امنیت ارز دیجیتال

مقایسه کیف پول ترزور وان و تی

مقایسه کیف پول ترزور وان و تی

کیف پول های سخت افزاری ترزور وان و تی توسط شرکت ساتوشی لبز طراحی شد. این دو کیف پول با هدف افزایش امنیت، کارایی و حمایت از طیف گسترده ای از رمزارزها معرفی شدند. ترزور مدل T جدیدتر و بروزتر است به همین دلیل امکانات بیشتر و قیمت بالاتری دارد. اگر شما به دنبال خرید و فروش ارز دیجیتال و ذخیره کردن آن در کیف پول هستید، در مقاله مقایسه کیف پول ترزور وان و تی همراه ما باشید.

معرفی کیف پول ترزور مدل وان

کیف پول ترزور مدل one در تاریخ بیت کوین اهمیت خاصی دارد چون اولین کیف پول سخت افزاری بود که در سال 2014 معرفی شد. این کیف پول همه ی امکاناتی را که برای امن نگه داشتن کلید خصوصی نیاز دارید، در اختیار شما قرار می دهد. شرکت ساتوشی لیز به ساخت کیف پول های جدید ادامه داد ولی کیف پول ترزور وان محبوبیت خاصی بین مردم دارد.

مزایا:

  • استفاده آسان و راحت
  • پشتیبانی از 1000 رمز ارز
  • فایروال متن باز است

معایب:

  • عدم دوام طولانی و صفحه نمایش کوچک
  • نسبت به کیف پول های جدیدتر امکانات کمتری دارد

برای کیف پول ترزور مدل وان، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید کیف پول ترزور مدل وان

معرفی کیف پول ترزور مدل تی

این کیف پول بعد از مدل وان معرفی شد و در کنار امکانات مدل قبلی، امکانات جدیدی هم به آن اضافه شد. در نگاه اول تفاوت چشمگیری که مدل تی نسبت به مدل وان دارد، صفحه نمایش بزرگ است. این تغییر، رابط کابری را بسیار راحت تر و کار با این کیف پول را دلپذیرتر کرده است.

مزایا:

  • صفحه نمایش بهتر و بزرگتر
  • امکان وارد کردن یک عبارت کلیدی
  • دارای همه ی امکانات مدل قبلی و امکاناتی جدیدتر
  • از بیش از 1000 رمزارز پشتیبانی میکند

معایب:

  • قیمت آن بیش از دو برابر قیمت مدل وان است
  • عدم دوام طولانی

برای کیف پول ترزور مدل تی، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید کیف پول ترزور مدل تی

مقایسه کیف پول ترزور مدل تی و مدل وان

در جدول زیر به بررسی این دو کیف پول پرداختیم. در ادامه شباهت ها و تفاوت ها را هم توضیح خواهیم داد.

ویژگی ها ترزور تی T ترزور وان one
شرکت ارائه دهنده ساتوشی لبز ساتوشی لبز
قیمت 169.99$ 55$
امنیت بسیار بالا بسیار بالا
قابلیت های امنیتی فایروال متن باز، پین کد، عبارت کلیدی فایروال متن باز، پین کد، عبارت کلیدی
شروع استفاده راحت بله بله
رمز ارز های مورد پشتیبانی بیت کوین، اتریوم و 1000 رمز ارز دیگر بیت کوین، اتریوم و 1000 رمز ارز دیگر
نرم افزار دسکتاپ ندارد ندارد
صفحه نمایش لمسی دارد ندارد
کارت حافظه دارد ندارد
سال انتشار 2018 2014

شباهت های کیف پول ترزور وان و تی

هر دو کیف پول از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و خیال شما را از بابت هک و دزدی اطلاعات راحت می کنند. شباهت های دیگری هم دارند که در زیر به چند مورد آن اشاره می کنیم.

مقایسه ترزور وان و تی

کیف پول سرد

همانطور که می دانید به کیف پول هایی که دسترسی اینترنتی ندارند و آفلاین هستند کیف پول های سرد گفته می شود. کیف پول ترزور وان و تی هر دو کیف پول های سرد هستند و هیچگونه دسترسی آنلاینی ندارند. حتی اگر شما آن ها را به کامپیوتر و یا دستگاه آنلاینی وصل کنید هم هیچ گونه ارتباطی با اینترنت برقرار نمی کنند. با این وجود خیالتان از بابت امنیت راحت باشد. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله انواع کیف پول ها را مطالعه کنید.

