امنیت ارز دیجیتال

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

در دنیای ارزهای دیجیتال، حفاظت از دارایی‌ها یکی از چالش‌های مهم سرمایه‌گذاران است. کیف پول‌های ارزهای دیجیتال، ابزارهای نگهداری کریپتو  هستند که فضایی امن را برای نگهداری ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند. درک تفاوت‌های ظریف بین انواع کیف پول‌های رمزارزی، می‌تواند حتی در میزان سودآوری شما نیز اثر داشته باشد. کیف پول‌ها، قابلیت‌های زیادی مانند تبادل دارایی را نیز فراهم کرده‌اند و از جمله ابزارهای مهمی هستند که می‌توانند در افزایش سرعت و کاهش هزینه معاملات به شما کمک کنند. در این راهنمای جامع، به بررسی کیف پول‌های ارزهای دیجیتال می‌پردازیم تا ببینیم که بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است.  از کیف پول‌های سخت‌افزاری که امنیت فیزیکی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند تا کیف پول‌های نرم‌افزاری که برای دسترسی آسان و سریع به دارایی‌های دیجیتال طراحی شده‌اند را معرفی می‌کنیم. همچنین، نقاط ضعف و قوت کیف پول‌ها را به شما نشان خواهیم داد تا اطمینان حاصل شود که بهترین کیف پول ارز دیجیتال را متناسب با شرایط خود، پیدا کنید.

ویژگی‌های بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

مسلما هر کسی که از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند، باید معیارها و ویژگی‌های انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال را بداند تا بتواند آن را از میان صدها کیف پول رایج در بازار تشخیص دهد. ما در ادامه مروری بر مهم‌ترین معیارها داشته‌ایم.

  • امنیت

امنیت شاید مهم‌ترین ویژگی یک کیف پول باشد چرا که دنیای ارزهای دیجیتال هنوز از نظر قانون‌گذاری نیاز به پختگی بیشتری دارد و پیگیری تخلفات ساده نیست. کیف پول‌های ارزهای دیجیتال از نظر پروتکل‌های امنیتی متفاوت هستند. امن ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال رمزگذاری قوی، احراز هویت دو مرحله‌ای  (2FA)، احراز هویت بیومتریک و قابلیت چند امضایی دارند. این کیف پول‌ها حفاظت از کلیدهای خصوصی را در اولویت قرار می‌دهند و برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، امنیت در سطح سخت‌افزار یا روش‌های رمزگذاری پیچیده را به کار می‌برند.

  • رابط کاربری 

رابط‌های کاربری بصری مناسب، دسترسی را هم برای معامله‌گران باتجربه و هم برای تازه واردان افزایش می‌دهند. کیف پول‌هایی با طراحی کاربرپسند، کاربرد واضح و عملکردهای جامع و در عین حال ساده مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنند. علاوه بر این، دسترسی یکپارچه در چندین دستگاه، تجربه کاربری بهتری را برای کاربران به همراه دارد.

  • ارزهای پشتیبانی شده

تطبیق‌پذیری با ارزهای دیجیتال مختلف ویژگی کلیدی دیگری است که باید به آن توجه کرد. بهترین کیف پول ارز دیجیتال کیف پولی است که از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال، از بیت کوین و اتریوم گرفته تا طیف متنوعی از آلتکوین‌ها و توکن‌ها پشتیبانی می‌کند. سازگاری با شبکه‌های مختلف بلاکچین، کاربرد و راحتی استفاده از کیف پول را افزایش می‌دهد.

  • راحتی در استفاده

سادگی در راه اندازی، ایجاد تراکنش و مدیریت دارایی بسیار مهم است. کیف پول‌هایی که فرآیند ارسال و دریافت وجوه، بررسی موجودی و نظارت بر تاریخچه تراکنش‌ها را آسان کرده‌اند، برای کاربران جذاب هستند.

  • سازگاری و دسترسی

بهترین کیف پول ارز دیجیتال اغلب کیف پولی است که در چندین پلتفرم از جمله برنامه‌های مبتنی بر وب، موبایل و دسکتاپ در دسترس است. سازگاری با سیستم عامل‌های مختلف iOS، Android، Windows، macOS و حتی لینوکس باعث می‌شود که شما به راحتی به دارایی خود دسترسی داشته باشید.

