امنیت ارز دیجیتال

معرفی 10 کیف پول برتر NFT در سال 2024

معرفی 10 کیف پول برتر NFT در سال 2024

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) آثار هنری دیجیتال هستند که ارزش بسیار زیادی دارند. این دارایی‌ها خیلی سریع مورد توجه قرار گرفتند و رشد خوبی را تجربه کردند. با توجه به این موضوع، سرمایه‌گذاران علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری روی NFT ها و کسب درآمد از آن‌ها دارند. اما قبل از خرید این دارایی‌ها لازم است که یک محل امن برای ذخیره NFT ها پیدا کنید. برای این کار باید به دنبال بهترین کیف پول‌های NFT باشید. در این مقاله 10 کیف پول برتر NFT در سال 2024 را به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر قصد ذخیره، خرید و ایجاد NFT با کیف پول را دارید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ایرانیکارت همراه باشید.

کیف پول NFT چیست؟

قبل از بررسی کیف پول‌های برتر برای nft ها، باید بدانید nft چیست؟ NFT‌ ها (توکن‌های غیرقابل تعویض) توکن‌های رمزنگاری منحصربه‌فردی هستند که روی یک بلاک چین وجود دارند و نمی‌توان آن‌ها را تکرار یا معاوضه کرد. NFT‌ها می‌توانند اقلام دیجیتال یا اقلام دنیای واقعی مانند آثار هنری و املاک را نشان دهند.

کیف پول NFT،  یک کیف پول ارزهای دیجیتال است که پروتکل بلاکچینی را که NFT‌ ها بر روی آن ساخته شده‌اند، پشتیبانی می‌کند. در واقع باید گفت تفاوت بین رمز ارزها با NFT‌ ها در پروتکل و قراردادهایی است که بر روی آن‌ها اجرا شده‌اند. از این رو تمام کیف پول‌های ارز دیجیتال این پروتکل‌ها را پشتیبانی نمی‌کنند.

یکی از مشخصه‌هایی که باید کیف پول داشته باشد، پشتیبانی از ارز دیجیتالی است که باید با آن NFT مورد نظر را خریداری کرد. چون اکثریت NFT‌ ها بر بلاکچین اتریوم ساخته می‌شوند و خرید و فروش آن‌ها با ارز اتر یا اتریوم صورت می‌گیرد، کیف پول‌های اتریوم گزینه مناسبی هستند. اما همانطور که گفته شد تعدادی از کیف پول‌ها هم از این پروتکل‌ها پیروی نمی‌کنند.

چگونه می‌توانیم با استفاده از کیف پول خود NFT بخریم؟

کیف پول‌ NFT در کنار فراهم کردن یک محیط امن برای ذخیره دارایی‌ها، امکان خرید NFT را نیز برای کاربران فراهم می‌کند. این مدل از کیف پول‌ها به بازارهای ان اف تی متصل می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید به کلکسیونی از NFT های با ارزش دسترسی داشته باشید. بنابراین شما با نصب کیف پول مربوطه و اتصال به بازار معاملاتی می‌توانید ان اف تی مورد نظر خود را خریداری کنید و به کیف پول انتقال دهید.

چگونه می‌توانیم با استفاده از کیف پول خود NFT بسازیم؟

ساخت NFT یکی از روش‌های جذاب برای کسب درآمد از توکن‌های غیرقابل تعویض است. امکان ساخت NFT به‌صورت مستقیم درون کیف پول وجود ندارد. برای این کار نیاز به سایت‌های واسط خواهید داشت. خوشبختانه کیف پول‌های NFT از سایت‌های ان اف تی پشتیبانی می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که آثار هنری دلخواه خود را ایجاد کنید. با این روش می‌توانید ان اف تی مورد نظر خود را ایجاد و با ارتقا و فروش آن کسب درآمد کنید. opensea و rarible بهترین سایت‌هایی هستند که برای ساخت NFT مورد استفاده قرار می‌گیرند.

10 مورد از بهترین کیف پول های NFT

تا اینجا متوجه شدیم کیف پول NFT چیست و چه تفاوتی با کیف پول‌های ارز دیجیتال دارد. در زیر به بررسی بهترین کیف پول‌های NFT می‌پردازیم.

