آموزش ارز دیجیتال

۱۰ مورد از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری ارز دیجیتال

۱۰ مورد از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری ارز دیجیتال

چه برای تغییر دنیای مالی آماده باشیم و چه نه، فناوری‌های ارز دیجیتال و بلاکچین در حال متحول کردن روش‌های پرداخت و معامله هستند. دیگر کسی شک ندارد که به‌زودی ما قرار است از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های بزرگ و کوچک‌مان استفاده کنیم و باید هرجور که شده خود را با این تغییرات وفق دهیم. برای یادگیری ارزهای دیجیتال راه‌های مختلفی وجود دارد؛ از پادکست‌ها و دوره‌های آموزشی رایگان و پولی گرفته تا مربی‌های تریدینگ و سرمایه‌گذاری هر کدام روشی برای آشنایی ما با این دنیای جدید به‌شمار می‌رود. در این مقاله ما قصد داریم به یکی از این راه‌ها، یعنی کتاب بپردازیم و بهترین کتاب برای یادگیری ارز دیجیتال را پیدا کنیم.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با انواع ارز دیجیتال، پیشنهاد می‌شود مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری ارز دیجیتال

اگر به دنبال راهی برای یادگیری مبانی بلاکچین و رمز ارز ها و یا معامله ارز دیجیتال می‌گردید، کتاب‌هایی که در این حوزه نوشته شده می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی به شما بدهد. البته در کنار خواندن کتاب پیشنهاد می‌کنیم به صورت عملی نیز آموخته‌های خود را تمرین کنید تا بتوانید با تسلط بیشتری معامله و فعالیت خود را در بازار رمزارزها آغاز کنید.

در ادامه ما قصد داریم تا به معرفی 10 تا از بهترین کتاب برای یادگیری ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم تا کار ساده‌تری برای انتخاب منبع یادگیری‌تان داشته باشید. توجه داشته باشید کتاب‌هایی که به آن‌ها می‌پردازیم پرطرفدارترین‌های ارز دیجیتال هستند و می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها کمک بگیرید.

کتاب 1-مبانی بلاک چین: آموزش بلاک چین در 25 گام ساده

1-مبانی بلاک چین: آموزش بلاک چین در 25 گام ساده

دانیل درشر (Daniel Drescher) در کتاب مبانی بلاکچین خود مقدمه‌ای عمیق و در عین حال مبتدی را برای مبانی ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد که رتبه اول بهترین کتاب برای یادگیری ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود. او در این کتاب تلاش می‌کند تا بیشتر به مباحث غیرفنی و عملکردی بازار بپردازد. درشر مباحث این کتاب را با لحنی صمیمانه و هیجان‌انگیز بیان می‌کند تا علاوه بر این که یادگیری ساده‌تر شود، خواننده نیز احساس خستگی نکند. کتاب مبانی بلاکچین در 5 بخش اصلی دسته‌بندی شده که به شما کمک می‌کند مرحله به مرحله و به‌تدریج دانش‌ مربوط به بلاکچین را فرا بگیرید. این کتاب در سال ۲۰۱۷ نوشته شده و ترجمه فارسی دارد.

نام کتاب نام نویسنده سال انتشار موضوع
مبانی بلاکچین Daniel Drescher 2017 بلاکچین

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

داشتنِ یک دفترکل یا ساختمان داده‌ی بلاک‌چین مجزا که حاوی داده‌های تراکنش‌ها باشد، عالی است اما هدف ما طراحی یک سیستم همتا‌ به همتای توزیعی از دفاتر کل است که در محیط غیر‌قابل اعتماد قابل اجرا باشد. بنابراین کپی‌های زیادی از دفاتر کل خواهیم داشت که نه تنها روی گره‌های غیر‌قابل اعتماد اجرا شده‌اند، بلکه از شبکه‌ای غیر‌قابل اعتماد نیز استفاده می‌کنند. به علاوه، بدون داشتن یک هماهنگ کننده یا کنترل کننده مرکزی، قابلیت کنترل دفاتر کل به کل شبکه منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: بلاکچین جیست

