سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

سیگنال ارز دیجیتال رایگان یا پولی 💵؟

سیگنال ارز دیجیتال رایگان یا پولی 💵؟

سیگنال‌های ارز دیجیتال پیشنهادهایی درباره نحوه معامله ارزهای دیجیتال خاص با قیمت و در زمان مشخص هستند. در واقع دستورالعمل‌هایی هستند که اطلاعات لازم برای باز کردن پوزیشن معاملاتی در اختیار شما قرار می‌دهند. سیگنال‌ها شامل مواردی مانند جفت ارز معاملاتی، بازار مد نظر، نقطه ورود، نقطه خروج و حد ضرر هستند. در این مقاله بررسی می‌کنیم سیگنال ارز دیجیتال چیست و چگونه می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

سیگنال در بازارهای مالی به چه معناست؟

یک سیگنال تجاری در بازارهای مالی به معنای محرکی برای اقدام برای خرید یا فروش یک سهام یا دارایی دیگر مانند ارزهای دیجیتال است، که توسط تحلیل ایجاد می‌شود. این تجزیه و تحلیل می‌تواند با استفاده از شاخص‌های فنی و بنیادی توسط انسان ایجاد شود، یا می‌تواند با استفاده از الگوریتم‌های ریاضی در ترکیب با سایر عوامل بازار مانند شاخص‌های اقتصادی، توسط ربات‌ها تولید شود. همانطور که قبلا ذکر شد، سیگنال‌ها دستوراتی هستند که برای شما ارسال می‌شوند و به شما اطلاع می‌دهند که کدام دارایی را بخرید.

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

سیگنال های ارز دیجیتال نیز دستوراتی هستند که جزییات خرید و فروش یک ارز دیجیتال برای کسب بازدهی را در اختیار افراد قرار می دهند. یک سیگنال ارز دیجیتال معمولاً حاوی اطلاعات زیر است:

ارز دیجیتال مورد نظر: سیگنال مشخص می‌کند که کدام ارز دیجیتال باید خریداری شود، به عنوان مثال btc/usdt

قیمت خرید: قیمتی که باید معامله را در آن باز کنید.

اهداف فروش: قیمتی که باید ارز دیجیتال را در آن بفروشید تا به سود برسید.

حد ضرر: مکانیزمی برای خروج خودکار از موقعیت معاملاتی برای کاهش ضرر

میزان ریسک: میزان ریسک مجاز برای ورود به معامله

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال سیگنال ارز دیجیتال هستید، ما در مقاله‌ای از ایرانیکارت بهترین نرم افزارهای سیگنال ارز دیجیتال را بررسی کرده‌ایم.

سازوکار سیگنال ارز دیجیتال چگونه است؟

سازوکار سیگنال ارز دیجیتال چگونه است؟

راه‌های مختلفی برای تولید سیگنال معاملاتی ارز دیجیتال وجود دارد. برخلاف بازار سهام یا فارکس، بازار ارز دیجیتال یک بازار معاملاتی نسبتاً جدید است. بنابراین، بسیاری از معامله‌گران رمز ارز در حد مبتدی هستند و برای شروع کسب درآمد به سیگنال معاملاتی نیاز دارند. سبگنال‌های معاملاتی می‌توانند بر اساس شاخص‌های متفاوتی ایجاد شوند با این حال محبوب‌ترین روش تولید سیگنال‌های معاملاتی با استفاده از تحلیل تکنیکال است. معامله گران با تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت یک ارز دیجیتال، از شاخص‌ها و ابزارهای مختلفی برای پیش بینی روندهای آینده و یافتن فرصت‌های ورود به بازار استفاده می‌کنند. برای مثال، از فیبوناچی برای مشخص کردن حمایت‌ها استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان از ابزارهای دیگری مانند اندیکاتورها نیز برای تولید سیگنال استفاده کرد. از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به میانگین متحرک، خطوط روند، فیبوناچی، موج الیوت، میانگین محدوده واقعی (ATR) و همچنین نوسانگرها و… اشاره کرد. همه این اندیکاتورها می‌توانند در بازه‌های زمانی مختلف اعمال شود.

مشاهده تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

انواع سیگنال ارز دیجیتال

سیگنال‌های تجاری می‌توانند از ورودی‌های مختلفی مانند تحلیل فاندامنتال یا تکنیکال استفاده کنند.

