استخراج ارز دیجیتال

مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟ راهنمای صفر تا صد

مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟ راهنمای صفر تا صد

استخراج بیت کوین یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. اما برخلاف گذشته، استخراج بیت کوین در خانه یا با استفاده از تجهیزات کامپیوتری ساده امکان‌پذیر نیست. با توجه به افزایش سختی شبکه بیت کوین، بهترین روش برای استخراج بیت کوین راه‌اندازی مزرعه استخراج است. مزارع استخراج به مکان‌های بزرگی گفته می‌شود که تجهیزات لازم برای استخراج BTC را فراهم کرده‌اند و با تعداد بالای ماینرها به استخراج سریع‌تر این ارز می‌پردازند. در این مقاله از ایرانیکارت بررسی خواهیم کرد که مزرعه استخراج بیت کوین چیست و چگونه باید آن را راه‌اندازی کرد.

استخراج بیت کوین چیست و چگونه انجام می‌شود؟

استخراج بیت کوین به فرآیند تایید تراکنش‌ها و ایجاد بیت کوین‌های جدید با حل مسائل پیچیده ریاضی به وسیله سخت‌افزارهای تخصصی به نام ماینر گفته می‌شود. هر ماینری که بتواند زودتر از بقیه جواب معادلات ریاضی را به دست آورد، پاداش استخراج دریافت خواهد کرد. این پاداش در قالب ارز دیجیتال BTC به ماینرها داده می‌شود و یک مبلغ ثابت است. پاداش استخراج پس از ایجاد هر 210 هزار بلوک جدید نصف می‌شود. فرایند استخراج بیت کوین پیچیده و زمانبر است و اگر تجهیزات استخراج شما قدرت و کیفیت لازم را نداشته باشند به دردسر خواهید افتاد.

استخراج بیت کوین چیست و چگونه انجام می‌شود؟

امروزه از ماینرهای قدرتمند ASIC برای استخراج ارز دیجیتال BTC استفاده می‌شود. این ماینرها قدرت پردازش بالایی دارند و میزان مصرف انرژی کمتری دارند. با توجه به این موضوع شما می‌توانید فرایند استخراج را در مقیاس بزرگ‌تر و سریع‌تر انجام دهید. استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به دو روش انفرادی و شرکت در استخر استخراج انجام می‌شود. هر یک از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی و بودجه‌ای که دارید، روش مناسب را برای استخراج BTC انتخاب کنید.

فارم ماینینگ با مزرعه بیت کوین چیست؟

به صورت کلی  فارم استخراج (مزرعه استخراج) بین کوین فضایی بزرگ شبیه یک انبار است که ماینرهای زیادی در آن قرار دارند. این ماینرها قدرت پردازش زیادی دارند و به کمک یکدیگر معاملات پیچیده ریاضی را حل می‌کنند. با انجام این کار سرعت پردازش اطلاعات افزایش پیدا کرده و در نهایت استخراج بیت کوین در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.

مزارع استخراج بیت کوین به‌عنوان ستون فقرات شبکه بیت کوین شناخته می‌شوند چرا که بدون آن‌ها شبکه ارزش با شکست مواجه خواهد شد. 

با توجه به این که مزرعه‌های بیت کوین از تعداد زیادی ماینر تشکیل شده‌اند، باید به فکر یک مکان مناسب برای راه‌اندازی آن باشید. چرا که افزایش تعداد ماینرها باعث افزایش صدای فن‌ها و همچنین برق مصرفی می‌شود. بهترین مکان برای مزرعه استخراج بیت کوین مکانی است که خارج از شهر باشد تا صدای ماینرها سایرین را اذیت نکند.

سوله‌های خارج از شهر با برق صنعتی یا کشاورزی بهترین مکان برای این کار هستند چون هزینه‌های مربوط به برق مصرفی را نیز کاهش می‌دهند. این مکان باید حاوی تجهیزات کامپیوتری پیشرفته با سیستم‌های خنک‌کننده و تهویه مطبوع مرکزی باشند. مزارع استخراج بیت کوین که در مکان مناسب راه‌اندازی می‌شوند بازدهی بالا و درنهایت سودآوری بیشتری دارند.