چگونه می‌خواهید مانع جعل یا دستکاری دفاتر کل شوید؟ (به عنوان مثال، پاک کردن تراکنش از تاریخچه یا اضافه کردن تراکنش غیرمجاز به آن) مشخصا، بهترین روش برای جلوگیری از تغییر تاریخچه‌ی تراکنش‌ها این است که آن را تغییر‌ناپذیر کنیم؛ این بدان معنی است که دفاتر کل و به طبع آن تاریخچه تراکنش‌ها، بعد از نوشته شدن دیگر قابلیت تغییر ندارند.

بنابراین نیازی نیست نگران دستکاری یا جعل دفاتر کل باشید چراکه اصلا قابلیت تغییر ندارند. با این وجود، داشتن سیستم همتا‌ به همتای توزیعی از دفاتر کلی که تغییرناپذیر هستند، خیلی بیهوده به نظر می‌رسد زیرا به شما امکان اضافه کردن تراکنش‌های جدید را نمی‌دهند. از این رو، چالش ساختمان داده بلاک‌چین این است که از یک طرف باید غیر‌قابل تغییر باشند و از طرف دیگر پذیرای ثبت تراکنش‌های جدید هم باشند.

کتاب  بیت کوین؛ اینترنت پول

2- بیت کوین؛ اینترنت پول

کتاب «اینترنت پول» مجموعه‌ای سه قسمتی است که معامله‌گران حرفه‌ای بازار پیشنهاد می‌کنند هر کسی برای فعالیت در ارزهای دیجیتال باید آن را بخواند. این کتاب در واقع نسخه‌های رونویسی شده مستقیم گفتگوهای زنده، برنامه‌های رادیویی و پادکست‌های نویسنده آندریاس ام. آنتونوپولوس (Andreas M. Antonopoulos)، استاد دانشگاه نیکوزیا است که به‌ صورت مکتوب درآمده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. این کتاب همچنین یکی از بهترین کتاب‌های تخصصی در زمینه بیت کوین و ارز دیجیتال است و می‌‌تواند به بسیاری از سوال‌های شما پاسخ دهد. کتاب بیت کوین اینترنت پول در سال ۲۰۱۶ نوشته و چند سال بعد به فارسی نیز ترجمه شده است.

نام کتاب نام نویسنده سال انتشار موضوع
اینترنت پول Andreas M. Antonopoulos 2016 ارز دیجیتال

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

عصر بخیر آتن! ممنون از این که من امروز اینجام. می خواهید به هم بریزید؟ من به هم ریختم. من رو راست دگرگون شدم. امروز، ما میخواهیم در مورد هیجان انگیزترین، جالب‌ترین و شاید مهم ترین اختراع فناوری در علوم کامپیوتر در ۲۰ سال اخیر صحبت کنیم. من اینجام تا درباره بیت کوین صحبت کنم.

بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست

بیت کوین، یک پول دیجیتال است. گفتن اینمهم‌ترینکه بیت کوین پول دیجیتال هست مثل این است که بگوییم اینترنت یک تلفن تخیلی است. مثل این است که بگوییم اینترنت فقط مربوط به ایمیل است. پول فقط اولین کاربرد هست. بیت کوین یک فناوری است، یک ارز و یک شبکه پرداخت و مبادله بین المللی است که کاملا غیر متمرکز بوده و وابسته به بانک‌ها و دولت‌ها نیست.