سیگنال تکنیکال ارز دیجیتال

در این روش ارائه دهندگان سیگنال‌های ارز دیجیتال، اطلاعات ورود و خروج را بر اساس استراتژی معاملاتی و تحلیل تکنیکال در اختیار شما قرار می‌دهند. معامله گران حرفه‌ای تکنیکال از ریاضیات و شاخص‌های فنی پیچیده برای پیش بینی حرکت قیمت استفاده می‌کنند. در سیگنال تکنیکال ارز دیجیتال، همه چیز کاملا شفاف است. به این معنا که همه موارد از جمله بازاری که می‌توان ارز را در آن معامله کرد، سطح ورود و خروج، حد ضرر، حجم لازم برای ورود به معامله و… را به افراد ارائه می‌دهند.

سیگنال فاندامنتال ارز دیجیتال

در این روش ارزهای دیجیتال در تایم فریم‌های طولانی مدت‌تری بررسی شده و قیمت آن‌ها پیش بینی می‌شود. ارائه دهندگان سیگنال فاندامنتال ارز دیجیتال از شاخص‌های متفاوت‌تری نسبت به سیگنال‌های تکنیکال استفاده می‌کنند. آن‌ها نوسانات کوچک ارز دیجیتال را در نظر نمی‌گیرند و تارگت خود را در بلند مدت از چندماه گرفته تا چندسال، قرار می‌دهند. از جمله مواردی که برای ارائه یک سیگنال فاندامنتالی استفاده می‌شود، می‌توان به میزان نقدینگی و حجم معاملات، ارزش بازار، عرضه در گردش، وایت پیپر، توسعه دهندگان و… اشاره کرد.

به صورت کلی هدف این است که به سرمایه گذاران و معامله گران، روشی برای خرید یا فروش یک دارایی ارائه شود.

لازم به ذکر است که انواع سیگنال‌های فاندامنتال و تکنیکال، می‌توانند در قالب انسانی یا رباتی صادر شوند. منظور از سیگنال انسانی سیگنال‌های ارز دیجیتالی است که توسط معامله‌گران حرفه‌ای صادر می‌شوند. این معامله گران بازار ارز دیجیتال را تجزیه و تحلیل می‌کنند و افراد فقط باید سیگنال را همانطور که در پلتفرم نمایش داده می‌شود، در صورت برقراری شرایط، کپی کنند. سیگنال‌های رباتی نیز سیگنال‌های ارز دیجیتالی هستند که توسط ربات‌ها داده می‌شوند. برخی معامله گران سیستم و استراتژی معاملاتی خود را با استفاده از یک ربات تنظیم می‌کنند و به این ترتیب ربات مورد نظر هر زمان شرایط مطابق استراتژی برقرار بود، سیگنال‌های خرید و فروش ارز دیجیتال را صادر می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای سیگنال توسط ربات این است که اثرات روانشناسی انسان در تحلیل را از بین می‌برد.

سیگنال های معاملاتی کریپتو به شما این امکان را می دهند که در حین یادگیری در مورد بازار کریپتو، بازده قابل توجهی کسب کنید. یک معامله گر با تجربه یا گروهی از معامله گران در ازای اشتراک پولی پلتفرم خود، نقاط ورود و خروج یک فرصت بازار را فراهم می کند. برخی از پلتفرم‌ها سیگنال‌های معاملاتی رایگان کریپتو ارائه می‌کنند.

مزایا و معایب سیگنال ارز دیجیتال

مزایا معایب
امکان کسب سود بدون نیاز به شرایط خاص ممکن است به پرداخت اشتراک نیاز داشته باشند.
کمک به آموزش ترید به افراد مبتدی عدم تضمین سوددهی
استفاده از دیدگاه‌های مختلف امکان کلاهبردای
تاثیرگذاری جهت درک بهتر روند بازار ریسک کاهش ارزش سرمایه

ویژگی‌های یک سیگنال ارز دیجیتال خوب

به همین راحتی نیست که یک پلتفرم اعلام کند ارز x را خریداری کنید و ماجرا به همین ختم شود. یک سیگنال معاملاتی مناسب باید جزییات مشخصی داشته باشد.

