ویزا کارت

3 کاربرد کردیت کارت

3 کاربرد کردیت کارت

کردیت کارت ها یا کارت های اعتباری فیزیکی، به کارت های بانکی خارجی گفته می شود. کارت های اعتباری بسته به نوع و سطحی که دارند دارای کاربرد های مختلفی هستند. از Credit Card ها برای فعالیت های روزمره، انواع خرید اینترنتی و ارسال حواله ارزی استفاده می شود. این کارت ها اگر از بانک ها یا شبکه های مالی بین المللی نیز صادر شده باشند، امکان ارسال انتقال ارز به صورت بین الملی نیز خواهند داشت. در این مقاله همراه ما باشید تا در رابطه با 3 کاربرد کردیت کارت توضیحاتی ارائه دهیم.

کردیت کارت چیست

کردیت کارت اصطلاحی است که به صورت بین المللی به انواع کارت اعتباری فیزیکی گفته می شود. در اکثر کشور ها، کارت های بانکی به دو صورت فیزیکی و مجازی صادر می شوند. کارت های فیزیکی مشابه کارت های بانکی ای هستند که ما در ایران استفاده می کنیم. این کارت ها قابل استفاده در دستگاه پوز و ATM هستند. کارت های فیزیکی انواع مختلفی دارند. انواع کردیت کارت به صورت زیر هستند:

  • کردیت کارت ها
  • دبیت کارت ها
  • گیفت کارت های فیزیکی
  • کارت های پیش پرداخت (Pre-Paid)

کاربرد کردیت کارت

کردیت کارت ها علاوه بر کاربرد های مختلف ویژگی ها و قابلیت های مختلفی دارند. برای آشنایی با این ویژگی ها به جدول زیر مراجعه کنید.

متصل به حساب بانکی قابلیت شارژ مجدد مدت انقضا صادر کننده
کردیت کارت بله بله یک الی چند سال شبکه های مالی و بانک
دبیت کارت بله بله یک الی چند سال شبکه های مالی و بانک
گیفت کارت خیر خیر چند ماه موسسات،سایت،شبکه مالی
کارت پیش پرداخت خیر بله چند سال موسسات مالی

کاربرد های کردیت کارت ها

کارت های فیزیکی تنها برای پرداخت از دستگاه پوز و یا برداشت با ماشین ATM نیستند. کردیت کارت ها کاربرد هایی بیش از مصارف روزمره دارند. از این کارت ها می توان برای پرداخت ارزی و یا ارسال و دریافت حواله سوئیفت به صورت بین المللی استفاده کرد. در ادامه مقاله 3 مورد از مهم ترین کاربرد های این کارت ها را معرفی می کنیم.

وریفای اکانت فریلنسر یا پی پال

سایت هایی مثل فریلنسر و پی پال از برای ارائه خدمات خود از کاربران می خواهند که نسبت به وریفای اکانت اقدام نمایند. برای وریفای اکانت فریلنسر و افتتاح اکانت وریفای شده پی پال باید یک کارت اعتباری به حساب متصل نمایید تا حساب تایید شده به حساب آید. این فرایند با استفاده از کارت های فیزیکی به سادگی امکان پذیر است.

دریافت درآمد ارزی

کارت های فیزیکی متصل به حساب بانکی (Credit و debit) و علاوه ی کارت های پیش پرداخت امکان دریافت حواله ارزی دارند. از همین رو افرادی که با کشور های خارجی ارتباط مالی دارند، می توانند با استفاده از این کارت ها درآمد ارزی خود را دریافت کرده و با استفاده از خدمات ایرانیکارت معادل ریالی آن را دریافت نمایند.

کاربرد کردیت کارت

خرید از سایت های خارجی

برای خرید از سایت های خارجی نیاز به پرداخت ارزی خواهد بود. زیرا با استفاده از کارت های بانکی ایرانی امکان پرداخت بین المللی از درگاه های بین المللی وجود ندارد. به این منظور می توان با تهیه یک کارت اعتباری معتبر مثل انواع ویزا کارت یا مستر کارت در تمامی سایت های جهان به صورت آنلاین پرداخت کرد.

فعال سازی اکانت رایگان

خرید از سایت های خارجی لزوماً برای خرید محصول یا دریافت خدمات نیست. برای افتتاح حساب در برخی سایت ها نیز باید پرداخت انجام دهید. برخی از این سایت ها به کاربران امکان استفاده رایگان از سرویس های سایت به مدت محدود می دهند. به این بازه ی زمانی دوره آزمایشی یا Trial گفته می شود. به عنوان مثال Spotify یکی از این سایت ها است. شرط استفاده از Trial سایت ها ارائه اطلاعات یک کارت اعتباری است. البته این کاربرد برای کارت های مجازی نیز صادق است.

تجربه شما از کاربرد کردیت کارت ها چیست؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک گذارید.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام.میخوام بدونم دقیقا بین کردیت کارت و مستر کارت و ویزا کارت کدوم بهتره و بیشترین کارایی رو داره؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام
      کردیت کارت و دبیت کارت و یا پریپید کارت سطوح مختلف کارت های متصل به دو شبکه مالی ویزا و یا مستر میباشند و مجموعه ایرانیکارت در حال حاضر کارت های دبیت و پریپید را از دو شبکه ویزا و مستر صادر مینماید. میزان کارایی این کارت ها به این بستگی دارد کاربرد شما از این کارت چیست. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های مجموعه تماس حاصل فرمایید.
      ۰۲۱۹۱۰۹۱۰۰۰
      شماره تلفن های دفترمرکزی:
      ۰۳۱۳۱۱۱۷

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟
مستر کارت
مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر تا کنون برای خرید به سایت های خارجی سری زده باشید. به این مورد برخورد کرده اید که در بخش پرداخت این سایت ها معمولا از شما اطلاعات حساب...
مسترکارت چگونه کار میکند
مستر کارت
مسترکارت چگونه کار میکند
آیا می خواهید با مزایای استفاده از مسترکارت آشنا شوید؟ آیا می خواهید بدانید MasterCard چگونه کار می کند؟ آیا می خواهید از اهمیت استفاده از مستر کارت در امور...
روش‌ های دریافت مستر کارت یا ویزا کارت رایگان
ویزا کارت
روش‌ های دریافت مستر کارت یا ویزا کارت رایگان
برای خرید از سایت‌های خارجی مثل خرید از آمازون و به طور کلی پرداخت ارزی در سایت‌های مختلف، مانند ثبت نام آیلتس، ثبت نام تافل و … معمولاً از انواع...
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
مستر کارت
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
صنعت پرداخت الکترونیکی جهان بر چهار شرکت ویزا کارت، مستر کارت، دیسکاور و امریکن اکسپرس حاکم است و مسئولیت رسیدگی به بیشتر پرداخت ها در جهان بر عهده آن ها...
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
ویزا کارت
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
پی پال، یکی از بزرگترین شبکه‌های مالی برای انجام معاملات تجاری و بانکی است که در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت‌های بانکی و...
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت (VisaCard)، یک سیستم پرداخت بانکی است که با آن می‌توان از فروشگاه‌های زیادی به صورت اینترنتی و فیزیکی خریداری کرد و از خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی استفاده...