کتاب تسلط بر بیت کوین؛ آغازی بر کدنویسی شبکه بلاکچین منبع باز

3- تسلط بر بیت کوین؛ آغازی بر کدنویسی شبکه بلاکچین منبع باز

آندریاس آنتونوپولوس (Andreas Antonopoulos) نویسنده کتاب تسلط بر بیت کوین به عنوان یکی از برترین متخصصان بیت کوین و بلاکچین باز در جهان شناخته می‌شود. او در این کتاب توصیحاتی از بیت کوین که نیاز است کاربران تازه کار، مدیران تجاری و سرمایه‌گذاران درباره بیت کوین بدانند را ارائه می‌دهد. او در کنار آموزش این مبانی توضیحاتی برای مهندسان، توسعه‌دهندگان، سیستم‌ها و مهندسان نرم‌افزار نیز درباره عملکرد بیت کوین و ارزهای دیجیتال بیان می‌کند. این کتاب بهترین کتاب برای یادگیری ارز دیجیتال هم برای افراد متخصص و هم مبتدی است.

این کتاب همچنین به شما کمک می‌کند تا با مفاهیم کلیدی مانند شبکه غیرمتمرکز بیت کوین، پرداخت‌های همتا به همتا، چرخه حیات تراکنش و اصول امنیتی که برای فعالیت در بازار رمزارزها باید بدانید آشنا شوید و به یک دید کلی از بازار برسید. بنابراین اگر به دنبال کتابی برای یادگیری اصطلاحات پیچیده و تخصصی درباره بیت کوین هستید، این کتاب می‌تواند برای شما مناسب باشد. کتاب تسلط بر بیت کوین در سال ۲۰۱۷ نوشته و به فارسی ترجمه شده است.

نام کتاب نام نویسنده سال انتشار موضوع
تسلط بر بیت کوین Andreas Antonopoulos 2017 بیت کوین

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

من برای اولین بار در اواسط سال 2011 با بیت کوین برخورد کردم. من به مدت شش ماه آن را نادیده گرفتم و اهمیت آن را درک نکردم. این واکنشی است که در میان بسیاری از باهوش‌ترین افرادی که می‌شناسم تکرار آن را دیده‌ام، که به من دلداری می‌دهد.

بار دوم که با بیت کوین مواجه شدم، در یک بحث لیست پستی، تصمیم گرفتم وایت پیپر نوشته شده توسط ساتوشی ناکاموتو را بخوانم تا منبع معتبر را مطالعه کنم و ببینم در مورد چیست. هنوز لحظه ای را به یاد می آورم که خواندن آن 9 صفحه را تمام کردم، زمانی که متوجه شدم بیت کوین صرفا یک ارز دیجیتال نیست، بلکه شبکه ای از اعتماد است که می تواند مبنایی برای چیزهای بسیار بیشتری از ارزهای معمولی نیز فراهم کند.

کتاب یک ساتوشی؛ راهنمای ورود به دنیای بیت کوین و اتریوم و ارزهای دیجیتال برای مبتدیان

4- یک ساتوشی؛ راهنمای ورود به دنیای بیت کوین و اتریوم و ارزهای دیجیتال برای مبتدیان

اولین راه برای مقابله با «جنگ فقر» رهایی از تورم ارز و بازگشت به نوعی پول است که ارزش آن در درازمدت باقی می‌ماند. این کلمات ساده اما جسورانه توسط خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، نوشته شده که فیل شامپاین (Phil Champagne)، نویسنده اولین نوشته‌ها و پست‌های ناکاموتو در انجمن‌های مختلف کامپیوتری آن‌ها را به ترتیب زمانی در یک کتاب گردآوری کرده است. بنابراین، اگر از بیت کوین فقط یک اسم شنیده‌اید و چیزی درباره آن نمی‌دانید در این کتاب می‌توانید به‌طور کلی با مبانی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و نحوه تحلیل آن‌ها آشنا شوید. متن ترجمه شده این کتاب نیز بسیار ساده و روان است و افراد با هر سطح دانش از بازار رمزارزها می‌توانند از نسخه انگلیسی یا فارسی این کتاب استفاده کنند.