  • پشتیبان‌گیری و بازیابی

کیف‌پول‌هایی که مکانیسم‌های پشتیبان‌گیری و بازیابی یکپارچه (مانند رمز 12 کلمه‌ای) را ارائه می‌کنند، خیال کاربران را راحت می‌کنند. این ویژگی‌ها تضمین می‌کنند که حتی در صورت گم شدن یا به خطر افتادن دستگاه، دسترسی به وجوه امکان‌پذیر است. پشتیبان‌گیری از کیف پول، امکان دسترسی دوباره به ارزهای دیجیتال را می‌دهد.

  • تیم توسعه و پشتیبانی جامعه طرفداران

اعتبار و قابلیت اطمینان یک کیف پول اغلب به شهرت و فعالیت تیم توسعه آن بستگی دارد. ارتباطات شفاف با کاربران، به‌روزرسانی‌های منظم و مشارکت جامعه طرفداران، اعتماد و اطمینان را در میان کاربران تقویت می‌کند.

  • هزینه تراکنش

برخی از کیف پول‌ها هزینه تراکنش دریافت می‌کنند، در حالی که تراکنش در برخی دیگر ممکن است رایگان باشند. شفافیت در مورد هزینه‌ها به کاربران کمک می‌کند تا بر اساس استراتژی خود تصمیمات آگاهانه بگیرند. مسلما بهترین کیف پول ارز دیجیتال کیف پولی است که هزینه تراکنش کمتری برای شما داشته باشد اما در عین حال، ویژگی‌های ذکر شده دیگر را نیز داشته باشد.

  • ویژگی‌های اضافی

برخی از کیف پول‌ها ویژگی‌های اضافی منحصربه‌فردی مانند اتصال به صرافی‌های غیرمتمرکز، قابلیت استیک، ذخیره NFT ها یا ادغام با سایر خدمات مالی را ارائه می‌کنند. این قابلیت‌های افزوده می‌توانند به طور قابل‌توجهی سودمندی و ارزش پیشنهادی کیف پول ارزهای دیجیتال را افزایش دهند.

لیست بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال

کیف پول‌های زیادی وجود دارند که هر کدام کاربرد خاصی دارند. به عنوان مثال، برخی از کیف پول‌ها روی بلاکچین‌های خاصی بهترین خدمت را می‌دهند، برخی دیگر برای ایرانیان قابل استفاده نیستند و برخی دیگر امنیت بسیار بالاتری نسبت به بقیه دارند. در ادامه مروری بر بهترین کیف پول ارز دیجیتال از نظر کاربرد، سخت افزاری یا نرم افزاری بودن و نوع توکن خواهیم انداخت. 

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری

جدول زیر به صورت خلاصه بهترین کیف پول‌های سخت افزاری حال حاضر بازار را از نظر ویژگی با یکدیگر مقایسه می‌کند.

ویژگی SafePal S1 SafePal X1 Ledger Nano X Ledger Nano S Plus Ellipal Titan CoolWallet S CoolWallet X Trezor Model T Trezor One
امنیت بسیار بالا بسیار بالا بالا بالا بسیار بالا بسیار بالا بسیار بالا بالا بالا
نوع اتصال USB/بلوتوث بلوتوث بلوتوث/USB USB بی‌سیم بلوتوث بلوتوث USB USB
تعداد ارزهای پشتیبانی شده نامحدود نامحدود 5000+ 5000+ 1000+ 10000+ 10000+ 1000+ 1000+
صفحه نمایش دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد
قابلیت پشتیبان گیری دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد

کیف پول سیف پال Safepal

شرکت سیف پال که در سال ۲۰۱۸ توسط بایننس تأسیس شد، مجموعه کاملی از راه‌حل‌های امن مدیریت ارزدیجیتال را ارائه می‌دهد که برای مبتدیان و افراد باتجربه این حوزه قابل دسترسی است. کیف پول سیف پال اکنون به بیش از هفت میلیون کاربر در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد. سیف پال به کاربران خود امکان انتخاب بین محصولات کیف پول سرد و گرم را می‌دهد. به عبارت دیگر، می‌توانید از SafePal به عنوان یک برنامه تلفن همراه، یک افزونه مرورگر یا یک کیف پول سخت افزاری واقعی استفاده کنید.