نحوه راه اندازی مزرعه بیت کوین

نحوه راه اندازی مزرعه بیت کوین

برای این که بتوانید یک مزرعه بیت کوین پرسود داشته باشید، باید نحوه راه‌اندازی آن را به‌طور دقیق یاد بگیرید. راه‌اندازی مزرعه بیت کوین به هزینه و زمان زیادی نیاز دارد و شما باید تمام مراحل آن را به ترتیب انجام دهید. در حالت کلی نحوه راه‌اندازی فارم بیت کوین عبارت‌اند از: 

1- شناخت قوانین استخراج بیت کوین

قبل از این که یک مزرعه استخراج بیت کوین ایجاد کنید لازم است که قوانین مربوط به استخراج را یاد بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند که بتوانید طی این مسیر موفق عمل کنید و از بروز مشکلات احتمالات جلوگیری کنید. 

2- دریافت مجوزهای لازم برای راه‌اندازی مزرعه بیت کوین

برای راه‌اندازی فارم بیت کوین باید مجوزهای لازم برای احداث را از سازمان‌های مربوطه اخذ کنید. ماینینگ در ایران شامل مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت، تاییدیه اداره محیط زیست شهرستان و پروانه بهره‌برداری مزرعه بیت کوین هستند. با دریافت این مجوزها شما می‌توانید فرآیند استخراج بیت کوین در مزرعه بیت کوین را بدون هیچ مشکلی آغاز کنید. 

3- پیدا کردن مکان مناسب برای تاسیس مزرعه

اکنون باید یک محل مناسب برای تاسیس مزرعه استخراج بیت کوین پیدا کنید. محل مورد نظر باید دور از منطقه شهری باشد. در انتخاب محل مزرعه باید مواردی همچون آب و هوا، امنیت، دسترسی به اینترنت و وضعیت منطقه را مورد بررسی قرار دهید.

4- تامین انرژی مورد نیاز برای استخراج

پس از انتخاب مکان مناسب برای راه‌اندازی مزرعه استخراج باید به فکر تامین انرژی مورد نیاز برای استخراج باشید. ماینرها جزو دستگاه‌های پرمصرف انرژی هستند و برق زیادی مصرف می‌کنند. با توجه به این موضوع شما باید یک منبع تغذیه قدرتمند داشته باشید که پاسخگوی تعداد زیادی ماینر باشد. بهتر است از برق صنعتی یا کشاورزی استفاده کنید تا هزینه‌های جانبی استخراج را کاهش دهید.

5- تهیه سخت‌ افزار و نرم افزار مناسب برای استخراج بیت کوین

این تجهیزات شامل ماینر و نرم‌افزارهای مربوط به استخراج هستند. هر چقدر تجهیزات استخراج کیفیت بهتری داشته باشند به همان اندازه سرعت استخراج افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید سود بیشتری از احداث مزرعه بیت کوین به دست آورید.

6- شروع استخراج بیت کوین

پس از پشت سر گذاشتن تمام مراحل بالا دیگر مانعی برای استخراج بیت کوین نخواهید داشت. شما می‌توانید استخراج بیت کوین را در فارم ماینینگ خود  شروع کنید و با گسترش آن درآمد قابل توجهی به دست آورید.

آیا مزرعه بیت کوین در ایران قانونی است؟

استخراج ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین از سال 1398 در ایران قانونی اعلام شده است؛ بنابراین افرادی که مجوزهای لازم برای ماینینگ در ایران را دریافت کنند، می‌توانند نسبت به استخراج بیت کوین اقدام نمایند. برای دریافت مجوز استخراج باید یک سری مراحل خاص را طی کنید که مهم‌ترین آن دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت است. همچنین باید تاییدیه اداره محیط زیست مربوط به شهرستان خود را بگیرید تا بتوانید مزرعه استخراج بیت کوین راه‌اندازی کنید. پس با دریافت مجوزهای لازم، انتخاب محل مناسب برای راه‌اندازی مزرعه و رعایت قوانین مربوط به استخراج می‌توانید یک مزرعه بیت کوین در ایران راه‌اندازی کنید.در مقاله‌ای به صورت به سوال آیا ماینینگ در ایران قانونی است؟ پاسخ داده‌ایم که برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید آن را مطالعه کنید 