نام کتاب نام نویسنده سال انتشار موضوع
یک ساتوشی Phil Champagne 2014 مبانی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و نحوه تحلیل آن‌ها

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

هرکس می تواند بدون نیاز به وارد کردن نام يا مشخصات خود به شبکه بیت‌کوین متصل شود. شبکه بیت کوین اجازه ساخت هر تعداد کیف پولی را به کاربران می‌دهد و هر کیف پول کلید خصوصی خاص خودش را دارد. شاید فکر کنید که تولید یک کلید عمومی برای ساخت آدرس کیف پول، به معنای مشخص شدن هویت شخصی شما باشد. اما این قدم هم ناشناس است و حتی می‌تواند بدون نیاز به اینترنت انجام شود. به سادگی و با یک کلیک می‌توانیدکلیدهای جدید بسازید.

اما یک مسئله؛ در هنگام ساخت کیف پول امکان بررسی تکراری بودن یا نبودن آدرس یا کلید وجود ندارد. برای درک بهتر این جمله، فرایند ساخت ایمیل را در نظر بگیرید. هنگامی که قصد دارید ایمیل ایجاد کنید، سرویس ایمیل دهی(مثل جی میل) از شما می‌خواهد یک آدرس ایمیل برای خود مشخص کنید. آدرس دلخواه خود را وارد می‌کنید. اما سیستم به شما می‌گوید که این آدرس قبلاً ثبت شده و نمی‌توانید آن را انتخاب کنید. در بیت کوین این‌گونه نیست و اگر بتوانید کلید خصوصی یک نفر را حدس بزنید. به دارایی های او دسترسی خواهید داشت. اما حدس کلید خصوصی تقریباً محال است. چرا؟

زیرا ۸۳/۳۶ ۹۱۸۲۰۱۳۶۴۸۳۷ ۱۴۶۱۵۰۱۶۳۷۳۳۰۹۰۲ احتمال برای آدرس‌های بیت کوین وجود دارد. برای اینکه بزرگی این عدد را خوب درک کنید، به این مثال توجه کنید؛ تخمین زده می‌شود تعداد دانه‌های شن و ماسه در دنیا تقریبا ۵.۷ میلیون تریلیون باشد. حالا فرض کنید هر دانه شن یک کره زمین باشد و با احتساب شن‌های این کره‌های زمین، باز هم رقمی که به دست می‌آید. خیلی پایین‌تر از احتمال آدرس‌های بیت کوین است. این موضوع باعث می‌شود تا هک یا حملات سایبری با استفاده از حدس زدن کلیدها غیرممکن باشد.

کتاب دارایی‌های رمزنگاری شده؛ راهنمای جامع و نوآورانه برای سرمایه‌گذاران در بیت‌کوین و رمزارز‌های دیگر

5- دارایی‌های رمزنگاری شده؛ راهنمای جامع و نوآورانه برای سرمایه‌گذاران در بیت‌کوین و رمزارز‌های دیگر

کتاب دارایی‌های رمزنگاری شده در سال ۲۰۱۷ توسط کریس بورنیسک (Chris Borniske) و جک تاتار (Jack Tatar) مبانی سرمایه‌گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را شرح می‌دهد و می‌توان آن را بهترین کتاب برای یادگیری ارز دیجیتال دانست. در این کتاب می‌توانید نکات کاربردی و جالبی را درباره نحوه ارزش‌گذاری دارایی‌های دیجیتال، تعیین زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری و چگونگی برخورد با حباب‌های قیمت و رفتارهای بازار بیاموزید که راهنمای خوبی برای فعالیت در بازار خواهد بود. نسخه ترجمه شده فارسی این کتاب نیز وجود دارد.