همچنین می‌توانید آموزش راه‌ اندازی و استفاده از کیف پول سخت افزاری سیف پال را در این صفحه ببینید 

در حال حاضر مدل‌های سخت افزاری اس وان S۱، اس پرو S pro، ایکس وان X۱، ارائه شده است. همانطور که اشاره شد مدل نرم افزاری و مرورگر آن نیز در دسترس است. همه انواع کیف پول‌های سیف پال از تعداد نامحدود ارز دیجیتال و از ۴۸ بلاک چین پشتیبانی می‌کنند.

مزایا

  1. امنیت سطح بالا
  2. دارای یک نرم افزار، یک مرورگر، و 3 کیف پول سخت افزاری
  3. امکان سوآپ (تبادل بلاکچینی) + معاملات اسپات
  4. دسترسی مستقیم به صرافی بایننس
  5. امکان خرید کریپتو با کارت اعتباری
  6. پشتیبانی از بی نهایت ارز دیجیتال
  7. ذخیره سازی NFT
  8. قابلیت اتصال به برنامه های غیرمتمرکز

معایب

  1. کاربران ایرانی برای اتصال به بایننس از طریق کیف پول باید احراز هویت کنند.

کیف پول Coolwallet

CoolBitX در سال ۲۰۱۴ در تایوان راه اندازی شد. هدف CoolBitX یک کیف پول سخت افزاری قابل اعتماد، کاربردی و با کاربری آسان بود. این شرکت کیف پول‌های سخت افزاری خود را در دو مدل کول ولت اس S و کول ولت پرو pro ارائه کرده است. کیف پول‌ کول ولت به شما این امکان را می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های ارز دیجیتال خود را مدیریت کنید و همچنین ارزهای دیجیتال را با سریع‌ترین روش ارسال و دریافت و تبادل کنید.

مزایا

  1. سبک و عملکرد منحصر به فرد
  2. اتصال رمزگذاری شده
  3. امنیت بالا با استفاده از ذخیره سازی سرد

معایب

  1. منبع باز نیست.

کیف پول الیپال Ellipal

ELLIPAL اولین کیف پول سخت افزاری کاملاً فلزی و مهر و موم شده در جهان است که نوید امنیت ویژه در برابر حملات فیزیکی را می‌دهد. در دو مدل تیتان و مینی ارائه می‌شود که نسخه مینی در مقایسه با ELLIPAL Titan کوچکتر، فشرده‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. کیف پول الیپال بسیاری از ویژگی‌های امنیتی منحصر به فرد مانند ضد دستکاری، ضد جداسازی، خود تخریبی، رمز عبور، پین و عبارت بازیابی را ارائه می‌دهد.

مزایا

  1. استانداردهای امنیت بالا
  2. ذخیره سازی سرد و آفلاین
  3. رابط کاربر پسند
  4. پشتیبانی از اکثر ارزهای دیجیتال برتر
  5. بدنه بادوام قابلیت حمل

معایب

  1. قیمت آن نسبت به سایر کیف پول‌های سخت افزاری بالاتر است.

کیف پول Nano Ledger

این کیف پول از یک تراشه ایمن و یک سیستم کد پین استفاده می‌کند تا کدهای عمومی و خصوصی را نگهداری کند. کیف پول لجر یکی از امن‌ترین کیف پول‌های دنیا است و با بیشتر از 5500 ارز دیجیتال و توکن روی شبکه‌های مختلف سازگاری دارد. شرکت سازنده این کیف پول یک برنامه تلفن همراه نیز با یک رابط بصری برای مدیریت دارایی‌ها و تراکنش‌ها ارائه داده است.

مزایا

  1. رابط کاربری آسان
  2. امنیت بالا به دلیل استفاده از تراشه امنیتی پیشرفته
  3. بلوتوث رمزگذاری شده

معایب

  1. محدودیت در تعداد ذخیره

کیف پول Trezor

این کیف پول شفافیت و امنیت بالایی دارد و نرم‌افزار مورد استفاده آن نیز متن باز است. این کیف پول به کاربرانش این امکان می دهد کد آن را بررسی کنند. کیف پول ترزور از ارزهای دیجیتال و توکن‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و اگر به نگهداری کوین‌های مختلف علاقه‌دارید این کیف پول با پشتیبانی از 5000 کوین و توکن برای شما گزینه مناسبی است. همچنین فرآیند راه اندازی ساده و ارائه یک رابط کاربرپسند برای مدیریت ایمن ارزها نیز از دیگر ویژگی‌های این کیف پول است. 