کلمه بازیابی

در این دو مدل کیف پول شما می توانید یک عبارت کلیدی 12 یا 18 یا 24 کلمه ای برای بازیابی کیف پولتان ایجاد کنید. به این معنا که در صورت دزدی و یا گم شدن کیف پولتان، با وارد کردن این عبارت بر روی کیف پول ترزور دیگر، سرمایه و اطلاعات خود را بازیابی کنید.

پین کد

برای استفاده از این دو کیف پول ابتدا باید یک پین کد 4 تا 9 حرفی انتخاب کنید تا در صورت سرقت کیف پولتان نتوانند به اموال شما دسترسی داشته باشند.در صورت فراموشی پین کد نگران نباشید، می توانید با عبارت بازیابی به راحتی به کیف پولتان دسترسی پیدا کنید.

تاییدیه آدرس

برای ارسال و دریافت رمزارز باید آدرس کیف پول را تایید کنید. این تاییدیه روی صفحه کیف پول نمایش داده می شود و از شما می خواهد که آدرس را تایید کنید. در مدل ترزور تی به دلیل صفحه نمایش بزرگتر، این تاییدیه خوانا تر است.

مدیریت پسورد و ذخیره آن ها

شما برای ذخیره پسورد های خود می توانید از این دو کیف پول استفاده کنید. با وارد شدن به انواع حساب های خود، کیف پول پسوردتان را وارد می کند و می توانید به راحتی از حساب خود استفاده کنید.. در صورت گم شدن و یا به سرقت رفتن کیف پولتان باز هم می توانید با بازگردانی کیف پول به پسورد ها و اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

عبارت پیشرفته

در کیف پول مدل وان و تی می توانید برای امنیت بیشتر در کنار حساب اصلی خود یک حساب دیگر هم بسازید. با این کار در صورت افشا شدن عبارت کلیدی شما، افراد سارق صرفا به حساب اصلی دست پیدا خواهند کرد و حساب دومتان امن خواهد ماند. به این معنا که نیمی از اموال شما بی خطر می ماند.

تفاوت های کیف پول ترزور وان و تی

شما با پرداخت قیمت بیشتر برای کیف پول مدل t مزایای زیر را دریافت می کنید. در ادامه به توضیح مختصر این مزایا می پردازیم.

  • پشتیبانی از رمز ارز های بیشتر
  • صفحه نمایش بزرگتر و رنگی تر
  • اتصال با موبایل و قابلیت کارت حافظه

پشتیبانی از رمزارز های بیشتر

هر دو کیف پول وان و تی بیشتر رمزارز ها مثل : بیت کوین، لایت کوین، ورت کوین، اتریوم و تمام توکن های ERC20 را پشتیبانی می کنند. ولی کیف پول مدل تی از یکسری از رمز ارز دیگر هم پشتیبانی می کند. شرکت ساتوشی لبز همراه با یک تیم توسعه دهنده در تلاش برای اضافه کردن رمز ارز به لیست این دو کیف پول هستند.

صفحه نمایش رنگی

همانطور که در ابتدای مطالب هم گفته شد تفاوت آشکار این دو کیف پول صفحه نمایش آن ها است. شما می توانید به راحتی کلمه عبور را با استفاده از صفحه نمایش لمسی ترزور تی وارد کنید. این در حالی است که در مدل وان شما باید با استفاده از کامپبوتر و دو کلیدی که بر روی این کیف پول وجود دارد عبارت را وارد کنید. همچنین وجود یک صفحه نمایش رنگی و بزرگتر استفاده از کیف پول را بسیار ساده تر و راحت تر می کند.

قابلیت اتصال

کبف پول ترزور مدل تی به روزتر است و قابلیت اتصال از پورت usb به دستگاه های دیگر را دارد. این کیف پول دارای پشتیبانی از کارت حافظه نیز می باشد. به روز بودن پردازنده مدل تی این کیف پول را سریع تر کرده است. قابلیت کارت حافظه هنوز کارایی خاصی ندارد ولی شرکت ترزور اعلام کرده برنامه های زیادی برای این کیف پول دارد.

حتما بخوانبد: امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال کدام اند؟

نتیجه گیری

در این مقاله به مقایسه کیف پول ترزور وان و تی پرداختیم. این دو، کیف پول های بسیار معتبر و امنی هستند ولی تفاوت هایی هم با هم دارند که در این مقاله بررسی کردیم. با وجود این شباهت ها و تفاوت ها شما کدام کیف پول را انتخاب می کنید؟

مقایسه کیف پول ترزور وان و تی
کیف پول های سخت افزاری ترزور وان و تی توسط شرکت ساتوشی لبز طراحی شد. این دو کیف پول با هدف افزایش امنیت، کارایی و حمایت از طیف گسترده ای...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...