دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

۱۰ راه کسب درآمد از توییچ

۱۰ راه کسب درآمد از توییچ

توییچ Twitch یک پلتفرم پخش زنده ویدئویی است که بیشتر برای بازی‌های ویدئویی و محتوای خلاقانه استفاده می‌شود. این وب‌سایت فرصت‌های زیادی را برای گیمرها و استریمرها فراهم می‌کند تا از طریق خرید اشتراک استریمر، کمک مالی، تبلیغات، بازاریابی و فروش محصول کسب درآمد کنند. با اینکه کسب درآمد از توییچ یک فرصت ایده آل است، اما در هیچ پلتفرم و شبکه‌ای یک شبه نمی‌توان به جذب مخاطب و بعد از آن به درآمد رسید! درواقع، ساخت محتوایی که بتواند افراد بسیاری را به سمت شما جلب کند یک‌روند پیوسته و زمان‌بر است. در ادامه این مقاله، 10 راه برای کسب درآمد از توییچ را بررسی خواهیم کرد و نکات مفیدی را برای افزایش شانس موفقیت در این پلتفرم را ارائه می‌دهیم. همچنین به شما کمک می‌کنیم تا با استریم محتوای موردنظر خود درآمد زیادی کسب کنید. اگر شما نیز علاقه‌مند به کسب درآمد از توییچ هستید، با ما همراه باشید.

سایت توییچ چیست؟

پلتفرم Twitch یک سرویس پخش زنده ویدئویی است که محتوای متنوعی را در زمینه‌های بازی، سرگرمی، ورزش، موسیقی و غیره ارائه می‌دهد. توییچ در سال 2011 به عنوان زیرشاخه‌ای از پلتفرم Justin.TV راه اندازی شد و در سال 2014 توسط آمازون به قیمت 970 میلیون دلار خریداری شد. برنامه توییچ با بیش از 4 میلیون کاربری که به انتشار محتوای خود می‌پردازند به طور متوسط روزانه 17 میلیون کابر فعال دارد.

اگر  به دنبال اطلاعات بیشتری از این پلتفرم جذاب هستید، مقاله توییچ چیست را از دست ندهید!

روش های کسب درآمد از توییچ Twich

برنامه توییچ با بیش از 4 میلیون کاربری که به انتشار محتوای خود می‌پردازند، به طور متوسط روزانه 17 میلیون کاربر فعال دارد. چنین پلتفرمی قطعا فضایی برای کسب درآمد و افزایش انگیزه کاربرانش فراهم کرده است. اما همانطورکه گفتیم، در هیچ پلتفرم و شبکه‌ای یک شبه نمی‌توان به جذب مخاطب و بعد از آن به درآمد رسید! ساخت محتوایی که بتواند افراد بسیاری را به سمت شما جلب کند یک روند پیوسته و زمان‌بر است. اگر قصد دارید از طریق استریمینگ و نمایش آنلاین بازی به درآمد استریمرها برسید منظم کار کنید. درواقع، در توییچ تنها مهارت بازی نیست که اهمیت دارد؛ مهارت‌های مارکتینگ و شبکه سازی شما نیز اینجا بسیار کاربردی است و می‌تواند منجر به درآمد بیشتری برای یک استریمر شود. زمانیکه توانستید بازدیدکنندگان را جذب کنید، با آن‌ها معاشرت کنید و به چت‌ها پاسخ دهید، داستان کسب درآمد دلاری شما شروع خواهد شد! مطمئن باشید یک استریمر خوش برخورد طرفداران بیشتری خواهد داشت. با در نظر گرفتن تمامی این نکات، در ادامه به معرفی روش‌های کسب درآمد از توییچ می‌پردازیم.

