اکانت های خارجی

چرا اپل ايدی disable ميشود؟

چرا اپل ايدی disable ميشود؟

اگر شما هم دارای دستگاه اپل هستید و نسبت به ساخت اکانت کاربری و حساب خود اقدام کرده‌اید، احتمال این که با مشکل غیر فعال شدن اپل آیدی خود مواجه شوید، وجود دارد. حتما می‌خواهید بدانید چرا اپل ايدی disable ميشود و چگونه به حل مشکل غیر فعال شدن آن بپردازیم؟ پیشنهاد ما به شما این است که برای دریافت پاسخ مناسب به سوال خود، این مقاله را تا آخر بخوانید.

اپل آیدی (Apple ID) چیست؟

هر کاربری که دارای یک دستگاه آیفون یا اپل می‌باشد، برای استفاده بهتر از امکانات دستگاه خود (آیفون، اپل و مک بوک) باید یک حساب اپل آیدی فعال داشته باشد.

توضیح کامل تر درباره اینکه اپل آیدی چیست رامی توان اینگونه بیان کرد:

اپل آیدی این امکان را در اخیتار کاربر می‌گذارد که از اپلیکیشن، بازی‌ها و سایر خدمات آیفون بهتر استفاده کرده و از فضای ابری (Icloud) آن بهره‌مند شوید. علاوه بر این با داشتن اپل آیدی می‌توانید در زمان گم شدن دستگاه خود، به لینک https://www.icloud.com/ رفته و در قسمت Filnd My Phone و رفتن به حالت Lost Mode دستگاه خود را قفل کرده و برای یابنده یا کسی که دستگاه را سرقت نموده، یک پیغام بگذارید (هر چند که هیچ سارقی به دنبال خواندن پیام شما نیست، ولی تیری است در تاریکی).

حل مشکل غیر فعال شدن اپل آیدی

همچنین برای فعال کردن قابلیت Find My Phone (مکان‌یابی) وارد تنظیمات آیفون خود شده و روی Apple ID tab کلیک کنید. بعد از انتخاب icloud از میان گزینه‌های مختلفی که می‌بینید گزینه Find My Iphone را فعال نمایید. با استفاده از این گزینه می‌توانید گوشی خود را در زمانی که آنلاین است، مکان‌یابی کنید.

چرا اپل ایدی disable یا غیرفعال میشود؟

سوال کاربران زیادی که از اپل استفاده می‌کنند این است که به چه دلیل اپل آیدی غیر فعال می‌شود؟ چه اتفاقی می‌افتد؟ 2 دلیل مهم باعث می‌شود Apple ID شما قفل (Lock) شود. یکی از مواردی که باعث قفل شدن اپل آیدی شما می‌شود، وارد کردن رمز اپل آیدی به دفعات زیاد است. مورد دیگری که در disable شدن حساب اپل آیدی شما نقش دارد، وارد شدن شخص دیگری به اکانت شما می‌باشد.

مثلا اگر کسی قصد داشته باشد وارد حساب شما شده و آن را هک کند، اپل به خاطر امنیت بالایی که برای کاربران خود ایجاد کرده، حساب مورد نظر را غیر فعال می‌کند تا از هک شدن حساب جلوگیری شود. ولی مسئله این است که بسیاری از کاربران آیفون امکان دسترسی به سوالات امنیتی، تاریخ تولد و سایر اطلاعات خود را ندارند. همچنین کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه آن‌ها، امکان بهره‌مندی از خدمات پس از فروش اپل را نیز ندارند.

حل مشکل غیر فعال شدن اپل آیدی

حل مشکل غیر فعال شدن اپل آیدی

تا این قسمت از مقاله متوجه شدید که اپل آیدی چیست و چرا حساب آن disable یا غیرفعال می‌شود. در چنین شرایطی که برای شما مشکل ایجاد می‌شود، چه راهکارهایی برای حل آن وجود دارد؟ برای حل این مشکل باید حتما ایمیل و پسوردی که هنگام ساخت اپل آیدی استفاده کرده‌اید، تاریخ تولدی که وارد نموده‌اید، شماره تلفنی که با آن رمز دو مرحله‌ای تعریف کرده‌اید و یا سوالات امنیتی که در زمان ساخت اکانت پاسخ داده‌اید را به خاطر آورید. سپس اطلاعات خواسته شده را در لینک https://iforgot.apple.com/password/verify/appleid وارد کرده و به اپل آیدی خود دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش ساخت اپل آیدی Apple ID

جلوگیری از هک شدن اپل آیدی

همانطور که می‌دانید پیشگیری بهتر از درمان است. برای قفل و هک شدن اپل آیدی نیز این مورد صدق می‌کند که جلوگیری از قفل شدن بهتر از روش‌های برطرف شدن آن می‌باشد. برای پیشگیری از disable شدن اپل آیدی خود، بهتر است که حتما ساخت اپل آیدی را خودتان انجام دهید و در صورتی که این کار توسط شخص دیگری انجام گرفت، پس از ساخت اکانت پسورد و سوالات امنیتی آیدی خود را تغییر دهید. علاوه بر این بهتر است که همیشه مراقب سوال‌های مشکوکی که برای شما ارسال می‌شود، باشید. اگر می‌خواهید هر نوع تغییر و اقدام خاصی برای اپل ایدی خود انجام دهید، فقط از طریق سایت رسمی آن اقدام به انجام این کار کنید.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید اپل ایدی چیست، چرا اپل ايدی disable ميشود و چه راهی برای حل مشکل غیر فعال شدن اپل آیدی وجود دارد. آیا شما نیز با مشکل هک و غیر فعال شدن حساب کاربری خود مواجه شده‌اید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...