آموزش ترید ارز دیجیتال

چک لیست ابزارهای معاملاتی کاربردی برای تریدرها

چک لیست ابزارهای معاملاتی کاربردی برای تریدرها

بازار کریپتو مملو از افرادی است که به طور مداوم سود می‌کنند و همچنین کسانی که به طور مداوم ضرر می‌کنند. فکر می‌کنید راز موفق‌ترین معامله گران چیست؟  آن‌ها می‌گویند که سعی می‌کنند از ابزار مناسب در جای درست استفاده کنند و در نتیجه می‌توانند پیش بینی کنند که بازار دقیقا به کجا می‌رود. آن‌ها با اطلاعات صحیحی که از بازار بدست می‌آورند، فرصت‌ها را شناسایی و از آن‌ها استفاده می‌کنند. “ اطلاعات قدرت است” در بازار کریپتو همواره باید تلاش کنید تا از به‌روزترین اطلاعات و ابزار استفاده کرده و دارایی‌های خود را به سوددهی برسانید. در این مقاله به معرفی ابزارهایی می‌پردازیم که عصای دست هر معامله گری هستند و تحلیل و معامله را برای آن‌ها راحت‌تر و سریع‌تر می‌کنند.

یک تریدر به چه نوع ابزارهای معاملاتی نیاز دارد؟

تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال یا تحلیل آنچین توسط معامله گران برای شناسایی فرصت‌های خرید و فروش استفاده می‌شوند. بررسی و تجزیه تحلیل بازار به معامله گران کمک می‌کند تا درک درستی از چرخه کلی و بسیاری از پارامترهای دیگر داشته باشند. مسلم است که تحلیلگران حرفه‌ای برای انجام تحلیل دقیق به داده‌های فنی و ابزار پیشرفته نیاز دارند. این ابزارها نرم‌افزارها یا سایت‌هایی هستند که به معامله‌گران کمک می‌کنند الگو را ارزیابی کرده و احساسات بازار را تحلیل کنند. اگرچه ابزارها 100% کامل نیستند و احتمال خطا در آن‌ها وجود دارد، اما همچنان اطلاعات ارزشمندی ارائه می‌دهند که بدون آن‌ها انجام معامله دشوار و ناممکن است. در ادامه به بررسی ابزارهای مختلف و کاربرد آ‌نها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: انواع تحلیل ارز دیجیتال کدامند؟

ابزارهای معاملاتی کاربردی برای تریدرها

ابزارهای معاملاتی کریپتو شامل چه چیزهایی است؟

یک معامله گر ماهر قبل از هر اقدامی در بازار پر نوسان ارز دیجیتال از ابزارهای مختلفی برای تایید انجام معامله استفاده می‌کند. برخی ابزارها برای تجزیه و تحلیل بازار یا نمودار یک ارز خاص کاربرد دارند و برخی دیگر از ملزومات انجام معاملات هستند. از انواع مختلف این ابزار می‌توان به ابزار داده‌های زنجیره‌ای، ابزار تحلیل فنی( مانند اندیکاتورها)، ابزار مدیریت پورتفولیو و رسانه‌های خبری، اشاره کرد. بدین تریتیب ابزارهای مورد نیاز را بر اساس عملکرد می‌توان به دو دسته تحلیلی و معاملاتی تقسیم کرد.

ابزارهای تحلیلی

ابزار تحلیلی به شما این امکان را می‌دهند تا شاخص‌های معاملاتی مختلف را در بازار بررسی کنید. تمرین با این ابزارها مهارت‌های شما را در تحلیل تکنیکال (TA) افزایش می‌دهد. در این بخش اساسی‌ترین ابزارهایی که در تحلیل تکنیکال باید بشناسید و از آن‌ها بهره ببرید را آورده‌ایم.