 

مزایا

  1. امنیت بالا
  2. رابط کاربر پسند
  3. پشتیبانی تعدادی زیادی از ارزهای دیجیتال

معایب

  1. برخی از بلاک چین‌ها را پشتیبانی نمی‌کند.
  2. عدم سازگاری با موبایل

بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری

جدول زیر به صورت خلاصه بهترین کیف پول‌های نرم افزاری حال حاضر بازار را از نظر ویژگی با یکدیگر مقایسه می‌کند.

ویژگی Trust Wallet MetaMask Coinomi Exodus
امنیت بسیار بالا بالا بالا بالا
پشتیبانی از ارزها 10000000+ بسیار زیاد (بیشتر ERC20 و ETH) 1500+ 5000+
امنیت دوعاملی برخی ویژگی‌ها ندارد برخی ویژگی‌ها ندارد
پشتیبانی دستگاه تلفن همراه، افزونه تلفن همراه، افزونه تلفن همراه، افزونه، دسکتاپ تلفن همراه، دسکتاپ
ویژگی‌های اضافی پشتیبانی از NFT، DApps ادغام با DApps پشتیبانی از ارزهای متعدد تبادل داخلی، نمایشگر پورتفولیو
امتیاز 5 4.5 4 5

 

کیف پول Trustwallet

اگر علاقمند به استفاده از ارزهای دیجیتال روی شبکه بایینس اسمارت چین هستید، تراست ولت بهترین کیف پول ارز دیجیتال است. این کیف پول از اکوسیستم‌های دیگر بلاکچینی نیز پشتیبانی می‌کند ولی به دلیل سازگازی این کیف پول با صرافی‌های غیرمتمرکز و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، همیشه جزو جذاب‌ترین گزینه‌ها است. از معایب این کیف پول می‌توان به نبود نسخه دسکتاپ و همچنین دسترسی دشوار به نسخه آنلاین آن اشاره کرد. پروتکل‌های امنیتی قوی و رابط کاربر پسند از نقاط مثبت این کیف پول است. 

مزایا

  1. پشتیبانی گسترده از ارزهای دیجیتال
  2. رابط کاربری مناسب
  3. قابلیت اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز
  4. دارای بخش سواپ داخلی

معایب

  1. به دلیل آنلاین بودن، محدودیت امنیتی دارد.

کیف پول Metamask

اگر به بزرگترین اکوسیستم بلاکچین جهان، یعنی اتریوم، علاقمند هستید، متامسک قطعا بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای شما خواهد بود. این کیف پول یک افزونه متصل به مرورگر است که تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)  و پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) در شبکه اتریوم را ممکن می‌کند و به صورت کامل با همه ارزهای دیجیتال شبکه اتریوم سازگاری دارد. کیف پول متامسک در نسخه موبایل و دسکتاپ در دسترس نیست و همچنین استفاده از آن برای ایرانیان بدون ابزارهای ناشناس‌سازی خطراتی مانند قفل شدن سرمایه را به دنبال دارد. 

مزایا

  • ادغام عالی با برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر Ethereum.
  • رابط کاربری کاربرپسند
  • قابل استفاده به عنوان افزونه مرورگر و برنامه تلفن همراه

معایب

  • تمرکز بیشتر بر اتریوم و توکن‌های ERC-20
  • مانند سایر کیف پول‌های نرم‌افزاری، از امنیت پایین‌تری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری برخوردار است.

کیف پول Coinomi

کیف پول کوینومی از نزدیک به 1700 کوین پشتیبانی می‌کند و امکان تبادل درون برنامه‌ای آن را به گزینه‌ای مناسب برای کاربرانی که سبدهای متنوعی را مدیریت می‌کنند تبدیل کرده است. ویژگی‌های حریم خصوصی مانند ناشناس‌سازی IP اختصاصی از جمله ویژگی‌هایی است که آن را از سایر کیف پول‌ها متمایز می‌کند. با این حال کیف پول کوینومی در نسخه‌های وب و موبایل در دسترس نیست.

