سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بزرگترین شرکت های سرمایه گذار روی بیت کوین

بزرگترین شرکت های سرمایه گذار روی بیت کوین

در سال های اخیر، محبوبیت بیت کوین به شدت افزایش یافته است و توجه بسیاری از شرکت‌های سرمایه گذاری بزرگ را به خود جلب کرده‌است. این شرکت‌ها به پتانسیل بیت کوین در سال‌های آینده پی برده‌اند و سرمایه گذاری هنگفتی روی آن انجام داده‌اند و به دنبال سود بردن از محبوبیت روزافزون و افزایش ارزش آن هستند. در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی بزرگترین شرکت‌های سرمایه گذار در بیت کوین می‌پردازیم.

 10 تا از بزرگترین شرکت های سرمایه گذار روی بیت کوین

بیت کوین یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در جهان است و اخیراً شرکت‌های بزرگ زیادی روی آن سرمایه گذاری کرده‌اند. برخی از بزرگترین شرکت‌هایی که در بیت کوین سرمایه گذاری کرده‌اند، به شرح زیر هستند:

پیشنهاد مطالعه بیشتر: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2024

بزرگترین شرکت های سرمایه گذار روی بیت کوین ایرانیکارت

میکرو استراتژی (MicroStrategy Inc)

شرکت microstrategy.com یکی از برجسته‌ترین شرکت‌هایی است که میلیاردها دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده‌است و سبد سرمایه گذاری آن در این بازار بسیار قابل توجه است. مدیر عامل این شرکت (مایکل سایلر) از حامیان جدی بیت کوین است و از پذیرش آن به عنوان یک وسیله تبادل جهانی حمایت می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۲۰، در چهار مرحله مجموعاً حدود ۱۰ هزار بیت کوین به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. این سرمایه گذاری باعث شد که ارزش سهم شرکت میکرو استراتژی در بازار سرمایه چندین برابر شود و موجب افزایش اعتماد سرمایه گذاران نسبت به این شرکت شد. در تصویر زیر پورتفولیو سرمایه گذاری شرکت میگرو استراتژی در سه سال گذشته را مشاهده می‌کنید.

» پیشنهاد مطالعه: بیت کوین چیست

بزرگترین شرکت های سرمایه گذار در بیت کوین ایرانیکارت
چارت سرمایه گذاری میکرو استراتژی در بیت کوین

MicroStrategy Inc به سرمایه گذاری در بیت کوین ادامه داد و از اوایل سال 2021 با خریداری ۱۹۱۰۰ بیت کوین به ارزش حدود ۱۰۰۰ میلیون دلار، سبد سرمایه گذاری خود را به بیش از ۴۰ هزار بیت کوین افزایش داد. این سرمایه گذاری باعث شد که این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین دارندگان بیت کوین در جهان شناخته شود. این شرکت به دنبال کاهش تاثیر تورم بر دارایی‌هایش است و با سرمایه گذاری در بیت کوین، به دنبال تأمین ارزش ثابت برای دارایی‌های خود می‌باشد.

این شرکت که نرم‌افزار موبایل و خدمات مبتنی بر Cloud تولید می‌کند، به شدت خرید بیت‌کوین خود را در سال‌های اخیر دنبال کرده‌است و میلیون‌ها دلار ارزش این ارز دیجیتال را به دست آورده است. مایکل سیلور، در یک مصاحبه گفت که او در هر ثانیه 1000 دلار بیت کوین می‌خرد.  ظبق نمودار، این شرکت در حال حاضر 140 میلیون بیت کوین در اختیار دارد.

تسلا (Tesla)

تولیدکننده خودروهای الکتریکی (tesla.com) در دسامبر 2020 به جمع شرکت‌های دارای بیت کوین پیوست. پرونده SEC نشان می‌دهد این شرکت «مجموعاً 1.50 میلیارد دلار» در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌است. شرکت تسلا یکی از بازیگران اصلی بازار بیت کوین است. سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین به عنوان تأیید بزرگی از پتانسیل بیت کوین توسط یکی از نوآورترین و آینده نگرترین شرکت‌های جهان تلقی می‌شود. این سرمایه گذاری در بیت کوین، یکی از راه‌های تسلا برای تنوع بخشیدن سبد سرمایه‌گذاری خود بوده‌است و با توجه به افزایش ارزش بیت کوین، تسلا توانسته است سود بسیار زیادی را از این سرمایه گذاری کسب کند. اما این سرمایه گذاری نیز همانند سرمایه گذاری در هر بازار دیگری، با ریسک‌هایی همراه است و تسلا نیز در برخی موارد با ضررهای بالایی در بازار بیت کوین روبرو شده‌است. تسلا 10 درصد از دارایی‌های بیت کوین خود را در سه ماهه اول 2021 فروخت. به گفته ایلان ماسک (مدیر عامل شرکت) این کار برای اثبات نقدینگی بیت کوین به عنوان جایگزینی برای نگهداری وجه نقد در ترازنامه بود.

