ویزا کارت

مزایا و معایب کردیت کارت چیست؟

مزایا و معایب کردیت کارت چیست؟

مزایا و معایب کردیت کارت یکی از مهم‌ترین مواردی است که لازم است پیش از تهیه این کارت از آن مطلع باشید؛ چراکه این نوع کارت اعتباری به دلیل ماهیت کاربردی و شرایط خاص خود از سمت بانک ارائه دهنده، در سود و ضرر شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. در این مطلب با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها، مزایا و معایب کردیت کارت آشنا شوید.

کردیت کارت چیست ؟

کردیت کارت از لحاظ شکل ظاهری، شباهت زیادی به سایر کارت‌های اعتباری داشته و افراد به راحتی می‌توانند تمامی پرداخت های ارزی و تراکنش‌های مالی خود را با آن انجام دهند. مهم‌ترین ویژگی که کردیت کارت را از سایر کارت‌ها متمایز می‌کند، این است که دارندگان این کارت در حقیقت پولی را به صورت ماهانه از بانک صادر کننده کارت قرض کرده و هزینه‌های خود را با آن پرداخت می‌کنند؛ این در صورتی است که در ازای خریدهای خود، از حساب اصلی آن‌ها مبلغی کسر نخواهد شد؛ در واقع، شما با استفاد از این کارت به بانک بدهکار می‌شوید و باید در موعد مقرر بدهی خود را بازگردانید. بازپرداخت بدهی این کارت به دو صورت امکان‌پذیر است و مشتری می‌تواند طی اقساط و به مرور (به همراه سود بدهی) و یا در موعد مقرر، به صورت یک‌ جا و بلافاصله پرداخت نماید.

ویژگی ها و مزایا کردیت کارت

کردیت کارت یکی از بهترین پلن‌های مالی بانک‌ها و موسسات برای ارتقا سطح رفاه و سهولت پرداخت مخارج افراد بوده است که در سطح جهانی خدمات فوق العاده‌ای را برای تمامی دارندگان این نوع کارت اعتباری ارائه می‌دهد. در این بخش از مطلب به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت و مزایا کردیت کارت می‌پردازیم.

ویژگی های کردیت کارت

  • تاریخ انقضای طولانی: تمامی کردیت کارت‌ها در سراسر دنیا بین ۳ تا ۵ سال اعتبار دارند.
  • سقف موجودی: سقف موجودی کردیت کارت بی نهایت بوده و به راحتی می‌توانید در سراسر جهان (به جز ایران) بدون کسر وجه از حساب شخصی خود، خرید کرده و تا 2 ماه بدهی خود را به بانک بازگردانید.
  • برداشت از خودپرداز: دارندگان کردیت کارت در سراسر جهان می‌توانند از دستگاه‌های ATM دریافت وجه داشته باشند.
  • امکان خرید به صورت آنلاین و حضوری: علاوه بر انجام خریدهای حضوری، با استفاده از کردیت کارت می‌توانید هزینه خریدهای آنلاین خود را پرداخت کرده و پس از آن، در مدت زمان مشخص مبلغ مورد نظر را به بانک بازگردانید.
  • انتقال وجه به حساب‌های بین‌المللی: از طریق کردیت کارت خود به راحتی می‌توانید به حساب‌های بین‌المللی مورد نظر خود انتقال وجه داشته باشید.
  • امنیت بالا: باتوجه به تهدید سارقین و هکر‌ها، این نوع کارت بانکی دارای امنیت بسیار بالایی می‌باشد و در صورت لزوم، دارنده آن می‌تواند کردیت کارت خود را غیرفعال و یا مجددا فعال کند.
  • قابلیت ردیابی: تمامی تراکنش‌های شما با کردیت کارت قابل شناسایی بوده و در صورت هرگونه سوءاستفاده، به راحتی با استفاده از قابلیت ردیابی می‌توان شخص خاطی را شناسایی کرد.
  • گزارش دهی دقیق: کردیت کارت‌ها تمامی خدمات کارت‌های معمولی بانک از جمله گزارش تراکنش و خدمات اینترنت بانک را ارائه می‌دهد.

ویژگی ها و مزایا و معایب کردیت کارت

بیشتر بخوانید: ویزا کارت گلد چیست؟

مزایا کردیت کارت

  • افزایش قدرت خرید و خرید آسان

کردیت کارت این امکان را به شما می‌دهد تا در تمامی فروشگاه‌ها اعم از فروشگاه‌های آنلاین و یا آفلاین، بیش از اندازه موجودی حساب بانکی خود خرید کرده و در زمان مقرر آن را به بانک بازگردانید. در واقع، با استفاده از این کارت بدون نگرانی از موجودی فعلی خود می‌توانید هزینه‌هایتان را پرداخت کنید؛ این پرداخت‌ها حالت وام‌های کوچکی را داشته که از بانک دریافت کرده و در مدت کوتاهی بازپرداخت آن را انجام می‌دهید.

