سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

4 کاری که باید در بازار خرسی ارز دیجیتال انجام دهید

4 کاری که باید در بازار خرسی ارز دیجیتال انجام دهید

نگه داشتن اعصاب هنگام ترید آسان نیست زیرا خرید ارزهای دیجیتال، گاهی ضررهای بزرگی به خصوص در بازار خرسی ارز دیجیتال، ایجاد می‌کنند اما ناراحت نباشید. مراحلی که در ادامه خواهیم گفت را دنبال کنید و از این فرصت بازار نزولی نهایت استفاده را ببرید! بسیاری از سرمایه گذاران، چه مبتدی و چه کهنه کار، در بازار خرسی به دام می‌افتند و نمی‌توانند بدون متحمل شدن زیان‌های سنگین سرمایه خود را خارج کنند. طبق داده‌های Intotheblock، حدود 39%از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین و بیش از 28% از سرمایه‌گذاران اتریوم در حال حاضر «بی پول» هستند. به این معنی که قیمت هر دو ارز دیجیتال اکنون کمتر از آن چیزی است که برای آن‌ها پرداخت کرده‌اند. برای سایر دارایی‌ها مانند کاردانو، بیش از 89% سرمایه گذاران در وضعیت قرمز هستند.

در بازار خرسی ارز دیجیتال چه کنیم؟

در بازار خرسی ارز دیجیتال چه کنیم؟

زمانی که بازار رمز ارزها به شدت نوسان می‌کنند، قرار نیست که بنشینید و لحظه لحظه سقوط سبد سهام خود را تماشا کنید. در ادامه 4 مورد از کارهایی که در بازار خرسی ارز دیجیتال باید انجام دهید آورده شده است.

  1. هنگام کاهش قیمت، میانگین قیمت خرید را کم کنید.

سرمایه‌گذارانی که ارز فیات یا استیبل کوین‌ها را در سبد خود نگه داشته‌اند، توانایی «buy the dip» یا «خرید در کف» را خواهند داشت. این عبارت رایج که در صنعت کریپتو استفاده می‌شود، به خرید مقداری ارز رمزنگاری شده در زمانی که یک اصلاح نزولی قابل توجه در بازار ایجاد شده، اشاره دارد.

ایده این است زمانی که قیمت ها به اوج قیمت قبلی خود بازگردند، خریداران کف قیمت، سود خوبی خواهند داشت. این موضوع منعکس کننده نصیحت اسطوره معاملات سهام، وارن بافت است که زمانی گفت:

“وقتی خون در خیابان ها به راه افتاد، شما خرید کنید!”

در حالی که خرید در کف‌های قیمتی می‌تواند در یک معامله انجام شود، توصیه می‌شود چیزی به نام «میانگین‌سازی هزینه دلار DCA» را اجرا کنید. این موضوع شامل تقسیم وجوه ذخیره شما به بخش‌های کوچکتر و انجام چندین معامله در طول زمان است. یعنی اینکه کل سرمایه خود را به یکباره خرید نکنید. بلکه پله پله و با تقسیم سرمایه به چند بخش، خرید را انجام دهید.

برای مثال فرض کنید 1000 دلار ذخیره دارید. یک استراتژی خوب DCA این است که مبلغ را به پنج بخش 200 دلاری یا حتی 10 قسمتی 100 دلاری تقسیم کنید و معاملات را با استفاده از آن مقادیر تقسیم شده انجام دهید.

 بیشتر بخوانید: آیا زمستان کریپتو در راه است؟

تصوری که پشت این موضوع وجود دارد این است که تشخیص اینکه دقیقاً چه زمانی یک دارایی به کف قیمتی رسیده فوق العاده دشوار است. بنابراین به جای اینکه تمام پول خود را یکباره خرج کنید، معمولاً بهتر است مقدار کمی بخرید و منتظر اینکه ببینید قیمت دارایی بیشتر می‌شود یا خیر، بمانید. اگر قیمت کاهش یافت، پله بعدی را بخرید. انجام این کار معمولاً نتایج بسیار بهتری نسبت به زمانی که تمام سرمایه خود را در یکجا سرمایه‌گذاری کنید، به دست می‌آورد.

