اکانت های خارجی

اپل موزیک یا اسپاتیفای؛ کدام مناسب‌تر است؟

اپل موزیک یا اسپاتیفای؛ کدام مناسب‌تر است؟

اسپاتیفای (spotify) و اپل موزیک(apple music)، به عنوان یکی از بهترین سرویس‌های استریم موسیقی آنلاین در سطح دنیا شناخته شده‌اند. با استفاده از هر یک از این دو سرویس شما می‌توانید به میلیون‌ها آهنگ و موسیقی روز دنیا دسترسی داشته و موزیک محبوب و مورد علاقه خود را با کیفیت بالا گوش هید. اما تفاوت این دو استریم معروف و محبوب چیست و آیا اپل موزیک بهتر است یا اسپاتیفای؟ این مقاله را بخوانید با نقاط قوت و ضعف هر یک آشنا شده و استریم مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

آیا اپل موزیک بهتر است یا اسپاتیفای؟

قبل از بررسی تفاوت هر یک از دو سرویس اسپاتیفای و اپل موزیک، در ابتدا به نقاط قوت هر یک پرداخته و در ادامه تفاوت‌های هر یک را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • اپل موزیک (Apple Music) چه نقاط قوتی دارد؟

نقاط قوت اپل موزیک
امکان دسترسی به تمامی امکانات، قابلیت‌ها و موزیک‌های اپل موزیک
قابلیت دانلود موزیک به صورت نامحدود
دسته بندی موزیک‌ها بر اساس علایق
پشتیبانی از اسپیکر هوشمند هوم پاد
قابلیت آپلود موسیقی‌های شخصی کاربر

برای خرید گیفت کارت اپل موزیک، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید گیفت کارت اپل موزیک

  • نقاط قوت سرویس اسپاتیفای (Spotify) چیست؟

نقاط قوت سرویس اسپاتیفای
قابلیت انتخاب موزیک از بین هزاران موسیقی متنوع و جذاب
دارای نسخه وب و امکان استفاده از آن
دارای الگوریتم‌های سفارش سازی
امکان دانلود موزیک مورد نظر و گوش دادن به آن به صورت آفلاین
امکان انتخاب کیفیت مورد نظر برای موزیک:
64 کیلو بایت بر ثانیه
160 کیلو بایت بر ثانیه320 کیلو بابیت بر ثانیه

برای خرید اکانت اسپاتیفای، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید اکانت اسپاتیفای

آرشیو موسیقی اسپاتیفای و اپل موزیک چگونه است؟

اسپاتیفای فعالیت خود را خیلی پیش‌تر از اپل موزیک شروع کرده است، ولی با این وجود حجم موسیقی‌های آن از اپل موزیک کمتر است. به این صورت که اسپاتیفای در آرشیو موسیقی خود بیش از 35 میلیون موزیک دارد و روزانه 20 هزار موسیقی جدید به آرشیو آن اضافه می‌شود. در صورتی که در اپل موزیک تعداد موزیک‌های قرار گرفته حدود 50 میلیون می‌باشد. در هر دو سرویس تنها کافی است که به نوار جستجوی آن مراجعه کرده و ترانه موردنظر خود را پیدا کنید. از همین قسمت هم متوجه می‌شوید که نتایج به دست آمده در نوار جستجوی اپل موزیک بسیار گسترده‌تر و غنی‌تر می‌باشد.

پس استفاده از اپل موزیک به خصوص به افرادی که به دنبال نسخه‌های ریمیکس شده می‌باشند، پیشنهاد می‌گردد. از طرفی اپل موزیک از آرشیو آیتونز بهره می‌برد که از گذشته برای بسیاری از هنرمندان و خوانندگان مورد توجه بوده است. علاوه بر این شما می‌توانید به ترانه‌‌های خوانندگان محبوب ایرانی و کمتر شناخته شده نیز از طریق اپل موزیک دسترسی داشته باشید. به این صورت در بخش For You ترانه‌هایی به شما معرفی می‌شود که قبلا شناختی به خواننده نداشته‌اید ولی ترانه‌‌های او به موزیک‌های مورد علاقه شما نزدیک می‌باشد. اسپاتیفای نیز با این که ترانه‌های ایرانی را در بین موزیک‌های خود جا داده است، اما آرشیو آن به اندازه اپل موزیک کامل نمی‌باشد. بنابراین اگر قصد دارید با یکی از این 2 سرویس به ترانه‌های خوانندگان ایرانی دسترسی داشته باشید، اپل موزیک به شما پیشنهاد می‌گردد.