تریدینگ ویو (TradingView)

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های معامله، استفاده از ابزار نمودار برای تجسم بازار است. tradingview.com بهترین بستر برای تحلیل فنی است. معامله گران از ابزارهای ترسیم نمودار مانند تریدینگ ویو برای شناسایی روند قیمت استفاده می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا موقعیت بازار را تشخیص دهند و مبنای مناسبی برای تصمیم گیری‌های هوشمندانه معاملاتی فراهم کنند. با حساب رایگان یا اختصاصی این پلتفرم، می‌توانید به نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال همراه با اندیکاتورها و نوار ابزار پیشرفته دسترسی داشته باشید. همچنین تریدینگ ویو بستری است که علاقه مندان، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای به اشتراک گذاشتن ایده‌های خود در مورد بازارهای مالی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اگر با تریدینگ ویو به طور کامل آشنایی ندارید؛ ما در مقاله ای از وبسایت ایرانیکات به آموزش کامل تریدینگ ویو پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

ابزارهای معاملاتی کاربردی برای تریدرها

ویژگی‌های تریدینگ ویو:

  • نمودارها با اطلاعات گسترده
  • امکان چت در زمان واقعی با معامله گران دیگر
  • طیف وسیعی از ابزارهای تحلیل فنی

شما می‌توانید اکانت اختصاصی تردینیگ ویو را از ایرانیکارت خریداری کنید.

خرید اکانت تریدینگ ویو از ایرانیکارت

اندیکاتورها (Indicators)

اندیکاتورها توسط معامله گران برای درک و پیشبینی عرضه، تقاضا و روانشناسی بازار استفاده می‌شوند. تمام این شاخص‌ها اساس تحلیل تکنیکال را تشکیل می‌دهند. این اندیکاتورها بر روی نمودار کندل استیک ارز مورد نظر اعمال می‌شوند و سرنخ‌هایی را در مورد ادامه حرکت قیمت ارائه می‌دهند. به همین تریتیب، تحلیلگران از اندیکاتورها برای تولید سیگنال خرید و فروش استفاده می‌کنند. برخی از آن‌ها تاریخچه قیمت، برخی دیگر حجم معاملات و برخی شاخص حرکت را نشان می‌دهند. تکنیکالیست‌ها در استراتژی خود، طیف وسیعی از اندیکاتورها، الگوها و نوسانگرها را برای پیدا کردن سیگنال‌ بکار می‌برند. هفت مورد از بهترین اندیکاتورها برای معاملات روزانه عبارتند از:

  • حجم در تعادل (OBV)
  • خط انباشت/توزیع (Accumulation/distribution line)
  • شاخص میانگین جهت دار (Average directional index)
  • نوسانگر آرون (Aroon oscillator)
  • میانگین متحرک واگرایی همگرایی (MACD)
  • شاخص قدرت نسبی (RSI)
  • اسیلاتور استوکاستیک (Stochastic oscillator)

پیشنهاد: برای آشنایی بیشتر با مفهوم اسیلاتور چیست، پیشنهاد می‌کنم مقاله مربوط به آن را در وبلاگ ایرانیکارت مطالعه کنید.

شما نیازی به استفاده از همه آن‌ها ندارید، بلکه باید با توجه به استراتژی شخصی خود عمل کنید و انتخاب کنید که کدامیک برای تصمیم گیری در معاملات مفید هستند. درباره نحوه عملکرد این اندیکاتورها و اینکه چگونه می‌توانند به شما در معاملات روزانه کمک کنند، بیشتر تحقیق کنید.

کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)

Coinmarketcap.com قطعا قابل اعتمادترین منبع برای اطلاعات دقیق بازار است. داشتن نبض دقیق بازار با داده‌های دقیق، یک شرط اجباری برای تبدیل شدن به یک سرمایه گذار یا معامله گر پرسود است. کوین مارکت کپ پر استفاده‌ترین سایت در بازار برای بررسی قیمت، حجم و عرضه ارزهای دیجیتال است. هر آنچه درباره یک ارز بخواهید بدانید را در این سایت می‌‌توانید پیدا کنید. این سایت اطلاعات هزاران ارز دیجیتال را بر اساس ارزش بازار رتبه بندی می‌کند. در کوین مارکت کپ همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به عرضه اولیه (ICO)، تقویم رویدادها و ایردراپ‌ها (airdrops) را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: کوین مارکت کپ چیست؟

ابزارهای معاملاتی کاربردی برای تریدرها

کوین مارکت کال (CoinMarketCal)

