سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بهترین تایم معامله ارز دیجیتال در طول روز

بهترین تایم معامله ارز دیجیتال در طول روز

کریپتوکارنسی یک طبقه دارایی بی ثبات و پرنوسان است که فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه می‌کند. مردم اغلب خرید و فروش خود را در سیکل‌های خاصی زمان بندی می‌کنند تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنند. از آنجایی که ارزهای دیجیتال 24 ساعته توسط سرمایه گذاران در سراسر جهان معامله می‌شوند، زمان معامله هرگز متوقف نمی‌شود. حال این سوال مطرح می‌شود که اگر بازار ارز دیجیتال همیشه باز است، در واقع بهترین زمان برای معامله چه زمانی است؟ برای پاسخ به سوال در ادامه این مقاله همراه ایرانیکارت باشید.

چه زمانی برای خرید ارز دیجیتال مناسب است؟

نوسانات بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانند در دوره‌های خاص به شدت افزایش و یا کاهش یابند. فعال‌ترین دوره معاملات برای خرید ارز دیجیتال بین 19 تا 20 به وقت ایالات متحده است. در این ساعت، پایین‌ترین و بالاترین ترین قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال ثبت می‌شود. دلیلش این است که در این زمان در آمریکای شمالی عصر است و در  آسیا نیز مردم روز کاری خود را آغاز می‌کنند.

به طور کلی، قیمت دارایی‌های دیجیتال در صبح و بعد از نیمه اول روز سریع‌ترین حرکت را تجربه می‌کند. طی دو سال گذشته مشاهده شده است که قیمت بیت کوین معمولاً در حدود ساعت 6 صبح روز جمعه به پایین‌ترین حد خود می‌رسد. به گفته منابع مختلف، کاهش روز جمعه بیت کوین ناشی از خستگی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در پایان هفته است. طبق نمودارهای روزانه ارزهای دیجیتال، قیمت‌های روز دوشنبه و سه شنبه چندین دلار بیشتر از پنج شنبه و جمعه بوده‌است.

همانطور که در فایننشال تایمز نقل شده است، به گفته دیمیتری گالینوف (مدیر اجرایی 24 Exchange) : هنگامی که معامله ارز دیجیتال به یک سرمایه گذاری بزرگ تبدیل شد، مردم به دسترسی دائمی و عدم محدودیت آن عادت کرده‌اند، بنابراین آن‌ها انتظار چنین معاملاتی 24/7 را برای سایر دارایی‌ها نیز خواهند داشت.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال برای ایرانیان

به خاطر داشته باشید که این معیارها نباید به تنهایی برای تحلیل و معامله استفاده شوند. هیچ کس نمی‌تواند پیش بینی کند که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. نمودارها و شاخص‌های فنی می‌توانند استراتژی معاملاتی شما را بهبود ببخشند.

همه چیز بستگی به استراتژی شما دارد!

بهترین زمان برای خرید رمزارز کاملاً به استراتژی معاملاتی شما بستگی دارد. معامله گران و سرمایه گذاران با دیدگاه بلند مدت ممکن است استفاده از استراتژی DCA را ترجیح دهند. به طور کلی، هرگز راه آسانی برای زمان بندی ورود شما به بازار وجود ندارد زیرا عوامل متعددی بر قیمت یک دارایی در کریپتو تاثیر می‌گذارند. با این حال، زمانی که معامله‌گران فعالیت کمتری دارد، قیمت‌ها معمولا پایین‌تر هستند. بدین ترتیب گفته می‌شود که آخر هفته‌ها و شب‌ها بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال است. اما همیشه به یاد داشته باشید که باید تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و سایر روش‌های تحلیلی را قبل از سرمایه گذاری به عمل آورید.

بیشتر بدانید: انواع تحلیل ارز دیجیتال کدامند؟

استراتژی نوسانگیری و خرید ارز دیجیتال

معامله گران نوسانی، استراتژی هایی را با استفاده از ابزارهای معاملاتی بنیادی و فنی تعیین می‌کنند و حدود یک هفته یا یک ماه با نوسانات بازار بازی می‌کنند. در استراتژی نوسانگیری، معامله گران زمان و دانش کافی برای پیگیری نمودار قیمت و تصمیم گیری برای ورود یا خروج از معامله را دارند. از سوی دیگر، معاملات نوسانی اغلب نیاز به عکس العمل سریع دارد که برای تازه کاران می‌تواند استرس زا باشد و منجر به عدم رعایت مدیریت ریسک و سرمایه شود. همچنین، معامله گران باید هر روز فعال و از رویدادهای بازار مطلع باشند تا فرصت مناسب را شناسایی کنند. با این حال، ربات‌ تریدینگ، کپی تریدینگ و سیگنال‌های ارز دیجیتال نمونه‌هایی از فناوری‌های خودکار هستند که می‌توانند به شما نوسانگیری سریع‌تر کمک کنند. به عنوان مثال، ربات‌های معامله گر بازار را اسکن می‌کنند و پس از برآورده شدن معیارهای خاص، دارایی‌ها را بدون دخالت افراد خرید و فروش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ترید روزانه در بازار ارز دیجیتال