پیشنهاد مطالعه: میم کوین محبوب ایلان ماسک

با این حال، ماسک و تسلا با بیت‌کوین رابطه‌ مستقیم داشته‌اند. همچنین تسلا اعلام کرد پرداخت بیت کوین را برای محصولات و خدمات خود می پذیرد. شرکت تسلا اعلام کرده‌است که هدف اصلی آن در سرمایه گذاری در بیت کوین، حفاظت از ارزش دارایی‌های خود در برابر تورم است. این سرمایه گذاری نشان دهنده توجه شرکت تسلا به فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال است و نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال کسب سود و تنوع سبد سرمایه گذاری خود است.

بزرگترین شرکت های سرمایه گذار روی بیت کوین ایرانیکارت

گری اسکیل بیت کوین تراست (Grayscale Bitcoin Trust)

Grayscale Bitcoin Trust یک بازیگر اصلی در فضای ارزهای دیجیتال است و به سرمایه گذاران روشی آشنا و تنظیم شده برای سرمایه گذاری در بیت کوین ارائه می‌دهد. Grayscale بزرگترین مدیر دارایی ارز دیجیتال در جهان است و Grayscale Bitcoin Trust محصول شاخص آن است. این شرکت مقدار قابل توجهی از بیت کوین را در اختیار دارد. سرمایه گذاران می‌توانند سهام تراست را خریداری کنند که مانند هر اوراق بهادار دیگری در بازار سهام معامله می‌شود.

دارایی‌های کریپتو گری اسکیل ایرانیکارت
دارایی‌های کریپتو گری اسکیل

Grayscale Bitcoin Trust به سرعت در حال رشد بوده است و سرمایه گذاری تراست در بیت کوین اکثریت قریب به اتفاق دارایی‌های آن را تشکیل می دهد. این شرکت سرمایه گذاری‌های کوچک‌تر در سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و لایت کوین نیز انجام داده‌است. از آنجایی که پذیرش ارزهای رمزنگاری شده همچنان در حال رشد است، این احتمال وجود دارد که شرکت گری اسکیل بیت کوین تراست برای سال‌های آینده  نیز نقش مهمی در این فضا ایفا کند.

پیشنهاد مطالعه: مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال چیست؟

شرکت بلاک (اسکوئر سابق)

شرکت Square Inc که توسط جک دورسی تاسیس شده‌است، یکی از شرکت‌هایی است که از طریق نرم‌افزارهای پرداختی خود، به کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMBs) کمک می‌کند.  اسکوئر به بلاک (BLOCK) تغییر نام داد. این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت پرداخت‌های دیجیتال شناخته شده‌است. این شرکت در سال‌های گذشته به سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری در بیت کوین اقدام کرد. 

از آن زمان، شرکت بلاک به سرمایه گذاری در بیت کوین ادامه داد و فاش کرد که 170 میلیون دلار دیگر در بیانیه درآمد سه ماهه چهارم 2020 خود به دست آورده است. با توجه به اینکه جک دورسی (مدیر عامل شرکت) مدافع مشتاق بیت کوین است، این تصمیم سرمایه گذاری تعجب آور نبود. بلاک همچنین بیش از ۴۰۰۰ بیت کوین به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ به دارایی خود اضافه کرد. این سرمایه گذاری، در راستای هدف شرکت برای افزایش فعالیت‌های مربوط به بیت کوین در سیستم خود بوده‌است.

این سرمایه‌گذاری در بیت کوین، همچنین نشان دهنده توجه شرکت بلاک به ارزهای دیجیتال و بلاکچین است. این شرکت قصد دارد تا در صنعت پرداخت‌های دیجیتال، موقعیت قوی‌تری را کسب کند و به مشتریان خود پرداخت‌های دیجیتالی امن و مطمئن‌تری ارائه دهد.

