آموزش صرافی ارز دیجیتال

آموزش قدم به قدم احراز هویت در بایننس برای کاربران ایرانی

آموزش قدم به قدم احراز هویت در بایننس برای کاربران ایرانی

بایننس یکی از شناخته شده ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که طیف گسترده‌ای از خدمات را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در ضرورت استفاده و احراز هویت در صرافی بایننس همین بس که هر ارز دیجیتالی در این صرافی لیست می‌شود، به طرز قابل‌توجهی قیمت آن رشد کرده و از آن استقبال می‌شود. کاربران زیادی در ایران نیز فعالیت‌های خود را در حوزه رمزارزها در صرافی بایننس انجام می‌دهند. اما در سال میلادی گذشته این صرافی محدودیت‌هایی برای کاربران ایرانی اعمال کرد و سیاست‌های خود را در مورد خدمات به کاربران تغییر دارد. همین موضوع سبب شده تا در این مقاله به نحوه اصولی احراز هویت بایننس بپردازیم و روشی مطمئن برای فعالیت در این صرافی را ارائه دهیم. 

احراز هویت در بایننس برای کاربران ایرانی 

بایننس (Binance)، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان است که در سال 2018 توسط چانگ پنگ ژائو راه اندازی شد. از آنجا که به عنوان یک مرجع مهم به‌شمار می‌رود، جای تعجبی ندارد که همه معامله‌گران کریپتو علاقه دارند در آن ترید کنند. این صرافی بیشترین تنوع رمزارزی و حجم معاملات را به خود اختصاص داده که یک مزیت مهم برای معامله‌گران خواهد بود. اما فعالیت در صرافی بایننس نیازمند احراز هویت است و این یک مانع مهم برای تریدرهای ایرانی به‌شمار می‌رود. اما راه‌حل چیست؟ در ادامه ما قصد داریم به شما روشی برای احراز هویت بایننس بگوییم تا بتوانید حتی از ایران در این صرافی فعالیت داشته باشید. 

  • مرحله اول: آماده‌سازی مدارک جعلی

بله درست خواندید! برای احراز هویت در بایننس باید از مدارک و اطلاعات جعلی استفاده کنید. زیرا به دلیل تحریم‌های بین‌المللی ایران، کاربران ایرانی قادر به احراز هویت در Binance نیستند و شما باید خود را یک کاربر اماراتی یا ویتنامی و … معرفی کنید. برای این کار تنها با یک جستجو در گوگل و یا درخواست از چت GPT می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را به دست بیاورید.

  • مرحله دوم: دانلود نرم‌افزار بایننس (در صورت استفاده از موبایل) و استفاده از VPS

در مرحله قبل گفتیم که مدارک جعلی خود را تهیه کنید. حال بهتر است مدارک شما با کشوری که از VPS آن استفاده می‌کنید یکسان باشد. اما چرا VPS؟ همان‌طور که می‌دانید VPNها مدام در حال تغییر سرور هستند. این تغییر سرور برای بایننس به‌راحتی قابل تشخیص و ردیابی است. از این رو امکان مسدود کردن حساب و از دست رفتن سرمایه بالا می‌رود. بنابراین، اگر می‌خواهید حساب کاربری بایننس شما مسدود نشود از VPNهای با IP ثابت و معتبر یا از سرور مجازی (VPS) استفاده کنید.

  •  مرحله سوم: مراجعه به سایت بایننس و انجام مراحل احراز هویت

پس از گذراندن مراحل تغییر مکان، به مرحله اصلی آموزش احراز هویت بایننس می‌رسیم.پس از گذراندن مراحل ثبت نام در بایننس، طبق دستورالعمل زیر عمل کنید. 

  1. با کلیک روی علامت آدمک (پروفایل ) روی گزینه Identification کلیک کنید. همچنین می‌توانید روی Complete Now در پنجره بازشو کلیک کنید.

مرحله اول احراز هویت در بایننس

  1. در این پنجره روی Get Verified کلیک کنید.

انتخاب گزینه Get Verified - مراحل احراز هویت در صرافی بایننس

 

  1. کشور محل اقامت خود را انتخاب کنید. حتما مطمئن شوید که کشور محل اقامت با مدارک شناسایی شما و VPS مطابقت دارد.

