مسافرت و مهاجرت

ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟

ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟

روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید یا کل هزینه تحصیل را برعهده بگیرید و یا این که فاند شوید و هزینه تحصیل شما بر عهده دانشگاه باشد که این به دانشگاه موردنظر و امتیازات شما بستگی دارد. ولی در کل شاید بخواهید بدانید که ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟ در این مقاله به بررسی و معرفی کشورهای مناسب برای دریافت ویزای تحصیلی پرداخته می‌شود.

معرفی 6 مورد از ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل

حتما شما هم، به عنوان یک فردی که علاقه به مهاجرت از طریق تحصیل در کشور دیگری را دارد، می‌دانید که میزان بودجه و هزینه تحصیل بسته به کشور مورد نظر متفاوت است. بسته به موارد مختلفی همچون کیفیت تحصیل، هزینه آن نیز می‌تواند از کشوری به کشور دیگر فرق کند. همچنین بر اساس حمایت مالی گه اطرف کشور مقابل صورت می‌گیرد نیز هزینه تحصیل می‌تواند بسیار متفاوت باشد. مثلا کشور ترکیه از کشورهای مطمئن و مهمی در زمینه تحصیل است که نظام آموزشی اروپایی را وارد دانشگاه‌های خود کرده و در نتیجه به بهترین کشور کاندید در زمینه تحصیل و دانش تبدیل شده است. در ادامه به بررسی ارزانترین کشورها برای تحصیل پرداخته می‌شود.

ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند

ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای واقع در اروپا می‌باشد که بسیاری از دانشجویان، آن را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب می‌کنند. یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا در ایتالیا قرار گرفته که از تنوع بالایی در انتخاب رشته بهره‌مند است و از مهم‌ترین مزیت‌هایی که دارد امکان صحبت کردن به زبان انگلیسی می‌باشد. میانگین هزینه سالانه دانشگاه در ایتالیا حدود 2000 یورو است که این مبلغ برای شهرهای بزرگ، 900 تا 1600 یورو در ماه در نظر گرفته می‌شود. دانشگاه‌های ایتالیا به دانشجوهای واجد شرایط بورسیه داده که باعث می‌شود از میزان هزینه لازم برای تحصیل دانشجویان کاسته شود.

هزینه تحصیل در ایتالیا

اسپانیا

از دیگر کشورهای اروپایی که از کیفیت بالای تحصیل و آموزش بهره‌مند است، آب و هوای دلچسب و مطبوعی دارد و دارای ثبات اقتصادی می‌باشد، می‌توان به اسپانیا اشاره کرد. چندین دانشگاه برتر جهان در اسپانیا واقع شده است که شما می‌توانید با توجه به رشته خود، یکی از دانشگاه‌های برتر آن را انتخاب کنید و همچنین می‌توانید به یادگیری زبان اسپانیایی نیز بپردازید. هزینه تحصیل در دانشگاه اسپانیا حدود 300 تا 3500 یورو و هزینه زندگی در آن 600 تا 1000 یورو می‌باشد.

هزینه تحصیل در اسپانیا

 آلمان

آلمان یکی از کشورهایی است که بیتشرین امکانات تحصیلی را دارد و از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیل در نظر گرفته می‌شود. این کشور از نظر اقتصادی دارای ثبات بوده و می‌تواند فرصت‌های تحصیلی و پژوهشی زیادی برای دانشجویان فراهم نماید. از 300 دانشگاهی که در آلمان وجود دارد، 10 دانشگاه دارای رنکینگ جهانی بوده و می‌تواند 900 رشته تحصیلی را در اختیار دانشجویان خود بگذارد.

پعلاوه بر این آلمان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی است که حتی می‌توان به صورت رایگان به تحصیل در آن مشغول شد. هزینه زندگی در این کشور حدود 800 تا 1100 یورو می‌باشد و پروسه بررسی مدارک و اعلام نتیجه آن نیاز به زمان دارد. البته توجه کنید که اکثر دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور رایگان می‌باشد.

هزینه تحصیل در آلمان

فرانسه

فرانسه از جمله کشورهای ارزان اروپایی است که می‌‌توان به عنوان یکی از بهترین کشور‌های مقصد برای تحصیل روی آن حساب کرد. علاوه بر این فرانسه زیبایی‌های بسیاری دارد که از فرهنگ غنی و مردمی بهره برده و مقصد مناسبی برای کار و تحصیل افراد می‌باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه 170 تا 650 یورو در سال است و هزینه زندگی در آن 700 تا 950 یورو می‌باشد. مخارج کشور فرانسه در مقایسه با امریکا بسیار کمتر است که همین یکی از مزیت‌های انتخاب آن محسوب می‌شود.

هزینه تحصیل در فرانسه

پرتغال

با وجود این که کشور پرتغال وسعت بسیار کمی دارد، ولی دارای 5 دانشگاه مهم است که رنکینگ جهانی دارند و از جایگاه ویژه‌ای بهره‌مند می‌باشند. این کشور به دلیل داشتن دانشگاه‌های عالی و سیستم آموزشی سطح بالا، در زمینه تحقیق و پروژه‌های علمی بسیار کارآمد است. هزینه تحصیل در این کشور 500 تا 1500 یورو و هزینه زندگی در آن 700 تا 750 یورو در ماه می‌باشد.

ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند

ترکیه

ترکیه همسایه کشور ایران و مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت از سراسر دنیا می‌باشد. هزینه تحصیل در این کشور به نسبت کشورهای اروپایی و امریکایی کمتر است. دانشگاه‌های ترکیه از اعتبار بسیار بالایی بهره‌مند بوده و هزینه تحصیل در این کشور 200 تا 800 دلار در ماه می‌باشد. زبان رایج در دانشگاه‌های کشور ترکیه ترکی و انگلیسی بوده و در صورت مسلط بودن به زبان انگلیسی می‌توانید این کشور را برای مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کنید. با وجود این که اعتبار دانشگاه‌های ترکیه بسیار بالا است ولی هزینه تحصیل و زندگی در آن نسبت به اروپا و امریکا کمتر می‌باشد. هزینه تحصیل در ترکیه 200 تا 800 دلار بوده که می‌توانید با توجه به علاقه خود، شرایط زندگی و میزان بودجه به این کشور مهاجرت نمایید.

گران‌ترین کشورها برای تحصیل کدامند؟

در قسمت قبلی مقاله به بررسی ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت پرداخته شد. در این قسمت به نقد و بررسی گران‌ترین کشورهای مهاجرتی می‌پردازیم.

استرالیا

استرالیا یکی از کشورهایی است که هزینه تحصیل در آن بسیار بالا و به طور میانگین حدود 43 هزار دلار می‌باشد. البته علاوه بر هزینه تحصیل در استرالیا باید بتوانید هزینه زندگی در این کشور را نیز فراهم کنید که حدود 18 هزار دلار در سال می‌باشد. پس علاوه بر پیدا کردن دانشگاه مناسب در استرالیا باید به دنبال یافتن شغلی مناسب نیز باشید. سیستم آموزشی استرالیا در کل دنیا از شهرت و محبوبیت بالایی برخودار است و این کشور یکی از بیشترین افراد محصل دانشگاهی را دارد. در استرالیا به دلیل مهاجرپذیر بودن آن، افراد و فرهنگ‌های مختلفی زندگی می‌کنند و به بیش از 260 زبان مختلف در این کشور صحبت می‌شود.

برای پرداخت هزینه لاج استرالیا می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. پرداخت هزینه لاج استرالیا

سنگاپور

دومین کشوری که هزینه تحصیل در آن بسیار بالا است سنگاپور می‌باشد که هزینه زندگی و تحصیل در آن به مدت 1 سال حدود 40 هزار دلار می‌باشد. سنگاپور از کشورهای گران و پرهزینه دنیا است و اگر قصد دارید به صورت تحصیلی به این کشور سفر کنید، حتما باید هزینه‌‌های ریز و درشت آن را بررسی کرده و از حمایت مالی خوبی برخوردار باشید.

ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند

آمریکا

حتما می‌دانید که یکی از بهترین و محبوب‌ترین دانشگاه‌ها مثل هاروارد،MIT، پنسیلوانیا و … برای مهاجرت تحصیلی در آمریکا واقع شده‌‌اند. البته باید در نظر گرفت که هزینه تحصیل و زندگی در این کشور بسیار بالا است و علاوه بر تحصیل باید هزینه‌ای زندگی آن را نیز در نظر گرفت. یعنی شما حتی اگر فاند و بورسیه دانشگاهی دریافت کنید، برای برطرف کردن نیازهای زندگی در این کشور باید به فکر یک شغل مناسب باشید. در صورتی که نمی‌توانید از پس هزینه‌های مالی امریکا برآیید می‌توانید به فکر مهاجرت به کشورهای ارزانتر مثل آلمان و فرانسه باشید.

برای پرداخت هزینه سفارت امریکا می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. پرداخت هزینه سفارت امریکا

ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند

انگلیس

یکی از کشورهای برتر دنیا برای تحصیل انگلیس می‌باشد که از برترین دانشگاه‌ای جهان برخوردار است. افراد زیادی خواهان تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس از جمله آکسفورد و کمبریج هستند. ولی با توجه به محبوب بودن کشورهای انگلیس این کشور دارای هزینه و مخارج بالایی بوده و یک دانشجو برای زندگی باید سالی 14 هزار دلار هزینه کند.

برای پرداخت هزینه سفارت انگلیس می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. پرداخت هزینه سفارت انگلیس

هزینه تحصیل در انگلیس

هنگ کنک

هنگ کنگ یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل در آسیا است که محبوب دانشجویان زیادی می‌باشد. هزینه تحصیل در هنگ کنگ 14 هزار دلار و هزینه زندگی در آن 18 هزار دلار می‌باشد. تحصیل در هنگ کنگ از شهرت جهانی برخوردار است و به واسطه تحصیل در این کشور می‌توان با سایر دانشگاه‌های دنیا ارتباط برقرار کرد. این کشور در بخش ویژه‌ای از چین واقع شده که به خاطر داشتن دانشگاه و موسسات قوی می‌تواند با سایر دانشگاه‌های برجسته دنیا رقابت کند.

ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند

کانادا

کانادا یکی از گرانترین کشورها برای تحصیل دانشجویان می‌باشد ولی با این وجود همچنان تقاضا برای ادامه تحصیل در این کشور زیاد است. هزینه تحصیل 1 سال در دانشگاه‌های کانادا حدود 16 هزار دلار می‌باشد. از مزایای تحصیل در کانادا می‌توان به کیفیت بالای آموزش، فرصت ارتقای مهارت زبانی، امکان کار کردن ضمن تحصیل و فرصت دریافت ویزای کاری بعد از تحصیل اشاره کرد.

برای پرداخت هزینه سفارت کانادا می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. پرداخت هزینه سفارت کانادا

ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید که ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند و هزینه تحصیل و زندگی سالانه هر یک چقدر است. همچنین با نوشتن این مقاله سعی کردیم شما را با گران‌ترین کشورها برای تحصیل آشنا کنیم. حال با بررسی هزینه‌ها و شرایط شما کدام کشور را برای تحصیل ترجیح می‌دهید؟ نظرات و دیدگاه خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

 

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...