مسافرت و مهاجرت

چگونه میتوانیم بلیط هواپیمای ارزان تهیه کنیم؟

چگونه میتوانیم بلیط هواپیمای ارزان تهیه کنیم؟

زندگی پرهیاهوی این روزهایمان، لزوم سفر کردن را بیش‌ازپیش کرده و البته وضعیت نامطلوب اقتصادی، امکان سفر را برای بسیاری از اقشار جامعه کم‌تر کرده است. یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید از آن برای داشتن سفری ارزان استفاده کنید، استفاده از بلیط های هواپیمای ارزان و آفر های شرکت‌های هواپیمایی است. راهکاری که با همه‌ی جذابیتش، درصورتی‌که عاقلانه انتخاب نشود، می‌تواند دردسرهای فراوانی را با خود به همراه داشته باشد. اگر برای شما هم سؤال است که چگونه می‌توانیم بلیط هواپیمای ارزان دریافت کنیم؟ پس این مطلب دقیقاً برای شما نوشته‌شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با پروازهای ارزان و خوبی‌ها و بدی‌های آن آشنا شوید.

همراهان گرامی، قبل از اینکه به معرفی روش های تهیه بلیط هواپیمای ارزان بپردازیم، لازم به ذکر است که شما می توانید با استفاده از خدمات ارزی ایرانیکارت، اموری مانند اخذ ویزای توریستی، پرداخت سفارت، تعیین وقت سفارت، خرید بلیط هواپیمای ارزان ، قطار، کشتی کروز، رزرو هتل خارجی و هاستل را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:

توجه داشته باشید که شرکت ایرانیکارت به هیچ یک از آژانس های هواپیمایی وابسته نیست. بنابراین شما می توانید با کمترین هزینه برنامه ریزی سفرتان را آنطور که می خواهید بچینید!

از هکرهای سفر چه می‌دانید؟

درباره‌ی کیفیت و نوع پروازهای ارزان نمی‌توان تعریف دقیقی داشت، اما اگر بخواهیم تعریف کلی از این دسته از پروازها ارائه کنیم، باید بگویم هر پروازی که قیمتی کم‌تر از میزان واقعی داشته باشد را ارزان می‌نامند که می‌تواند در هر رده‌ی پروازی و هر درجه کیفیتی قرار بگیرد.

جالب است بدانید در همه‌ی دنیا افراد خبره‌ای در زمینه‌ی دور زدن شرکت‌های هواپیمایی برای دستیابی به پروازهای فوق ارزان و در بیش‌تر موارد مجانی، وجود دارند. این افراد را Travel Hacker یا هکرِ سفر می‌نامند. کار یک هکرِ سفر آگاهی و استفاده از خلأهای قانونی شرکت‌های هواپیمایی برای به دست آوردن پروازهای مجانی است. این افراد عموماً در شاخه‌هایی مانند برنامه‌نویسی کامپیوتر، حقوق، آمار، ریاضیات و روانشناسی نابغه هستند. شاید عجیب به نظر برسد اما این عاشقین پرواز بیش‌تر عمر خود را در هواپیما می‌گذرانند و همه‌ی خدماتی که به‌صورت مجانی به دست می‌آورند را به‌صورت دیوانه‌وار استفاده می‌کنند!

زندگی به سبک یک هکر سفر حتماً عجیب و غیرقابل‌تحمل است و بسیاری از انسان‌های عادی توانایی‌های ذهنی و جسمی یک هکر سفر را ندارند، اما با الهام از بعضی از راهکارهای آن‌ها می‌توان حداقل به بلیط های هواپیمای ارزان دست‌یافت. در ادامه به معرفی بعضی از این راهکارها می‌پردازیم.