  • حفاظت از خرید

کردیت کارت‌ها می‌توانند یک نوع امنیت و حفاظت مازاد برای خریدهای اینترنتی شما و در بعضی مواقع سوء استفاده‌های سارقین باشند. باتوجه به اینکه هر خریدی که توسط کارت اعتباری صورت می‌گیرد، در حافظه هوشمند و تراکنش‌های مالی کارت اعتباری ثبت میگردد، به هنگام هرگونه سرقت یا سوء استفاده می‌توان برای ردیابی سارق اقدام نمود.

  • استفاده اضطراری از کارت اعتباری

یکی از اصلی‌ترین کاربرد‌های کردیت کارت، کاربرد آن به هنگام مواقع ضروری و گاها بحران‌های مالی است. در برخی موارد ممکن است بدون برنامه‌ریزی قبلی هزینه‌های مازادی بر شما تحمیل شود که در آن لحظه دسترسی به پول نداشته باشید و یا حتی به ناگاه در موقعیت اضطراری قرار بگیرید که نیاز مالی قابل توجهی برای شما به وجود آید، در این مواقع بدون نگرانی و در لحظه می‌توانید مبلغ مورد نظر خود را از بانک دریافت کنید. در واقع کردیت کارت‌ها این اعتبار را به شما می‌دهند که بدون داشتن پول، نیازهای خود را سریعا برطرف کرده و هنگام دسترسی به پول بازپرداخت آن را انجام دهید.

  • جوایز و امتیازات

بسیاری از بانک‌ها و موسسات ارائه دهنده کردیت کارت، امتیازها و تخفیف‌های متنوع و زیادی را برای مصرف کنندگان ارائه می‌دهند.

معایب کردیت کارت

معایب کردیت کارت

بطورکلی کردیت کارت با هدف سهولت بخشیدن به مخارج افراد و افزایش قدرت خرید آن‌ها طراحی و ارائه شده است. با این حال بسته به ویژگی‌ها و شرایط، نکاتی در قالب معایب کردیت کارت عنوان می‌شوند که دارندگان این کارت باید از آن مطلع باشند. در ادامه به مهم‌ترین این نکات اشاره می‌کنیم.

  • از بین رفتن سرمایه

ماهیت کاربردی کردیت کارت بر اساس شخصیت و عادات مالی شما می‌تواند یک گزینه‌ی عالی و پرکاربرد و در عین حال یک گزینه‌ی دردسرساز باشد! بطورکلی اگر شما شخصی دقیق، منظم و دارای برنامه ریزی‌های مالی مناسبی می‌باشید، این کارت یک گزینه ایده‌آل برای سهولت هرچه بیشتر مخارج شما خواهد بود؛ اما از آنجایی‌که در این کارت، از پولی استفاده می‌کنید که متعلق به شما نیست، در صورت ولخرجی‌های بی‌حساب و تراکنش‌های بی‌ملاحظه، می‌تواند سرمایه شما را از بین برده و بدهی‌های قابل توجهی را برای شما باقی بگذارد!

بنابراین در نظر داشته باشید که سوء استفاده از کردیت کارت نه تنها به خرج بیشتر از مقدار دارایی شما منجر می‌شود، بلکه به صورت بهره و هزینه، بدهی‌های بسیار سنگینی را نیز به شما تحمیل خواهد کرد. به همین دلیل، مهم‌ترین نکته در استفاده از کارت‌های اعتباری اطلاع از پشتوانه خود و تنظیم هزینه بر اساس آن خواهد بود.

  • نرخ بهره بالا و بدهی افزایش یافته

به عنوان یکی اصلی‌ترین معایب کردیت کارت، می‌توان به نرخ بهره و کارمزد بالای آن اشاره داشت. بطورکلی کارمزد برداشت کردیت کارت زیاد بوده و ممکن است سود زیادی به آن تعلق گیرد؛ همچنین باید توجه داشته باشید که اگر در بازپرداخت هزینه‌های خود تاخیر داشته باشید، ممکن است توسط بانک صادر‌کننده کارت پنالتی شده و اعتبار شما کاهش یابد؛ در این صورت، در دفعات بعدی یا کارت به شما تعلق نمی‌گیرد و یا نمی‌توانید اعتبار خود را افزایش دهید.

بهترین راه برای جلوگیری از این کار، تنظیم کردن حقوق ماهیانه با اعتبار موجود در کارت می‌باشد. به هنگام اتمام شدن پول حقوق ماهیانه، می‌توانید مطابق با سود بانکی و درآمد سالیانه خود اقدام به تهیه کردیت کارت کرده و در انتها هزینه و سود آن را پرداخت کنید.

  • جریمه های سنگین بانکی

بالا بودن نرخ بهره و کارمزد کردیت کارت می‌تواند مشکل بزرگی برای دارندگان کارت اعتباری به دنبال داشته باشد. معمولاً در مبادلات بانکی این سودها بر میزان بدهی افراد افزوده شده و متاسفانه بسیاری از دارندگان کردیت کارت، سود و کارمزد آن را مد نظر قرار نمی‌دهند؛ همین موضوع در آینده برای بسیاری از آنان مشکلات مالی فراوانی را ایجاد می‌کند.