بیشتر بخوانید: گیفت کارت اپل موزیک چیست؟

اپل موزیک یا اسپاتیفای

کیفیت پخش موزیکی اپل موزیک بهتر است یا اسپاتیفای؟

همانطور که می‌دانید برای امتیاز دادن به یک سرویس موسیقی، موردی که حرف اول را می‌زند، کیفیت پخش است. بنابراین بین اسپاتیفای و اپل موزیک از نظر کیفیت صدا نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. کیفیت موسیقی در اپل موزیک از فرمت AAC و کیفیت 256 کیلوبایت بر ثانیه بهره می‌برد. در صورتی که کیفیت موسیقی در اسپاتیفای 320 کیلوبایت بر ثانیه و OGG می‌باشد. در این صورت ممکن است شما به این نتیجه برسید که با اسپاتیفای می‌توانید کیفیت بالاتری در موسیقی را تجربه کنید، در صورتی که اشتباه است و اپل موزیک کیفیت بیشتری را نسبت به اسپاتیفای ارائه می‌دهد. البته تشخیص تفاوت کیفیت موزیک این دو سرویس برای همه ممکن نیست و برای تشخیص آن نیاز به تجهیزات گران و قدرتمندی است.

تجربه کاربری در اپل موزیک و اسپاتیفای چگونه است؟

وقتی از هر دو سرویس اپل موزیک و اسپاتیفای استفاده کنید، متوجه می‌شوید که در محیط اسپاتیفای حس مدرن‌تری نسبت به اپل موزیک به شما منتقل می‌شود. به طور کلی طراحی‌های اپل به سادگی مشهور است و این موضوع در اپل موزیک نیز صدق می‌کند. با وجود این که بسیاری از افراد ساده پسند هستند و محیط‌‌های ساده را ترجیح می‌دهند، ولی این موضوع در مورد اپل موزیک نتیجه عکس داده و چندان برای کاربران خوشایند نبوده است.

مثلا زمانی که شما ترانه‌ای را به قسمت favorite موسیقی‌های خود اضافه می‌کنید، امکان دسترسی به آن‌ها برای شما وجود ندارد و شما برای ذخیره موسیقی مورد علاقه خود باید از طریق گزینه Add To Library اقدام نمایید. البته در زمینه تجربه کاربری یکی از مواردی که اپل موزیک را نسبت به اسپاتیفای برتر می‌کند، امکان دسترسی به متن ترانه‌ها می‌باشد و با این کار می‌توانید لذت گوش دادن به موزیک را دوچندان کنید. مخصوصا اگر تمایل به یادگیری زبان انگلیسی دارید، با این روش می‌توانید به صورت همزمان به موسیقی و متن آن دسترسی داشته باشید. البته بخش رادیو در اپل موزیک نیز ترانه‌های جدید خواننده‌ای با استعداد را پخش می‌کند.

بیشتر بخوانید: گیفت کارت اسپاتیفای چیست؟

اپل موزیک یا اسپاتیفای

سخن نهایی

برای مقایسه اپل موزیک و اسپاتیفای می‌توان از شاخص‌های متعددی استفاده کرد که برای کاربران ایرانی هم اهمیت بالایی دارد. این که کدام یک از این سرویس‌ها نسبت به دیگری برتری دارد، بسته به سلیقه افراد متفاوت است، ولی استفاده از اپل موزیک به دلیل گسترده‌تر بودن آرشیو آن، برای اکثر کاربران ایرانی‌ تجربه بهتری بوده است. در این مقاله سعی کردیم به بررسی جنبه‌های مختلف این دو سرویس بپردازیم و نقاط قوت هر یک را بررسی کنیم. با این حساب شما استفاده از کدام سرویس را ترجیح می‌دهید؟ اسپاتیفای یا اپل موزیک؟

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...