مزایا

  1. پشتیبانی گسترده از ارزها
  2. امنیت بالا
  3. رابط کاربری ساده

معایب

  1. نداشتن قابلیت اتصال به بخش غیرمتمرکز

کیف پول Exodus

این کیف پول به خاطر رابط بصری جذاب و کاربر پسند شناخته شده است و برای کاربران مبتدی و با تجربه به طور یکسان مناسب است. با این حال، چیزی که باعث شده بعضی کارشناسان کیف پول اکسودوس را بهترین کیف پول ارز دیجیتال بدانند، پشتیبانی از همه دستگاه‌های کامپیوتر و موبایل است. شما در واقع با نصب این کیف پول می‌توانید در همه دستگاه‌ها امکان مدیریت ارزهای دیجیتال خود را داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های مثبت این کیف پول، پشتیبانی از NFT و امکان تبادل درون ارزهای دیجیتال درون خود برنامه است. با این حال، این کیف پول مناسب اتصال و کار کردن با صرافی‌های غیرمتمرکز نیست. 

مزایا

  1. رابط کاربری بسیار خوب
  2. امکان تبادل داخلی رمزارزها
  3. موجود در نسخه‌های متنوع

معایب

  1. محدودیت ارزهای پشتیبانی شده

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای ایرانیان

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای ایرانیان

ایرانیان به دلیل تحریم‌ها، دسترسی به بعضی از سرویس‌های دنیای ارزهای دیجیتال را از دست داده‌اند و برخی از کیف پول‌ها نیز در این دسته قرار گرفته‌اند. استفاده از این کیف پول‌ها ممکن است منجر به قفل شدن سرمایه شما شود و معمولا شناسایی ملیت را از طریق ردیابی IP انجام می‌دهند. به بیان بهتر، استفاده از این کیف پول‌ها با استفاده از VPN امکان‌پذیر است اما باید احتیاط کرد. این کیف پول‌ها بیشتر متعلق به صرافی‌های متمرکز هستند. با وجود تمامی این شرایط، هنوز کیف پول‌هایی هستند که ایرانیان بدون هیچ مشکلی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. به عنوان مثال، کیف پول‌های غیرمتمرکز از جمله کیف پول‌هایی هستند که می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه مروری بر بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای ایرانیان مختص بلاکچین‌های برتر می‌اندازیم.

1) کیف پول Rabbi برای بلاکچین اتریوم

این کیف پول جدید، راه حلی مناسب برای ایرانیانی است که از شبکه بلاکچین اتریوم استفاده می‌کنند و بهترین کیف پول ارز دیجیتال اتریوم برای ایرانیان است. کیف پول Rabbi تقریبا همه توانایی‌هایی متامسک را دارد و بدون نیاز به احراز هویت یا KYC، از شبکه‌های لایه 2 نیز پشتیبانی می‌‌کند و تیم توسعه دهنده آن در بازه‌های زمانی کوتاهی برای آن به‌روزرسانی ارائه می‌کنند. به بیان بهتر این ولت هر آنچه در متامسک به آن نیاز دارید را در اختیارتان می‌گذارد. 

2) کیف پول Trust Wallet برای بلاکچین بایننس اسمارت چین

کیف پول معروف تراست ولت هنوز برای ایرانیان قابل استفاده است و ایرانیان می‌توانند از این کیف پول استفاده کنند. البته هنگام وصل شدن به برخی از صرافی‌های غیرمتمرکز ممکن است بدون استفاده از VPN دچار مشکل شوید. با این حال اگر علاقمند به استفاده از توکن‌های روی بلاکچین بایننس اسمارت چین هستید، بهترین کیف پول ارز دیجیتال هنوز برای شما Trust Wallet است. این کیف پول امکان جا به جایی توکن‌های این بلاکچین را نیز به صورت داخلی دارد.  علاوه بر این ویژگی‌ها، این کیف پول نسخه موبایل هم دارد. 

3) کیف پول Tronlink برای بلاکچین ترون

اگر علاقمند به شبکه بلاکچین ترون باشید، ترون لینک بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای شما است. اگر چه شبکه ترون نسبت به بلاکچین اتریوم و بایننس اسمارت چین توکن‌های کمتری دارد اما هنوز برای افرادی که به این شبکه و فاندر جنجالی آن، جاستین سان، علاقمند نیستند، یکی از ارزان‌ترین روش‌های انتقال تتر بدون احراز هویت است. به همین دلیل، اگر علاقمند به این شبکه و توکن‌های آن هستید یا فقط قصد انتقال تتر با کارمزد بسیار کم‌تر از شبکه اصلی اتریوم را دارید، با نصب این افزونه روی مرورگر کامپیوتر خود می‌توانید به شبکه ترون دسترسی داشته باشید. ترون لینک نسخه موبایلی دارد که با نام Tronlink Pro عرضه شده است.