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال برای ایرانیان

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال با استفاده از روش متوسط قیمت دلاری (DCA)

متوسط قیمت دلار (Dollar-cost averaging) یک استراتژی سرمایه‌گذاری است که شامل سرمایه‌گذاری منظم مقدار معینی از وجوه در یک دارایی، بدون توجه به نوسانات بازار است و به آن ‘سرمایه گذاری برنامه ریزی شده‘ نیز می‌گویند. این یک استراتژی بسیار هوشمندانه است و تأثیر نوسانات و ریسکی که هنگام ورود به بازار متحمل می‌شوید را کاهش می‌دهد. در استراتژی DCA، مقدار مشخصی از پول در فواصل زمانی منظم در یک ارز خاص سرمایه‌گذاری می‌کنید که این امر به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا بدون ریسک از رشد بازار سود ببرند. از آنجایی که هدف این است که در بلندمدت بیشترین بهره را از بازارهای صعودی ببرید، تعیین بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید تا حدودی دشوار است. بنابراین قبل از اتخاذ هر گونه تصمیم معاملاتی، تحقیقات خود را کامل کنید.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال با استفاده از روش متوسط ارزش دلاری (DVA)

راه دیگری نیز برای بهینه سازی استراتژی DCA وجود دارد تا بازدهی خود را بالاتر ببرید. میانگین ارزش دلار یا DVA یک استراتژی سرمایه گذاری است که از اصول DCA نشأت می‌گیرد. به بیان ساده‌تر، وقتی از استراتژی متوسط ارزش دلار استفاده می‌کنید، هنگامی که قیمت‌ها افزایش می‌یابند، شما مقادیر کمتری را به پرتفوی خود اضافه می‌کنید و زمانی که قیمت‌ها کاهش می‌‌یابند، مقادیر بیشتری از همان ارز را خریداری می‌کنید. در نتیجه، با صرف نظر از حرکت بازار، به سرمایه گذاری ادامه می‌دهید تا به هدف خود برسید. این استراتژی اندکی با DCA فرق می‌کند، زیرا در DCA، شما به طور مرتب هر بار مبلغ ثابتی را سرمایه گذاری می‌کنید؛ اما در DVA این مبلغ با توجه به شناسایی کف‌‌ها و سقف‌ها در روند قیمت می‌تواند متفاوت باشد.

خرید خودکار دوره‌ای توسط روش متوسط قیمت دلاری

متوسط قیمت دلار، استراتژی است که می‌تواند با خرید خودکار، مقابله با بازارهای نامطمئن و پرنوسان را آسان‌تر کند. برای تحقق این استراتژی، سرمایه‌گذاران می‌توانند یک طرح DCA خودکار ایجاد کنند یا به صورت دستی خریدهای دوره‌ای انجام دهند. برای بسیاری از سرمایه گذاران، راه اندازی یک سیستم خودکار DCA می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا سرمایه گذاری خود را در مسیر درست نگه دارند و طبق اهداف پیش بروند. مراحل اساسی راه اندازی DCA خودکار عبارت است از انتخاب ارز، تعیین مقدار دلاری برای سرمایه گذاری و انتخاب نقاط سرمایه گذاری است. یک استراتژی DCA خودکار می‌تواند برای یک بازه زمانی مشخص راه اندازی شود و یا به طور نامحدود ادامه یابد.

مقاله‌ای در انجمن آمریکایی سرمایه‌گذاران از طریق شبیه‌سازی رایانه‌ای نشان داد که میانگین‌ ارزش دلار حدود ۹۵ درصد مواقع از میانگین قیمت دلار بهتر است.

توجه: هیچ‌یک از این دو رویکرد نمی‌توانند شما را از متضرر شدن در یک بازار نزولی نجات دهند. همچنین نمی‌توانند در اولین مرحله شروع یک بازار صعودی سرمایه‌گذاری کرده و شما را به سود کلان برسانند.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال برای ایرانیان

تحلیل فاندامنتال و تکنیکال بخش‌های جدا نشدنی هستند.