روزانه چندین پروژه جدید در حوزه کریپتو راه اندازی می‌شوند و می‌توانند تأثیر مثبتی بر کل بازار داشته باشند. رویدادهای مهم برای یک پروژه می‌تواند کاتالیزورهایی برای حرکت‌های عمده قیمت هم به سمت بالا و هم به سمت پایین باشد. رویدادهای مهم شامل هارد فورک، هاوینگ و موارد دیگر می‌شوند. هنگامی که یک هاوینگ اتفافق می‌افتد، قیمت افزایش می‌یابد. اگر هارد فورک رخ دهد، شانس دریافت ایردراپ وجود دارد. سرویس‌های تقویمی مانند CoinMarketCal.com به شما اجازه می‌دهند تا با یک نگاه سریع از رویدادهای آینده مطلع شوید و” شایعه را بخرید و اخبار را بفروشید . این ابزار یک تقویم عالی است که رویدادهای آینده ارزهای دیجیتال را به شما نشان می‌دهد.

ابزارهای معاملاتی کاربردی برای تریدرها

شاخص ترس و طمع (Fear and Greed index)

شاخص ترس و طمع به سرمایه گذاران و معامله گران یک نمای کلی از احساسات فعلی بازار می‌دهد. اغلب به عنوان ابزاری برای کمک به تعیین زمان ورود یا خروج از یک پوزیشن استفاده می‌شود. ترس شدید گاهی اوقات نشانه‌ای است که بازار باید اصلاح شود. یک ضرب المثال در این خصوص وجود دارد که می‌گوید ” وقتی همه می‌ترسند تو خرید کن “. طمع شدید نیز می‌تواند یک زنگ خطر باشد. سطوح خنثی معمولا زمان خوبی برای معاملات اسکلپ است زیرا بازار در حالت رنج و بلاتکلیفی قرار دارد.

ابزارهای معاملاتی

پس از تحلیل ارز دیجیتال مورد نظر، نوبت به ابزارهای ترید می‌رسد. کیف پول‌ها، صرافی‌ها، ربات ترید و کپی ترید برخی از پرکاربردترین ابزارهایی هستند که سرمایه گذاران در انجام معاملات از آن‌ها استفاده می‌کنند.

صرافی ارز دیجیتال

اولین قدم برای خرید و فروش ارز دیجیتال، انتخاب صرافی قابل اعتماد است. آن‌ها دروازه شما به سوی دنیای رمزنگاری هستند. سه عامل اصلی تمایز بهترین صرافی ارز دیجیتال از نظر کاربران با سایر صرافی‌ها عبارتند از نقدینگی، امنیت و کارمزد. هنگام انتخاب یک پلتفرم معاملاتی حتما این سه ویژگی را در نظر بگیرید.

  • نقدینگی: سهولت خرید و فروش دارایی را نشان می‌دهد. در یک صرافی که نقدینگی بالایی دارد، همیشه یک خریدار یا فروشنده در طرف دیگر درخواست سفارش شما منتظر است.
  • امنیت: صرافی‌ها اخیرا مورد حمله قرار می‌گیرند، ورشکست می‌شوند و یا کاربران ایرانی را تحریم می‌کنند. با وجود این خبرها، منطقی است که معاملات خود را در یک صرافی داخلی و معتبر انجام دهید تا از خطرات احتمالی در امان باشید. تصور کنید که یک روز صبح از خواب بیدار شوید و تمام وجوه شما از صرافی به سرقت رفته باشد. بسیار ترسناک است. زمانی که پای پول و دارایی افراد درمیان باشد، حفظ امنیت حرف اول را میزند و صرافی که بتواند این امنیت را برای کاربران خود برقرار کند، انتخاب مناسبی است.
  • کارمزد: معامله گران از این مجبور هستند درصد زیادی از سودهای حاصل از معاملات خود را به پلتفرم‌ها پرداخت کنند، همیشه ناراضی و شاکی هستند و به دنبال صرافی هستند که بتوانند با کمترین میزان کارمزد خرید و فروش کنند. به همین دلیل، یک صرافی نه تنها باید نقد شونده و امن باشد، بلکه باید ارزان نیز باشد. شاید لازم باشدکه بدانید شما می‌توانید بدون پرداخت کارمزد معاملاتی در ایرانیکارت خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال با کارمزد صفر در ایرانیکارت، کلیک کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

