آزمون ها

کاربرد مدرک آیلتس در ایران چیست؟

کاربرد مدرک آیلتس در ایران چیست؟

هدف شما از گرفتن مدرک آیلتس چیست؟ آیا قصد مهاجرت از ایران را دارید یا می‌خواهید با استفاده از مدرک خود در ایران مشغول به کار شوید؟ به هر حال بسیاری از افراد هستند که با وجود داشتن مدرک آیلتس و موفق شدن در این آزمون شرایط لازم برای مهاجرت را ندارند. در این صورت می‌خواهند بدانند که کاربرد مدرک آیلتس در ایران چیست؟ از آنجایی که اهداف افراد برای گرفتن مدرک آیلتس متفاوت است، در این مقاله می‌خواهیم شما را با کاربردهای مدرک آیلتس آشنا کنیم.

کاربرد مدرک آیلتس در ایران

همانطور که می‌دانید با استفاده از مدرک آیلتس می‌توان به اشتغال، مهاجرت و تحصیل پرداخت. یکی از مزایای داشتن مدرک آیلتس در ایران، برخورداری از سطح بالای زبان برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا است. بنابراین داشتن مدرک آیلتس می‌تواند یک امتیاز ویژه برای دانشجویان مقطع دکترا محسوب شود. مدرک عمومی آیلتس نیز بیشتر مناسب افرادی است که قصد دارند در خارج از کشور شغل مناسبی پیدا کرده و مشغول به کار شوند. علاوه بر این با استفاده از مدرک آیلتس شما می‌توانید در ایران مشغول به تدریس و برگزاری دوره‌‌های آموزشی آیلتس شده و از این طریق کسب درآمد کنید. سایت‌‌های فریلنسری زیادی هستند که در صورت تسلط بالا به زبان انگلیسی، می‌توانید به صورت دورکاری شروع به کار کرده و به درآمد دلاری برسید.

برای ثبت نام آزمون آیلتس می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

ثبت نام آزمون آیلتس

درصورتی که دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد باشید، با استفاده از مدرک آیلتس می‌توانید در سایر کشورها نیز مشغول به کار شوید. این آزمون بر روی 4 مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتن و خواندن تمرکز دارد. مدت زمان انجام این آزمون 3 ساعت است و نمره نهایی آن برای داوطلبان بین 0 تا 9 در نظر گرفته می‌شود که برای مهاجرت به اغلب کشورها، حداقل داشتن نمره 7 و یا بالاتر الزامی است. همچنین فرد شرکت کننده در آزمون آیلتس می‌تواند بخش‌های مختلف آزمون را به صورت جداگانه انجام داده و ضروری نیست که کلیه مراحل آن در یک روز انجام شود.

کاربرد مدرک آیلتس در ایران

کاربرد مدرک آیلتس برای مهاجرت

بیشترین کاربرد مدرک آیلتس برای مهاجرت است. برای اخذ اقامت در هر کشور انگلیسی زبان دارا بودن مدرک آیلتس از شرط های اصلی و الزامی به شمار می آید. از جمله این کشورها می توان به انگلستان، کانادا، نیوزیلند و استرالیا اشاره کرد. آزمون آیلتس توسط سازمان مهاجرتی به رسمیت شناخته شده است زیرا در سنجش مهارت زبانی برای کنترل تعداد مهاجرین نقش مهمی را دارد.

توجه داشته باشید که کسب نمره قبولی این آزمون در کشورهای مختلف متفاوت است. پس حتما اگر قصد دارید به کشور خاصی مهاجرت کنید به وب سایت های رسمی و دولتی این کشور مراجعه و اطلاعات لازم را در خصوص دارا بودن مدرک زبان و میزان نمره قبولی کسب کنید.

بیشتر بخوانید: آیلتس چیست؟ صفر تا صد آزمون IELTS

کاربرد مدرک آیلتس در اشتغال

اگر قصد مهاجرت به خارج از ایران را دارید و می‌خواهید در یکی از کشورهای استرالیا و کانادا به شغل مناسبی مشغول شوید، باید حتما مدرک آیلتس داشته باشید. مدرک آیلتس یکی از شرایط اصلی برای مهاجرت به کشورها و مشغول شدن در شرکت‌های آن‌‌ها است. البته همانطور که پیش از این نیز گفته شد، نمره قبولی در آزمون آیلتس برای شرکت‌ها و کشورهای مختلف، متفاوت است. مثلا شرط پذیرش در کشور استرالیا داشتن حداقل نمره قبولی 8 می‌باشد. در صورتی که حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در نیوزلند 4 است. علاوه بر این نمره قبولی نیز در بسیاری از کشورها برای شغل‌های مختلف، متفاوت است. مثلا برای تدریس به حداقل نمره مورد نیاز آیلتس 7 است، در حالی که برای مشاغل زیادی حداقل نمره قبولی 6 می‌باشد.

کاربرد مدرک آیلتس در ایران

کاربرد مدرک آیلتس در تحصیل

یکی دیگر از کاربردهای مدرک آیلتس، ارائه آن برای پذیرش در دانشگاه‌‌های خارج از کشور است. در صورتی که شما قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان را داشته باشید، نخستین شرط، ارائه مدرک آیلتس با نمره مناسب می‌باشد. بنابراین اگر قصد دارید در یکی از دانشگاه‌های اروپایی، کانادا، استرالیا و سایر دانشگاه‌های انگلیسی زبان، به تحصیل مشغول شوید، پیشنهاد می‌شود که در آزمون آکادمیک آیلتس شرکت کنید. شما حتی اگر چندین مقاله معتبر ISI داشته باشید و چندین کتاب به زبان انگلیسی ترجمه کرده باشید، باز هم برای بعضی از دانشگاه‌ها باید نمره مناسب آیلتس را ارائه دهید. حتی برای ادامه تحصیل در بعضی از دانشگاه‌های ایران در مقطع دکترا نیز، ارائه مدرک آیلتس و برخورداری از سطح بالایی از دانش زبان انگلیسی الزامی است.

کاربرد مدرک آیلتس در ایران

چه مراحلی برای گرفتن مدرک آیلتس لازم است؟

برای گرفتن مدرک آیلتس، قبل از هر کاری لازم است ابتدا به سطح آیلتس خود پی ببرید که برای این کار می‌بایست در آزمون شبه آیلتس شرکت کنید تا بتوانید به درکی از آزمون آیلتس برسید و هر 4 مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن خود را تقویت کنید. اینکه چه مراحلی را پشت سر بگذارید تا بتوانید مدرک آیلتس را دریافت کنید، در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است.

مراحل لازم برای گرفتن مدرک آیلتس
تقویت زبان عمومی
تقویت مهارت گرامری
گذراندن دوره‌های آموزشی آیلتس
شرکت در آزمون‌های آزمایشی ماک آیلتس برای سنجش سطح خود
ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس
پیگیری نمره آیلتس و دریافت کارنامه برای ارائه به هدف مورد نظر

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید که کاربرد آزمون آیلتس در ایران و خارج از آن چیست و برای گرفتن مدرک آیلتس چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید. در هر صورت با گرفتن مدرک آیلتس چه در داخل ایران و چه در خارج از آن می‌توانید به تحصیل مشغول شوید یا با آن کسب درآمد کنید. در صورتی که در زمان ثبت نام آزمون آیلتس به مشکلی برخوردید یا نیاز به راهنمایی داشتید، می‌توانید از راهنمایی‌های کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت بهره‌مند شوید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید ثبت نام آزمون USMLE...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...