4) کیف پول Nami Wallet برای بلاک چین کاردانو

شبکه بلاکچین کاردانو نیز در سال‌های اخیر بسیار رشد کرده است و اتصال به صرافی‌های غیرمتمرکز این بلاکچین باعث شده که چند کیف پول مخصوص شبکه کاردانو توسعه داده شود. کیف پول Nami شاید بهترین کیف پول ارز دیجیتال مخصوص کاردانو است که بدون نیاز به احراز هویت می‌توانید از آن برای ذخیره ADA یا دیگر توکن‌های این شبکه استفاده کنید. 

5) کیف پول Phantom برای بلاکچین سولانا

اگر علاقمند به استفاده از شبکه سولانا هستید یا به NFTها و توکن‌های این شبکه در حال رشد علاقمند هستید، کیف پول Phantom بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای این شبکه است. این کیف پول امکان تعویض توکن‌های این شبکه درون این ولت وجود دارد. همچنین با استفاده از این کیف پول امکان نگهداری توکن‌های بلاکچین پالیگان و اتریوم را نیز خواهید داشت. 

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای تتر

تتر استیبل کوینی است که امروزه بعد از بیتکوین و اتریوم، مهم‌ترین ارز دیجیتال این دنیای مالی به حساب می‌آید و پلی بین ارزهای فیات ملی و ارزهای دیجیتال است. تتر در ابتدا مبتنی بر شبکه اتریوم راه اندازی شد اما امروزه امکان خرید و فروش تتر و نگهداری از آن روی شبکه‌های بلاکچینی دیگر و کیف پول‌های مختلف وجود دارد. در ادامه مروری بر این موضوع خواهیم داشت. همچنین می‌توانید در مقاله بهترین کیف پول تتر برای کاربران ایرانی به صورت کاملتر در این باره اطلاعات کسب کنید 

1) کیف پول CryptoWallet.com

  • نوع: موبایل
  • ویژگی‌ها: ارائه یک ابزار رمزنگاری شده برای خرج کردن تتر و سایر ارزهای دیجیتال به همراه قابلیت اتصال به دنیای مالی متمرکز
  • پشتیبانی: ERC20، TRC20، BEP20، Solana، Polygon، Avax.
  • مزایا: پشتیبانی چند ارزی، امکان مبادله داخلی. 
  • معایب: هزینه کارمزد بالا.

2) کیف پول Trezor مدل T

  • نوع: سخت‌افزاری
  • ویژگی‌ها: ذخیره سازی آفلاین ایمن برای USDT-ERC20.
  • مزایا: امنیت پیشرفته، ذخیره‌سازی آفلاین.
  • معایب: در صورت نیاز فوری دسترسی به ارزهای دیجیتال طول می‌کشد.

3) کیف پول Ledger Nano X

  • نوع: سخت‌افزاری
  • ویژگی‌ها: ذخیره‌سازی آفلاین، اتصال بلوتوث برای USDT-ERC20.
  • مزایا: ویژگی‌های امنیتی فراوان، اتصال به تلفن همراه.
  • معایب: پیچیدگی راه‌اندازی، فاقد تبادل داخلی است.

نانو لجر امن‌ترین کیف پول دنیا

4) کیف پول TrustWallet

  • نوع: موبایل
  • ویژگی‌ها: پشتیبانی از بایننس اسمارت چین بومی و چند بلاکچین دیگر، ادغام DEX برایUSDT ERC20، TRC20، BEP20 و موارد دیگر.
  • مزایا: پشتیبانی از DEX، سازگاری با TRC-20.
  • معایب: خطر از دست دادن بدون پشتیبان، سابقه هک.

5) کیف پول MyEtherWallet

  • نوع: موبایل و دسکتاپ
  • ویژگی‌ها: پشتیبانی از کیف پول سخت‌افزاری، منبع باز برای USDT-ERC20.
  • مزایا: سازگاری کیف پول سخت‌افزاری، کد منبع باز.
  • معایب: محدود به توکن‌های اتریوم و ERC20.

6) کیف پول Exodus

  • نوع: موبایل و دسکتاپ
  • ویژگی ها: پشتیبانی از چند ارز، مبادله داخلی USDT TRC20، ERC20 و موارد دیگر.
  • مزایا: کنترل کلید خصوصی، امکان تعویض درون کیف پول.
  • معایب: کارمزد تراکنش‌های بالاتر در هنگام ازدحام شبکه.