شناسایی بهترین زمان‌ خرید ارز دیجیتال مهم‌ترین مهارتی است که معامله گران باید آن را تقویت کنند. اینجاست که تحلیل‌های فنی و بنیادی و استراتژی‌های معاملاتی خودکار وارد عمل می‌شوند. تحلیل تکنیکال شامل استفاده از اندیکاتورها و سایر ابزارها در پلتفرم معاملاتی برای تعیین روند و حرکت یک ارز دیجیتال خاص است. از طریق این شاخص‌ها و نمودارها، روندهای تاریخی قیمت را مشاهده و عملکرد قیمت در آینده را پیش بینی می‌کنید. صدها شاخص روند، حرکت و حجم وجود دارد که می توانید بسته به سبک معاملاتی خود، آن‌ها را سفارشی کنید تا ورود و خروج بهینه را تعیین کنید. تحلیل فاندامنتال تلاش می‌کند تا ارزش ذاتی یک ارز دیجیتال را با بررسی عوامل اقتصادی و مالی اندازه‌گیری کند. به طور دقیق‌تر، در بازار ارزهای دیجیتال تحلیل بنیادی شامل تحولات ژئوپلیتیکی و اخبار مربوط به رمزارزهای خاص است. این بدان معناست که شما باید در اطلاعات و رویدادهای بازار ارزهای دیجیتال به‌روز باشید.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال چه روز، هفته و ماهی از سال است؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، می‌توانید کریپتو را از صرافی‌هایی مانند ایرانیکارت به صورت 24 ساعته در تمام ایام هفته خریداری کنید. به طور معمول، معامله گران روزانه و اسکالپرها به بهترین زمان خرید ارز دیجیتال در طول روز توجه می‌کنند. چرا؟ زیرا هدف اصلی در اینجا سرمایه گذاری بر نوسانات است و زمانی که فعالیت بازار افزایش می‌یابد، نوسانات زیاد می‌شوند. این بدان معنی است که بهترین زمان از روز برای خرید ارزهای دیجیتال در زمان همپوشانی مهم‌ترین ساعات کاری در سطح جهان است. بین ساعت 12 بعد از ظهر تا 3 بعد از ظهر به وقت گرینویچ همپوشانی بین ساعات کاری اروپا و آمریکا و همچنین بین ساعت 11 شب تا 1 بامداد به وقت گرینویچ، پایان روز کاری آمریکا و شروع ساعات کاری بازار استرالیا و آسیا است. سه عامل بر بهترین زمان خرید ارز دیجیتال تاثیر می گذارد: عرضه و تقاضا، جریان سرمایه و حجم معاملات

عرضه تقاضا

قیمت ارزها در بازار کریپتو در درجه اول بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. بر اساس قانون عرضه و تقاضا، زمانی که تقاضا در پایین ترین حد خود باشد و عرضه در بالاترین حد خود باشد، قیمت کمترین مقدار است. این امر چه تاثیری بر بهترین زمان خرید ارزهای دیجیتال دارد؟ در طول همپوشانی 1 بعد از ظهر تا 3 بعد از ظهر به وقت گرینویچ، معامله گران روز اروپایی در حال بستن پوزیشن‌های خود هستند که به معنای افزایش عرضه و در نتیجه کاهش قیمت‌ها است. آغاز روز تجاری آمریکا به این معنی است که تقاضا در حال افزایش است و قیمت‌ها را بالاتر می‌برد. با این حال، اگر قصد دارید در این مدت پوزیشنی را باز کنید، حتما از روش‌های تحلیلی برای تعیین استراتژی شخصی خود استفاده کنید.

جریان سرمایه

نوسانات، تأثیر جریانات ورودی و خروجی سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال هستند. بیشترین جریان سرمایه از سوی معامله گران نهادی و شرکتی است که در ساعات کاری در مناطق زمانی مربوط به خود فعالیت می‌کنند. به صورت کلی، این زمان در شروع و پایان ساعات کاری است، به این معنی که بهترین زمان برای باز کردن یک پوزیشن زمانی است که یک روز کاری به پایان می‌رسد و روزی دیگر شروع می‌شود. همانطور که بیان شد، تقاضا برای ارزهای دیجیتال معمولاً در آخر هفته‌ها به پایین‌ترین حد خود می‌رسد که بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال است. بزرگترین دلیل تقاضای کم در تعطیلات آخر هفته، حجم معاملات است.

