مسافرت و مهاجرت

ویزای توریستی چگونه است و چه مدارکی می‌خواهد؟

ویزای توریستی چگونه است و چه مدارکی می‌خواهد؟

یکی از ضروری‌ترین ملزومات برای مسافرت به خارج از کشور، اخذ ویزا می‌باشد. این سند رسمی که از طرف نمایندگان قانونی هر کشور برای شهروندان سایر کشورها صادر می‌شود، اقامت آن‌ها را تایید می‌کند. همانطور که می‌دانید ویزاهای مختلفی مثل ویزای تحصیلی، ویزای کاری و … برای رفتن به کشورهای دیگر وجود دارد. شما با خواندن این مقاله با یکی از مهم‌ترین ویزاها آشنا می‌شوید و می‌آموزید ویزای توریستی چگونه است و چه اهمیتی دارد؟

ویزای توریستی چگونه است؟

ویزای توریستی (Tourist visa) یکی از رایج‌ترین و پرتقاضاترین انواع ویزا است که برای سفر کوتاه مدت در کشور مقصد صادر می‌شود. هدف از گرفتن این ویزا سفر کردن و گردش می‌باشد و یکی از پرتقاضاترین انواع ویزا می‌باشد. چرا که با استفاده از آن می‌توانید به دیدار آشنایان و بستگان بپردازید.

البته اگر فکر می‌کنید که با دریافت ویزای توریستی می‌توانید در کشور مقصد مشغول به کار یا تحصیل شوید کاملا در اشتباه هستید. چون کسی که ویزای توریستی دریافت می‌کند، به هیچ وجه اجازه کار کردن و یا تحصیل در آن کشور را ندارد.

اعتبار ویزای توریستی

ویزای توریستی کوتاه مدت است و فقط یک بار صادر می‌شود و کسی که این ویزا را دریافت می‌کند، فقط در طول مدت اعتبار ویزا، می‌تواند در آن کشور اقامت داشته باشد. این که اعتبار ویزا چقدر است و چه مدت می‌توانیم در کشور مقصد اقامت داشته باشیم، بستگی به کشور مورد نظر دارد. به طور معمول مدت زمان اقامت در کشورهای شینگن به صورت 90 روزه، در امارات 14 روزه و در کشورهای دیگر هم به همین صورت متفاوت است.

نکته مهمی که در رابطه با ویزای توریستی باید بدانید، این است که بلافاصله با تمام شدن مدت اعتبار ویزا، باید کشور مقصد را ترک کنید و اقامت حتی بیشتر از 1 روز در آن کشور غیر قانونی است.

ایرانیکارتبرای خرید ویزای توریستی کشورهای مختلف می‌توانید از خدمات پرداخت هزینه ویزا توریستی ایرانیکارت استفاده کنید.

روش‌های صدور ویزای توریستی

روش‌های مختلفی مثل مراجعه به سفارت، ویزای آنلاین و … برای صدور ویزاهای توریستی وجود دارد که بستگی به قوانین به کشورهای مختلف دارد. در این قسمت به بررسی روش‌های مختلف آن پرداخته می‌شود.

  • ویزای آنلاین

در این روش تمام روش‌های ویزا به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام می‌شود. برای دریافت ویزای کشورهای استرالیا، ترکیه، نیوزلند، گرجستان و … می‌توانید به صورت آنلاین اقدم کنید.

  • مراجعه به سفارت

یکی از مهم‌ترین روش‌های دریافت ویزای توریستی که در بیشتر کشورهای دنیا وجود دارد مراجعه به سفارت کشور مورد نظر و دریافت ویزا به صورت حضوری است. برای دریافت ویزا به این روش فرد باید فرم درخواست ویزای توریستی را به صورت حضوری، آنلاین یا تماس تلفنی به سفارت تحویل دهد (بستگی به کشور مورد نظر دارد). سپس سفارت برای انجام محاصبه حضوری وقت تعیین کرده و در همان موقع مدارک شما را تحویل می‌گیرد.

  • ویزا در بدو ورود

این روش دریافت ویزا نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است و به این صورت است که مدارک خود را به کشور مورد نظر ارسال کرده و مهر و برچسب ویزا را در زمان ورود فرد ضمیمه می‌کنند. در این روش فرد در همان لحظه هزینه صدور ویزای خود را پرداخت می‌کند.

  • معاف از ویزا

روش دیگری که برای رفتن به کشور دیگر به صورت توریستی وجود دارد، عدم دریافت ویزا می‌باشد. در این روش فرد فقط با داشتن پاسپورت می‌تواند به کشور دیگر سفر کند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به کدام کشورها سفر کنند؟ را بخوانید.

ویزای توریستی چگونه است

برای دریافت ویزای توریستی چه مدارکی لازم است؟

مدارکی که برای دریافت ویزای توریستی در کشورهای مختلف نیاز است نیز بسته به کشور موردنظر متفاوت است. در این قسمت مدارکی که در کشورهای مختلف برای دریافت ویزا لازم هستند، معرفی می‌شوند که به شرح زیر می‌باشند:

  1. پاسپورتی که دارای حداقل 6 ماه اعتبار است و منقضی شده نباشد.
  2. اصل شناسنامه، اصل کارت ملی و ترجمه آن‌ها
  3. عکس پرسنلی طبق مشخصات درخواستی
  4. رزرو کردن بلیط هواپیما و هتل
  5. اسناد مربوط به تمکن مالی

بیشتر بخوانید: آشنایی با چیستی ویزای شینگن ( schengen ) و انواع آن

ویزای توریستی چگونه است

آیا می‌توان با ویزای توریستی اقامت دائم گرفت؟

برخی از افراد که تمایل زیادی به مهاجرت دارند و می‌خواهند اقامت دائم داشته باشند، به روش‌های مختلف مثل پناهندگی و استفاده از ویزای توریستی نیز فکر می‌کنند. این روش‌ها خطرات و ریسک بسیار زیادی دارند و به هیچ عنوان به صورت قانونی نمی‌توان ویزای توریستی را به اقامت دائم تبدیل کرد. اگر افسر مرزی کشور مورد نظر به شخص شک کند که قصد بازگشت از کشور را ندارد و به ورود وی به کشور شک کند، می‌تواند بلافاصله ویزای وی را باطل کند.

این موضوع علاوه بر این که باعث ریجکت شدن فرد از کشور مقصد می‌شود، امکان اخذ ویزا در آینده را نیز با مشکل رو به رو می‌کند. البته این قضیه نیز از برخی استثنائات بی بهره نیست. مثلا اگر فردی قبل از گرفتن ویزای توریستی، درخواست ویزای کاری یا تحصیلی داده باشد و در زمان سفر با صدور ویزای آن موافقت شود، می‌تواند در آن کشور به صورت قانونی بماند. همچنین در صورتی که فرد در مدت اقامت تصمیم بگیرد با یکی از شهروندان آن کشور ازدواج کند، می‌تواند اقدام به دریافت ویزای دائم کند.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید ویزای توریستی چگونه است، چه مدارکی لازم دارد و چگونه می‌توان نسبت به دریافت آن اقدام کرد؟ آیا شما تا به حال اقدام به دریافت ویزای توریستی کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ویزای توریستی چگونه است و چه مدارکی می‌خواهد؟
یکی از ضروری‌ترین ملزومات برای مسافرت به خارج از کشور، اخذ ویزا می‌باشد. این سند رسمی که از طرف نمایندگان قانونی هر کشور برای شهروندان سایر کشورها صادر می‌شود، اقامت...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...