ارز های دیجیتال

کارمزد خرید و فروش و انتقال آربیتروم چقدر است + روش های کاهش آن

کارمزد خرید و فروش و انتقال آربیتروم چقدر است + روش های کاهش آن

معمولا یک معامله گر، طیف گسترده‌ای از تراکنش‌ها را در یک صرافی ارز دیجیتال انجام می‌دهد که هر کدام هزینه‌های خاص خود را دارند. هزینه هر تراکنش ارز دیجیتال، بسته به شرایط می‌تواند متغیر باشد. بنابراین اگر خرید و فروش ارز دیجیتال انجام می‌دهید، همیشه باید کارمزدها را چک کنید. برای ارز دیجیتال آربیتروم و سایر رمزارزهای دیگر دو نوع کارمزد وجود دارد. در این مطلب هر یک از این انواع را بررسی می‌کنیم.

بررسی انواع کارمزد رمز ارز آربیتروم

بررسی انواع کارمزد رمز ارز آربیتروم

کارمزد رمز ارز آربیتروم به دو دسته کارمزد معاملاتی آربیتروم و کارمزد شبکه آربیتروم تقسیم می‌شود.

کارمزد معاملاتی آربیتروم

کارمزد معاملاتی توسط پلتفرم‌ها و صرافی‌هایی که امکان خرید و فروش آربیتروم را فراهم می‌کنند؛ دریافت می‌شود. در واقع اصل موضوع این است که برای اینکه یک صرافی ارز دیجیتال بتواند به فعالیت خود ادامه دهد، باید بخشی از درآمد خود را از طریق تراکنش‌های مالی که در آن انجام می‌شود، به دست آورد. این درآمد معمولا از طریق کارمزدهای معاملاتی، ارائه وام، لیکوئید شدن معامله گران، وام و… کسب می‌شود. لازم به ذکر است که اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال بسته به اینکه خریدار یا فروشنده هستید، بین ۰ تا ۱.۵ درصد در هر معامله کارمزد دریافت می‌کنند.

کارمزد شبکه انتقال arbitrum

همانطور که می‌دانید ارزهای دیجیتال توسط هیچ نهاد نظارتی از جمله دولت کنترل نمی‌شوند. تراکنش‌های کریپتویی در یک دفتر کل به نام بلاکچین ثبت می‌شوند. بلاکچین‌ها برای ثبت تراکنش به عملیاتی تحت عنوان اعتبارسنجی نیاز دارند که هزینه بر است.

بنابراین معامله گران هنگامی می‌خواهند آربیتروم را انتقال دهند؛ برای ثبت این تراکنش در بلاکچین با کارمزد شبکه را برای اعتبارسنجی پرداخت کنند. به این ترتیب کارمزد شبکه آربیتروم یک کارمزد ضروری است وعدم پرداخت آن موجب انجام نشدن تراکنش خواهد شد.

کارمزد شبکه‌های انتقال آربیتروم

کارمزد شبکه‌های انتقال آربیتروم

لازم است بدانید با وجود اینکه در ابتدای فعالیت، به دلیل تعداد تراکنش بالا، مقدار کارمزدها در آربیتروم افزایش یافت، اکنون هزینه تراکنش آربیتروم تقریبا ثابت باقی مانده است. هزینه ارسال ETH در شبکه آربیتروم در حال حاضر حدود ۰.۱۰ دلار است و هزینه مبادله توکن‌ها از شبکه اتریوم به شبکه آربیتروم حدود ۰.۲۸ دلار است. این در حالیست که میانگین کارمزد تراکنش روی بیت کوین تقریباً ۲.۰۵ دلار است.

در ادامه کارمزد شبکه‌های انتقال آربیتروم در صرافی‌های برتر نشان داده شده است.

نام صرافی

شبکه

کارمزد برداشت

کارمزد معامله

Iranicard

 Arbitrum one:

$1.84
1.4ARB
0
Binance

ERC-20:

$5.8502251
4.44ARB
0.1% – 0.1%

Arbitrum one:

 
$0.3952855
0.3ARB
 
Kucoin

ERC-20:

$9.2233279
7ARB
0.1% – 0.1%

Arbitrum:

$0.6588091
0.5ARB
Huobi

Arbitrum one:

$0.9917713
0.7527ARB
0.2% – 0.2%
Gate.io

ERC-20:

$0.0035576
0.0027ARB
0.2% – 0.2%

Arbitrum One:

$1.3176182
1ARB

چگونه کارمزد آربیتروم را کاهش دهیم؟

در این بخش روش‌هایی برای به حداقل رساندن و کاهش کارمزد آربیتروم آورده شده است.