7) کیف پول بایننس چین

  • نوع: وب و موبایل
  • ویژگی‌ها: پشتیبانی از دارایی بزرگ، کارمزد معاملاتی پایین برای ERC20، TRC20، BEP20 و موارد دیگر.
  • مزایا: تنوع دارایی گسترده، کارمزد معاملاتی پایین.
  • معایب: رابط کاربری پیچیده. عدم امکان استفاده برای ایرانیان

8) کیف پول Coinbase

  • نوع: موبایل
  • ویژگی‌ها: پشتیبانی از دارایی‌های غیرمتمرکز و متنوع برای USDT ERC20، TRC20، BEP20 و موارد دیگر.
  • مزایا: دسترسی غیرمتمرکز و کاربرپسند.
  • معایب: بدون نسخه دسکتاپ، فاقد امکان استیک و تبادل ارزهای دیجیتال است. برای ایرانیان قابل استفاده نیست. 

9) کیف پول Coinomi

  • نوع: دسکتاپ، موبایل
  • ویژگی‌ها: پشتیبانی چند ارزی از USDT در چندین شبکه بلاکچین.
  • مزایا: پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال. 
  • معایب: عدم پشتیبانی از پول‌های فیات.

10) کیف پول OmniWallet

  • نوع: وب
  • ویژگی‌ها: پشتیبانی از توکن‌های لایه Omni برای USDT-Omni.
  • مزایا: برای توکن‌های Omni، کنترل روی کلیدها ایجاد شده است.
  • معایب: عدم امکان استفاده برای تتر روی سایر شبکه‌ها، پشتیبانی محدود از سایر ارزهای دیجیتال.

هر کیف پول از نظر نوع پلتفرم، ویژگی‌ها، شبکه‌های پشتیبانی شده، اقدامات امنیتی و قابلیت استفاده متفاوت است. هنگام انتخاب بهترین کیف پول برای ذخیره‌سازی و تراکنش‌های Tether (USDT) عواملی مانند امنیت، سهولت استفاده، بلاکچین‌های پشتیبانی شده، هزینه‌ها و کنترل روی کلیدهای خصوصی را در نظر بگیرید.

کیف پول ارز دیجیتال، بهترین راه نگهداری کریپتو

در دنیای ارزهای دیجیتال، اهمیت مدیریت امن و کارآمد کیف پول قابل اغراق نیست. متنوع بودن کیف پول‌ها نشان دهنده تکامل راه‌حل‌های ذخیره سازی و ثبت تراکنش است. از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند Trezor و Ledger که امنیت را به صورت آفلاین تضمین می‌کنند تا کیف پول‌های نرم‌افزاری همه کاره مانند Trust Wallet و Atomic Wallet که چندین توکن بدون احراز هویت را پشتیبانی می‌کنند، همگی می‌توانند جوابگوی طیف وسیعی از کاربران باشند. علاوه بر این، ایرانیان محدودیت‌های خاصی نیز دارند و باید کیف پولی را انتخاب کنند که نیاز به احراز هویت نداشته باشد. کیف‌پول‌هایی مانند Rabbi، Trust، TronLink، Nami، Phantom و Atomic Wallet و  AtomicDex بهترین کیف پول‌ها برای کاربرانی هستند که به دنبال نگهداری امن، حفظ حریم خصوصی و دسترسی به سرمایه‌ها بدون خطر مسدودیت هستند. در نهایت، هر نوع کیف پول، مزایای و معایبی را به همراه دارد و انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال به نیاز شما بستگی دارد. یک کیف پول باید طبق نیازهای فردی، پشتیبانی خاص از بلاک چین، وجود یا عدم وجود احراز هویت انتخاب شود. درک این گزینه‌های متنوع، کاربران را قادر می‌سازد تا تصمیمات آگاهانه بگیرند و از دارایی‌های خود محافظت کنند و در عین حال از دنیای انقلابی مالی غیر متمرکز جا نمانند.

سوالات متداول
Request for Quote

کیف پول Trust Wallet برای آیفون و اندروید یک گزینه عالی است که ارزهای متعدد را پشتیبانی می‌کند.

کیف پول کوینومی و تراست گزینه مناسب برای افراد مبتدی هستند چرا که رابط کاربری آن‌ها بسیار ساده و راحت طراحی شده است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...