کسب درآمد از توییچ به وسیله دونیت (Donations)

همان‌طور که گفتیم استریمرهای توییچ می‌توانند از راه‌های مختلف درآمد کسب کنند. یکی از این روش‌ها دونیت یا حمایت مالی است. دونیت به این معنی است که مخاطبان می‌توانند به‌صورت دلخواه مبلغی را به استریمر موردعلاقه خود هدیه دهند. این کمک‌ها می‌تواند به‌صورت نقدی یا با خرید کالاهای مجازی مانند بیت‌کوین، گیفت کارت آمازون، پی پال و غیره انجام شود. برای پرداخت دونیت محدودیت ارزی خاصی وجود ندارد و با هر نوع ارزی امکان‌پذیر است.

برای کسب درآمد از توییچ با دونیت باید یک دکمه دونیت به کانال خود اضافه کنید. می‌توانید از سرویس‌های مختلفی مانندStreamLabs، StreamElements  و DonorBox برای ایجاد دکمه‌ها کمک بگیرید.

کسب درآمد از توییچ با بیت‌ها (Bits)

برای کسب درآمد از twitch با بیت‌ها، باید Twitch Affiliate باشید. افیلیت توییچ سطح عضویتی است که به شما این امکان را می‌دهد از اشتراک‌ها، بیت‌ها و تبلیغات درآمد کسب کنید. بیت‌ها یک ارز مجازی هستند که مخاطبان می‌توانند آن را خریداری کرده و برای حمایت از استریمرها اهدا کنند. هر بیت برابر با یک سنت آمریکا است و شما می‌توانید 60 درصد بیت‌های دریافتی را به‌حساب خود انتقال دهید.

کسب درآمد از توییچ به وسیله اشتراک (Subscriptions)

کسب درآمد از توییچ از طریق خرید اشتراک استریمر یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد استریمرها است. Subscriptions ویژگی‌های انحصاری از جمله شکلک‌های اختصاصی، نشان‌های ویژه، چت صوتی و دسترسی به ویدئوهای بدون آگهی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. قیمت این اشتراک‌ها در سه سطح 99 دلار، 9.99 دلار و 24.99 دلار در ماه می باشد. برای فروش اشتراک و دریافت 50 درصد از درآمد فروش، باید یک افیلیت توییچ یا پارتنر توییچ باشید.

کسب درآمد با برنامه افیلیت (Affiliate)

همان‌طور که قبلاً هم گفتیم برای شروع کسب درآمد، باید افیلیت توییچ شوید. برای افیلیت شدن باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن حداقل 50 فالوور
  • حداقل 7 روز در 30 روز گذشته استریم کرده باشید.
  • 500 دقیقه استریم در یک ماه گذشته ثبت کنید.
  • به طور متوسط ​​3 بیننده آنلاین یا بیشتر در 30 روز گذشته ثبت شده باشد.

اگر این شرایط را داشته باشید، Twitch برای شما دعوت‌نامه‌ای برای پیوستن به برنامه افیلیت ارسال می‌کند. پس از پذیرفتن دعوت‌نامه، باید فرم‌های مالیاتی و حساب بانکی خود را تکمیل کنید تا از امکانات این برنامه بهره‌مند شوید.

کسب درآمد با برنامه افیلیت (Affiliate)

کسب درآمد با برنامه شریک مالی (Twitch Partner Program)

برنامه توییچ پارتنر یک برنامه انحصاری برای استریمرهای حرفه‌ای و محبوب توییچ است که ویژگی‌ها و مزایای بیشتری نسبت به برنامه افیلیت ارائه می‌کند. اگر به‌عنوان پارتنر توییچ پذیرفته شوید، از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:

  • درصد بیشتری از درآمد تبلیغاتی کسب می‌کنید.
  • می‌توانید نوع تبلیغ و مدت‌زمان را انتخاب کنید.
  • یک طرح اشتراک منحصربه‌فرد باقیمت‌های مختلف داشته باشید.
  • توانایی ارائه مزایای انحصاری به طرفدارانتان دارید.
  • آموزش، پشتیبانی و ویژگی‌های انحصاری را از Twitch دریافت خواهید کرد.
  • امکان دسترسی به ابزارهای نوآورانه توییچ برایتان فراهم است.

