سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری ۲۰۲۴

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری ۲۰۲۴

زمانی که صحبت از کسب درآمد دلاری می‌شود، یکی از روش‌های ساده‌ای که این روزها به ذهن بسیاری از افراد می‌رسد، سرمایه گذاری در خرید و فروش ارز دیجیتال است. اما کدام یک از این ارزها ارزش سرمایه گذاریدر سال ۲۰۲۴ را دارند؟ اگر به معامله و نوسان گیری ارزهای دیجیتال علاقمندید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید، در این مقاله با بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری ۲۰۲۴ آشنا می‌شوید.

نوسان گیری در ارز دیجیتال؟

همانطورکه می‌دانید، نوسان گیری (swing trading) سوار شدن بر امواج قیمت است. به بیان دیگر نوسان گیری ارز دیجیتال به معنای خرید و فروش ارزها در بازه زمانی کوتاه مدت است. ارزهایی که نوسانات بالایی دارند، برای معامله روزانه مناسب هستند؛ زیرا داشتن نوسانات بالا قابلیت سودهای بیشتر را فراهم می‌کند. شما می‌توانید از هر ارزی نوسان گیری کنید، ولی بهتر است از ارزهایی که حجم مبادله بیشتری دارند برای نوسان گیری استفاده کنید. در این مقاله توضیح خواهیم داد که بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری کدام‌اند و چه ویژگی‌هایی دارند.

بیشتر بدانید: ترید (معامله) روزانه در بازار ارز دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023

ویژگی های بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری

میزان محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده در سطح جهان در سال‌های گذشته روز به روز در حال افزایش بوده است. همین افزایش میزان محبوبیت باعث شده است که تنوع و پیچیدگی‌های مربوط به آن‌ها نیز روز به روز بیشتر شود و باعث گمراهی بسیاری از افراد می‌شود؛ چرا که انتخاب برای سرمایه گذاری و نوسان گیری کار مشکلی است. اما بر اساس داده هایی که از صرافی‌های آنلاین در دسترس است، می‌توان به راحتی ارزهای دیجیتال برتر در بازه‌های مختلفی از زمان را شناسایی کرد. به همین جهت در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا معیارهای انتخاب یک ارز مناسب برای نوسان گیری را یاد بگیرید. داشتن حجم معاملاتی مورد نیاز، جامعه‌ی بزرگ و توسعه‌ی مناسب و لیست شدن در صرافی‌های معتبر از ویژگی‌های مهم یک ارز دیجیتال برای نوسان گیری است.

» پیشنهاد مطالعه: بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه

نقدشوندگی بالا

عدم وجود نقدشوندگی بالا باعث می‌شود چند درصد از سرمایه خود را چه در ورود و چه در خروج از بازار از دست بدهید. از طرفی اگر بخواهیم هزینه کارمزد را در نظر بگیریم می‌تواند سود شما را کامل از بین ببرد و به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. معمولا ارزهایی که در 50 ارز برتر coinmarketcap.com قرار ندارند، برای نوسان گیری مناسب نیستند. هرچند که ممکن است ارزهایی وجود داشته باشند که درحال پیشرفت در بازار هستند و مبادلات خوبی دارند ولی هنوز به 50 ارز برتر نرسیده‌اند که می‌توان در آن‌ها نوسان گیری کرد.

بیشتر بخوانید: سوئینگ تریدینگ swing trading چیست؟

داشتن جامعه بزرگ و توسعه مناسب

زمانی که یک رمز ارز پشتیبانی مناسبی نداشته باشد و توسعه کافی پیدا نکرده باشد، کف قیمت آن مطمئن و قابل بررسی نخواهد بود. بدون تشخیص کف قیمت نمی‌توان تحلیل درستی انجام داد و در نتیجه شناسایی نقاط ورود و خروج دشوار خواهد بود. مثلا در نظر بگیرید یک ارز سقف‌های جدیدی ثبت می‌کند، در صورت نداشتن کف قیمت مشخص نیست که این ارز چه نوسانی داشته و در صورت سقوط چه اتفاقی خواهد افتاد و به چه قیمتی خواهد رسید.

موجود در صرافی های متمرکز و غیر متمرکز

اگر یک ارز در صرافی‌های بیشتری لیست شده باشد در نتیجه هم پشتیبانی بهتر و هم حجم نقدینگی بالاتری دارد، در نتیجه برای نوسان گیری مناسب‌تر است. مثلا اگر رمز ارزی در یک الی دو صرافی فهرست شده باشد، برای خرید و فروش در مواقع بحرانی و شلوغ بازار ممکن است با مشکل مواجه شوید و ضرر زیادی ببینید. پس رمز ارزی را انتخاب کنید که در صرافی‌های معتبر در حال معامله باشند.

