مسافرت و مهاجرت

راهنمای کامل پرداخت هزینه ی سابمیت مقاله Open Access

راهنمای کامل پرداخت هزینه ی سابمیت مقاله Open Access

زمانی که شما مقاله ای علمی-پژوهشی را مینویسید برای چاپ آن ۲ راه دارید. یا باید آن را به زبان فارسی نگاشته و برای مجلات ایرانی ارسال کنید و یا آن را به انگلیسی برگردانید و برای ژورنال های معتبر بین المللی ارسال کنید. هر کدام از این دو گزینه را انتخاب کنید، مزایا و معایت خود را دارد. بزرگترین مزیت چاپ مقاله در مجلات ایرانی، راحتی مراحل انجام آن است ولی در این حالت جز ایرانیان کس دیگری از دیگر نقاط دنیا به مقاله ی شما دسترسی ندارد. بزرگترین مزیت سابمیت مقاله در ژورنال های بین المللی نیز این است که حاصل زحمت خود را در اختیار تمامی دنیا قرار میدهید اما بزرگترین مشکل آن هم این است که مراحل سابمیت و چاپ مقاله در این حالت دشوار است و شاید دشوار ترین قسمت آن، پرداخت هزینه ی سابمیت مقاله و چاپ آن باشد. در این مطلب به طور مرحله به مرحله شما را با مراحل پرداخت هزینه ی سابمیت آشنا میکنیم. قبل از شروع مطلب باید بگوییم که توضیحات کامل و جامع پرداخت هزینه ی چاپ مقالات را در مطلبی با عنوان صفر تا صد نحوه ی پرداخت هزینه ی چاپ و سابمیت مقالات توضیح داده ایم و این مطلب خلاصه ای است برای کسانی که قصد چاپ مقاله ی Open Access را دارند.

مرحله ی اول: انتخاب ژورنال Open Access یا Close Access؟

هزینه ی چاپ مقاله Open Access بسیار بیشتر از هزینه ی چاپ مقاله Close Access است (مجلات کلوز اکسس اغلب اصلا هزینه ای بابت چاپ مقاله دریافت نمیکنند) با اینحال این به معنای آن نیست که شما باید به این دلیل گزینه ی اپن اکسس را از گزینه هایتان خط بزنید. زمانی که شما مقاله ای را به صورت اپن اکسس چاپ میکنید، همه ی دنیا میتوانند بدون پرداخت هزینه ای نتیجه یکار شما را مشاهده کرده و به آن رفرنس دهند. در حالی که مجلات کلوز اکسس امکان دسترسی رایگان را به افراد نمیدهند و در نتیجه، مقاله ی شما را تنها افرادی مشاهده خواهند کرد که برای مطالعه ی آن هزینه پرداخت میکنند. بنابراین اینکه انتخاب شما مجله ی اپن اکسس باشد یا کلوز اکسس، به این برمیگردد که دلیل شما برای چاپ مقاله چیست. اگر به اعتبار آن نیاز دارید، پس نیاز است که تعداد مطالعه ی مقاله ی شما و تعداد رفرنس های آن زیاد باشد و بنابراین قطعا باید گزینه ی Open Access گزینه ی اول شما باشد. ولی اگر صرفا چاپ شدن نتیجه ی کارتان برایتان مهم است و به این اطمینان دارید که مقاله ی شما به حدی ارزشمند است که افراد برای خواندن آن حاضر به پرداخت هزینه خواهند بود، در آن زمان گزینه ی کلوز اکسس میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد. هزینه ی چاپ مقاله Open Access گرچه بیشتر است، ولی در واقع این هزینه به نوعی سرمایه گذاری شبیه است که افراد از طریق آن آینده ی تحصیلی و شغلی خود را بهتر تضمین میکنند.

البته فراموش نکنید که مهم ترین چیز در نهایت کیفیت و امتیاز ژورنالی است که مقاله ی شما را Accept کرده است، فارغ از اینکه آن ژورنال اپن اکسس است یا کلوز اکسس.

برای هزینه ی چاپ مقاله Open Access البته به مشکل پرداخت هم میخورید که در ادامه توضیح میدهیم که چگونه میتوانید به صورت آنلاین هزینه ی دلاری چاپ مقاله Open Access را پرداخت کنید.

هزینه چاپ مقاله در مجلات

مرحله ی دوم: پرداخت هزینه ی سابمیت مقاله

اگر انتخاب شما در نهایت چاپ مقاله در یک ژورنال اپن اکسس بود، آن وقت به مرحله ی پرداخت هزینه ی سابمیت مقاله میرسیم. این مرحله زمانی است که شما میخواهید در وبسایت ژورنال مورد نظر خود مقاله ی پیش نویس یا اصطلاحا Manuscript خود را ثبت و ارسال کنید تا داوران ژورنال آن را بررسی نمایند و به شما بگویند که حاضر به چاپ آن هستند یا نه. در این مرحله برخی از ژورنال ها هزینه ای جزئی را دریافت میکنند، هرچند اغلب ژورنال ها برای مرحله ی سابمیت مقاله هزینه ای را دریافت نمیکنند. با توجه به اینکه قیمت دلار در کشور ما قابل توجه است، اگه توان انتخاب بین چند ژورنال معتبر اپن اکسس را دارید، پیشنهاد ما این است که به سراغ ژورنالی بروید که هزینه ای بابت سابمیت مقاله دریافت نمیکند. چرا که مقاله ی شما به دلایل مختلف ممکن است Regect شود و در این صورت هزینه ی بررسی مقاله ی شما به شما بازنخواهد گشت. با این حال اگر ژورنال مد نظری دارید که میخواهید حتما در آن ژورنال کار خود را سابمیت کنید، نگران نحوه ی پرداخت آن نباشید. مبالغ مد نظر ژورنال ها در مرحله ی سابمیت معمولا بسیار کم است و چیزی بین ۱۰ تا ۶۰ دلار است. با توجه به اینکه این مبلغ دلاری بوده و درگاه پرداخت آن نیز دلاری است، با کارت های بانکی ایرانی قابل پرداخت نخواهد بود و در اینجا ایرانیکارت به شما کمک خواهد کرد. کافی است به صفحه ی چاپ مقاله در مجلات خارجی بروید و سفارش خود را ثبت کنید.

