ارز های دیجیتال

مقایسه دوج کوین با بیبی دوج

مقایسه دوج کوین با بیبی دوج

این روزها نام «دوج کوین» و «بیبی دوج» را بسیار می‌شنویم. ممکن است شما هم سوالاتی درباره ارزهای دیجیتال دوج کوین و بیبی دوج داشته باشید و به این فکر کنید که کدام یک از این دو برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ در این مقاله می‌خواهیم ضمن معرفی این دور ارز، تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها را نیز بررسی کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دوج کوین چیست و چه کاربردی دارد؟

دوج کوین چیست و چه کاربردی دارد؟

دوج کوین در ابتدا به‌عنوان یک شوخی توسط دو مهندس نرم‌افزار در سال ۲۰۱۳ ایجاد شده است. نماد این کوین شیبا اینو – یک سگ با نژاد ژاپنی – نشانی برای خوش شانسی این رمزارز است؛‌ اما ارزی که با هدف شوخی ایجاد شد اکنون هشتمین ارز دیجیتال از لحاظ ارزش بازار است. بخشی از دلایل مشهور شدن این رمزارز مربوط به توییت‌های مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک است. 

برای خرید دوج کوین از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید دوج کوین

برخی از فعالین بازار کریپتو ایلان ماسک را به‌دلیل حمایت‌هایش از دوج کوین «Dogefather» خطاب می‌کنند. با این حال ایلان تنها حامی این ارز نیست. کارآفرین میلیاردر مارک کوبان به CBNC گفته است که دوج کوین بهترین ارز دیحیتال برای مبادلات است. ایلان ماسک نیز در توییتی این گفته را تایید کرد. همه اتفاقات باعث شد دوج کوین در عرض ۲۴ ساعت ۱۰ درصد رشد کند.

پیشنهاد مطالعه: دوج کوین چیست

با اینکه سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتالی خطرهای خاص خود را دارد؛ اما تغییرات دوج کوین نشان‌دهنده این است که یک رمزارز قدرتمند است و حداقل توسط دو میلیاردر حمایت می‌شود.

بیبی دوج چیست و چه کاربردی دارد؟

بیبی دوج چیست و چه کاربردی دارد؟

بیبی دوج رمزارز دیگری‌ست که با جنبه شوخی ایجاد شد. درواقع این میم کوین توسط کامیونیتی دوج کوین طراحی و ساخته شده است. در واقع بیبی دوج فرزند دوج است. وبسایت این ارز دیجیتال تاکید می‌کند که بیبی دوج یک جنبه خیالی و طنز دارد؛ زیرا می‌گوید که بیبی دوج با سرعت بیشتر و جذابیت خود می‌خواهد پدرش را تحت تاثیر قرار دهد.

پیشنهاد مطالعه: بیبی دوج کوین چیست

بر خلاف سایر رمزارز‌ها بیبی دوج قرار نیست استفاده شود و کاربردی ندارد. در عوض مالکان تشویق می‌شوند که بیبی دوج‌ها را هولد کنند تا ارزش آن افزایش پیدا کند. دوج کوین و بسیاری از رمزارز قابل استخراج هستند و سقفی برای استخراج ندارند. بیبی دوج به‌طور کامل استخراج شده و دیگر قابلیت ماین ندارد. در واقع این موضوع باعث می‌شود بیبی دوج به مرور کمتر شود و ارزش آن افزایش پیدا کند.

جدول مقایسه دوج کوین با بیبی دوج

در جدول زیر مقایسه ارز دیجیتال دوج کوین و بیبی دوج کوین بر اساس برخی از مهم‌ترین موارد هر یک، به صورت خلاصه انجام شده است.

 

دوج کوین

بیبی دوج

مقدار عرضه

نا محدود

۴۲۰ کوادریلیون

ارزش بازار

۹.۹ میلیارد دلار

۲۹۴ میلیون دلار

قیمت

۰.۰۷۱ دلار

0.000000001933 دلار

هدف

میم‌کوین، شوخی

بهبود دوج، خیریه حیوانات خانگی

مهم ترین تفاوت‌های دوج کوین و بیبی دوج

تا اینجا فهمیدیم که بیبی دوج در واقع فرزند دوج کوین است که توسط طرفداران دوج ایجاد شده است. در ادامه تفاوت‌هایی که دوج کوین با بیبی دوج دارد را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

تفاوت در ارزش بازار

دوج کوین با بیبی دوج از لحاظ ارزش بازار بسیار متفاوت هستند. در تاریخ نگارش این مقاله دوج کوین چیزی حدود ۹/۹ میلیارد دلار ارزش بازار دارد. ارزش بازار بیبی دوج حدود ۳۰۰ میلیون دلار است. همان‌طور که می‌بینید دوج کوین ارزش بازار بیشتری نسبت به بیبی دوج دارد. این به‌دلیل قدیمی بودن این ارز و حمایت شدن توسط میلیاردر‌ها است.