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری ۲۰۲۴

همانطور که گفته شد هر ارزی که در 50 ارز برتر کوین مارکت کپ لیست شده باشد، می‌تواند موقعیت خوبی برای نوسان گیری داشته باشد. در آنجا به بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری از نظر کارشناسان خواهیم پرداخت.

1- دوج کوین (DOGE)

Dogecoin در سال 2013 به عنوان یک شوخی شروع شد اما به لطف یک حامی به نام ایلان ماسک و جامعه اختصاصی به سرعت به یک ارز دیجیتال برجسته تبدیل شد. دوج کوین در حال حاضر در رتبه 9 بازار قرار دارد. برخلاف بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، هیچ محدودیتی در تعداد دوج کوین‌ها وجود ندارد که این باعث می‌شود با افزایش عرضه، ارز در معرض کاهش ارزش قرار گیرد. قیمت Dogecoin در سال 2017 حدود 0.0002 دلار بود. ژانویه ۲۰۲۴، قیمت آن 0.07 دلار رسید که نشان می‌دهد حدود 35750% افزایش داشته‌است.

ارزش بازار: 10 میلیارد دلار

خرید دوج کوین

2- پولیگان (Polygon)

پولیگان که قبلا به عنوان Matic Network شناخته می‌شد، در سال 2017 تأسیس شد و یک رمزارز نسبتاً محبوب است. به پولیگان «اینترنت بلاکچین های اتریوم» می‌گویند؛ شاید به همین دلیل است که MATIC از بیش از 7000 برنامه غیرمتمرکز (dApps) پشتیبانی می‌کند. قیمت MATIC در زمان عرضه اولیه 0.00263 دلار بود. امروز MATIC با 0.84 دلار معامله می‌شود که حدود 29700 % افزایش یافته است.

به تحلیل کارشناسان cointelegraph.com این ارز می‌تواند تا 1.75 دلار رشد کند. در صورت عبور از این مقاومت، قیمت پولیگان می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا 2.92 دلار افزایش یابد. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 0.69 دلار کاهش دهند، می‌توانیم شاهد ریزش قیمت تا 0.31 دلار باشیم.

ارزش بازار: 7 میلیارد دلار

خرید پولیگان

3- اتریوم (Eth)

Ethereum با وجود نوسانات و حجم معاملات بالا و خبرهای موثق به یکی از بهترین ارزها برای نوسان‌گیری تبدیل شده‌است. اتریوم در یک روند نزولی قوی بوده‌است. صعودهای مکرر به میانگین متحرک نمایی 20 هفته‌ای (1428 دلار) نیز نشان دهنده خرید پراکنده گاوها است. اگر گاوها قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 هفته‌ای حفظ کنند، این می‌تواند منجر به افزایش مقاومت بالای 2030 دلار شود. مووینگ 50 هفته‌ای (1977 دلار) ممکن است یک منطقه مهم باشد. اگر خریداران قیمت را به بالای 2030 دلار برسانند، این ارز یک الگوی کف دوقلو را تکمیل خواهد کرد. این رالی می‌تواند تا 3600 دلار افزایش یابد. منطقه بین 3600 تا 4000 دلار می تواند مانع بزرگی برای گاوها باشد. اگر خرس‌ها تسلط بازار را به دست بگیرند این دیدگاه صعودی باطل می‌شود و قیمت تا زیر 881 دلار پایین می‌آید.

ارزش بازار: 162 میلیارد دلار

خرید اتریوم

4- تون کوین (TON)

Toncoin یک بلاک چین لایه 1 غیرمتمرکز است که در سال 2018 توسط پلتفرم پیام رسانی رمزگذاری شده تلگرام توسعه یافت. از سال 2020، این پروژه به لطف یک گروه از حامیان و یک جامعه مستقل از علاقه مندان که خود را بنیاد TON نامیده‌اند، در حال توسعه است. تون توکن که قبلا به عنوان Gram شناخته می‌شد، ارز دیجیتال بومی شبکه TON است. ایده اولیه TON به عنوان یک رمزارز کاربردی است که به کاربران امکان خرید، ارسال و ذخیره وجوه را می‌دهد. مشتریان کارمزد تراکنش را می‌پردازند و از TON برای تسویه پرداخت‌ها یا اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. تون کوین از مدل اجماع اثبات سهام (PoS) برای مقیاس پذیری و امنیت شبکه استفاده می کند. به گفته وب سایت پروژه، این پلتفرم خدمات پرداخت سریع، شفاف و ایمن را برای مشتریان خود فراهم می‌کند که تراکنش‌ها را با حداقل کارمزد و برنامه‌های شخص ثالث تسهیل می‌کند.