شرایط لازم برای عضویت در برنامه پارتنر توییچ

توییچ پارتنرها افرادی هستند که Twitch با آن‌ها قرارداد بسته است و ویژگی‌های خاصی را به آن‌ها ارائه می‌دهد. برای ورود به برنامه توییچ پارتنر، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • 25000 ساعت بازدید در 30 روز گذشته داشته باشید.
  • 1500+ فالوور
  • 12 روز پخش زنده در 30 روز گذشته
  • حداقل 4 ساعت پخش در هرروز

نکته: مواردی که گفته شد تنها پیش‌نیازهای دریافت دعوت‌نامه به توییچ پارتنر هستند و تضمینی برای پذیرش نیست. توییچ به‌صورت دستی هر کانال را بررسی می‌کند و بر اساس کیفیت محتوا، مشارکت مخاطب، تنوع بازی، رعایت قوانین و اخلاق تصمیم می‌گیرد.

تفاوت دو سرویس افیلیت و شریک مالی

هر دو حالت افیلیت توییچ و پارتنر توییج به شما این امکان را می‌دهند از طریق تبلیغات، بیت‌ها و اشتراک‌ها درآمد کسب کنید، اما بین این دو حالت تفاوت‌هایی وجود دارد. تفاوت بین سرویس‌های توییچ افیلیت و توییچ پارتنر به شرح زیر است:

  • توییچ برای اینکه شما را به افیلیت ارتقا دهد، شرایط ساده‌تری را در نظر گرفته است. به‌عنوان‌مثال، باید به طور میانگین 3 بازدیدکننده هم‌زمان داشته باشید؛ اما برای ورود به توییچ پارتنر، باید به طور میانگین 75 بازدیدکننده آنلاین ویدئوی شما را تماشا کنند.
  • برای ورود به توییچ پارتنر، باید دعوت‌نامه‌ای از توییچ دریافت کنید و توسط تیم توییچ بررسی و تأیید شوید. اما برای پیوستن به برنامه افیلیت فقط باید درخواست خود را ارسال کرده و اطلاعات مالی خود را درج کنید.

توییچ پارتنر به شما امکانات و مزایای بیشتری نسبت به توییچ افیلیت می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید درصد بیشتری از درآمد تبلیغاتی برای خود بردارید، نوع و مدت تبلیغات را انتخاب کنید، طرح‌های اشتراک ویژه با قیمت‌های مختلف بسازید و به ابزارهای جدید و خلاقانه Twitch دسترسی داشته باشید.

کسب درآمد از twitch با اسپانسرشیپ (Sponsorships)

کسب درآمد از twitch با اسپانسرشیپ (Sponsorships)

بسیاری از برندها تمایل دارند که استریمرهای محبوب توییچ محصولات خود را معرفی کنند. به این صورت که یک شرکت یا برند با پرداخت پول یا محصولات به استریمر از او می‌خواهد که خدمات آنها را در استریم خود معرفی و تبلیغ کند. این روش مزایایی مانند افزایش اعتبار، ارتباط با برندهای مرتبط و کسب درآمد ثابت را ارائه می‌دهد. اما در عوض چالش‌هایی مانند رقابت بالا، پیداکردن اسپانسر مناسب و حفظ تعادل بین محتوای تجاری و غیرتجاری را نیز دارد.

کسب درآمد از twitch توسط تبلیغات ویدئویی (Video Ads)

کسب درآمد از توییچ توسط تبلیغات ویدئویی یکی از راه‌هایی است که می‌توانید با استریم کردن بازی‌های ویدئویی و جذب مخاطبان، درآمد کسب کنید. برای این کار، باید پارتنر توییچ یا افیلیت توییچ باشید و تنظیمات تبلیغات را در داشبورد خود انجام دهید. توییچ به‌ازای هر 1000 بازدید ویدئوهای شما معمولاً 2 دلار پرداخت می‌کند؛ البته بهتر است بدانید درآمد کل شما به عوامل مختلفی مانند موضوع، مخاطب، مکان و زمان بستگی دارد.