وارد کردن اطلاعات سکونت برای احراز هویت در بایننس

  1. اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و روی continue کلیک کنید. حتما مطمئن شوید که تمام اطلاعات وارد شده با مدارک شناسایی شما مطابقت دارد زیرا پس از تائید نمی‌توانید آن را تغییر دهید.

وارد کردن اطلاعات شخصی برای احراز هویت در بایننس

 

  1. در مرحله بعد، باید مدارک شناسایی خود را تائید کنید. برای این کار می‌توانید با دوربین دستگاه خود عکس بگیرید. یک گزینه را انتخاب کنید و روی continue کلیک کنید.

تهیه تصویر از خود برای احراز هویت در binance

 

  1. دوباره روی continue کلیک کنید.

مشاهده دستورالعمل ارسال مدارک در binance

  1. دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. عکس‌های شما باید مدارک شناسایی را به‌وضوح نشان دهند.
  2. در این مرحله باید از خود فیلم بگیرید. بنابراین دسترسی به دوربین را در دستگاه خود فعال کنید.از کلاه یا فیلتر استفاده نکنید و مطمئن شوید که نور کافی است.

پس از ارسال تصویر مراحل احراز هویت به پایان می‌رسد. بایننس داده‌های شما را به‌موقع بررسی می‌کند. هنگامی که درخواست شما تائید شد، یک اعلان ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

 نکته : در طول فرآیند، مرورگر خود را رفرش نکنید. اگر اولین تلاش موفقیت‌آمیز نبود، ممکن است لازم شود بیش از یک‌بار فرآیند تائید هویت را تکمیل کنید. در برخی موارد، اگر برنامه چندین بار رد شد، در چنین مواردی 24 ساعت صبر و سپس دوباره امتحان کنید. همچنین برای تائید دومرحله‌ای بهتر است از شماره تلفن استفاده نکنید و تا جای ممکن ایمیل خود را وارد کنید. اگر می‌توانید از سیم‌کارت‌هایی با شماره غیرایرانی استفاده کنید تا امنیت بیشتر شود.

تفاوت در سطوح احراز هویت بایننس     

برای احراز هویت در صرافی بایننس سه سطح وجود دارد. این سطوح عبارتند از:

  • سطح مقدماتی یا پایه
  • متوسط
  • پیشرفته

تفاوت در سطوح احراز هویت بایننس     

سطح مقدماتی اولین سطح کاربری در این صرافی است که کاربران می‌توانند با وارد کردن یک ایمیل و اطلاعات شخصی به آن برسند. بسیاری از امکانات مانند برداشت از حساب، در این سطح مسدود است. تا پیش از این کاربران در سطح مقدماتی نیز می‌توانستند از حساب خود برداشت کنند. اما در سیاست‌های جدید بایننس باید حتما وارد سطح متوسط شوید تا امکان برداشت برای شما فراهم شود.

برای ورود به سطح متوسط، پس از این که ایمیل شما تایید شد، باید اطلاعات شخصی مانند عکس سلفی و آدرس را نیز ارائه دهید. سپس با ورود به این سطح می‌توانید به معامله و خرید و فروش ارز دیجیتال تا سقف ۵۰۰ هزار دلار در روز بپردازید.

در سطح سوم به همه امکانات بایننس به‌صورت نامحدود دسترسی دارید. در هر سطح مراحل احراز هویت بیشتر و سخت‌گیرانه‌تر می‌شود. برای کاربران ایرانی و دسترسی به اغلب امکانات پرکاربرد، سطح متوسط کافی است.

مدارک مورد نیاز برای احراز هویت در صرافی بایننس          

برای احراز هویت در صرافی بایننس و ورود به سطح متوسط، کاربران باید دو دسته اطلاعات هویتی مانند آدرس، مدرکی مانند قبض آب یا برق یا صورت حساب بانکی که آدرس فعلی شما را نشان دهد ارائه دهند. این مدرک باید به نام شما و تاریخ صدور آن نیز جدید باشد.