دوج کوین در سال ۲۰۱۳ ایجاد شده است و تا کنون طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ اما بیبی دوج در سال ۲۰۲۱ ساخته شده و هنوز یک رمزارز جدید محسوب می‌شود.

تفاوت در استخراج

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دوج کوین با بیبی دوج در این موضوع است. دوج محدودیت عرضه ندارد و به‌طور مداوم استخراج می‌شود؛ اما بیبی دوج محدودیت عرضه دارد. تمامی توکن‌های بیبی دوج هم استخراج شده و دیگر قابلیت ماین وجود ندارد. این چیزی حدود ۴۲۰ کوادریلیون است. این موضوع بر موارد مختلفی مانند ارزش رمزارز‌ها تاثیر می‌گذارد.

پیشنهاد مطالعه: استخراج دوج کوین

سرمایه‌گذاران بیبی دوج مشتاق می‌شوند تا از این ارز نگهداری کنند؛ همچنین اولین سرمایه‌گذار‌ها تعداد زیادی از این ارز را خریداری می‌کنند و به‌مرور با توکن‌سوزی به ارزش بیشتری دست پیدا می‌کنند.

شباهت‌های دوج کوین و بیبی دوج

شباهت‌های دوج کوین و بیبی دوج

دوج کوین با بیبی دوج شباهت‌هایی هم دارد. این دو رمزارز از یک نوع هستند. در واقع دوج و بیبی دوج یک میم کوین هستند. این بدان معناست که کاربرد خاصی ندارند و صرفا با هدف فان و سرگرمی ایجاد شده‌اند. این ارز‌های دیجیتال دارای شبکه‌ی اختصاصی بلاکچین نیستند و هر دو از شبکه‌های دیگری بهره می‌برند. از دیگر شباهت‌های این رمزارز‌ها می‌توان به کامیونیتی مشترک اشاره کرد. می‌توان گفت طرفداران و کامیونیتی این دو ارز یکی هستند؛ زیرا بیبی دوج را برخی فعالین کامیونیتی دوج کوین راه‌اندازی کرده‌اند.

دوج کوین در ابتدا از مکانیزم اثبات انجام کار PoW استفاده می‌کرد. اما در حال حاضر به اثبات سهام تغییر یافته است. بیبی دوج نی بر پایه شبکه بایننس اسمارت چین ساخته شده است و مکانیزم مشابه آن دارد. بیبی دوج از مکانیزم اثبات PoS استفاده می‌کند.

لازم است بدانید تکنولوژی یک رمزارز می‌تواند پیامد‌های مختلفی داشته باشد. برای مثال مواردی مانند امنیت ارز و مقیاس‌پذیری آن از تکنولوژی متاثر هستند. برای مثال مکانیزم PoW بسیار بیشتر از PoS انرژی مصرف می‌کند. علاوه بر این موضوع سرعت کمتری هم دارد. به‌همین دلیل است که دوج کوین و بیبی دوج به عنوان رمزارزهای سریع شناخته می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به بررسی دوج کوین با بیبی دوج بپردازیم. ابتدا این دو ارز دیجیتال را به شما معرفی کردیم و تفاوت‌هایشان را برایتان شرح دادیم. به‌نظر شما چه ارز‌هایی وجود دارند که مشابه این رمزارز هستند؟ در بخش نظرات به ما بگویید.

سوالات متداول
Request for Quote

جواب دادن به این سوال می‌تواند کمی دشوار باشد؛ زیرا اهداف افراد از استفاده و سرمایه‌گذاری رمزارز‌ها متفاوت است. دوج کوین محبوب‌تر است و هشتمین رمزارز از لحاظ ارزش بازار است؛ همچنین دارای حمایت افرادی همچون ایلان ماسک است.

خیر. همان‌طور که قبلا هم گفتیم این دو ارز بنیان‌گذاران دیگری دارند؛ اما می‌توان گفت ایلان ماسک یکی از طرفدارن دوج کوین است.

پیش‌بینی آینده کار سختی است؛ اما می‌توان گفت آینده این دو رمزارز تا حدی به کامیونیتی و سرمایه‌گذارانی مانند ایلان ماسک بستگی دارد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
ارز های دیجیتال
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
اگرچه معامله گران بازارهای کریپتو به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته با هزاران توکن در حال فعالیت هستند، اما کسب سود ثابت کار ساده‌ای نیست. به همین...
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
آموزش ارز دیجیتال
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
قیمت لحظه ای بیت کوین را از کجا رصد کنیم؟ چگونه از نوسانات قیمتی بیت کوین مطلع شویم؟ این دو سوال، از سوالات مهم علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال است؛ آن...
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل تکنیکال
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
به طور کلی اندیکاتورها شاخص‌هایی هستند که با استفاده از داده‌هایی مانند قیمت،حجم معاملات و … روندهای آینده و حرکات قیمتی را پیش‌بینی می‌کنند. در ادامه بیشتر به این موضوع...