نام کتاب نام نویسنده سال انتشار موضوع
دارایی‌های رمزنگاری شده Chris Borniske, Jack Tatar 2017 مبانی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

هدف از نگارش این کتاب معرفی ویژگی‌ها و ظرفیت‌های کریپتو کارنسی است که به چیستی، چرایی و چگونگی آن‌ها به صورت جامع پرداخته شده است. با توجه به اینکه رمز ارزها در ادبیات نوین مالی به عنوان دارایی‌های مالی شناخته می‌شوند، ضرورت شناخت مفاهیم پایه‌ای در این حوزه و همچنین تحلیل بنیادی و چارچوب ارزش‌گذاری رمزارزها به عنوان گزینه‌ای جهت سرمایه‌گذاری، برای تحلیلگران و دانش پژوهان بازارهای مالی دوچندان می‌شود. البته مباحث مربوط به دارایی رمزنگاری شده مختوم به رمزارزها و تغییرات قیمتی آن‌ها نمی‌شود و همانطور که گفته شد از آن به عنوان دومین انقالب پولی و مالی یاد می‌شود.

نکته: برای سرمایه گذاری در بیت کوین می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید بیت کوین

کتاب انقلاب بلاکچین؛ چطور فناوری پشت بیت کوین، پول، کسب‌وکار و جهان را تغییر می‌دهد

6- انقلاب بلاکچین؛ چطور فناوری پشت بیت کوین، پول، کسب‌وکار و جهان را تغییر می‌دهد.

دان تپسکات (Don Tapscott) و الکس تپسکات (Alex Tapscatt)، پدر و پسری فعال در حوزه بلاکچین، کتاب انقلاب بلاکچین را با هدف توضیح این فناوری‌ و نحوه استفاده از آن‌ در زندگی امروزی را بررسی می‌کنند و به پتانسیل‌های بلاکچین برای حل چالش‌هایی که جهان امروز با آن مواجه است می‌پردازد.

اگر قرار است در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت خود را آغاز کنید، باید بدانید بلاکچین، دفترکلی که تمامی رمز ارزها و پلتفرم آن‌ها روی آن بنا شده، جزو اصلی‌ترین مفاهیمی است که باید بیاموزید. کاربردهای بلاکچین محدود به ارزهای دیجیتال نمی‌شود و این موضوع نیز به‌طور مفصل در کتاب انقلاب بلاکچین بیان شده است. بدین ترتیب، در این کتاب می‌توانید علاوه بر این که به دانش سطح بالایی از بلاکچین برسید می‌توانید چشم‌اندازی از آینده پول و بشریت را نیز پیدا کنید. این کتاب ترجمه فارسی نیز دارد.

نام کتاب نام نویسنده سال انتشار موضوع
انقلاب بلاکچین Don Tapscott, Alex Tapscatt 2016 بلاکچین و نحوه استفاده از آن

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

هیجان‌انگیزترین اتفاق دو سال اخیر برآمدن نسلی جدید از رهبران برای انقلاب بلاکچین بوده است؛ کارآفرینانی که در بازدید از سه کشور با آن‌ها ملاقات کردیم. مدیرعاملان خلاق شرکت‌های بزرگ مانند «فرد اسمیت» در فدکس، «جیم اسمیت» در تامسون رویترز و «ایان کان» از سنتریکا. مدیران ارشد مالی و اطلاعاتی و مسئولان ارشد قانونی که نسبت به پیامدهای بلاکچین برای نقش خودشان کنجکاو بودند و برای رهبری‌کردن پا پیش گذاشتند؛ افراد حرفه‌ای و مدیران تمام بخش‌های شرکت‌های بزرگ.

بانکداران مرکزی، قانون‌گذاران دولتی و سیاست‌گذارانی الهام‌بخش ما بوده‌اند که با مسئولیت خودشان برای هدایت بازارهای مالی، به استقبال چالش برقرار کردن توازن بین نوآوری، رشد و فرصت‌های فراهم‌شده توسط بلاکچین رفته‌اند.