بهترین کیف پول نرم افزاری nft

بهترین کیف پول نرم افزاری nft

کیف پول‌های نرم‌افزاری به‌عنوان محبوب‌ترین ولت‌های کریپتویی شناخته می‌شوند که برای ذخیره NFT ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کیف پول‌ها به‌صورت رایگان ارائه می‌شوند و همه افراد می‌توانند از آن برای ذخیره دارایی‌های خود استفاده کنند. کیف پول‌های نرم‌افزاری به اینترنت متکی هستند و به شما این امکان را می‌دهند که دارایی‌های خود را به‌راحتی مدیریت کنید. در این بخش قصد داریم بهترین کیف پول نرم‌افزاری NFT را به شما معرفی کنیم.

1) تراست ولت (Trust wallet)

تراست ولت یک کیف پول چند منظوره (multi-functional wallet) است که از NFT های بلاک چین اتریوم ERC721 پشتیبانی می‌کند. این کیف پول جذاب رابط کاربری ساده‌ای دارد و همه افراد فعال در حوزه کریپتو و ان اف تی به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. تراست ولت از 53 بلاک چین مختلف پشتیبانی می‌کند و NFT ها را به‌صورت گالری مانند به نمایش می‌گذارد. این کیف پول محبوب به‌صورت رایگان ارائه می‌شود و شما به کمک آن می‌توانید ان اف تی های دلخواه خود را در یک محیط امن نگهداری کنید. Trust wallet دارای یک مرورگر dApp است و به شما کمک می‌کند که بتوانید بهترین کلکسیون‌های NFT را به‌راحتی پیدا کنید. 

همچنین کیف پول تراست ولت از قابلیت خرید NFT با استفاده از کارت اعتباری پشتیبانی می‌کند. رایگان بودن، امکان نرخ‌گذاری برای خرید ان اف تی و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف جزو ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کیف پول به شمار می‌روند. با توجه به این تفاسیر اگر قصد ذخیره NFT های بایننس و اتریوم را دارید، تراست ولت گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

2) متامسک (Metamask)

متامسک محبوب‌ترین کیف پول‌ NFT است که در گوشی‌های موبایل و مرورگر وب استفاده می‌شود. شما با استفاده از این کیف پول می‌توانید به بهترین کلکسیون‌های NFT و برنامه‌های غیرمتمرکز دسترسی داشته باشید. این کیف پول یک گزینه ایده‌آل برای افراد مبتدی است چرا که کیف پول متامسک دارای یک راهنمای جامع بوده و کاربران می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. کاربران به کمک متامسک می‌توانند توکن‌های ERC-20 را معامله کرده و NFT های خود را از طریق بلاک چین اتریوم به فروش برسانند.

Metamask یک کیف پول قدرتمند بر پایه بلاک چین اتریوم است که برای انجام معاملات و تبادل ارزها 0.875 درصد کارمزد دریافت می‌کند. این کیف پول به شما این امکان را می‌دهد که به صرافی‌های Coinbase و ShapeShift دسترسی داشته باشید. همچنین متامسک از قابلیت swap برای تبادل ان اف تی پشتیبانی می‌کند. با توجه به این تفاسیر شما می‌توانید NFT های دلخواه خود را داخل این کیف پول نگهداری کنید یا دارایی‌های خود را به ارز دیجیتال تبدیل نمایید.

3) مث ولت (Math Wallet)

مث ولت یک کیف پول چند زنجیره‌ای برای وب 3 است که از 70 بلاک چین مختلف پشتیبانی می‌کند. برخلاف سایر کیف پول‌ها، این ولت به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به کیف پول‌های سخت‌افزاری متصل شوید. Math Wallet دارای یک فروشگاه dApp چند زنجیره‌ای است و به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند به بهترین کلکسیون‌ها و بهترین NFT ها برای سرمایه گذاری دسترسی داشته باشند. با توجه به این که مث ولت از بلاک چین‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند می‌توان آن را به‌عنوان یکی از بهترین کیف پول‌های NFT در نظر گرفت. 

مث ولت نرخ کارمزد پایینی دارد و به لطف سازگاری عالی با بلاک چین‌ها دسترسی به متاورس را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. این کیف پول جذاب با پشتیبانی از احراز هویت دو مرحله‌ای، عبارات بازیابی و در اختیار کاربر گذاشتن کلیدهای خصوصی امنیت دارایی‌ها را تامین می‌کند. Math Wallet از ویژگی‌های دیگری همچون استیکینگ، دسترسی به صرافی‌های Gate.io و ZT و 3000 توکن مختلف نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر دنبال یک بهترین کیف پول NFT هستید، مث ولت گزینه بهترین گزینه برای شماست.

