امنیت ارز دیجیتال

آموزش ساخت کیف پول کاغذی اتریوم

آموزش ساخت کیف پول کاغذی اتریوم

اگر به خرید و فروش ارزهای دیجیتال علاقه داشته باشید حتما می‌دانید که نکته ابتدایی برای حفظ سرمایه‌تان استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال امن است. اما امنیت تنها با خرید کیف پول‌های سخت افزاری به دست نمی‌آید. در این مطلب به طور مشخص با آموزش ساخت کیف پول اتریوم آشنا خواهیم شد و مزایای والت کاغذی اتریوم را بررسی خواهیم کرد. با ایرانیکارت همراه باشید و مراحل ایجاد کیف پول کاغذی اتریوم را دنبال کنید.

کیف پول کاغذی اتریوم چیست؟

کیف پول کاغذی اتریوم کیف پولی است که روی یک برگه چاپ می‌شود. برخلاف آنچه که از اسم این کیف پول می‌توان برداشت کرد کیف پول کاغذی اتریوم یکی از ایمن‌ترین والت‌های اتریوم است که می‌توان برای ذخیره این ارز دیجیتال از آن استفاده کرد.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال اتریوم می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید ارز دیجیتال اتریوم

از آنجایی که این کیف پول به اینترنت اتصالی ندارد پس از خطرات احتمالی هکرها و دیگر ریسک‌ها در امان خواهید بود. این برگه کاغذ حافظ دارایی شما خواهد بود. می‌توانید این کیف پول اتریوم را در صندوق امانات بانک یا مکانی امن در خانه نگهداری کنید.

مزایا و معایب کیف پول کاغذی اتریوم

مزایا و معایب کیف پول کاغذی اتریوم

انتخاب بهترین کیف پول اتریوم به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی شاید مهم‌ترین عامل آن باشد که شما چگونه تریدری هستید؟ آیا به دنبال سرمایه‌گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال می‌گردید یا اینکه نیاز دارید روزانه معامله کنید و بر اساس نوسانات بازار تصمیم می‌گیرید؟ اگر از دسته اول باشید والت کاغذی بهترین گزینه برای شماست. بدون در نظر گرفتن ریسک‌های دنیای اینترنت و فضای دیجیتال راه دسترسی به سرمایه خود را روی یک کاغذ پرینت کرده و در جای امنی نگهداری کنید. تا زمانی که کسی به این کاغذ دسترسی نداشته باشد جای اتریوم‌های شما امن خواهد ماند. اما اگر تریدری هستید که نیاز دارید به طور مداوم به اتریوم خود دسترسی داشته باشید پیشنهاد ایرانیکارت استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری یا کیف پول‌های سخت افزاری است. معامله گرانی که سود خود را از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال دارند نیازمند عملکرد سریع و خرید و فروش آسان هستند. ساخت کیف پول کاغذی اتریوم برای این افراد اصلا گزینه مناسبی به شمار نمی‌رود و بهتر است از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید.

ساخت کیف پول کاغذی اتریوم

استفاده از کیف پول‌های اتر همیشه به این بستگی دارد که می‌خواهید از آن‌ها برای چه استفاده کنید. اگر می‌خواهید اتریوم خود را در بازار ارزدیجیتال یا سایر بازارها معامله کنید و از نوسانات قیمت بهره‌مند شوید، اتر باید برای استفاده سریع در کیف پول آنلاین شما آماده باشد. اگر به جای آن می‌خواهید با افزایش قیمت طولانی مدت در بازار همراه باشید، می‌توانید اتریوم خود را تا زمانی که به آن نیاز ندارید با خیال راحت در کیف پول کاغذی خود نگه دارید و سپس آن را به صورت آنلاین انتقال دهید. در این قسمت به آموزش ساخت کیف پول کاغذی اتریوم خواهیم پرداخت. شما می‌توانید همراه با مراحل گفته شده کیف پول کاغذی اتریوم مخصوص به خود را ایجاد کنید.

مطالعه: برای آشنایی با نحوه ساخت کیف پول ارز دیجیتال مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

مراحل آموزش تصویری ایجاد کیف پول کاغذی اتریوم

برای ایجاد کیف پول اتریوم ابتدا باید به سایت MyEtherwallet رفته و آموزش ساخت کیف پول کاغذی اتریوم را از طریق عکس‌های زیر دنبال کنید.

مرحله 1: ورود به وبسایت

MyEtherWallet معتبرترین و توصیه شده‌ترین سایت برای ایجاد کیف پول کاغذی اتریوم شما است.

توجه: نام وب سایت را در گوگل جستجو نکنید، آن را مستقیماً در نوار آدرس خود تایپ کنید.

دلیل این امر این است که هکرها فضای تبلیغاتی را با سایت‌های فیشینگ می‌خرند و وانمود می‌کنند که سایت MyEtherWallet واقعی هستند. اگر در یک سایت فیشینگ قرار بگیرید، اتر شما ممکن است دزدیده شود!

مطمئن شوید که نوار آدرس دقیقاً شبیه https://www.myetherwallet.com/  باشد.

این URL را ذخیره کنید و همیشه از آن برای بازدید از سایت استفاده کنید. این تضمین می‌کند که شما همیشه به جای سایت جعلی، به سایت صحیح بروید.