  • مشخص کردن جفت ارز و صرافی ارز دیجیتال

همه صرافی‌های ارز دیجیتال، جفت ارزهای یکسانی پشتیبانی نمی‌کنند و اختلاف قیمت‌های جزیی نیز دارند. بنابراین سیگنال معاملاتی باید به صورت شفاف جفت ارز مورد نظر و صرافی که سیگنال بر اساس قیمت‌های آن ارائه شده، اعلام کند.

  • مشخص کردن نوع بازار معامله

باید نوع بازار (اسپات یا فیوچر) در سیگنال معاملاتی اعلام شود. چرا که عملکرد این دو بازار کاملا متفاوت است و نمی‌توان سیگنال‌های یکسانی برای هر دو استفاده کرد. برای مثال در سیگنال برای معامله فیوچرز باید حتما میزان لوریج نیز تعیین شود.

  • تعیین شفاف نقاط ورود و خروج

معمولا سیگنال‌های معاملاتی، چندین نقطه ورود و خروج دارند. علت آن، کاهش ریسک و افزایش سودآوری معامله است. در سیگنال باید درصد حجم سرمایه در هر نقطه ورود یا خروج به صورت واضح مشخص شود. برای مثال ۲۵٪ در نقطه ورود یک و… .

  • وجود حد ضرر در سیگنال

هیچ تریدر و یا پلتفرمی نمی‌تواند به وین ریت ۱۰۰٪ برسد. این موضوع به خوبی اهمیت وجود حدضرر در معاملات را به ما نشان می‌دهد. بنابراین دقت کند که در سیگنال معاملاتی ارائه شده، حتما حد ضرر مشخص شده باشد (حتما به حدضرر پاییند باشید). گاهی مواقع شرایط بازار تحت نوسانات غیرمنتظره قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی ارائه دهنده سیگنال باید اعلان سیو سود یا خروج از معامله را صادر کند.

آیا استفاده سیگنال ارز دیجیتال مناسب است؟

آیا استفاده از سیگنال ارز دیجیتال مناسب است؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم سیگنال‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال به معامله گران کمک می‌کند. به ویژه معامله گران غیرحرفه‌ای و مبتدی که هنوز نمی‌توانند روند و شرایط بازار را به خوبی تشخیص دهند و به یک راهنما برای باز کردن موقعیت‌های معاملاتی نیاز دارند. البته به شرطی که سیگنال معاملاتی معتبر باشد.

تاثیر روند در سیگنال‌های ارز دیجیتال

هنگام دریافت سیگنال معاملاتی، صرفا نباید به تحلیل ارائه دهنده سیگنال اکتفا کنید. از این نظر که با بررسی سیگنال هم می‌توانید برای نکات آموزشی از آن استفاده کنید و هم اینکه سیگنال را با تحلیل خود تطبیق می‌دهید. همانطور که اشاره کردیم هیچ تریدر یا پلتفرمی در همه معاملات خود موفق نیست و احتمال خطا دارد.

بنابراین زمانی که شما به این نتیجه می‌رسید که بازار نزولی است اما مشاهده می‌کنید که سیگنال صعودی داده شده است، بهتر است در این شرایط با علم خود تصمیم بگیرد. اولین درس فنی در تحلیل ارزهای دیجیتال این است که بر خلاف روند بازار حرکت نکنید. چرا که می‌تواند منجر به از دست رفتن کل سرمایه شما شود. بنابراین هم در تحلیل‌های خود و هم زمان دریافت سیگنال‌های معاملاتی، سعی کنید در جهت روند بازار عمل کنید.

آیا کانال‌های سیگنال ارز دیجیتال معتبر است؟

به صورت کلی نمی‌توان معتبر بودن را به همه کانال‌های سیگنال ارز دیجیتال تعمیم داد. همانطور که می‌دانید فضای ارز دیجیتال متاسفانه پر از کلاهبرداری‌ها است. از جمله کلاهبرداری‌هایی که در حوزه سیگنال معاملاتی می‌توان به آن اشاره کرد این است که برخی افراد سودجو با راه اندازی کانال‌های سیگنال و استفاده از نا آگاهی افراد برای پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. این گونه رسانه‌ها با تبلیغات فراوان اعلام می‌کنند که به شما سیگنال‌هایی می‌دهند که می‌توانید تا ده‌ها برابر سود کنید. اما چنین چیزی صحت ندارد. حتی اگر چندبار موفق شوید در نهایت شما به شکست محکوم هستید. به این دلیل که چنین رسانه‌هایی معتبر نیستند و با دستکاری‌های قیمت ارزهای نه چندان معتبر، باعث پامپ و دامپ قیمتی می‌شوند که فقط هم برای خود آن‌ها سود ده است. در کل پیشنهاد می‌کنیم رویای یک شبه ثروتمند شدن را از ذهن خود پاک کنید و در عوض از رسانه‌ها و کانال‌های سیگنال دهی استفاده کنید که سابقه خوبی داشته و کاربران از آن راضی هستند. پله پله پیش رفتن با سود جزیی در نهایت بازدهی بیشتری نسبت به ریسک فراوان روی ارزهای ناشناخته برای شما خواهد داشت. این نکته را نیز به یاد داشته باشید هدف اصلی برای ترید و استفاده از سیگنال اول حفظ سرمایه و پس از آن، کسب بازدهی است.

