مسافرت و مهاجرت

چگونه میتوانیم در خارج از کشور خودرویی اجاره کنیم؟

چگونه میتوانیم در خارج از کشور خودرویی اجاره کنیم؟

یکی از بهترین راه‌های حمل‌ونقل در سفر اجاره خودرو است. با استفاده از این روش هم می‌توانید لذت رانندگی در جاده‌های ناشناخته را تجربه کنید، هم هزینه‌های خود را کاهش دهید و هم به راحتی و با سرعت به هرجایی که می خواهید، بروید. اجاره خودرو در خارج از کشور برعکس ایران بسیار راحت است و شما می‌توانید با در دست داشتن مدارک معتبری مانند گواهی نامه بین‌المللی، خودروهای باکیفیتی را به مدت چند ساعت یا چند روز اجاره کنید و برای یک تعطیلات رویایی آماده شوید.
در این مطلب به چگونگی اجاره خودرو در خارج از کشور و هر آنچه که باید درباره ی آن بدانید، می پردازیم؛ بنابراین اگر در فکر گذراندن تعطیلات رویایی خود در یکی از کشورهای خارجی و اجاره ی اتومبیل هستید، با ما همراه باشید.

همراهان گرامی قبل از این که راهنمای اجاره خودرو در خارج از کشور را در اختیار شما قرار دهیم، لازم به ذکر است که شما می توانید با استفاده از خدمات ارزی ایرانیکارت با کمترین هزینه برنامه ریزی سفرتان را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:

چگونه در خارج از کشور خودرو اجاره کنیم؟

اجاره خودرو یکی از رایج ترین راه‌هایی است که در خارج از کشور برای دسترسی به وسایل نقلیه، انجام می شود. البته اجاره خودرو در ایران هم انجام می شود ولی هزینه‌های بالاتر و البته دردسرهای بیش تری دارد.
تاکسی در بسیاری از کشورهای دنیا مانند کانادا از جمله گران ترین روش های حمل‌ونقل به حساب می آید، بنابراین اگر بخواهید مسافت طولانی را با تاکسی طی کنید، احتمالاً محاسبات تاکسی متر خرج بسیار زیادی را روی دست شما می گذارد، بنابراین بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند در سفرهایشان از خودرو اجاره ای استفاده کنند تا بتوانند برای همه ی لحظات سفر برنامه ریزی کنند و در هزینه‌هایشان تا حد بسیار زیادی صرفه جویی کنند.
برای اجاره ی خودرو در خارج از کشور کافی است به یکی از شعب خودروهای کرایه ای که در نقاط مختلف دنیا از جمله فرودگاه های بین‌المللی، قرار دارند، مراجعه کنید، سپس با ارائه‌ی مدارک شناسایی و گواهی نامه بین‌المللی، می‌توانید خودرو مورد نیاز خود و آپشن های در خواستی را انتخاب کنید. پس از طی مراحل انتخاب نوع خودرو، نوبت به تعیین مدت زمان استفاده از آن می رسد و در مرحله ی آخر باید هزینه ها را پرداخت کنید.
لازم به ذکر است که هزینه‌های اجاره خودرو در خارج از کشور، تنها از طریق کارت های اعتباری بین‌المللی مانند مستر کارت یا ویزا کارت انجام می شود و به هیچ عنوان وجه نقد از مشتری دریافت نمی شود؛ بنابراین اگر در سفرهایتان کارت اعتباری به همراه ندارید، قید اجاره خودرو در خارج از کشور را بزنید و به تاکسی و اتوبوس اکتفا کنید.

چگونه میتوانیم در خارج از کشور خودرویی اجاره کنیم؟
هزینه‌هایی که در هنگام اجاره خودرو در خارج از کشور از شما دریافت می گردد، به شرح زیر است:

1- همه ی هزینه ی اجاره خودرو برای مدت زمان تعیین شده
2- هزینه ی بیمه خودرو
3- وجه اضافی به عنوان ودیعه، این هزینه جهت تضمین از شما گرفته می شود تا در صورت وارد کردن خسارت به خودرو بتوانند از آن برداشت کنند؛ بنابراین در صورت سالم باز گرداندن خودرو این وجه به شما بازمی‌گردد. البته بعضی از کارت های اعتباری، موسوم به کردیت کارت، هزینه ی بیمه و ودیعه را پوشش می دهند و نیازی به پرداخت هزینه ی اضافی نیست.
بدیهی است در صورتی که خودروی با راننده اجاره کنید، تنها باید هزینه ی اجاره اتومبیل را بدهید و هزینه ی بیمه و ودیعه از شما دریافت نمی گردد.