چگونه میتوانیم بلیط هواپیمای ارزان تهیه کنیم؟

راهکارهایی برای تهیه‌ی بلیط هواپیمای ارزان

  • اولین کاری که باید برای تهیه‌ی بلیط هواپیما ارزان انجام دهید این است که به سبک یک هکرِ سفرِ با سابقه، به صورت دقیق و لحظه ای از قیمت ها اطلاع داشته باشید تا با مقایسه ی آن‌ها با یکدیگر به سرعت بلیط های هواپیمای ارزان را پیدا کنید. پیشنهاد ویژه ی ما این است که از چند سایت یا برنامه ی رزرو آنلاین بلیط استفاده کنید و قیمت های مقصد مورد نظر خود را برای چند روز با دقت رصد کنید، حتی می توانید برای اطلاع از صحت قیمت ها با آژانس های هواپیمایی مختلف نیز در تماس باشید. با این کار علاوه بر اینکه از قیمت واقعی بلیط های هواپیما آگاه می شوید، می توانید آژانس های هواپیمایی منصف و گران فروش را شناسایی کنید و بهترین آفرهای بلیط هواپیما را دریافت و از معقول ترین آن‌ها استفاده کنید.لازم به ذکر است که اکثر این آفرهای آژانس های هواپیمایی در کانال تلگرام و اینستگرام آنهاست.

بیشتر بخوانید:

  • بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی برای مشتریان دائم خود، خدمات ویژه ای را در نظر می گیرند که پروازهای ارزان و مجانی از جمله ی آن‌ها است، نکته ای که هکرهای سفر به خوبی از آن استفاده می کنند؛ بنابراین برای بیش تر سفرهای خود از یک شرکت هواپیمایی استفاده کنید تا با ورود به باشگاه مشتریان دائم از آفرهای هیجان انگیز بهره‌مند شوید.
  • سفر کردن در زمان و فصول ، درست هنری است که هکرهای سفر از آن بهره مند هستند. یکی از اصول تهیه‌ی بلیط های هواپیمای ارزان این است که روز های اول و آخر هفته، ماه و سال را برای سفر فراموش کنید؛ زیرا بلیط های هواپیما در این روزها معمولاً گران‌تر از حد معمول است. همچنین بر طبق یک اصل کلی سفر به مناطق سردسیر در فصل تابستان و سفر به مناطق گرمسیر در فصل زمستان گران‌تر است؛ بنابراین اگر بتوانید این اصل را زیر پا بگذارید، می توانید بلیط های هواپیمای ارزان تهیه کنید.
  • اگر زمان بندی دقیقی برای سفر نداشته و در هر لحظه آماده ی سفر هستید، بهترین گزینه برای شما استفاده از بلیط های چارتر لحظه ی آخری است. شرکت‌های هواپیمایی در بیش تر موارد برای پر کردن صندلی های پروازهای چارتر در لحظه ی آخر مجبور می شوند، تخفیف های سرسام آوری ارائه کنند؛ اما اگر در چند ماه آینده قصد سفر با پروازهای معمولی را دارید، بهتر است از قبل بلیط خود را رزرو کنید تا علاوه بر این‌که خیالتان بابت زمان بندی راحت می شود، بلیط هواپیمای ارزان تری دریافت کنید. البته این نکته بیش تر درباره ی پروازهای خارجی صدق می کند.
  • در پروازهای کوتاه داخلی حتماً نیازی به تهیه‌ی بلیط های کلاس A نیست، زیرا شما عملاً امکان استفاده از همه‌ی خدمات را در یک پرواز سه ساعته ندارید و پس از پیاده شدن احساس می کنید پول خود را دور ریخته اید!
  • سفر به مقاصد پر طرفدار را حداقل برای یک بار فراموش کنید و به مقاصد ناشناخته سفر کنید تا علاوه بر تهیه‌ی بلیط هواپیمای ارزان، از دیدن جاذبه های کم تر دیده شده لذتی وصف ناشدنی، ببرید.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که پیش از تهیه‌ی بلیط های هواپیمای ارزان، به دقت درباره ی همه‌ی وجوه آن تحقیق کنید زیرا علت ارزان بودن بعضی از آن‌ها کیفیت پایین و قدیمی بودن هواپیما، حذف خدماتی مانند وعده های غذایی، ساعت نامناسب پرواز، فرود در فرودگاه هایی که فاصله ی زیادی تا شهر دارند، عدم احتساب هزینه ی حمل بار و… است، بنابراین دقت کنید تا از پرواز باکیفیتی برخوردار شوید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...