مدارک مورد نیاز برای احراز هویت در صرافی بایننس          

علاوه برا این، در این مرحله باید عکسی واضح از خود با در دست داشتن کارت شناسایی (مانند گذرنامه یا گواهینامه رانندگی) بگیرید. در عکس باید صورت شما به طور کامل مشخص و کارت شناسایی شما نیز قابل خواندن باشد. برای این قسمت همچنین می‌توانید از یکی از آشنایان خود که در خارج از کشور  زندگی می‌کنند نیز کمک بگیرید.

البته توصیه می‌کنیم هیچ مدرکی که دال بر ایرانی‌بودن شما باشد را در فرآیند احراز هویت آپلود نکنید. به طور مثال ممکن است پاسپورت داشته باشید. اما نباید از آن برای مراحل احراز هویت استفاده کنید. مراحل احراز هویت چه در سایت و چه در اپلیکیشن یکسان است. از این رو می‌توانید در گوشی تلفن همراه مراحل را طی کنید. از آنجایی که استفاده از دوربین گوشی ساده‌تر است، این روش را توصیه می‌کنیم.

ضرورت احراز هویت (وریفای) بایننس در سال ۲۰۲۴

صرافی بایننس اخیرا دقت بیشتری روی فرآیند احراز هویت دارد و برای کاربرانی که فقط در سطح مقدماتی این کار را انجام داده‌اند محدودیت‌های فراوانی را وضع کرده است. احراز هویت به عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف هر پلتفرمی به شمار می‌آید که به‌نوعی با اطلاعات مهم و حیاتی مشتریان و کاربران سر و کار دارد.

 از این رو صرافی‌ها قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای آن تبیین می‌کنند. از آنجایی که ربات‌ها به‌سادگی می‌توانند یک اکانت ایجاد کنند، بایننس امکانات اصلی خود را صرفا برای کاربرانی در نظر گرفته که احراز هویت در سطح متوسط را انجام دهند. همانطور که پیش از این نیز گفتیم، افرادی که حساب کاربری آن‌ها در سطح مبتدی قرار دارد می‌توانند در بایننس ترید کنند اما قابلیت برداشت دارایی‌های خود را از این صرافی ندارند. بنابراین، پیش از این که اقدام به فعالیت در بایننس شوید، از وریفای شدن حساب کاربری خود اطمینان یابید.                  

دلایل مسدود شدن (بلاک شدن) حساب ها در بایننس

بایننس به عنوان یک صرافی معتبر ارز دیجیتال در جهان، برای رعایت قوانین ضد پولشویی (AML) و قوانین کاربر خود را بشناس (KYC) و همچنین برای حفظ امنیت کاربران خود، گاهی اوقات حساب‌های کاربری را مسدود می‌کند. مسدود شدن حساب کاربری به معنای قطع شدن دسترسی کاربر به حساب و دارایی آن است. در بسیاری از موارد، زمانی که تیم پشتیبانی بایننس با ارائه مدارک لازم از هویت کاربر مطمئن شوند حساب به فرد بازگردانده می‌شود. 

اما چه چیزهایی می‌تواند باعث بسته شدن حساب بایننس شوند؟ مهم‌ترین دلایل مسدودشدن اکانت‌ها در صرافی بایننس عبارت‌اند از:

اکانت‌هایی که احراز هویت نشده‌اند و ممکن است ربات آن را ایجاد کرده باشد:

تعداد بالای اکانت بدون احراز هویت برای هر صرافی یا هر سایتی که اطلاعات را ذخیره می‌کند می‌تواند یک معضل باشد. از این رو بایننس به اکانت‌هایی امکان فعالیت می‌دهد که احراز هویت خود را به سطح متوسط رسانده‌اند و مدارک لازم را ارائه کرده باشند.

حساب‌هایی که از طریق کاربران کشورهای تحریم شده از جمله ایران ایجاد شده باشند:

 طیف وسیعی از کشورها در سیاست‌های جدید بایننس تحریم هستند و ساکنان آن‌ها نمی‌توانند در بایننس حساب داشته باشند. در صورت ایجاد حساب از طرف آن‌ها، بایننس به‌سرعت اکانت را مسدود خواهد کرد.