4) کوین بیس ولت (Coinbase Wallet)

کوین بیس ولت، کیف پول اختصاصی صرافی Coinbase است که از ارز دیجیتال اتریوم به‌عنوان ارز مبادلاتی استفاده می‌کند. این کیف پول قدرتمند از امنیت بالایی برخوردار است و با رابط کاربری ساده‌ای که دارد به شما کمک می‌کند که استفاده راحتی از کیف پول داشته باشید. کوین بیس ولت به‌عنوان بهترین کیف پول NFT شرایط لازم برای ذخیره و خرید و فروش ان اف تی را برای کاربران فراهم کرده است. با استفاده از این کیف پول می‌توانید NFT های خود را مدیریت کنید و ارزش دارایی‌های خود را مورد بررسی قرار دهید.

Coinbase Wallet به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید معامله NFT ها را در بازارهای مخصوص انجام دهید. این کیف پول در عین حال که رایگان است، امکانات ارزشمندی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. حتی افراد مبتدی به‌راحتی می‌توانند از این ولت نرم‌افزاری استفاده کرده و با استفاده از ماژول‌های آموزشی درآمد خوبی از طریق NFT و ارز دیجیتال به دست آورند.

5) آلفا ولت (Alpha Wallet)

آلفا ولت یک کیف پول منبع باز است و روی بلاک چین اتریوم قرار دارد. این کیف پول مخصوص گوشی‌های موبایل طراحی شده است و از بازی‌های بلاک چین و NFT پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری ساده آلفا ولت سبب شده است که کاربران بتوانند به‌راحتی از آن استفاده نمایند. نکته قابل توجه درباره آلفا ولت اختصاص یک بخش ویژه برای NFT و توکن‌های متاورسی است. بهره‌مندی از این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند به‌راحتی ان اف تی و توکن‌های مورد نظر خود را جستجو یا فیلتر کنند.

Alpha Wallet به‌طور مستقیم با بازارهای NFT ادغام شده است. این بازارها شامل OpenSea، CryptoKitties، Dragonereum و ChainZ Arena هستند. بنابراین کاربران می‌توانند از طریق آلفا ولت به بازارهای محبوب ان اف تی متصل شوند و معاملات خود را انجام دهند. پس با نصب آلفا ولت دیگر نیاز نیست دنبال بازارهای NFT بگردید چرا که دسترسی مستقیم به بازارهای ان اف تی کار را برای شما آسان کرده است. در حالت کلی اگر می‌خواهید در کنار ذخیره NFT از معاملات آن نیز کسب درآمد کنید، به شما کیف پول آلفا را پیشنهاد می‌کنیم.

6) انجین ولت (Enjin Wallet)

انجین ولت یک کیف پول NFT معتبر است که توسط گیمرها و کلکسیونرها استفاده می‌شود. این کیف پول جذاب رابط کاربری ساده‌ای دارد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به‌راحتی به NFT ها و برنامه‌های دیفای دسترسی داشته باشید. کیف پول انجین، کیف پول اختصاصی صرافی انجین است و کاربران با استفاده از آن می‌توانند NFT ها و سایر دارایی‌های دیجیتال را با کارمزد پایین معامله کنند. نکته قابل توجه درباره انجین ولت پشتیبانی از زبان‌های مختلف است. بنابراین شما می‌توانید این کیف پول را به زبان دلخواه خود تنظیم کنید.

کیف پول انجین از قفل خودکار، بیومتریک، رمزگذاری دو لایه، رمزگذاری نرم‌افزاری و AES برای افزایش امنیت دارایی‌ها استفاده می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از مرورگر اختصاصی انجین به لیست بلندی از NFT ها دسترسی پیدا کنید. کیف پول انجین از ارز دیجیتال اتریوم برای انجام معاملات در پلتفرم استفاده می‌کند. با توجه به این تفاسیر شما می‌توانید به‌راحتی از خدمات Enjin استفاده کرده و NFT های خود را در یک محیط امن نگهداری کنید.

7) زنگو ولت (Zengo Wallet)

زنگو ولت اولین کیف پول وب 3 است و امنیت بسیار زیادی دارد. این کیف پول به‌صورت غیر حضانتی طراحی شده است و از ویژگی‌های امنیتی متنوعی پشتیبانی می‌کند. زنگو ولت کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و خطر سرقت NFT توسط هکرها را به حداقل می‌رساند. بهره‌مندی از این ویژگی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید ارزها و NFT های خود را در یک محیط امن و تضمین شده نگهداری کنید. Zengo Wallet به‌صورت رایگان عرضه می‌شود و از ارزهای دیجیتال متنوعی پشتیبانی می‌کند. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا زنگو ولت به یک گزینه امن و قابل اعتماد برای ذخیره NFT ها تلقی شود.

