چیه. ممنون از مطلب خوبتون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام ممنون از مطلب خوبتون میشه راجع به نحوه سوالات آزمون تافل و آیلتس هم یه توضیحی بدید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید ثبت نام آزمون USMLE...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...