ویزا کارت

ویزا کارت چگونه کار می کند؟

ویزا کارت چگونه کار می کند؟

اگر تجربه پرداخت در سایت‌های خارجی را داشته باشید، حتما با نام ویزاکارت (VisaCard) به عنوان یک روش پرداختی مطمئن و معتبر برخورد کرده‌اید. در این مواقع شاید بخواهید بدانید ویزا کارت چیست و چگونه کار می کند؟ همچنین ممکن است از خود بپرسید که چگونه بدون هر گونه تاخیر این حجم از پرداخت مدیریت می‌شود. پس پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید تا بیاموزید ویزاکارت چگونه کار می‌کند و سطح امنیت و اعتبار آن چقدر است؟

ویزاکارت (visaCard) چیست؟

ویزاکارت قدرتمندترین ابزار آسان سازی مبادلات مالی و تجاری در سراسر دنیا است که با آن می‌توانید در بیشتر کشورهای دنیا پرداخت انجام دهید، به کشورهای دیگر انتقال وجه کرده و از فروشگاهای اینترنتی خرید کنید. شرکت ویزا نیز خود را این گونه معرفی می‌کند که” ما یک شرکت فناوری در راستای پرداخت‌های جهانی برای جذب مصرف کنندگان و ترغیب آن‌ها در استفاده از پول‌های دیجیتال هستیم.”

ویزاکارت مهم‌ترین و پرکاربردترین محصول چند ملیتی شرکت ویزا است که در کالیفرنیا شروع به کار کرد و امروزه در سراسر جهان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. خرید حضوری با دستگاه کارتخوان، دریافت پول نقد از طریق دستگاه خودپرداز، پرداخت آنلاین در وبسایت‌ها برای خرید کالا و پرداخت آفلاین با فرم‌های کاغذی از جمله کاربردهای ویزاکارت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت و شباهت ویزا کارت و مسترکارت در چیست؟

ویزا کارت (VisaCard) چگونه کار می‌کند؟

ویزا کارت (visacard) چگونه کار می کند؟

ویزا شبکه پردازش شده مالی بزرگی است که کارت‌های آن در بیش از 200 کشور مختلف پذیرفته می‌شود. موسسات مالی نیز برای ارائه خدمات خود با شبکه پرداخت بین المللی ویزا همکاری می‌کنند. شرکت‌های ثانویه صادر کننده ویزا، قوانین خاصی را برای صدور ویزا کارت‌ها تعیین نموده و شرایطی را برای ارائه خدمات به مشتریان در نظر خواهند گرفت. پرداخت هزینه تراکنش‌های بانکی به همراه کارمزد شبکه ویزا، از جمله این شرایط و قوانین می‌باشد. ویزا کارت‌ها دارای یک کد 16 رقمی مخصوص هک شده روی کارت و همچنین میکروچیپ اختصاصی می‌باشند و یک نوار مغناطیسی نیز در پشت هر کارت قرار درج شده است.

درگاه بانکی ویزاکارت برای پرداخت آنلاین، صفحه‌ای در مرورگر است که برای پرداخت هزینه کالا یا خدمات خاصی در یک سایت فروشگاهی قرار گرفته و کاربر پس از انتخاب کالا یا خدمات، روی دکمه پرداخت کلیک کرده و نسبت به پرداخت هزینه آن اقدام می‌نماید. در این صورت پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که مانند صفحات پرداخت داخلی، اطلاعات کارت خود را وارد کرده و پس از کسر پول از حساب شما، هزینه کالا یا خدمات مورد نظر پرداخت می‌گردد. امنیت پرداخت هم توسط شرکت‌های صادر کننده درگاه تامین می‌شود.

بنابراین ویزاکارت و مسترکارت واسطه‌ای بین فروشنده و خریدار هستند و بین فروشنده‌ای که خدمات خاصی را ارائه می‌دهد و مشتری که می‌خواهد محصول خاصی را خریداری کند یا از خدمات سایتی استفاده نماید، ارتباط برقرار می‌کند. با استفاده از ویزاکارت می‌توان کالا یا خدمات خاصی را به مشتریان سراسر جهان عرضه کرد. استفاده آسان و امنیت بالای پرداخت، باعث شده که در طول زمان بانک‌های بسیار زیادی به صادر کردن ویزا کارت روی بیاورند و پاسخگوی نیاز کاربران و مصرف کنندگان باشند.

برای خرید ویزا کارت می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید ویزا کارت مجازی

شرکت‌های ویزا و مستر به صورت مستقیم کارت‌های اعتباری را صادر نمی‌کنند، بلکه این کار توسط بانک‌ها یا شرکت‌های واسط در جهت پرداخت آنلاین به صورت دبیت، کردیت و پری پید انجام می‌شود. توجه کنید که ممکن است بانکی که از آن ویزا کارت تهیه کرده‌اید با بانک فروشنده یکسان نباشد و دو بانک با هم قرار داد بین بانکی نداشته باشند.

در این صورت شما باید مبلغ ناچیزی به عنوان Interchange یا تبدیل پرداخت کنید که بتوانید پرداخت در سایت مورد نظر را انجام دهید که برای پرداخت نهایی چند دلار به مبلغ شما اضافه می‌شود. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که اگر ارز موجود در کارت شما با ارز درج شده برای قیمت کالا متفاوت باشد( مثلا موجودی شما دلاری و مبلغ درج شده برای کالا بر اساس یورو باشد) باید حدود 2 تا 4 درصد هزینه بیشتری بابت تفاوت نرخ ارزها پرداخت کنید. این مبلغ تحت قوانین خاص بین بانکی کشورها محاسبه می‌شود.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید ویزا کارت چیست و چگونه کار می‌کند. ویزا کارت یکی از بهترین و معتبرترین روش‌های پرداخت آنلاین می‌باشد که در بیشتر کشورهای دنیا به رسمیت شناخته شده است. متاسفانه در ایران به دلیل تحریم‌های اعمال شده، بدون استفاده از خدمات شرکت‌های واسط مثل ایرانیکارت نمی‌توان به دریافت ویزا کارت و مستر کارت اقدام کرد. در صورتی که شما هم برای پرداخت‌های آنلاین خود، تجربه استفاده از ویزا کارت را داشته‌اید، نظرات و دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
مستر کارت
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
صنعت پرداخت الکترونیکی جهان بر چهار شرکت ویزا کارت، مستر کارت، دیسکاور و امریکن اکسپرس حاکم است و مسئولیت رسیدگی به بیشتر پرداخت ها در جهان بر عهده آن ها...
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
ویزا کارت
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
پی پال، یکی از بزرگترین شبکه‌های مالی برای انجام معاملات تجاری و بانکی است که در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت‌های بانکی و...
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت (VisaCard)، یک سیستم پرداخت بانکی است که با آن می‌توان از فروشگاه‌های زیادی به صورت اینترنتی و فیزیکی خریداری کرد و از خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی استفاده...