کتاب استاندارد بیت کوین: جایگزینی غیرمتمرکز برای بانکداری مرکزی

7- استاندارد بیت کوین: جایگزینی غیرمتمرکز برای بانکداری مرکزی

سیف‌الدین آموس (Saifedean Ammous)، یکی از مشهورترین اقتصاددان‌های عصر حاضر است که در کتاب استاندارد بیت کوین، کاربردهای این رمزارز را در برابر فلسفه پول بررسی می‌کند. این کتاب بیشتر برای کسانی مناسب است که درباره آینده پول نگران و کنجکاو هستند و می‌خواهند بدانند آیا بیت کوین واقعا می‌تواند جایگزین پول‌های امروزی شود یا خیر. کتاب استاندارد بیت کوین در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و به فارسی نیز ترجمه شده است.

نام کتاب نام نویسنده سال انتشار موضوع
استاندارد بیت کوین Saifedean Ammous 2018 کاربرد بیت کوین در برابر پول سنتی

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

بیت‌کوین جدیدترین شکل پول هست که با کمک فناوری پیشرفته به این دنیا قدم گذاشته است. بیت‌کوین یک نوآوری در زمینه کسب سرمایه است که با کمک امکانات فناورانه عصر دیجیتال، برای حل مشکلی که همواره برای همه انسان‌ها وجود داشته است، کشف شده است. مشکل این است که چگونه ارزش اقتصادی را می‌توان بین زمان و مکان حرکت داد. برای فهم بیت‌کوین، در اولین گام باید پول را بفهمید که چی هست و برای فهم پول چاره‌ای جز مطالعه تاریخ و کارکرد پول نیست.

کتاب عصر کریپتوکارنسی: چگونه بیت کوین و پول دیجیتال نظم اقتصادی جهانی را به چالش می کشند

۸- عصر کریپتوکارنسی: چگونه بیت کوین و پول دیجیتال نظم اقتصادی جهانی را به چالش می‌کشند.

پل ویگنا (Paul Vigna) و مایکل کیسی (Michael Casey)، دو روزنامه‌نگار وال استریت هستند که در کتاب عصر کریپتوکارنسی در مورد انقلابی که پول مجازی به ارمغان خواهد آورد، صحبت می‌کنند. این دو همچنین در این کتاب درباره بی‌ثباتی پیرامون ارز دیجیتال را تایید توضیح می‌دهند و از خوانندگان می خواهند که این امر اجتناب ناپذیر را بپذیرند! در این کتاب می‌خوانید از آنجایی که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مختلف به زودی به گسترش بی‌سابقه‌ای می‌رسد، باید به جای نگرانی در مورد عواقب آن، درک واقعی بهتری از دنیای جدید داشته باشیم. این کتاب در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و به فارسی ترجمه نشده است.

نام کتاب نام نویسنده سال انتشار موضوع
عصر کریپتوکارنسی Paul Vigna, Michael Casey 2015 نقش ارزهای دیجیتال در اقتصاد جهانی

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

پول دقیقا چیست؟ این اسکناس‌های موجود در کیف پول شما نیست. این اسکناس‌ها هیچ ارزش ذاتی ندارند. آن‌ها فقط تکه‌های کاغذ هستند. پس چرا می‌توان با آن‌ها کالا و خدمات خرید؟ برای اینکه پول ارزش داشته باشد، باید یک توافق مشترک در مورد استفاده از آن به عنوان وسیله مبادله وجود داشته باشد.

در اولین روزهای پول، اغلب از طلا یا نقره برای ساخت سکه استفاده می‌شد. این سکه‌ها با اسکناس‌های امروزی ما متفاوت بود، زیرا طلا و نقره ارزش ذاتی دارند. با این حال، تنها یک دلیل وجود داشت که این سکه‌ها به عنوان پول عمل می‌کردند. افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کردند برای طلا و نقره ارزش قائل بودند و توافق کردند که می‌توان از آن‌ها برای خرید چیزها استفاده کرد.