مرحله 2: یک رمز عبور امن ایجاد کنید.

توصیه می‌شود هنگام تنظیم کیف پول خود یک رمز عبور قوی ایجاد کنید. می‌توانید به Secure Password Generator بروید تا یک رمز عبور فوق‌ایمن به‌طور تصادفی ایجاد کنید یا می‌توانید به تنهایی یک رمز عبور ایجاد کنید. این رمز عبور را در جایی امن بنویسید تا فراموش نکنید. این رمز عبور برای دسترسی به اتر شما ضروری است. سپس به سادگی رمز عبور را وارد کرده و روی «Create a new wallet» کلیک کنید.

 تعیین رمزعبور برای ایجاد کیف پول کاغذی اتریوم

مرحله 3: فایل Keystore را دانلود کنید.

Keystore کلید یک نسخه رمزگذاری شده از کلید خصوصی منحصر به فرد اتریوم شما است. و مانند رمز عبور شما، یک قطعه ضروری از پازل مورد نیاز برای دسترسی به اتر شما است. اگر زمانی کلید خصوصی خود را گم کنید، برای بازگرداندن کلید خصوصی رمزگذاری نشده خود به این فایل و رمز عبور خود نیاز خواهید داشت. همانطور که MyEtherWallet اشاره می‌کند، این رمز عبور را از دست ندهید و آن را با کسی به اشتراک ندهید. حتماً از این فایل یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و در درایو USB ذخیره کنید. سپس روی «I understand» کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: کلید خصوصی چیست؟

مرحله 4 ایجاد کیف پول کاغذی اتریوم

مرحله 4: کلید خصوصی را ذخیره کنید.

سپس کلید خصوصی خود را دریافت خواهید کرد. می‌توانید کلید خصوصی را در یک سند Word ذخیره کنید و آن را از رایانه خود در درایو USB حذف کنید.

مرحله 5: کیف پول کاغذی خود را چاپ کنید.

اکنون می‌توانید در نهایت کیف پول کاغذی واقعی خود را چاپ کنید. فقط روی «Print Out Your Paper Wallet» کلیک کنید و یک تکه کاغذ به شکل زیر دریافت خواهید کرد:

چاپ کیف پول کاغذی اتریوم

کیف پول کاغذی شما دارای تمام اطلاعات زیر است:

آدرس شما: این آدرس عمومی شماست که باید ارائه کنید تا ETH به کیف پول شما ارسال شود. همچنین دارای یک کد QR در سمت چپ است تا به راحتی آدرس را در گوشی هوشمند اسکن کند.

کلید خصوصی شما: باز هم، این را با کسی به اشتراک نگذارید. برای دسترسی به کیف پول و ETH خود، باید این کلید را تایپ کنید یا از کد QR در سمت راست استفاده کنید.

نماد شناسه منحصر به فرد: در سمت راست، نماد کوچک و رنگارنگی را مشاهده خواهید کرد. این نماد منحصر به فرد شما است که همیشه باید هنگام ارسال ETH به کیف پول خود به دنبال آن باشید. اگر نمادی متفاوت از این مشاهده کردید، به این معنی است که آدرس عمومی درستی ندارید.

بخش مقدار/یادداشت: این فقط یک کادر خالی است که به عنوان مثال می‌توانید موجودی حساب خود را پیگیری کنید. همچنین می‌توانید رمز عبور خود را در اینجا نیز بنویسید.

اگر چاپگر ندارید، می‌توانید آدرس، کلید خصوصی و رمز عبور خود را به صورت دستی روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید. مزیت چاپ آن این است که می‌توانید به جای تایپ دستی رشته‌های طولانی اعداد و حروف، از کدهای QR استفاده کنید. همچنین اگر دستخط خوانایی دارید، چاپ آن توصیه می‌شود.

تبریک! شما با موفقیت کیف پول کاغذی اتریوم خود را ایجاد کردید.

» پیشنهاد مطالعه: امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

سخن آخر

قبل از هر سرمایه‌گذاری یا تصمیم به خرید و فروش ارزهای دیجیتال ابتدا با متخصصان این حوزه مشورت کنید. اگر از خرید خود مطمئن باشید ایرانیکارت در خدمت شماست تا با معرفی و مشاوره رایگان برای خرید کیف پول مناسب و نحوه ساخت و استفاده از آن شما را راهنمایی کند. اگر درباره کیف پول‌ها، هزینه آن و نحوه کار با آن در ایران سوالی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید، کارشناسان ایرانیکارت در اولین فرصت پاسخ شما را خواهند داد.

آموزش ساخت کیف پول کاغذی اتریوم
اگر به خرید و فروش ارزهای دیجیتال علاقه داشته باشید حتما می‌دانید که نکته ابتدایی برای حفظ سرمایه‌تان استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال امن است. اما امنیت تنها با...
5 از 6 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. سلام خسته نباشید
    لطفا بفرمایید 1- ایجاد والت کاغذی دارای هزینه میباشد؟ 2- واریز وبرداشت از والت های کاغذی مثلا برای ارز اتریم چقدر هزینه دارد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      ایجاد والت کاغذی به صورت رایگان انجام می‌شود و هزینه‌ای ندارد.
      کارمزد واریز و برداشت آن نیز تفاوتی با سایر کیف پول‌ها ندارد.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...