سیگنال ارز دیجیتال رایگان

سیگنال‌های ارز دیجیتال در برخی پلتفرم‌ها رایگان و در برخی دیگر به پرداخت هزینه اشتراک نیاز دارد. طبیعتا ارائه یک سیگنال معاملاتی با کیفیت به صرف زمان و مهارت نیاز دارد. بنابراین کسی که سیگنال را به صورت رایگان ارائه می‌دهد، زمان زیادی برای یک تحلیل درست و پیچیده صرف نکرده است. پلتفرم‌هایی که سیگنال ارز دیجیتال رایگان دارند، اغلب سیگنال‌های کپی یا معمولی که با شاخص‌های ابتدایی ایجاد شده اند، ارائه می‌کنند. بنابراین بهتر است از سیگنال‌های رایگان ارز دیجیتال صرفا به صورت آموزشی استفاده کنید.

با بهترین استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال  آشنا شوید.

سیگنال ارز دیجیتال پولی از کجا بگیرم؟

برای پیدا کردن بهترین پلتفرم جهت دریافت اشتراک سیگنال‌های معاملاتی ارز دیجیتال به مواردی که در بخش سیگنال مناسب ارائه دادیم، دقت کنید. شما باید پلتفرمی را انتخاب کنید که تمام ویژگی‌های گفته شده را داشته باشد و عملکرد آن قابل اثبات باشد. برای تحقیقات بیشتر می‌توانید از افراد و کاربرانی که از رسانه مورد نظر استفاده کرده‌اند، پرس و جو کنید و یا به دنبال پلتفرم‌هایی باشید که یک مهلت کوتاه برای تست عملکرد به شما می‌دهند. با این روش شما می‌توانید طی چندروز بازدهی سیگنال‌ها را بررسی کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.

بررسی عملکرد در پلتفرم‌های رایگان قابل دسترس است اما در پلتفرم‌های اشتراکی ممکن است، این دسترسی وجود نداشته باشد. بهرحال در انتخاب پلتفرم‌هایی که هزینه اشتراک دریافت می‌کنند، دقت بیشتری به خرج دهید. لازم به ذکر است پلتفرم‌های خارجی نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها اشتراک دریافت کنید اما اشتراک آن‌ها به صورت دلاری است و ممکن است به صرفه نباشد.

توصیه می‌کنیم تنها برای کمک به بهبود تحلیل خود از سیگنال گیری استفاده کنید و پس از مدتی سعی کنید استراتژی خود را ساخته و بر اساس آن عمل کنید. اگر می‌خواهید در این بازار ماندگار باشید، نمی‌توانید تنها به تحلیل دیگران بسنده کنید!

سخن آخر

اگر در بازار رمزارزها تازه کار هستید، پیوستن به یک پلتفرم که سیگنال‌های معاملاتی ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد، می‌تواند کمک شایانی برای شما باشد. ارز دیجیتال صنعتی است که به صورت مداوم در حال تغییر و توسعه است. استفاده از سیگنال‌ها باعث می‌شود بتوانید همگام با تغییرات پیش رفته و تحلیل خود را حرفه‌ای‌تر کنید.

سیگنال ارز دیجیتال رایگان یا پولی 💵؟
سیگنال‌های ارز دیجیتال پیشنهادهایی درباره نحوه معامله ارزهای دیجیتال خاص با قیمت و در زمان مشخص هستند. در واقع دستورالعمل‌هایی هستند که اطلاعات لازم برای باز کردن پوزیشن معاملاتی در...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...