بزرگترین شرکت های سرمایه گذار روی بیت کوین ایرانیکارت

گلکسی دیجیتال هلدینگ (Galaxy Digital Holdings)

گلکسی دیجیتال هلدینگ (Galaxy Digital Holdings) یک شرکت سرمایه‌گذاری مالی است که در حوزه دارایی‌های دیجیتال فعالیت می‌کند. در سال ۲۰۲۱، گلکسی دیجیتال هلدینگ به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذار در بیت کوین شناخته شده‌است. سبد سرمایه گذاری گلکسی دیجیتال هلدینگ در کریپتو شامل بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در ارزهای دیجیتال مختلف از جمله اتریوم (Ethereum)، لایتکوین (Litecoin) و ریپل (Ripple) است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار، سرمایه‌گذاری ۵۳ میلیون دلاری در بیت کوین انجام داد. همچنین، گلکسی دیجیتال هلدینگ در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۲۰ میلیون دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت توسط مایکل نووگراتز در ژانویه 2018 تأسیس شد و با شرکت های رمزنگاری از جمله Block.one و BlockFi همکاری کرده‌است.

بزرگترین شرکت های سرمایه گذار در بیت کوین ایرانیکارت
سبد سرمایه گذاری دیجیتال گلگسی در کریپتو

ماراتون دیجیتال هولدینگ (Marathon Digital Holdings)

شرکت ماینینگ بیت کوین marathondh.com نیز با داشتن 10055 بیت کوین در خزانه شرکت خود، یکی از دارندگان بزرگ بیت کوین است. این شرکت به عنوان استخراج کننده بیت کوین فعالیت می کند و همچنین مقدار قابل توجهی از ارز دیجیتال را به عنوان بخشی از ذخیره خزانه خود در اختیار دارد. ماراتون قصد دارد بزرگ‌ترین عملیات استخراج بیت‌کوین در آمریکای شمالی را با کمترین هزینه‌های انرژی بسازد. ماراتون دیجیتال هولدینگ در ابتدا به عنوان یک شرکت دارای حق ثبت آغاز به کار کرد. این شرکت که آمریکای شمالی مستقر است، ظرفیت خود را برای استفاده از بازار پررونق بیت کوین گسترش داده‌است.  Marathon اعلام کرد که 10000 ماینر اضافی Antminer S19 Pro ASIC خریداری کرده‌است و ظرفیت کل استخراج خود را به بیش از 133000 ماینر افزایش داده‌‌است.

ماراتون علاوه بر عملیات ماینینگ، در سایر شرکت‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال نیز سرمایه‌گذاری کرده‌است. این شرکت اعلام کرد که Fastblock Mining (یک شرکت استخراج بیت کوین مستقر در آمریکای شمالی) را خریداری کرده است. سرمایه‌گذاری‌های ماراتون در بیت‌کوین در سال‌های اخیر با افزایش قیمت سهام شرکت آن همراه بوده‌است. با وجود افزایش هزینه های برق و کاهش قیمت بیت کوین، ماراتون همچنان مشتاق به استخراج ارز دیجیتال است. 

بزرگترین شرکت های سرمایه گذار روی بیت کوین ایرانیکارت

ریوت بلاکچین (Riot Blockchain Inc)

Riot Blockchain Inc یکی دیگر از شرکت‌های سهامی عام و فعال در ماینینگ کریپتو است که دارای 6654 بیت کوین است. این شرکت در ایالات متحده آمریکا مستقر بوده و سرمایه گذاری های قابل توجهی در تجهیزات استخراج بیت کوین انجام داده‌است. این شرکت بیش از 37000 ماینر فعال دارد. Riot Blockchain علاوه بر عملیات استخراج، مقدار قابل توجهی بیت کوین را نیز به عنوان بخشی از ذخیره خزانه خود در اختیار دارد. سرمایه‌گذاری‌هایریوت بلاکچین در بیت‌کوین و عملیات استخراج در سال‌های اخیر با افزایش قیمت سهام این شرکت همراه بوده‌است. در سال 2020، Riot Blockchain افزایش بیش از 40 درصدی درآمد را نسبت به سال قبل گزارش داد که عمدتاً ناشی از عملیات استخراج آن بود.