لازم به ذکر است که امروزه علت بسیاری از ورشکستگی افراد در ایالات متحده به دلیل سود بانکی سنگین است. از طرفی بدهی موجود در کارت بعد از مدت مشخصی مشمول جریمه و سود بیشتری شده و بدین ترتیب هزینه بیشتری بر آن‌ها تحمیل خواهد شد. به همین صورت، با تعویق انداختن پرداخت‌ها، جریمه‌های سنگینی بر حساب شما اعمال می‌گردد.

  • سرقت یا هک شدن کارت‌های اعتباری

متاسفانه در تمام بسترهای مالی، همیشه پای سوءاستفاده‌گران و سارقان در میان است! بطورکلی سرقت یا هک شدن کارت‌ها، نه تنها برای کردیت کارت بلکه برای انواع کارت‌های اعتباری یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد بوده است؛ چراکه این افراد می‌توانند شماره کارت شما را کپی کرده و از موجودی کارت شما در جهت منافع خود استفاده کنند. البته برای کنترل این مشکل بانک‌ها و موسسات مالی همواره به دنبال ارتقا سطح امنیتی کارت‌ها و خدمات خود می‌باشند. حفاظت از اطلاعات و به ویژه رمز کارت‌های اعتباری از مهم‌ترین نکاتی است که برای حفاظت از سرمایه خود باید بدان توجه داشته باشید.

مزایا و معایب خرید کردیت کارت

نحوه خرید کردیت کارت

متاسفانه به دلیل تحریم‌های اعمالی از سمت امریکا و اروپا علیه ایران، تا به امروز خدمات کردیت کارت مشابه آنچه که در سراسر جهان است، در ایران ارائه نمی‌شود. با تمام این شرایط، مجموعه ایرانیکارت از طریق کشور دوست و همسابه ترکیه امکانی را فراهم ساخته تا به صورت کاملا قانونی برای متقاصیان ایرانی شرایطی را مهیا کند تا بتوانند کردیت کارت خود را تهیه کرده و در سطج جهانی از خدمات آن استفاده کنند.

برای خرید کردیت کارت، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق دکمه زیر ثبت نمایید.

خرید کردیت کارت گلد

سخن پایانی

در این مطلب در خصوص ویژگی‌ها و بطورکلی مزایا و معایب کردیت کارت صحبت کردیم. اگر شما نیز در خصوص خرید و استفاده از کردیت کارت تجربه ای دارید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مزایا و معایب کردیت کارت چیست؟
مزایا و معایب کردیت کارت یکی از مهم‌ترین مواردی است که لازم است پیش از تهیه این کارت از آن مطلع باشید؛ چراکه این نوع کارت اعتباری به دلیل ماهیت...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. من قصد مهاجرت به آلمان دارم.بااین اوصاف از همونجا اقدام کنم بهتره؟دیگه نیازی نیس به ترکیه برم؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، شرایط افتتاح حساب بانکی در آلمان را شخصا می‌بایست بررسی کنید. اما شرایط افتتاح حساب به صورت غیر حضوری و به صورت وکالتی در مجموعه وجود دارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟
مستر کارت
مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر تا کنون برای خرید به سایت های خارجی سری زده باشید. به این مورد برخورد کرده اید که در بخش پرداخت این سایت ها معمولا از شما اطلاعات حساب...
مسترکارت چگونه کار میکند
مستر کارت
مسترکارت چگونه کار میکند
آیا می خواهید با مزایای استفاده از مسترکارت آشنا شوید؟ آیا می خواهید بدانید MasterCard چگونه کار می کند؟ آیا می خواهید از اهمیت استفاده از مستر کارت در امور...
روش‌ های دریافت مستر کارت یا ویزا کارت رایگان
ویزا کارت
روش‌ های دریافت مستر کارت یا ویزا کارت رایگان
برای خرید از سایت‌های خارجی مثل خرید از آمازون و به طور کلی پرداخت ارزی در سایت‌های مختلف، مانند ثبت نام آیلتس، ثبت نام تافل و … معمولاً از انواع...
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
مستر کارت
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
صنعت پرداخت الکترونیکی جهان بر چهار شرکت ویزا کارت، مستر کارت، دیسکاور و امریکن اکسپرس حاکم است و مسئولیت رسیدگی به بیشتر پرداخت ها در جهان بر عهده آن ها...
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
ویزا کارت
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
پی پال، یکی از بزرگترین شبکه‌های مالی برای انجام معاملات تجاری و بانکی است که در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت‌های بانکی و...
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت (VisaCard)، یک سیستم پرداخت بانکی است که با آن می‌توان از فروشگاه‌های زیادی به صورت اینترنتی و فیزیکی خریداری کرد و از خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی استفاده...