ارزش بازار: 2 میلیارد دلار

خرید تون کوین

5- بیت کوین (BTC)

بیت کوین به عنوان اولین و شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال، یک انتخاب محبوب برای سرمایه گذارانی است که به دنبال بازدهی بالا هستند. تسلط بر بازار و پذیرش گسترده آن را به گزینه‌ای قابل اعتماد برای کسانی که علاقه مند به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستند، تبدیل می‌کند. بیت کوین که در سال 2009 ایجاد شد، اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که توسط کاربران آن و بدون هیچ مقام مرکزی یا واسطه‌ای تامین می‌شود. محبوبیت بیت کوین ناشی از تأثیر شبکه قوی و حمایت طرفداران آن است. نقدینگی بالای بیت کوین و نوسانات قیمت آن از مهم‌ترین مزیت‌های آن است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که ارزش بیت کوین می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند احساسات بازار، تغییرات نظارتی و پیشرفت‌های تکنولوژیکی قرار گیرد.

ارزش بازار : 540 میلیارد دلار

خرید بیت کوین

6- بایننس کوین (Binance coin)

بایننس کوین (BNB) توکن بومی صرافی بایننس است و برای پرداخت هزینه‌های معاملاتی روی پلتفرم استفاده می‌شود. محبوبیت آن ناشی از رشد کاربران صرافی و پتانسیل این ارز برای پاداش و پرداخت است. بایننس کوین یک دارایی دیجیتال است که در سال 2017 توسط صرافی بایننس راه اندازی شد. ارزش این ارز در درجه اول تحت تأثیر تقاضا برای خدمات صرافی بایننس است و آن را به یک فرصت سرمایه گذاری منحصر به فرد برای کسانی که به رشد صرافی باور دارند، تبدیل می‌کند.

ارزش بازار: 49 میلیارد دلار

خرید بایننس کوین

7- کاردانو (ADA)

Cardano یک پلتفرم بلاک چین است که هدف آن ارائه یک رویکرد پایدارتر و ایمن‌تر برای قراردادهای هوشمند و برنامه‌‎های کاربردی غیرمتمرکز است. کاردانو توسط چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم تأسیس شد و به دلیل تمرکز بر تحقیقات آکادمیک، امنیت و مقیاس پذیری، محبوبیت زیادی کسب کرده‌است. توکن بومی آن( ADA) در سال‌های اخیر افزایش قیمت قابل توجهی داشته است و آن را به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت تبدیل کرده است.

ارزش بازار: 12 میلیارد

خرید کاردانو

8- لایت کوین (LTC)

لایت کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتا است که در سال 2011 توسط چارلی لی، مهندس سابق گوگل ایجاد شد و از نظر فناوری و استخراج شباهت های زیادی با بیت کوین دارد. لایت کوین نسبت به بیت کوین زمان تولید بلاک سریع‌تر و کارمزد تراکنش‌های کمتری دارد که آن را به گزینه‌ای محبوب برای پرداخت‌های خرد و تراکنش‌های سریع تبدیل می‌کند.

ارزش بازار: 5 میلیارد دلار

خرید لایت کوین

9- چین لینک (LINK)

چین لینک (Chainlink) یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز است که قراردادهای هوشمند را با داده‌های دنیای واقعی متصل می‌کند. هدف آن ارائه راهی مطمئن و قابل اعتماد برای قراردادهای هوشمند برای دسترسی به داده‌ها و اطلاعات خارج از زنجیره است. توکن بومی آن، LINK، برای تشویق اپراتورهای گره برای ارائه داده های دقیق و پرداخت هزینه های تراکنش در شبکه استفاده می شود. فناوری Chainlink در صنایع مختلف، از جمله امور مالی، بازی و بیمه، رو به رشد بوده است و آن را به یک کاندیدای بالقوه برای سرمایه گذاری کوتاه مدت تبدیل کرده است.

ارزش بازار : 3 میلیارد دلار

خرید چین لینک

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴

سخن نویسنده:

همانطور که ذکر شد برای شناسایی بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری ۲۰۲۴ باید به ویژگی‌های مختلفی توجه کرد. دانستن این ویژگی‌ها باعث می‌شود فرصت‌های بهتری را شناسایی کنید و از آن‌ها نهایت استفاده را ببرید. نوسان گیری در ارزهای دیجیتال ریسک بالایی دارد و باید قبل از ورود اطلاعات مناسبی در این زمینه کسب کرد. اگر شما هم ارزهای دیگری برای نوسان گیری می‌شناسید با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. مطالب بسیار آموزنده و مفید است و به نوبه خود تشکر و قدردانی می نمایم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...