ریوت بلاکچین علاوه بر عملیات استخراج، در سایر شرکت‌های حوزه ارزهای دیجیتال نیز سرمایه‌گذاری کرده‌است.  این شرکت اعلام کرد که یک سرمایه گذاری استراتژیک در مبادله دارایی دیجیتال کانادایی Coinsquare انجام داده‌است. Riot همچنین 650 میلیون دلار برای یک مرکز استخراج بیت کوین یک گیگاواتی در راکدیل تگزاس هزینه کرد. بدین ترتیب، ارزش این شرکت از زیر 200 میلیون دلار به بالاترین رقم بیش از 6 میلیارد دلار رسید. در آوریل 2022، Riot برنامه‌های بیشتری را برای توسعه زیرساخت‌های استخراج در تگزاس فاش کرد. پس از سقوط کریپتو در سال 2022، جیسون لس، مدیر عامل شرکت یاهو فایننس گفت که استخراج بیت کوین به شکوفایی خود در ایالات متحده ادامه خواهد داد و اگرچه اقتصاد استخراج بیت کوین کاهش یافته است، اما هنوز فرصت های فوق العاده ای در اینجا وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: چالش‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در بیت کوین

کوین بیس گلوبال (Coinbase Global Inc)

Coinbase Global Inc یک شرکت سهامی عام است که یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان را اداره می‌کند. پورتفولیوی این شرکت شامل انواع ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و غیره است. کوین بیس علاوه بر عملیات صرافی خود، خدمات متنوع دیگری نیز ارائه می‌دهد. درآمد این شرکت در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته‌است که عمدتاً نشانه افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال است.همچنین، این شرکت اعلام کرد که Bison Trails را خریداری کرده‌است. صرافی رمزارز Coinbase در آوریل 2021 به عنوان شناخته‌شده‌ترین شرکت رمز ارز در نزدک منتشر شد. این حرکت به عنوان نقطه عطفی برای صنعت کریپتو مورد حمایت قرار گرفت. کوین‌بیس در  سال 2021 فاش کرد که 230 میلیون دلار بیت‌کوین در ترازنامه خود نگهداری می‌کند و تا جولای 2022، دارایی بیت کوین آن به 4482 بیت کوین کاهش یافت.

بزرگترین شرکت های سرمایه گذار روی بیت کوین ایرانیکارت

هات 8 ماینینگ کورپ (Hut 8 Mining Corp)

Hut 8 Mining Corp یک شرکت کانادایی است که در حوزه استخراج بیت کوین فعالیت می‌کند و دارای 7406 بیت کوین است. این شرکت که در سال 2018 راه اندازی شد، دارای دو مرکز داده (Data Center) در کانادا است که در استان آلبرتا و بریتیش کلمبیا قرار دارند. این مراکز داده با استفاده از دستگاه‌هایی همچون Antminer S17 و S19 از شرکت Bitmain، به استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی که بر اساس الگوریتم SHA-256 کار می‌کنند، می پردازند. این شرکت در ژوئن 2021، در بازار انتخاب جهانی نزدک فهرست شد و با تشکیل پرونده SEC اشاره کرد که متعهد به افزایش ارزش سهامداران با افزایش تعداد و ارزش دارایی‌های بیت کوین است. شرکت Hut 8 Mining Corp با استفاده از اتاق‌های خنک کننده و تجهیزات مدرن، توانایی استخراج بیت کوین به صورت پایدار و با کمترین اختلال را دارد. این شرکت به دلیل استفاده از تجهیزات مدرن و به روز و نیز داشتن دو مرکز داده قدرتمند، می تواند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پر قدرت‌ترین شرکت‌های استخراج بیت کوین در کانادا و جهان محسوب شود.