  1. از شاخص ها برای یافتن بهترین نقطه ورود استفاده کنید.

برای سرمایه‌گذارانی که درک بالاتری از تحلیل تکنیکال دارند، با استفاده از پیش‌بینی حرکات قیمت دارایی بر اساس روند نمودارها، شاخص‌ها و الگوها می‌توان از استانداردهای خاصی برای سنجش زمانی که دارایی به پایین‌ترین کف قیمتی خود رسیده است، استفاده کرد. البته، هیچ شاخصی کاملاً بی‌خطا نیست اما اغلب می‌توانند به شما سیگنال قوی برای خرید بدهند.

یک روش رایج استفاده از شاخص قدرت نسبی (RSI) است. RSI یک نوسانگر حرکتی است که با یک کانال و خطی که در داخل و خارج از آن نوسان می‌کند، مشخص می‌شود. دو عنصر کلیدی برای این ابزار وجود دارد:

خرید بیش از حد: هنگامی که خط نشانگر بالای کانال شکسته می‌شود، دارایی مورد نظر در منطقه «اشباع خرید» در نظر گرفته می‌شود. به عبارت دیگر، بیش از حد ارزش‌گذاری شده است  و معمولاً نشان می‌دهد که قیمت‌ها به زودی کاهش می‌یابد.

فروش بیش از حد: هنگامی که خط نشانگر زیر کانال شکسته می‌شود، دارایی مورد نظر «اشباع فروش» یا کمتر از ارزش‌گذاری شده در نظر گرفته می‌شود و معمولاً نشان می‌دهد که قیمت‌ها به زودی افزایش می‌یابد.

در حالی که این دو سیگنال را می‌توان به تنهایی برای تأثیرگذاری خوب مورد استفاده قرار داد، همیشه اشباع خرید یا اشباع فروش را به خصوص در بازه‌های زمانی پایین‌تر مانند گزینه‌های چهار ساعته، ساعتی یا 30 دقیقه ای، به طور دقیق پیش بینی نمی‌کنند. یک روش بهتر استفاده از استراتژی واگرایی RSI است.

 بیشتر بخوانید: دامیننس تتر

نکته‌ای که در مورد RSI باید به آن توجه کرد این است که معمولاً از الگوی مشابهی با قیمت دارایی پیروی می‌کند. به این معنی که وقتی قیمت کاهش می‌یابد، خط شاخص RSI نیز کاهش می‌یابد. با این حال، مواقعی وجود دارد که دو خط در جهت مخالف حرکت می‌کنند. این به عنوان واگرایی RSI شناخته می‌شود و معمولاً شروع یک روند معکوس را نشان می‌دهد.

برای مثال، در زیر می‌توانیم واگرایی RSI در نمودار روزانه بیت‌کوین (A) را ببینیم که نشان‌دهنده یک روند معکوس قوی و به دنبال آن افزایش قیمت است. سه ماه بعد، یک واگرایی دیگر RSI (B) ظاهر شد. این بار در منطقه اشباع خرید، معکوس روند نزولی ظاهر شد که به سرعت پس از آن کاهش قیمت رخ داد.

در بازار خرسی ارز دیجیتال چه کنیم؟ - واگرایی بیت کوین

  1. سبد سرمایه گذاری خود را با رمز ارزهای مختلف، متنوع کنید.

درست مانند اینکه پیش‌بینی دقیق کف‌ترین قیمت در بازار خرسی تقریباً غیرممکن است، همچنین نمی‌توان دقیقاً دانست که کدام یک از بیش از 17000 ارز دیجیتال، سریع‌ترین بازیابی را خواهند داشت یا به بالاترین سطح صعود می‌کنند.

