مسافرت و مهاجرت

هوم استی چیست؟

هوم استی چیست؟

اگر شما هم در حال انجام کارهای مهاجرتتان هستید و می‌خواهید برای شروع زندگی در کشوری دیگر، اقامتگاهی با قیمت مناسب‌ داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به هوم استی هم فکر و در مورد آن تحقیق کنید. هوم استی روشی مناسب و ارزان برای سکونت افرادی است که به تازگی می‌خواهند مهاجرت کنند. در این مقاله به طور کامل می‌آموزید که هوم استی (homestay) چیست و چه شرایطی دارد؟

هوم استی چیست؟

هوم استی (HomeStay)، زندگی کردن مهاجران تازه مهاجرت کرده، در خانه افراد بومی آن کشور است. یعنی در واقع مهاجر به جای رفتن به هتل و خوابگاه یا اجاره کردن خانه، در منزل یکی از افراد بومی آن کشور سکونت کرده و البته هزینه‌ای هم برای آن پرداخت می‌کند.

هزینه هوم استی (HomeStay) برای سکونت مهاجران، کمتر از هرینه هتل و خوابگاه می‌باشد ولی به این نکته توجه کنید که برای سکونت در منزل شخص دیگر، باید مطابق قوانین و شرایط آن خانواده عمل کنید. این روش به خصوص در کانادا خیلی رواج دارد و دانشجویان کانادایی از این روش استقبال زیای کرده‌اند.

هومی استی چه مزایایی دارد؟

هوم استی، گزینه عالی‌ و به صرفه‌ای برای سکونت مهاجران می‌باشد که دارای مزایای زیر می‌باشد:

  • پرداخت هزینه کمتر نسبت به اجاره منزل، رزرو هتل، خوابگاه و … در نتیجه پس انداز بیشتر
  • انطباق یافتن با فرهنگ‌های متفاوت
  • لذت بردن از غذاهای خانگی محلی

هوم استی جدا از مزایایی که دارد، قطعا دارای معایبی هم هست که شما احتمالا به آن پی برده اید، مثلا زندگی جمعی، آداب و فرهنگ نامناسب بعضی افراد ساکن در منزل، آداب و رسوم نا آشنا، آب و هوای جدید، شخصیت‌های مختلف و غذاهای بیگانه و… .

مهم‌ترین شرایطی که برای هوم استی باید در نظر بگیرید

همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد، هوم استی یک روش مناسب سکونت، به خصوص برای دانشجویان مهاجر می‌باشد تا کمی از هزینه زندگی آن‌ها کاسته شود. ولی هیچ فردی، فی سبیل الله منزل خود را در اختیار شما قرار نمی‌دهد و علاوه بر هزینه کمی که دریافت می‌کند، شرایطی در اختیارتان می‌گذارد که باید مطابق آن‌ها عمل کنید. در این قسمت از مقاله، به بایدها و نبایدهای هوم استی پرداخته می‌شود.

احترام به آداب و رسوم

هر فردی برای مهاجرت و دریافت اقامت، در مرحله اول باید فرهنگ و آداب و رسوم میزبان خودش را بشناسد و به آن احترام بگذارد. همچنین باید قبل از مهاجرت، از فرهنگ‌های سنتی و دینی هر کشوری مطلع گردید تا در حین ارتباط برقرار کردن، به مشکلی بر نخورید.

رعایت قوانین

همانطور که پیشتر نیز گفته شد زندگی در هر خانه، شرایط و قوانین خاص خود را دارد که بهتر است از قوانین آن مطلع شوید و بتوانید متناسب با اخلاقتان، محل سکونت را انتخاب نمایید.

صحبت با میزبان در مورد قوانین

پس از انتخاب محل سکونت، بهتر است با میزبان خود صحبت کنید تا ببینید می‌توانید نیازهای یکدیگر را برطرف و با شرایط هم کنار بیایید یا خیر.

منظم و مرتب بودن

عرف و ادب ایجاب می‌کند که حتی در صورت پرداخت پول برای اقامت خود، باید در منزل میزبانتان نظافت، نظم و ترتیب را رعایت کرده و وظایف شخصی خود را به خوبی انجام دهید. این امر باعث ایجاد یک فضای خانوادگی صمیمانه می‌شود و از ایجاد کدورت بین افراد جلوگیری می‌کند.

شرایط هوم استی

هوم استی رایگان چیست؟

هوم استی رایگان (Free homestay)، یعنی شما به شهر یا کشور دیگری سفر یا مهاجرت کرده، در منزل افراد بومی آنجا سکونت گزیده ولی هیچ هزینه‌ای برای آن پرداخت نمی‌‌کنید. Couchsurfing نمونه‌ای از روش هوم استی رایگان می‌باشد که می‌توانید بدون پرداخت هزینه، در خانه یکی از افراد بومی آن کشور، اقامت نمایید. در واقع این یک روش مناسب جهت تبادل فرهنگی و اقامتگاهی محسوب می‌شود. در این روش، امکان حضور یا عدم حضور صاحب خانه در منزل وجود دارد ولی در کل از شما، هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. همچنین با وجود عدم دریافت هزینه، بعضی از میزبان‌ها، به دلیل خون گرم و مهربان بودن، شما را به مکان‌های گردشگری و تفریحی می‌برند، در منزل خود شما را سرگرم می‌کنند و…

سایت هوم استی رایگان

ممکن است بعد از مطلع شدن از این که homestay چیست، بپرسید از چه سایت‌هایی می‌توانم با روش هوم استی محل سکونت خود را انتخاب کنم. یکی از بهترین سایت‌‌های دنیا برای هوم استی رایگان در کانادا، انگلیس و آمریکا سایت trustedhousesitters می‌باشد. البته برای استفاده از خدمات این سایت، لازم است که از آی پی غیر ایرانی استفاده کنید. همچنین با سایت Couchsurfing می‌توانید اقامتگاه خود را در بیشتر کشورهای دنیا انتخاب کرده و به آنجا سفر کنید. سایت http://globalfreeloaders.com و http://www.hospitalityclub.org نیز دو سایت معتبر و محبوب برای انتخاب اقامتگاه و محل مناسب برای سکونت هستند.

این مطلب صرفا برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه آموزشی دارد. ایرانیکارت مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوای آموزشی نخواهد داشت.

سخن آخر

در این مقاله آموختید هوم استی (homestay) چیست و چه شرایطی دارد؟ سعی کنید هنگام زندگی با خانواده‌ی میزبان در خارج از کشور افکار مشترکی بین شما و میزبان ایجاد شود. کنجکاو باشید، ارتباط برقرار کنید و بیشتر از همه، لذت ببرید! راستی شما با روش کوچ سرفینگ یا هوم استی در کشور دیگری، مهمان شده‌اید؟

هوم استی چیست؟
اگر شما هم در حال انجام کارهای مهاجرتتان هستید و می‌خواهید برای شروع زندگی در کشوری دیگر، اقامتگاهی با قیمت مناسب‌ داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به هوم استی هم فکر...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...