کتاب بیت کوین و فناوری‌های ارز دیجیتال؛ یک مقدمه جامع

9- بیت کوین و فناوری‌های ارز دیجیتال؛ یک مقدمه جامع

کتاب بیت کوین و فناوری‌های ارز دیجیتال، یکی از جامع‌ترین کتاب‌های نوشته شده در حوزه رمزارزها است. آرویند نارایانان (Arvind Narayanan)، جوزف بونو (Joseph Bonneau)، ادوارد فِلتِن (Edward Felten)، اندرو میلر (Andrew Miller) و استیون گُلدفِدِر (Steven Goldfeder)، نویسندگان این کتاب، به‌قدری مباحث ارز دیجیتال را کامل و دقیق توضیح داده‌اند که با انتخاب این کتاب دیگر نیازی به منابع مکمل نخواهید داشت. در صورتی که این کتاب را برای مطالعه انتخاب کردید، خوب است بدانید نویسندگان این کتاب یک دوره آنلاین رایگان را نیز با همین عنوان در سایت آموزشی کورسرا (Coursera) قرار داده‌اند که به‌نوعی تکمیل‌کننده اطلاعات این کتاب است. توجه داشته باشید که این کتاب متاسفانه به فارسی ترجمه نشده است.

نام کتاب نام نویسنده سال انتشار موضوع
بیت کوین و فناوری‌های ارز دیجیتال 

Arvind Narayanan, Joseph Bonneau, Edward Felten, Andrew Miller, Steven Goldfeder

2016 رمز ارزها

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال هیجان زیادی وجود دارد. خوش بینان ادعا می‌کنند که بیت کوین اساسا پرداخت‌ها، اقتصاد و حتی سیاست را در سراسر جهان تغییر می‌دهد. بدبینان ادعا می‌کنند بیت کوین شکست می‌خورد و دچار یک فروپاشی اجتناب ناپذیر و تماشایی خواهد شد.

زیربنای این دیدگاه‌های متفاوت، سردرگمی قابل توجهی در مورد چیستی بیت کوین و نحوه عملکرد آن است. ما این کتاب را نوشتیم تا به کاهش تبلیغات و رسیدن به هسته اصلی آنچه بیت کوین را منحصر به فرد می‌‍‌کند کمک کنیم. برای درک واقعی ویژگی‌های بیت کوین، باید نحوه عملکرد آن در سطح فنی را درک کنیم. بیت کوین واقعا یک فناوری جدید است و ما تنها با توضیح آن از طریق تشبیه ساده به فناوری‌های گذشته می‌توانیم به این نتیجه برسیم.

کتاب حقیقت درباره کریپتو؛ راهنمایی دقیق و ساده درباره بیت کوین، nftها، بلاکچین و سایر دارایی‌های دیجیتال

10- حقیقت درباره کریپتو؛ راهنمایی دقیق و ساده درباره بیت کوین، nftها، بلاکچین و سایر دارایی‌های دیجیتال

دستگاه‌های سخت افزاری (کیف پول)، کاربردهای اصلی بلاکچین برای محصولات و خدمات مالی، نگهداری و حضانت رمز ارزها، نگهداری و مالکیت دارایی‌های دیجیتال، صرافی‌های دارایی‌های دیجیتال و ردیابی پرتفولیوی دارایی‌های دیجیتال و… تنها بخشی از موضوعاتی است که می‌توانید در کتاب حقیقت درباره کریپتو اثر ریک ادلمن (Ric Edelman) بخوانید. این کتاب در واقع یک راهنمای ساده برای یادگیری بیت کوین و محصولات جدید دنیای دیجیتال است که می‌تواند کمک بزرگی در آغاز فعالیت شما در ارزهای دیجیتال باشد. این کتاب هنوز به فارسی ترجمه نشده است.

نام کتاب نام نویسنده سال انتشار موضوع
حقیقت درباره کریپتو Ric Edelman 2022 همه چیز درباره رمزارزها و فناوری‌های مربوطه

کتاب‌های حوزه ارز دیجیتال را از کجا تهیه کنیم؟

بسیاری از کتاب‌هایی که بالاتر معرفی کردیم، به فارسی ترجمه شده‌اند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را از کتاب‌فروشی‌های آنلاین یا حضوری خریداری کنید. اغلب موارد لیست، بهترین کتاب برای یادگیری ارز دیجیتال همچنین در نسخه‌های اینترنتی و PDF نیز در سایت‌ها قرار دارند که می‌توانید آن‌ها را خریداری یا دانلود کنید.