یکی از راه‌های محافظت از سبد سرمایه گذاری، استفاده از DCA برای طیف وسیعی از دارایی‌های رمزنگاری است. با این کار شاید خرید و فروش شما در حجم کوچکتری انجام گیرد اما در عوض، ریسک کلی خود را کاهش خواهید داد. البته، انتخاب تصادفی و بدون تحقیق ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها کافی نیست. شما باید روی هر ارزی که قصد خرید آن را دارید، بررسی دقیق انجام داده و به دنبال موارد زیر باشید.

بالاترین رکورد قیمت قبلی: هیچ ارز دیجیتالی تضمین نمی‌دهد که به بالاترین قیمت خود بازگردد اما می‌تواند به شما ایده دهد که چه پتانسیلی دارد.

بررسی عملکرد گذشته: با استفاده از ابزارهایی مانند TradingView به تاریخچه قیمت دارایی نگاه کنید و ببینید که در طول نزول‌های قبلی چقدر بهبود یافته است. آیا به شدت با بقیه بازار همبستگی دارد یا از سایر ارز‌های پیشرو بهتر عمل می‌کند؟ عملکرد قبلی هیچ تضمینی برای فعالیت قیمت در آینده نیست اما تاکید می‌کنم ایده‌ای تقریبی بوده از آنچه ممکن است به شما ارائه دهد.

پیگیری اعلامیه‌های نقشه راه آتی: یکی از مواردی که می‌تواند به بازیابی سریع یک ارز کمک کند، رسیدن به‌روزرسانی بزرگ یا توسعه نقشه راه است. این موارد می‌تواند شامل مواردی مانند تغییر نام تجاری، راه اندازی شبکه اصلی یا یک مشارکت جدید باشد.

 شما می توانید برای خرید اکانت تریدینگ ویو از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

  1. عصبانی نشوید!

ممکن است بی‌معنا به نظر برسد اما مدیریت احساسات در بازارهای نزولی آنقدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست. در واقع، اغلب به عنوان سخت‌ترین چیز برای یادگیری نحوه معامله گری حرفه‌ای توصیف می‌شود. بنجامین گراهام، اقتصاددان مشهور آمریکایی، زمانی گفت:

«افرادی که نمی توانند بر احساسات خود مسلط شوند، برای سود بردن از فرآیند سرمایه گذاری مناسب نیستند.»

یک قدم مهم این است که بدانیم ترس و طمع محرک‌های قدرتمندی هستند و اغلب می‌توانند به قضاوت‌های فوری منجر شوند که به از دست دادن سرمایه منتهی می‌شود. داشتن یک برنامه مشخص در ذهن قبل از انجام معامله می‌تواند بین کسب سود یا از دست دادن پول تفاوت ایجاد کند. برای مثال این می‌تواند به سادگی حالتی باشد که بگوییم: «وقتی من یک واگرایی RSI صعودی در نمودار روزانه می‌بینم، مقدار X را به معامله اختصاص می‌دهم و در Y سود می‌برم.»

کسب سود یکی دیگر از چیزهای به ظاهر آسان اما فوق العاده دشوار است. طمع اغلب می‌تواند شما را در معامله فریب دهد، به این امید که دارایی از نظر قیمت بالاتر رود. همیشه سعی کنید حد ضرر را برای معاملات خود لحاظ کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

سخن آخر

بازار کریپتو فوق‌العاده بی‌ثبات و پر نوسان بوده و ممکن است اگر فرصت خرید در افت قیمت‌ها را از دست داده باشید، نا امید شوید. با این حال به خاطر داشته باشید همواره قسمتی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به استیبل کوین اختصاص دهید تا بتوانید در  بازار خرسی ارز دیجیتال پله پله میانگین قیمت خرید ارزهای خود را کاهش داده و زودتر به سود برسید. آیا شما در وضعیت فعلی بازار، دستورالعمل ها را انجام داده اید؟ تجربه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...