شما علاوه بر اینکه می‌توانید به صورت حضوری به شعب مختلف اجاره خودرو در خارج از کشور، مراجعه کنید، می‌توانید به صورت اینترنتی اقدام به رزرو خودرو کنید. تنها کافی است با یک سرچ اینترنتی ساده، صدها وب سایت کرایه ی اتومبیل را پیدا کنید. از مهم ترین مراکز اجاره خودرو در خارج از کشور می توان به یوروپکار (europcar) اشاره کرد که شعب آن در سرتاسر اروپا قرار دارد، همچنین به تازگی می‌توانید از طریق وب سایت یوروپکار، به صورت آنلاین خودرو رزرو کنید.

نکاتی برای پایین آوردن هزینه‌های اجاره خودرو در خارج از کشور

هزینه‌های اجاره خودرو در خارج از کشور به صورت متوسط بین 30 تا 70 یورو است و هزینه ی بنزین نیز برای طی کردن هر 700 مایل چیزی حدود 140 دلار است. شما با دانستن ترفند های ساده ای می‌توانید این هزینه را تا حد بسیار زیادی مدیریت کنید. در ادامه به چند نمونه از آن ها می پردازیم.

  •  استفاده از ماشین های دنده ای برای ما ایرانیان امری کاملاً رایج است، بنابراین اگر با بودجه ای محدود سفر می کنید، نیازی نیست عادات مرسوم رانندگی خود را کنار بگذارید. به جای اجاره خودرو های تمام‌اتومات گران قیمت از خودروهای دنده ای استفاده کنید تا هزینه‌های خود را به طرز شگفت انگیزی کاهش دهید.
  • از خودرو های GPS دار استفاده کنید. استفاده از این دسته از خودرو ها علاوه بر اینکه از گم شدن شما در شهر غریب جلوگیری می کند، از اتلاف هزینه ی سوخت اضافی که مجبورید در ازای گم شدن در خیابان های شهر پرداخت کنید، نیز جلوگیری به عمل می آورد.
  •  اگر تعداد نفرات شما زیاد است به جای اجاره ی خودرو های بزرگ ِگران قیمت که هزینه ی اجاره و مصرف سوخت بسیار بالایی دارند، می‌توانید از ون یا واگن اضافی، استفاده کنید.
    در پایان جالب است بدانید، آلمان از جمله کشورهایی است که اجاره ی خودرو در آن بسیار به صرفه است و بسیاری از مسافران در ایستگاه های مرزی آلمان خودرو با مجوز خروج از مرز، کرایه و به کشورهای همسایه سفر می کنند. این شیوه علاوه بر کم کردن هزینه ها، لذت رانندگی در جاده‌های ناشناخته را برای شما به ارمغان می آورد.

چگونه کارت اعتباری بین‌المللی دریافت کنیم؟

همان طور که اشاره کردیم برای پرداخت هزینه‌های اجاره خودرو در خارج از کشور باید از کارت اعتباری استفاده کنید. شاید برای شما سؤال باشد که چگونه می توانیم کارت اعتباری بین‌المللی دریافت کنیم؟
کارت های اعتباری بین‌المللی معمولاً به دو دسته ی ویزا کارت یا مستر کارت تقسیم می شود. به علت تحریم های ایران امکان دریافت این کارت های اعتباری از طریق بانک های داخلی بسیار سخت است و در داخل کشور فقط امکان استفاده مجازی از آن ها وجود دارد.
برای دریافت کارت اعتباری بین‌المللی در داخل کشور می‌توانید به شرکت های خصوصی مراجعه کنید و با ارائه کپی کارت ملی و پاسپورت به همراه فرم اطلاعات درخواستی، وجه مورد نظر و هزینه‌های مربوط به تحویل، نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کنید. بعد از 15 روز کارت فیزیکی به دست شما می رسد.
جالب است بدانید این شرکت ها از طریق شعب ویزا کارت و مستر کارت که در کشورهای همسایه وجود دارد، برای دریافت کارت اعتباری اقدام می کنند.

همراهان گرامی شما می توانید با استفاده از خدمات ارزی ایرانیکارت در سریع ترین زمان ممکن ویزا کارت یا مستر کارت فیزیکی یا مجازی خریداری نمایید. کافی است که از طریق لینک های زیر درخواست خود را برای ما ارسال نمایید:

خرید ویزا کارت


خرید مستر کارت


شارژ کارت اعتباری

برای اخذ ویزا و مستر کارت برای اجاره خودرو در خارج از کشور و استفاده از مزایای یک سفر راحت و ارزان تر، ایرانیکارت میتواند به شما خدمات مناسبی در این زمینه ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر ازکارت های اعتباری ویزا و مستر کارت با ما در ارتباط باشید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...