بهترین کیف پول سخت افزاری nft

بهترین کیف پول سخت افزاری nft

امروزه استفاده از کیف پول سخت‌افزاری برای ذخیره ارزهای دیجیتال و NFT محبوبیت زیادی دارد. دلیل این امر امنیت بالای کیف پول‌ سخت‌افزاری است چرا که شما با خیال راحت می‌توانید دارایی‌های خود را در ولت‌های سخت‌افزاری نگهداری کنید. خوشبختانه کیف پول‌های سخت‌افزاری متنوعی از NFT پشتیبانی می‌کنند و دست شما برای انتخاب کیف پول باز است. در این بخش می‌خواهیم بهترین کیف پول سخت‌افزاری NFT را به شما معرفی کنیم.

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

Ledger Nano X یک کیف پول NFT از نوع سخت‌افزاری است که با اندازه کوچک و به زیبایی طراحی می‌شود. از این کیف پول جذاب می‌توانید برای ذخیره آفلاین ارزهای دیجیتال و NFT استفاده کنید. کیف پول لجر نانو ایکس از امنیت بالایی برخوردار است و به بازارهای برتر NFT از جمله OpenSea و Rarible متصل می‌شود. با توجه به این موضوع شما می‌توانید به بهترین بازارهای ان اف تی وصل شده و NFT های دلخواه خود را خریداری کنید. 

Ledger Nano X از عبارات بازیابی 14 الی 24 کلمه‌ای برای احراز هویت استفاده می‌کند. این کیف پول قدرتمند دارای ظرفیت ذخیره‌سازی بالا با دسترسی به 100 برنامه مختلف است. Ledger Nano X با Changelly، Wyre، ParaSwap و 1 inch ادغام شده است و از ارز دیجیتال اتریوم پشتیبانی می‌کند. این کیف پول قیمت نسبتا بالایی دارد ولی با توجه به امکانات کاربردی خود به شما این امکان را می‌دهد که بتوانند به کلکسیونی از NFT های جذاب دسترسی داشته باشند

ترزور مدل تی (Trezor Model T)

Trezor Model T یک کیف پول سرد NFT است که امنیت بسیار زیادی دارد. این کیف پول قدرتمند دارای صفحه‌نمایش لمسی است و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید استفاده آسانی از آن داشته باشید. کیف پول ترزور تی برای مدیریت NFT ها نیاز به کیف پول‌های نرم‌افزاری وابسته است. بنابراین با استفاده از نرم‌افزارهای واسطه می‌توانید ان اف تی مورد نظر خود را خریداری و در یک محیط امن نگهداری کنید. صفحه‌نمایش لمسی، امنیت بالا و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع به‌عنوان ویژگی‌های منحصربه‌فرد Trezor Model T به شمار می‌رود. 

سیف پال (Safepal)

سیف پال یک کیف پول غیر حضانتی است که برای ذخیره NFT و ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. کیف پول سخت‌افزاری سیف پال وظیفه نگهداری از کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد به همین جهت از امنیت بالایی برخوردار است. شما می‌توانید به پلتفرم Rarible متصل شوید و دارایی‌های خود را به سیف پال انتقال دهید. کیف پول Safepal دارای صفحه‌نمایشی بزرگی است و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به‌راحتی به دارایی‌های خودتان مدیریت کنید. امنیت بالا، نرم‌افزار موبایلی، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال، ویژگی‌های امنیتی بالا ئو قیمت پایین از ویژگی‌های اصلی سیف پال به شمار می‌رود. با توجه به این تفاسیر اگر دنبال بهترین کیف پول NFT هستید، سیف پال گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

امنیت کیف پول nft

امنیت کیف پول NFT یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید قبل از انتخاب کیف پول به آن توجه داشته باشید. هر چقدر امنیت کیف پول شما بیشتر باشد خیال شما از بابت دارایی‌ها راحت تر است و می‌توانید NFT های خود را در یک محیط تضمین شده نگهداری کنید. کیف پول‌های ان اف تی از تدابیر امنیتی مختلفی برای افزایش امنیت دارایی‌ها استفاده می‌کنند. مواردی از جمله :

عبارت بازیابی، احراز هویت دو عاملی و در اختیار کاربر قرار دادن کلیدهای خصوصی از جمله این تدابیر امنیتی به شمار می‌روند. شما باید تدابیر امنیتی و سابقه داشتن مشکل امنیتی کیف پول را بررسی کنید تا سطح امنیت آن را بسنجید.