حجم معاملات

مسلماً، بزرگ‌ترین شرکت‌کنندگان در بازار کریپتو، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران نهادی هستند که اکثر آن‌ها به ندرت در تعطیلات آخر هفته فعالیت می‌کنند. حجم معاملات در آخر هفته، هم در بازار نقدی و هم در بازار آتی، به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. زمانی که معامله گران فعال کمتری در بازار وجود داشته باشد، سفارشات بزرگ شروع به سرازیر شدن می‌کنند و بازار در برابر نوسانات آسیب پذیرتر می‌شود. بنابراین، با شروع اولین روز هفته دوباره حجم معاملات بازار افزایش می‌یابد.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال برای ایرانیان

دیگر عوامل موثر در تشخیص بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

عوامل مهم دیگری هستند که باید در پیدا کردن بهترین زمان خرید ارز دیجیتال به آن‌ها توجه داشته باشید.

انتشار اخبار تاثیرگذار و مثبت درباره یک رمزارز

همانطور که قبلا توضیح دادیم، کوچک‌ترین اخبار مثبت یا منفی تأثیرگذار هستند. در مقیاس کلان، اخبار بازار روند میان مدت قیمت ارزها را تعیین می‌کنند. این به معنای مشخص کردن بهترین زمان برای خرید ارزهای رمزنگاری با تحلیل بنیادی است. یک خبر مهم می‌تواند روند یک ارز خاص را در طول روزها یا ماه‌ها مشخص کند. از اخبارهای عمومی مانند وضع مقررات کریپتو توسط کنگره ایالات متحده گرفته تا تعیین نرخ بهره و یا رویدادهایی مانند هاوینگ می‌توانند نوسانات قابل توجهی را ایجاد کنند. همچنین اخبارهای ناگهانی مانند حمایت ایلان ماسک از ارز دوج در یک توییت و یا ورشکستگی چهارمین صرافی بزرگ جهان نیز تاثیرات چشم گیر و سریعی در روند قیمت ارزهای خاص داشتند.

رونق بازار در یک دوره حوزه خاص

همانطور که میدانید، در سال گذشته شاهد پیشرفت و افزایش محبوبیت حوزه متاورس و NFT در صنعت کریپتو بودیم که این موضوع سبب رشد قیمت ارزهای متاورسی مانند MANA ،GALA ،APE و SAND شد. با رونق این بازار، افراد مشهور زیادی اقدام به ساخت کالکشن خاص خود و یا خرید زمین برای توسعه کسب و کار در متاورس کردند. بدین ترتیب در یک بازه زمانی خاص دارندگان NFT و توکن‌های متاورسی به سودهای خوبی دست پیدا کردند.

افزوده شدن یک کوین یا توکن به یک صرافی معتبر

لیست شدن یک توکن جدید در یک صرافی معتبر مانند binance.com می‌تواند تاثیر بسزایی در رشد توکن جدید داشته باشد. اگر که بتوانید به موقع از تاریخ و ساعت فهرست شدن توکن‌های جدید مطلع شوید، می‌توانید از این رشد قیمت استفاده کرده و کسب سود کنید.

سخن نویسنده:

در این مقاله به بهترین زمان خرید ارز دیجیتال برای ایرانیان پرداختیم. اگر این مقاله برای شما مفید بود حتما نظرات خود را برای ما بنویسید.

سوالات متداول
Request for Quote

همانطور که در مقاله اشاره شد، اخرین روزهای هفته قیمت‌ها معمولا در پایین‌ترین حد خود هستند و توصیه می‌شود در این زمان اقدام به فروش دارایی نکنید.

از آنجایی که سشن‌های آمریکا و اروپا حجم زیادی از معاملات را به خود اختصاص می‌دهند، بهترین زمان برای معامله گران ایرانی، زمان همپوشانی بین ساعت کاری نیویورک و لندن است.

هیچ چیز تضمینی و مشخصی در فضای ارزهای دیجیتال وجود ندارد و هیچکس نمی‌تواند پیش بینی دقیقی داشته باشد، اما زیرنظر داشتن اخبار و دانستن برخی اطلاعات از زمان‌های مناسب برای انجام معاملات ارز دیجیتال می‌تواند به شما در اتخاد تصمیمات درست کمک کند.

بهترین تایم معامله ارز دیجیتال در طول روز
کریپتوکارنسی یک طبقه دارایی بی ثبات و پرنوسان است که فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه می‌کند. مردم اغلب خرید و فروش خود را در سیکل‌های خاصی زمان بندی می‌کنند...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. بسیار عالی .سپاسگزارم. مطالب مفید وخوبی بود

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...