  • استفاده از صرافی ارز دیجیتال بدون کارمزد

استفاده از صرافی هایی که کارمزد معاملاتی دریافت نمی کنند، یکی از بهترین روش ها برای کاهش هزینه تراکنش آربیتروم است. 

  • استفاده از شبکه‌های کم کارمزد

آربیتروم در شبکه erc20 و arbitrum one قابل برداشت است. هزینه‌های این دو شبکه در صرافی‌های مختلف در بخش قبل نشان داده شده است. شبکه آربیتروم نسبت به اتریوم کارمزد کمتری دارد. بنابراین برای انتقال آربیتروم با کارمزد کمتر، بهتر است که از شبکه اصلی استفاده کنید.

  • عدم معامله و برداشت در زمان ازدحام شبکه

علت اصلی افزایش هزینه‌های کارمزد، ازدحام شبکه است. ازدحام شبکه در طول روز تغییر می‌کند. به همین دلیل، ممکن است تراکنشی که انجام داده اید، در ساعات دیگر هزینه کمتری داشته باشد.  بنابراین تراکنش در ساعات کاری و روزهای کاری خودداری کنید. حتی اگر نیاز به ارسال تراکنش در روزهای هفته دارید، آن را بعد از نیمه شب انجام دهید. آخر هفته‌ها نیز هزینه کارمز کمتر است.

پیشنهاد مطالعه: آربیتروم چیست

خرید و فروش بدون کارمزد آربیتروم ARB

صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت علاوه بر داشتن ویژگی هایی مانند امنیت بالا، تنوعی ارزی بیش از 600 توکن، سرویس پشتیبانی 24/7، احراز هویت سریع و … امکان معامله بدون پرداخت کارمزد را هم ارائه می دهد. به این ترتیب کاربران می توانند خرید و فروش آربیتروم را در صرافی ایرانیکارت بدون پرداخت کارمزد انجام دهند.

برای خرید و فروش ارز آربیتروم و سایر ارزهای دیجیتال در ایرانیکارت طبق مراحل زیر عمل کنید.

۱- در ایرانیکارت ثبت نام کنید.

۲- احراز هویت خود را تکمیل کنید.

۳- وارد بخش خرید و فروش رمز ارز شده و آربیتروم را جستجو کنید.

خرید و فروش بدون کارمزد آربیتروم ARB در ایرانیکارت مرحله اول

۴- هنگام ثبت خرید یا فروش شبکه‌های موجود برای ارز مورد نظر نشان داده می‌شود. با انتخاب هریک، کارمزد متفاوتی پرداخت می‌کنید. برای مثال در تصویر زیر برای مقدار انتخابی در این زمان مقدار کارمزد شبکه arbitrum one جهت انتقال آربیتروم به صورت زیر است.

خرید و فروش بدون کارمزد آربیتروم ARB مرحله دوم

سخن آخر

در اکثر پلتفرم‌های معاملاتی، هنگام خرید و فروش رمز ارز، ملزم به پرداخت کارمزد هستید. با این حال صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت، با ارائه کارمزد صفر بستر مناسب‌تری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی، فراهم کرده است.

 

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
ارز های دیجیتال
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
اگرچه معامله گران بازارهای کریپتو به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته با هزاران توکن در حال فعالیت هستند، اما کسب سود ثابت کار ساده‌ای نیست. به همین...
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
آموزش ارز دیجیتال
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
قیمت لحظه ای بیت کوین را از کجا رصد کنیم؟ چگونه از نوسانات قیمتی بیت کوین مطلع شویم؟ این دو سوال، از سوالات مهم علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال است؛ آن...
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل تکنیکال
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
به طور کلی اندیکاتورها شاخص‌هایی هستند که با استفاده از داده‌هایی مانند قیمت،حجم معاملات و … روندهای آینده و حرکات قیمتی را پیش‌بینی می‌کنند. در ادامه بیشتر به این موضوع...