مسافرت و مهاجرت

چگونه وقت سفارت اتریش بگیریم؟

چگونه وقت سفارت اتریش بگیریم؟

مهاجرت به اتریش، در سال‌های اخیر در کشور ما با استقبال بسیار زیادی رو به رو شده است و افرادی که علاقه زیادی به مهاجرت در این کشور دارند، سوالات مختلفی را مطرح می‌کنند. مثلا این که چه مدارکی برای مهاجرت به اتریش لازم است؟ چگونه وقت سفارت اتریش بگیریم؟ هزینه‌های زندگی در اتریش چگونه می‌باشد و … . اگر شما هم قصد مهاجرت به اتریش را دارید و این سوالات به ذهن شما نیز خطور کرده است، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

چگونه وقت سفارت اتریش (Austria) بگیریم؟

گرفتن وقت سفارش اتریش در ایران توسط کارگزاری اتریش صورت می‌گیرد و برای گرفتن وقت، تنها کافی است برای کارگزاری آن یک ایمیل در قالب تعیین شده ارسال کنید. برای این کار باید اطلاعات خود شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس، شماره پاسپورت و تاریخ سفر ارسال نمایید. علاوه بر این حتما باید در ایمیل خود اسکن پاسپورت، دعوت نامه و وچر هتل را بفرستید. جواب ایمیل شما تا 2 روز کاری پس از ارسال آن برای شما فرستاده می‌شود و معمولا نزدیک‌ترین زمان ممکن برای تعیین وقت سفارت، 2 ماه پس از درخواست می‌باشد.

توجه کنید که بهتر است حدود 40 روز قبل از سفر به اتریش، اقدامات لازم برای گرفتن وقت سفارت  را انجام دهید. 20 روز پس از انجام این اقدامات در سفارت حضور داشته و حدود 2 هفته پس از آن جواب ویزا برای شما فرستاده می‌شود.

هزینه تعیین وقت سفارت اتریش چقدر است؟

این هزینه فقط برای درخواست تعیین وقت سفارت اتریش است و پرداخت سایر هزینه‌های مربوط به سفارت به عهده متقاضی است. هزینه درخواست ویزای اتریش نیز بسته به نوع درخواست متفاوت بوده و حدود 24 یورو برای این امر دریافت می‌گردد.

چه مدارکی برای تعیین وقت سفارت اتریش نیاز است؟

برای گرفت وقت سفارت اتریش، به یک اسکن واضح از پاسپورت نیاز است و زمانی که شما به دفتر کارگزاری ویزای اتریش مراجعه کنید نیز باید نسبت به تحویل مدارک زیر اقدام کنید. مدارکی که تحویل می‌دهید نیز باید توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شود، ولی نیازی به گرفتن تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه ندارد. مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت اتریش به شرح زیر می‌باشد:

  1. فرم درخواست ویزا
  2. رسید هزینه ویزای درخواستی
  3. گذرنامه فعلی و تمام گذرنامه‌های قبلی
  4. برگه وقت سفارت
  5. تمکن مالی و گردش حساب
  6. دعوت نامه
  7. مدارک شغلی
  8. گواهی اشتغال به تحصیل
  9. واچر یا ووچر هتل (رسید رزرو هتل)

انواع ویزای اتریش کدام اند؟

افرادی که علاقه دارند به کشور اتریش سفر کنند، از طریق روش‌های زیر می‌توانند اقدام کنند:

دریافت ویزای توریستی

شرط لازم برای اخذ ویزای توریستی مانند شینگن می‌باشد و به مدارکی چون گردش حساب، دعوت نامه، تمکن مالی و … نیاز دارد. با داشتن ویزای توریستی اتریش می‌توانید اقامت 6 ماه تا 90 روزه آن را دریافت نمایید.

گرفتن ویزای تحصیلی اتریش

برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش، باید با دانشگاه خود مذاکره کرده و مدارک مورد نیاز را برای آن ارسال کنید. اگر با درخواست شما موافقت شد، می‌توانید دعوتنامه بگیرید. مدت اعتبار این ویزا بر اساس مدت زمان تحصیل شما می‌باشد و پس از آن باید نسبت به ترک کشور اتریش اقدام کنید.

دریافت ویزای کاری اتریش

برای گرفتن ویزای کاری اتریش نیز، مانند ویزای تحصیلی باید از طرف یک کارفرما، شرکت یا موسسه به همکاری خاصی دعوت شوید و با ارائه دعوتنامه معتبر، شانس دریافت ویزای کاری خود را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای کار کدام اند؟

چگونه وقت سفارت اتریش بگیریم

زندگی و هزينه زندگی در اتريش چگونه است؟

کشور اتریش، به دلیل کیفیت محیط زیست، فرهنگ و آداب و رسوم غنی و جاذبه‌های دیدنی امکان جذب توریست را فراهم کرده است. امنیت بالای این کشور و مکان‌های تفریحی زیاد برای اوقات فراغت، رعایت اصول و استانداردهای زندگی و همچنین هزینه‌های مناسب مثل حمل و نقل عمومی، تفریحات لازم و مکان‌های مناسب گردشگری زندگی در این کشور را بسیار مناسب کرده است. همچنین برای اجاره دفتر یا خرید منزل و سوئیت، این کشور دارای مناسب‌ترین قیمت‌ها در اروپای مرکزی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: ایرانیان به چه کشورهایی می‌توانند بدون ویزا سفر کنند؟

چگونه وقت سفارت اتریش بگیریم

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید که چگونه می‌توانیم وقت سفارت اتریش بگیریم و شرایط و نحوه زندگی در این کشور چگونه است. همچنین آموختید که اتریش یک کشور آرام و با امنیت بالا برای زندگی است که شرایط مناسبی برای مهاجرت و خرید مسکن در اروپا دارد. در صورتی که شما هم تجربه سفر به این کشور یا دریافت ویزای آن را دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...