مرحله ی سوم: پرداخت هزینه ی چاپ مقاله Open Access

پس از مرحله ی سابمیت مقاله باید منتظر نظر داوران آن ژورنال باشید. دوران مقاله ی شما را یا Reject میکنند یا Accept کامل میکنند و یا Accept میکنند اما به شما اعلام میکنند که اصلاح هایی را روی مطلب خود انجام داده یا مواردی را به عنوان اضافه یا کم کنید. به هر صورت اگر مقاله ی اپن اکسس شما Accept شد، زمان پرداخت هزینه ی چاپ مقاله اپن اکسس خواهد بود.

هزینه ی چاپ مقاله ی Open Access در ژورنال های مختلف بسیار متفاوت است و از ۵۰۰ دلار تا ۶۰۰۰ دلار میتواند متغیر باشد. این هزینه بسته به اینکه تعداد کلمات مقاله ی شما چقدر است و اینکه در آن تصاویر رنگی استفاده شده یا نشده، میتواند تغییر کند.

علاوه بر این که این هزینه قابل توجه و زیاد است، پرداخت آن هم میتواند با توجه به حضور ما در ایران و نبود دسترسی به شبکه ی بانکی جهانی دشوار باشد. معمولا ژورنال ها هزینه ی چاپ مقاله را به دو صورت زیر دریافت میکنند:

پرداخت هزینه ی چاپ مقاله Open Access از طریق مستر کارت و کارت های اعتباری

برخی از ژورنال ها برای پرداخت هزینه ی چاپ مقاله گزینه ای را در دسترس قرار داده اند که مستقیما شما را به درگاه بانکی بین المللی متصل میکند. در این درگاه باید اطلاعات کارت خود را وارد کنید ولی هیچ درگاه بانکی بین المللی کارت های بانکی ایران را به دلیل تحریم های بانکی علیه ایران نمیپذیرند. در نتیجه در این مرحله شما نیاز به داشتن یک مستر کارت یا هر کارت اعتباری دیگری دارید. شما میتوانید در صفحه ی سفارش مستر کارت در ایرانیکارت یک مستر کارت به نام خودتان داشته باشید اما هزینه ی دریافت مستر کارت زیاد است و اگر تنها استفاده ی شما از کارت همین پرداخت است، بهترین راه حل این است که پرداخت خود را به ایرانیکارت بسپارید و در صفحه ی پرداخت هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی درخواست خود را ثبت کنید تا در کمتر از ۳ ساعت کاری پرداخت شما انجام شود.

پرداخت هزینه ی چاپ مقاله اپن اکسس از طریق انتقال وجه بین بانکی و ارسال پول با سوییفت

برخی از ژورنال ها به خصوص ژورنال هایی که هزینه ی چاپ مقالات در آن ها بالای ۳۰۰۰ دلار است، برای پرداخت از شما اسکن واریز بین بانکی طلب میکنند. متاسفانه بانک های ایرانی قادر به انتقال وجه به بانک های خارج از کشور نیستند. این ژورنال ها در قسمت پرداخت هزینه ی خود، یک کد سوییفت قرار داده اند که در واقع همان شماره حساب بانکی ‌آن ها است. برای پرداخت هزینه ی چاپ مقاله ی اپن اکسس از این طریق، کافی است به صرافی های معتبر مراجعه کنید. همینطور میتوانید با شماره های ایرانیکارت تماس گرفته و از مشاوره ی کارشناسان پرداخت ارزی بهره مند شوید.

هزینه ی چاپ مقاله Open Access

کلام آخر: چاپ مقالات اپن اکسس شدنی است یا ناشدنی؟

واقعیت آن است که اگر قصد چاپ مقاله ی اپن اکسس را دارید، باید آماده ی مراحل دشوار و پرداخت هزینه های آن باشید. مقالات Open Access در یک ژورنال معتبر میتواند جایگاه علمی شما را چند درجه بالا تر ببرد و نظر ما این است که قطعا اگر توان زمانی و مالی انجام این کار را دارید، قطعا آن را انجام دهید. فراموش نکنید که چاپ مقالات Open Access در ژورنال های معتبر است که ارزش مند است و نه ژورنال های سطح پایین. و همچنین فراموش نکنید که ایرانیکارت در تمام مراحل پرداخت هزینه ی چاپ مقاله ی اپن اکسس همراه شما خواهد بود.

راهنمای کامل پرداخت هزینه ی سابمیت مقاله Open Access
زمانی که شما مقاله ای علمی-پژوهشی را مینویسید برای چاپ آن ۲ راه دارید. یا باید آن را به زبان فارسی نگاشته و برای مجلات ایرانی ارسال کنید و یا...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...