اخبار

بسته شدن سایت الکسا در سال 2022

بسته شدن سایت الکسا در سال 2022

خبری که این روزها شوک بزرگی به سئوکاران و وبمستران وارد کرده، بسته شدن سایت الکسا (Alexa) می‌باشد. الکسا سرویسی است که با آنالیز وبسایت‌ها، رتبه جهانی آن‌ها و اطلاعات مفید دیگری را به کاربران خود ارائه می‌دهد. صحت خبر پایان کار الکسا (Alexa) و این که آیا جایگزین‌ های مناسبی برای آن وجود دارد یا خیر، مواردی است که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداخته می‌شود.

پایان کار الکسا (Alexa)

طبق خبری که این روزها از طرف آمازون (amazon) منتشر شد، الکسا بعد از 25 سال فعالیت قرار است در تاریخ 11 اردیبهشت 1401 (1 می 2022) از دسترس خارج خواهد شد.

الکسا یکی از زیر مجموعه‌های آمازون است که بسیاری از وبسایت‌ها و شرکت‌ها از آن برای رتبه بندی سایت‌های توسعه یافته خود استفاده می‌کنند و محبوبیت زیادی در بین سئوکارها و وبمسترها دارد. با استفاده از این سرویس بسیاری از کاربران می‌توانند به مجموعه پیشرفته‌ای از ابزارهای سئو و تجزیه و تحلیل سایت رقبا دسترسی داشته باشند.

خبری که الکسا در سایت خود منتشر و بسیاری از سئوکاران را متعجب کرد، به این شرح می‌باشد: “بعد از گذشت 25 سال از تاسیس سایت الکسا و کمک به بسیاری از افراد برای دسترسی به بهترین منابع آنالیز وبسایت، سرانجام تصمیم گرفتیم سایت الکسا را در 1 می 2022 بازنشسته کنیم. از افتخارات ما این است که در طی این 25 سال ما را برای بررسی محتوای دیجیتالی انتخاب کردید.”

بسته شدن سایت الکسا

بهترین جایگزین‌ های سرویس الکسا کدام اند؟

این که بعد از بسته شدن سایت الکسا سئوکاران و وبمستران به مشکل بر می‌خورند را نمی‌توان تایید کرد، ولی قطعا پیدا کردن جایگزین‌های مناسب سرویس الکسا به خصوص برای کاربران ایرانی بسیار مشکل است. چون سایتی که بتواند به خوبی الکسا به بررسی محتوای فارسی بپردازد هنوز شناخته نشده است. به هر حال در این قسمت از مقاله به بررسی بعضی از سرویس‌هایی که می‌توانند جایگزینی برای الکسا باشند پرداخته می‌شود.

گرچه اطلاعاتی که الکسا در مورد سایت می‌داد، تا حد زیادی مفید بود اما با پایان کار الکسا باید به دنبال یک جایگزین مناسب برای آن باشیم؛ در ادامه به بررسی چندین ابزار مناسب برای جایگزینی الکسا می‌پردازیم.

Ahrefs

Ahref یکی دیگر از ابزارهای سئوی سایت است که با خرید اکانت آن می‌توانید به بررسی سایت خود یا وبسایت رقیبان بپردازید. همچنین بررسی ترافیک سایت، لینک‌ها، بک لینک‌ها و وضعیت کلید واژه‌ها با استفاده از این وبسایت قابل انجام است.

SEMRush

سمراش یک ابزار محبوب در سئو است که با استفاده از آن می‌توان به یافتن لینک و بک لینک، شناسایی کلمات کلیدی مناسب وبسایت خود، شناسایی کلمات کلیدی سایت رقبا و … پرداخت.

Google search Console

با استفاده از گوگل سرچ گنسول می‌توانید به بررسی سایت خود بپردازید و از اطلاعات آن برای بهبود عملکرد وبسایت استفاده کنید. این وبسایت دارای مجموعه‌ای از ابزارها و گزارش‌های مختلف است که بسیاری  از سئوکاران با استفاده از آن به بررسی و بهبود جنبه‌های مختلف سئو می‌پردازند. علاوه بر این با این ابزار می‌توانید به بررسی رتبه کلمات کلیدی خود، نمایش مشکلات سایت و … بپردازید.

Google Analytics

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای تحلیلی شرکت گوگل می‌باشد که در میان کاربران ایرانی، با نام‌های گوگل آنالیتیک یا گوگل آنالیز هم شناخته می‌شود. با استفاده از این ابزار می‌توانید به مقایسه ترافیک ارگانیک و غیر ارگانیک،نرخ تبدیل، شناسایی ترافیک مخرب و مشاهده صفحات پر بازدید بپردازید. علاوه بر این با این ابزار می‌توانید به بررسی وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی پرداخته و اطلاعات مختلفی را مثل نحوه ‌ورود کاربر، رفتار کاربر، نرخ تبدیل، زمان ماندن در پیج، نوع دستگاه مورد استفاده و … بررسی کنید.

SimilarWeb

وبسایت SimilarWeb از این نظر که در دریافت داده‌ها بسیار غنی‌تر از سایر رقبا است و دقت بسیار بالایی دارد، می‌تواند جایگزین مناسبی برای سایت الکسا باشد. علاوه بر این ثبت نام در این وبسایت رایگان است و می‌تواند برای ایرانی‌ها نیز سرویس‌دهی داشته باشد.

جایگزین‌ های سرویس الکسا با پایان کار الکسا

آیا می‌توان تا تاریخ بازنشستگی الکسا، اقدام به خرید اشتراک آن کرد؟

خیر، ارائه اشتراک‌های جدید الکسا در 8 دسامبر متوقف شد. ولی مشتریانی که دارای اشتراک هستند، می‌توانند تا 1 می 2022 از آن استفاده کنند و پس از آن دیگر امکان استفاده از اشتراک الکسا وجود ندارد.

سخن نهایی

بهتر است قبل از پایان کار الکسا به فکر جایگزین مناسبی برای آن باشید که در این مقاله با جایگزین‌ های سرویس الکسا آشنا شدید. آیا شما از سایت‌های معرفی شده استفاده کرده‌اید؟ کدام یک از وبسایت‌ها را برای جایگزینی الکسا ترجیح می‌دهید؟

بسته شدن سایت الکسا در سال 2022
خبری که این روزها شوک بزرگی به سئوکاران و وبمستران وارد کرده، بسته شدن سایت الکسا (Alexa) می‌باشد. الکسا سرویسی است که با آنالیز وبسایت‌ها، رتبه جهانی آن‌ها و اطلاعات...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...