در حالت کلی اگر می‌خواهید NFT های خود را در یک محیط ایمن نگهداری کنید، کیف پول‌های سخت‌افزاری بهترین گزینه برای شما خواهند بود. اما اگر کیف پول‌های نرم‌افزاری را برای این کار انتخاب می‌کنید بهتر است که در نگهداری از کلیدهای خصوصی هوشیار باشید تا امنیت دارایی‌های شما به خطر نیفتد.

ویژگی‌هایی که در انتخاب یک کیف پول NFT باید در نظر بگیریم

تا اینجا با کیف پول NFT چیست و بهترین کیف پول‌های NFT آشنا شدیم. در اینجا ویژگی‌هایی را بررسی می‌کنیم که باید در انتخاب این نوع کیف پول در نظر داشته باشید.

  • کیف پول شما باید با بازاری که می‌خواهید در آن NFT خریداری کنید سازگار باشد. اگر سازگار نباشد نمی‌توانید NFT هایی که می‌خواهید را خریداری کنید.
  • داشتن یک رابطه کاربری ساده و راحت باعث می‌شود خرید و فروش شما آسان تر و سرع تر انجام شود.
  • یک ویژگی مهم این است که بتوانید از طریق دستگاه‌های مختلف مثل دسکتاپ و موبایل به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید.
  • در حالی که بیشتر NFT ها از بلاکچین اتریوم استفاده می‌کنند ولی پلتفرم‌های دیگر هم از NFT ها پشتیبانی می‌کنند. پس بهتر است کیف پول شما تعداد بیشتری از بلاکچین‌ها را پشتیبانی کند.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد کیف پول‌های NFT همان کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند که از پروتکل‌های NFT پشتیبانی می‌کنند. NFT ها در طی چند سال اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند. برای این که بتوانید این دارایی‌ها را در یک محیط امن نگهداری کنید لازم است که یک کیف پول معتبر و امن پیدا کنید. در این مقاله بهترین کیف پول NFT برای ساخت، ذخیره و خرید ان اف تی را به شما معرفی کردیم. هر یک از کیف پول‌های معرفی شده ویژگی‌های خاص خود را داشته و در نوبه خود گزینه مناسبی برای ذخیره ان اف تی هستند. با بررسی این کیف پول‌ها می‌توانید بهترین کیف پول NFT را برای ذخیره دارایی‌های خود انتخاب کنید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

سوالات متداول
Request for Quote

ساز و کار کیف پول‌های NFT با کیف پول‌های ارز دیجیتال یکسان است و از لحاظ اتصال به بازارهای NFT و قابلیت خرید و فروش ان اف تی با هم متفاوت هستند.

بله. کیف پول NFT از ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید دارایی‌های خود را در یک محیط امن نگهداری کنید.

معرفی 10 کیف پول برتر NFT در سال 2024
توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) آثار هنری دیجیتال هستند که ارزش بسیار زیادی دارند. این دارایی‌ها خیلی سریع مورد توجه قرار گرفتند و رشد خوبی را تجربه کردند. با توجه به...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...
آموزش نحوه خرید و فروش NFT
آموزش ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش NFT
خرید و فروش NFT ها اخیراً در جامعه کریپتو و افرادی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند، محبوبیت پیدا کرده است. بنابراین، NFT ها در حال تبدیل شدن...
آموزش ساخت NFT و فروش آن در اوپن سی و Rarible
ان اف تی
آموزش ساخت NFT و فروش آن در اوپن سی و Rarible
مراحل ساخت NFT ها بسیار دشوار نیست و هر کسی می‌تواند به این کار بپردازد، البته به شرطی که ماهیت واقعی و زیرساختی توکن‌سازی بر بستر بلاکچین را به طور...
NFT 2.0 چیست؟ نسخه دوم NFT
ان اف تی
NFT 2.0 چیست؟ نسخه دوم NFT
دوران NFT با Bored Ape Yacht Club ،CryptoPunks و دیگر پروژه‌های NFT 1.0 آغاز شد که چیزی جز تصاویر روی بلاک چین نبودند. با این حال مانند هر فناوری دیگری،...