بیت کوین گروپ اس ای (Bitcoin Group SE)

شرکت سرمایه گذاری جسورانه مستقر در آلمان بیت کوین گروپ SE با دارایی نسبتاً متوسط ​​3947 بیت کوین در انتهای لیست این مقاله به عنوان بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه گذار روی بیت کوین قرار دارد. Bitcoin Group SE یک شرکت آلمانی است که در زمینه ارزهای دیجیتال فعال است. سرمایه‌گذاری‌های آن شامل صرافی رمزارز Bitcoin.de و بانک Futurum است که در اکتبر 2020 ادغام شدند و اولین بانک رمزنگاری آلمان را تشکیل دادند. این شرکت در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده و در بازار بورس آلمان تحت نماد BTNG قابل معامله است. این شرکت دارای یک مرکز داده قدرتمند در آلمان است که از دستگاه‌هایی همچون Antminer S19 و S19 Pro استفاده می‌کند. همچنین، Bitcoin Group SE با ارائه خدمات مبادله ارزهای دیجیتال به کاربران خود، امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با کم‌ترین هزینه می‌دهند. با توجه به فعالیت‌های متنوع شرکت Bitcoin Group SE در حوزه ارزهای دیجیتالی، این شرکت به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در این صنعت محسوب می‌شود.

خرید بیت کوین

اهمیت سرمایه گذاری شرکت های بزرگ و شناخته شده بر بیت کوین

سرمایه گذاری شرکت های بزرگ و شناخته شده در بیت کوین اهمیت زیادی دارد. این شرکت‌ها توانسته‌اند روی رفتار و اعتماد سرمایه گذاران و سایر شرکت‌ها در قبال بیت کوین تاثیر بگذارند. به عنوان مثال، وقتی یک شرکت بزرگ مانند تسلا در بیت کوین سرمایه گذاری می‌کند، باعث می شود که بسیاری از سرمایه گذاران دیگر نیز به این بازار جذب شوند. علاوه بر این، سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ در بیت کوین، می‌تواند به عنوان یک اعتمادساز در بازار عمل کند. این شرکت ها به دلیل موقعیت و تاثیری که دارند، می توانند به بازار اعتماد بیشتری بدهند و در نتیجه باعث بالا رفتن ارزش بیت کوین شوند.

پیشنهاد مطالعه:بیشترین مقدار بیت کوین متعلق به کیست؟

 با این حال، این سرمایه گذاری‌ها نیز به خطراتی از جمله نوسانات بالای قیمت بیت کوین، نداشتن حمایت قانونی کافی و بحران های امنیتی مربوط به تکنولوژی بلاکچین مواجه هستند. در کل، سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ و شناخته شده در بیت کوین، تاثیر بسزایی بر رفتار و اعتماد به بازار دارد. با افزایش تعداد شرکت‌هایی که در این بازار سرمایه گذاری می کنند، می توان انتظار داشت که بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت و سرمایه گذاری محسوب شود. 

 

از جمله شرکت‌های بزرگ و شناخته شده که در بیت کوین سرمایه گذاری کرده‌اند، شرکت تسلا، شرکت مایکرو استراتژی، شرکت سکوئر و شرکت سنت مایکرو می‌باشند. این شرکت‌ها با سرمایه گذاری در بیت کوین، در کنار کمک به رشد این بازار، به دنبال افزایش سرمایه و سود خود نیز هستند. در نهایت، می‌توان گفت که سرمایه گذاران و شرکت ها باید خطرات مربوط به این سرمایه گذاری را در نظر گرفته و با تحلیل دقیق، تصمیم گیری کنند. همچنین، برای اطمینان از اعتبار بازار، نیاز به حمایت قانونی و امنیتی بیشتری در این بازار وجود دارد.

سخن نویسنده:

در این مقاله با  شرکت‌هایی که در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری‌ کرده‌اند آشنا شدید. این شرکت‌‌های سهم زیادی از بیت کوین‌های استخراج شده‌ را در بر دارند که به آن‌ها در مهار تورم و ایجاد پشتوانه مالی کمک می‌کند. 

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام، من در یک شرکت بنام Nexere Consulting ltd سرمایه گذاری کردم و متوجه شدم که یک شرکت کلاهبرداری هستن و اجازه برداشت از حساب را به من نمیدهند اگر کسی اطلاعاتی در این زمینه دارن من را راهنمایی کنند که من چطوری میتونم پولم را از این شرکت بگیرم چه ارگان یا سازمانی می تونند این موضوع رو پیگیری کنند

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      متاسفانه اکثر شرکت های کاهبرداری بعد از تخلیه غیرقابل دسترس هستند. بعید است بتوانید سرمایه خود را بازیابی کنید. با این حال شانس خود را از طریق ارسال تیکت و آدرس ایمیل توسعه دهندگان، امتحان کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...