کسب درآمد از twitch با فروش محصولات (Selling Merchandise)

کسب درآمد از توییچ با فروش محصولات یکی از راه‌هایی است که استریمرها می‌توانند از پلتفرم توییچ استفاده کنند. برای این کار باید محصولاتی را که می‌خواهید بفروشید طراحی و سفارش دهید. سپس می‌توانید لینک فروشگاهتان را در قسمت توضیحات کانال توییچ خود قرار دهید و برای مخاطبانتان تبلیغ کنید. محصولات می‌توانند شامل تیشرت، پوشاک، کلاه، لیوان، ماوس، برچسب و… باشند. برای جذاب‌تر شدن کارتان آن‌ها را با طرح‌ها و پست‌های مرتبط با کانال خود یا آن بازی‌ها ارائه کنید.

این فرایند به شما کمک می‌کند تا هویت برند خود را بسازید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید از فروش محصول به‌عنوان انگیزه‌ای برای افزایش اشتراک‌ها و دونیت استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، به طرفدارانتان بگویید که اگر اشتراکی بخرند یا  مبلغی را به شما کمک کنند، شانس برنده‌شدن یک محصول رایگان را خواهند داشت.

میزان درآمد استریمر‌های توییچ چقدر است؟

درآمد استریمرهای توییچ به عوامل مختلفی مانند تعداد اشتراک‌ها، کمک‌های مالی، اسپانسرهای تجاری و فروش محصولات بستگی دارد. برخی از بزرگ‌ترین استریمرهای Twitch می‌توانند میلیون‌ها دلار در سال درآمد داشته باشند. طبق گزارشی که در سال 2023 منتشر شد، بیشترین درآمد متعلق به Critical Role بوده است. Critical Role گروهی از صداپیشگان هستند که بازی رومیزی Dungeons & Dragons را استریم کرده‌ و در دو سال گذشته، بیش از 9.6 میلیون دلار در توییچ به دست آورده‌اند. سه استریمر بعدی در لیست xQcOW، summit1g و Tfue بودند که هر کدام بیش از 5 میلیون دلار درآمد داشتند. این مقدار درآمد فقط شامل پرداخت‌های مستقیم از توییچ می‌شود و درآمدهای غیرتوییچ حمایت‌های مالی، اسپانسرها و سایر موارد را شامل نمی‌شود.

شماهم می‌توانید به سادگی فعالیت خود را در توییچ شروع کرده و از طریق هریک از روش‌های گفته شده، از آن درامدزایی کنید! اگرچه کسب درآمد دلاری از شبکه‌های خارجی برای ایرانیان کمی دور از انتظار است، اما خوشبختانه از طریق شرکت‌های واسطه معتبری همچون ایرانیکارت می‌توان به سرویس‌های خارجی و شبکه‌های پرداخت بین المللی برای دریافت درامد دسترسی داشته و یا حتی از خدمات اختصاصی نقد کردن درآمد ارزی آن استفاده کنید.

برای شروع به کسب درآمد به چند follower نیاز داریم؟

برای شروع کسب درآمد در توییچ، باید به یکی از زیرمجموعه‌های توییچ یعنی افیلیت و پارتنر تبدیل شوید. برای این کار باید حداقل 50 فالوور داشته باشید.

نکات مهم برای کسب درآمد از طریق کانال توییچ

نکات مهم برای کسب درآمد از طریق کانال توییچ

راز موفقیت بسیاری از استریمرها ترکیبی از روش‌های ذکر شده است. سایر نکاتی که برای کسب درآمد از توییچ بهتر است رعایت کنیدعبارت‌اند از:

  • محتوای جذاب و منحصربه‌فرد بسازید. سعی کنید بازی‌ها، ژانرها، سبک‌ها و موضوعاتی را انتخاب کنید که برای مخاطبان شما جذاب باشد و باشخصیت شما همخوانی داشته باشد.
  • با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. به پیام‌ها، نظرات، سؤالات و پیشنهادات آن‌ها پاسخ دهید و از آن‌ها تشکر کنید. سعی کنید فضایی دوستانه و مثبت در کانال خود ایجاد کنید.
  • یک برنامه استریم منظم داشته باشید. مخاطبان شما باید بدانند چه زمانی می‌توانند به کانال شما سر بزنند. سعی کنید حداقل 3 بار در هفته و هر بار حداقل 3 ساعت استریم کنید.
  • برای کسب درآمد از چندین راه استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق اشتراک‌های پولی، کمک‌های مالی، تبلیغات، بازاریابی، فروش محصولات و خدمات، حمایت مالی و مشارکت با شرکت‌ها و روش‌های دیگر، درآمد کسب کنید.
  • از رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌ها مانند توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک، تلگرام و سایر رسانه‌ها برای جذب مخاطبان جدید و افزایش بازدید و فالوور خود کمک بگیرید. همچنین می‌توانید با سایر استریمرها همکاری برای افزایش مخاطب استفاده کنید.

دقت کنید شما می‌توانید از طریق خدمات نقد کردن درامد ارزی ایرانیکارت در صورت وجود شرایط لازم، درامد ارزی خود را در ایران دریافت کنید و این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما است. برای اطلاع از این شرایط، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

۱۰ راه کسب درآمد از توییچ
توییچ Twitch یک پلتفرم پخش زنده ویدئویی است که بیشتر برای بازی‌های ویدئویی و محتوای خلاقانه استفاده می‌شود. این وب‌سایت فرصت‌های زیادی را برای گیمرها و استریمرها فراهم می‌کند تا...
5 از 5 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. برای نقد کردن درامد ارزی به اشنا در خارج از کشور نیازه یا خودتون اینکارو میتونید انجام بدید؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام|

      وریفای سایت موردنظر را باید شخص شما انجام دهید و اگر سایت معتبر باشد و مبلغ را به حساب شخص سوم واریز کند، دریافت وجه از سمت ایرانیکارت امکان‌پذیر خواهد بود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام سوالی داشتم ممنون میشم جوابو بدین…
    من با vps کشور امریکا شروع به کسب درامد از سایت های مختلف کردم ولی نیاز به حساب پی پال دارم …با توجه به اینکه شما حساب پی پال رو با vps کشور های اسیایی افتتاح می کنید…چون هم لوکیشن نیستند برای وصل کردن حساب پی پال به این سایت ها به مشکل میخورم یا نه؟؟

    متشکرم…

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام
      جناب رضا عزیز این مورد بستگی به سایت مقصد شما دارد. هر سایتی قوانین اختصاصی خود را دارد لذا ابتدا باید از طریق پشتیبان سایت مقصد قوانین آن سایت را جویا شوید و بعد اقدام به افتتاح حساب بفرمایید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...
بهترین بازی‌های بتل رویال، یک تجربه هیجان انگیز
بازی ها
بهترین بازی‌های بتل رویال، یک تجربه هیجان انگیز
اگر شما هم به بازی‌های اورجینال علاقه‌مند هستید بهتر است بدانید یکی از بهترین و مهیج‌ترین بازی‌های یارانه‌ای متعلق به مجموعه بتل رویال است. بتل رویال ژانری از بازی‌های ویدئویی...
بهترین بازی های ایکس باکس 2020
بازی ها
بهترین بازی های ایکس باکس 2020
با پایان سال 2020 لیست هایی از بهترین بازی های ایکس باکس وان این سال منتشر شده است. لیست هایی که به انتخاب منتقدان و یا انتخاب مردم است. در...
چگونه از بازی آنلاین کسب درآمد کنیم؟
بازی ها
چگونه از بازی آنلاین کسب درآمد کنیم؟
حتما شما هم این روزها، زیاد شنیده‌اید که بسیاری از افراد فقط با بازی کردن درآمدهای زیادی کسب می‌کنند. این به خصوص برای افرادی که به بازی و گیم‌های آنلاین...