تغییر مداوم IP کاربر:

 تغییر پی در پی IP که به خاطر استفاده از فیلترشکن است می‌تواند دلیل دیگری برای مسدود کردن اکانت از طرف بایننس باشد.

مشکلات کاربران ایرانی در صرافی بایننس

دو مشکل عمده برای کاربرانی که ساکن ایران هستند و می‌خواهند در صرافی بایننس احراز هویت شوند وجود دارد. این دو مشکل عبارتند از:

واردکردن اطلاعات:

 همان‌طور که اشاره شد ایجاد حساب در بایننس برای کاربران ایرانی ممکن نیست و شما باید اطلاعات جعلی وارد کنید. برای به دست آوردن این اطلاعات، شما می‌توانید از هوش مصنوعی کمک بگیرید یا به کمک گوگل اطلاعات لازم را به دست آورید که چندان مورد اعتماد نیست. در عوض، می‌توانید از آشنایانی که در خارج از کشور دارید کمک بگیرید و یا یک حساب وریفای شده بایننس خریداری کنید.

استفاده از فیلترشکن و تغییر پی‌درپی IP:

اغلب کاربران ایرانی از فیلترشکن‌های رایگان و با امنیت کم استفاده می‌کنند. این فیلترشکن‌ها به‌صورت مداوم سرور عوض می‌کنند و اگر این موضوع توسط سیستم‌های بایننس تشخیص داده شود باعث مسدود شدن اکانت کاربر می‌شود. بنابراین، باید از روش‌های بهتر مثل VPS یا فیلترشکن با IP ثابت استفاده کنید.

اکنون با توجه به موارد گفته شده شما بایننس را انتخاب می‌کنید یا اینکه ترجیح می‌دهید به دنبال صرافی‌های جایگزین بایننس باشید؟

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارزی

تریدر موفق کسی است که بتواند از همه ابزارهای کاربردی در حوزه رمزارزها استفاده کند. یک صرافی مطمئن ابزاری کاربردی برای تریدر است. در بین همه صرافی‌های موجود در جهان، صرافی بایننس به خاطر امکانات بی‌نظیر و لیست کردن تعداد زیادی از آلت کوین‌ها، انتخاب اغلب تریدرها است. اما برای کاربران ایرانی محدودیت‌هایی را اعمال کرده است. این محدودیت‌ها نیز فقط به شرطی از بین می‌روند که کاربر در سطح متوسط این صرافی احراز هویت کند. در این مقاله روشی را مطرح کردیم که با استفاده از آن می‌توانید مشکل احراز هویت بایننس برای ایرانیان را حل کنید.

سوالات متداول
Request for Quote

هلند، فرانسه، انگلستان، ترکیه امارات و… از بهترین کشورها برای احراز هویت در بایننس هستند.

اگر قصد دارید تریدینگ در بایننس را امن‌تر انجام دهید، تهیه آی‌پی ثابت پیشنهاد می‌شود. استفاده از آی‌پی ثابت باعث می‌شود که آدرس ورودی شما در هر بار وارد شدن به حساب بایننس تغییر نکند، و این امر امنیت سرمایه و حساب کاربری شما را در این صرافی افزایش می‌دهد.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام
    من اصالتا ایرانی و در ایران ساکن هستم اما در ایران متولد نشده ام، در پاسپورتم (ایرانی) محل تولد را ایران ذکر نکرده، آیا میتوانم در صرافی بایننس عضو شوم؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      اگر پاسپورت کشور دیگر را دارید با باسپورت غیر ایرانی احراز کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
آموزش صرافی ارز دیجیتال
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
اخیرا یافتن بهترین صرافی جایگزین بایننس، به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، موج عظیمی از تریدرهای حوزه ارزهای رمزنگاری شده دچار...
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
آموزش صرافی ارز دیجیتال
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال برای افزایش عرضه در گردش و تحرکات بازار، توکن‌های رایگان را در جوامع خود توزیع می‌کنند که به عنوان airdrops شناخته می‌شوند. بیشتر ایردراپ‌هایی که...
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
آموزش صرافی ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
از آنجایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بین کاربران ناشناس هستند و در چند ثانیه انجام می‌شوند، سرعت و ناشناس بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال فرصتی جذاب برای مجرمانی است...