مسافرت و مهاجرت

جاهای دیدنی آذربایجان

جاهای دیدنی آذربایجان

اگر می‌خواهید از مدت زمانی که در آذربایجان هستید، بیشترین لذت را ببرید، بهتر است که برنامه‌ای برای سفر به آذربایجان داشته باشید. آذربایجان دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است که بسیاری از گردشگران از دیدنشان غافل می‌مانند. اگر شما هم قصد سفر به باکو دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا با برخی از جاهای دیدنی آذربایجان آشنا شوید.

همراهان گرامی، قبل از اینکه به معرفی جاذبه های گردشگری آذربایجان بپردازیم، لازم به ذکر است که شما می‌توانید برای سفر به آذربایجان از خدمات ارزی ایرانیکارت استفاده کنید. برخی از این خدمات عبارت هستند از :

معرفی جاهای دیدنی آذربایجان

گنجا (Ganja)

گنجا دومین شهر بزرگ و یکی از بهترین جاهای دیدنی آذربایجان است. تاریخچه این شهر به494 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. به دلیل غنی بودن این شهر از میراث فرهنگی و تاریخی، همواره مورد توجه گردشگران بوده است. جاذبه‌ های گردشگری برتر گنجا شامل تاکستان، جنگل‌های عجیب‌وغریب، رودخانه‌ها، دریاچه‌های زیبا و کوه‌ها می‌شود. علاوه بر این جاذبه‌ های گردشگری، این شهر به داشتن معادن نفت و مواد معدنی در آذربایجان مشهور است.

جاهای دیدنی آذربایجان

کارهایی که در گنجا باید انجام دهید:

  • شرکت در جشنواره و یا فستیوال نوروز (بهترین زمان برای سفر به آذربایجان )
  • تماشای ساختمان Bottle House . این ساختمان که از 50 هزار بطری ساخته شده است، منظره‌ای دیدنی برای گردشگران فراهم کرده است.
  • تماشای بازار گنجا، جایی که می‌توانید غذاهای محلی و خوشمزه پیدا کنید.
  • بازدید از آثار تاریخی مانند آرامگاه نظامی، مسجد جاما گنجا و … .

باکو (Baku)

اگر زمان کمی دارید اما می‌خواهید از جاهای دیدنی آذربایجان هم دیدن کنید، بهتر است که باکو را انتخاب کنید. باکو پایتخت آذربایجان، یکی از محبوب‌ترین شهرهای حوزه قفقاز (تفلیس در گرجستان و یوروان در ارمنستان) است. علاوه بر ارزشی که باکو از نظر مسائل فرهنگی و صنعتی برای آذربایجان دارد، این شهر برای گردشگران از نظر خرید کردن، غذا خوردن (یکی از دلایلی که ایرانیان به راحتی می‌توانند به این کشور سفر کنند این است که به راحتی می‌توانند غذای حلال در رستوران‌های این شهر پیدا کنند)، شب زنده داری و … بهترین انتخاب است.

جاهای دیدنی آذربایجان

کارهایی که در باکو باید انجام دهید:

  • ساده‌ترین کاری که می‌توانید در باکو انجام دهید، پیاده‌روی در این شهر قدیمی و تماشای جاذبه‌ های مختلف گردشگری مانند برج‌های خیمه، دیوانها، کاخ شیرین شاه و مساجد و مناره‌ها است.
  • تماشای یکی از مدرن‌ترین معماری‌ها، برج شعله در باکو.
  • کوه یانار داگ که یک کوه آتش‌فشانی در آذربایجان است.

شکی (Sheki)

شکی یکی از زیباترین و جالب‌ترین مناطق روستایی است که در اطراف کوه‌های دیدنی آلپ در آذربایجان قرار گرفته است. به دلیل شرایط معماری، فرهنگی و تاریخی که این شهر دارد، می‌توان گفت قسمت عمده از جاهای دیدنی آذربایجان در این شهر قرار دارد. البته شهرت این شهر، به جاذبه‌ های گردشگری‌اش ختم نمی‌شود. چرا که با تماشای این شهر، متوجه تنوع و زیبایی بی‌اندازه صنایع دستی و همچنین خوردنی‌هایش مانند باقلوا می‌شوید.

جاهای دیدنی آذربایجان

کارهایی که در شکی باید انجام دهید:

  • اگر به تاریخ این کشور علاقه دارید، دیدن کاخ شکی خوانس (Sheki Khans) و موزه تاریخی محلی را از دست ندهید.
  • دیدن قلعه Gelersen-Geresen، کلیساهای آلبانیایی باستانی و بسیاری دیگر از آثار معماری برجسته.

لنکران (Lankaran)

این شهر در جنوب شرقی آذربایجان در نزدیکی آب‌های دریای خزر واقع شده است. به دلیل موقعیت جغرافیایی شگفت‌انگیز این شهر، به یکی از جاهای دیدنی آذربایجان تبدیل شده است. قلعه لنکران و مسجد کیچیک بازار، برجسته‌ترین جاذبه های گردشگری آذربایجان هستند. در 100 کیلومتری این شهر، منطقه‌ای به نام Khanege وجود دارد، که یکی از زیباترین شهرهای تاریخی آذربایجان است.

جاهای دیدنی آذربایجان

کارهایی که در لنکران باید انجام دهید:

  • برای خریدن سوغاتی و صنایع دستی محلی حتماً به بازار این شهر سر بزنید.
  • تماشای پارک طبیعی Hirkan و دیدن حیواناتی که نسلشان در حال انقراض است.
  • تماشای قلعه‌های متعدد قدیمی و تاریخی که در خیابان‌های این شهر وجود دارد.
  • تماشای خانه Mirakhmad Khan که به عنوان یکی از شگفتی‌های معماری شناخته می‌شود.
  • دیدن از چشمه‌های آب گرم طبیعی که در مرز ایران و آذربایجان قرار دارند.

گالابا (Gabala)

گالابا یکی از جاذبه های گردشگری آذربایجان است که موقعیت جغرافیایی آن (قرارگیری در بین کوه‌های بلند)، فرهنگ و تاریخش توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. بهار بهترین زمان برای سفر به آذربایجان و دیدن این شهر است، چرا که مناطق سرسبزش چشم‌اندازهای بی‌نظیری برای گردشگران فراهم می‌کند. برخی از این جاذبه‌های طبیعی عبارت هستند از : رودخانه، جنگل شاه بلوط ، جنگل‌های روسیه و روستاهای متعدد و … . جالب است بدانید که سالانه این شهر پذیرای تعداد زیادی فستیوال و جشنواره موسیقی است.

جاهای دیدنی آذربایجان

کارهایی که در گالابا باید انجام دهید:

  • اگر به تاریخ قرن چهارم الی نوزدهم علاقه دارید، حتماً سری به موزه تاریخ بزنید.
  • تماشای جنگل‌های سرسبز، روستای کوه لازا و دره‌های سرسبز.
  • شرکت در جشنواره موسیقی.

مخاطبین گرامی، آیا شما تجربه سفر به آذربایجان دارید؟ به نظر شما کدام موارد از لیست جاهای دیدنی آذربایجان جا مانده‌اند؟

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...