در سایت‌ها همچنین می‌توانید لیستی از بهترین کتاب برای یادگیری ارزهای دیجیتال را نیز مشاهده کنید. علاوه بر کتاب‌هایی که معرفی کردیم، کتاب‌های دیگری درباره ارزهای دیجیتال و بیت کوین وجود دارد که اگرچه به فارسی ترجمه نشده اما می‌توان نسخه اصلی آن‌ها را در کتابفروشی‌ها پیدا یا در اینترنت و به صورت آنلاین مطالعه کرد.

منابع پیشنهادی و مکمل برای یادگیری دنیای ارز دیجیتال

از آنجا که ارزهای دیجیتال و بلاکچین این روزها به سرعت در حال گسترش و پیشرفت است افرادی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند نیز باید همواره در حال یادگیری باشند و اطلاعات خود را به‌روز کنند. البته که خواندن کتاب می‌تواند اطلاعات اصیل و پایه‌ای را به شما منتقل کند اما خوب است اگر در کنار کتاب‌هایی که مطالعه می‌کند از ویدیو‌های آموزشی، به خصوص آنچه در یوتیوب درباره ارزها گفته می‌شود نیز کمک بگیرید. البته لازم به ذکر است که هر فردی نمی‌تواند اطلاعات درستی را به شما ارائه دهد پس باید شخصی معتبر و قابل اعتماد را برای این کار انتخاب کنید.

علاوه بر دوره‌های یوتیوب، سایت‌های آموزشی دیگر مانند کورسرا نیز دوره‌های رایگانی را درباره ارزهای دیجیتال و بیت کوین برگزار می‌کنند که می‌توانند مفید باشند. دنبال کردن اطلاعات، وایت پیپر ارزهای دیجیتال و خواندن اخبار و تازه‌ها در دنیای دارایی‌های دیجیتال نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای کسب اطلاعات باشد.

سخن آخر

کتاب‌های نام برده، ابزارهای یادگیری عالی برای فعالیت و سرمایه‌گذاری شما در کریپتوکارنسی هستند. ما امیدواریم که این فهرست انتخاب شده از بهترین کتاب برای یادگیری ارز دیجیتال به شما کمک کرده باشد که نقطه شروعی برای یادگیری خود پیدا کنید.

سوالات متداول
Request for Quote

کتاب‌های حوزه ارز دیجیتال در تمام کتابفروشی‌های سطح شهر موجود است و در اینترنت نیز به صورت PDF قابل خرید است.

کتاب‌های یک ساتوشی، مبانی بلاکچین و استاندارد بیت کوین برخی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها برای یادگیری ارزهای دیجیتال به زبان فارسی هستند.

کتاب بیت کوین و فناوری‌های دیجیتال یکی از جامع‌ترین کتاب‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال است که می‌توانید آن را به زبان انگلیسی مطالعه کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
آموزش ترید ارز دیجیتال
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
از زمان پیدایش بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، شاهد رشد سریع و پذیرش گسترده صنعت کریپتو در جهان بوده‌ایم. بدین ترتیب، امروزه دارایی‌های دیجیتال در پرتفوی مدیران و...
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل فاندامنتال
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک ماشین در حال حرکت تصور کنیم، تحلیل و استراتژی‌ در نقش راهنمای راه یا همان گوگل مپ مشهور ظاهر می‌شود. همانند نقشه‌های راهنما،...
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
آموزش ارز دیجیتال
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
دامیننس Dominance یک معیار مهم برای درک موقعیت یک ارز دیجیتال در بازار است. دامیننس نسبت بین ارزش بازار یک رمز ارز خاص و کل ارزش بازار ارز دیجیتال است....