ابزارهای معاملاتی

کیف پول ارز دیجیتال

در حوزه کریپتو، کیف پول شما مانند بانک شماست. کیف پول بهتر، به معنای محافظت بیشتر در برابر هکرها است. کیف پول‌ها معمولا به دو دسته کیف پول‌های سخت افزاری و کیف پول‌های نرم افزاری دسته بندی می‌شوند که هر یک کاربرد خاص خود را دارند.

  • کیف پول‌های نرم افزاری: کیف پول تراست ولت (TrustWallet) یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های نرم افزاری یا داغ است. این نوع از کیف پول‌ها بسیار پرکاربرد هستند استفاده از آن‌ها برای مبتدیان ساده‌تر است. این نوع از کیف پول‌ها را می‌توان به راحتی بر روی تلفن هوشمند یا دسکتاپ نصب کرد. باید توجه داشته باشید که ذخیره سازی به صورت آنلاین است و امکان هک و فیشینگ نیز وجود دارد. از این رو، برای ذخیره مبالغ پایین در کوتاه مدت مناسب‌تر هستند.
  • کیف پول سخت افزاری: از معروف‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری می‌توان به Ledger اشاره کرد. کیف پول‌های سخت افزاری از نظر امنیتی بهتر از کیف پول‌های نرم افزاری عمل می‌کنند. زیرا دسترسی به این کیف پول‌ها آفلاین است، به همین دلیل احتمال هک و کلاهبرداری را کاهش می‌یابد. فقط در صورتی که کسی پسورد کیف پول شما را داشته باشد، می‌تواند دارایی‌های شما را به سرقت ببرد. این کیف پول دارای پشتیبانی عالی، پایگاه کاربری بزرگ و پشتیبانی بیش از 1000 توکن است. این نوع کیف پول‌ها فیزیکی هستند و باید آن‌ها را ارائه دهندگان معتبر تهیه کنید. صرافی ایرانیکارت یکی از عرضه کنندگان انواع کیف پول‌های سخت افزاری با تضمین کیفیت و قیمت است.

برای خرید کیف پول سخت افزاری، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

خرید کیف پول سخت افزاری

ابزارهای معاملاتی کاربردی برای تریدرها

ربات تریدینگ (Robot Trading)

ربات‌های معاملاتی نرم‌افزارهایی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا پارامترها و استراتژی‌های خاصی را تعیین کنید و ربات از روی آن معامله کند. ربات معاملات را به طور خودکار بر اساس استراتژی ایجاد شده از طرف شما انجام می‌دهد. اگر استراتژی درستی برای یک ربات قابل اعتماد ایجاد کنید، می‌توانید در هنگام خواب نیز سود کسب کنید و  همچنین می‌توانید از آن‌ها به عنوان ابزاری برای پیش بینی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ربات تریدینگ در ارز دیجیتال چیست؟

کپی تریدینگ (Copy Trading)

zignaly.comیکی از شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌های کپی ترید است. به‌وسیله ابزار کپی ترید، کاربرانی که دانش تخصصی برای تحلیل را ندارند می‌توانند از معاملات افراد باتجربه‌تر کپی کنند. این ابزار مزایا و معایبی نیز دارد که در مقاله کپی تریدینگ چیست یه صورت کامل به آن پرداخته‌ایم.

در این مقاله با مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده فعالان بازار کریپتو در تحلیل و معاملات آشنا شدید. برای ما بنویسید که شما بیشتر از کدام ابزارها استفاده می‌کنید؟ چه ابزاری در این مقاله برای شما جدید و جالب بود؟

چک لیست ابزارهای معاملاتی کاربردی برای تریدرها
بازار کریپتو مملو از افرادی است که به طور مداوم سود می‌کنند و همچنین کسانی که به طور مداوم ضرر می‌کنند. فکر می‌کنید راز موفق‌ترین معامله گران چیست؟  آن‌ها می‌گویند...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...