چگونه مجوزهای لازم برای مزرعه بیت کوین را دریافت کنیم؟

چگونه مجوزهای لازم برای مزرعه بیت کوین را دریافت کنیم؟

دریافت مجوز برای راه‌اندازی مزرعه بیت کوین کار پیچیده‌ای نیست. برای این کار باید دو مرحله دریافت جواز تاسیس مزرعه بیت کوین و دریافت پروانه بهره‌برداری را تهیه کنید. هر یک از این مجوزها کارایی خاص خود را داشته و بدون داشتن آن‌ها نمی‌توانید مزرعه بیت کوین داشته باشید. در ادامه نحوه دریافت مجوزهای لازم برای مزرعه بیت کوین را به شما توضیح خواهیم داد.

دریافت جواز تاسیس مزرعه بیت کوین

برای دریافت این جواز باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ثبت‌نام در سایت بهین یاب
  • تکمیل اطلاعات داخل سایت
  • استعلام از شرکت شهرک‌های صنعتی شهرستان مورد نظر
  • استعلام از سازمان محیط زیست
  • پرداخت هزینه صدور مجوز تاسیس مزرعه بیت کوین

دریافت پروانه بهره برداری

پس از دریافت مجوز تاسیس مزرعه استخراج بیت کوین باید نسبت به دریافت صدور پروانه بهره‌برداری اقدام کنید. از زمان دریافت مجوز تاسیس، یک سال فرصت دارید که موارد لازم برای دریافت پروانه بهره‌برداری را فراهم کنید. برای این کار باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • پیدا کردن یک مزرعه مناسب طبق قوانین سازمان محیط زیست
  • نصب سیستم خنک‌کننده و تهویه مطبوع
  • مستقر کردن تجهیزات لازم برای استخراج بیت کوین

نکته: پس از اتمام فرصت یک ساله، کارشناسان سازمان وزارت و صمت به محل مورد نظر مراجعه می‌کنند تا وضعیت فارم بیت کوین را بررسی کنند. در صورتی که تمام موارد به درستی رعایت شده باشد، پروانه بهره‌برداری مزرعه بیت کوین شما صادر خواهد شد و می‌توانید فرآیند استخراج را شروع کنید. 

قوانین مربوط به تاسیس و بهره برداری از مزرعه بیت کوین در ایران

برای تاسیس بهره‌برداری از مزرعه بیت کوین در ایران باید قوانین مربوط به آن را بدانید. دارا بودن اطلاعات کافی به شما کمک می‌کند که بتوانید بدون دردسر به کار خود ادامه دهید. این قوانین عبارت‌اند از:

  • مزارع استخراج بیت کوین باید در مناطق صنعتی یا شهرک‌ها راه‌اندازی شوند.
  • شما باید از اداره محیط زیست شهرستان خود تاییدیه دریافت کنید.
  • باید قوانین مربوط به محیط زیست را رعایت کنید تا هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نشود.
  • اگر یک واحد صنفی دارای مجوز فعال در زمینه‌های دیگر باشد به آن مجوز استخراج داده نمی‌شود.
  • برق مورد نیاز برای استخراج بیت کوین تنها باید از طریق منشعب کردن برق سراسری تهیه شود.
  • مسئولیت استخراج بیت کوین به عهده شما است و در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی هیچ نهادی از شما حمایت نخواهد کرد.
  • شما باید از استخراج بیت کوین در ساعات اوج مصرف برق خودداری کنید.

آیا می‌توان در خانه بیت کوین را استخراج کرد؟

در گذشته امکان استخراج بیت کوین در خانه وجود داشت اما امروزه این کار ممکن نیست. چرا که میزان سختی شبکه بیت کوین افزایش یافته است و کامپیوترهای خانگی قادر به حل معادلات پیچیده ریاضی نیستند. در نتیجه برای استخراج ارز دیجیتال BTC باید از ماینرهای پیشرفته با قدرت پردازش بالا استفاده کنید. 

این دستگاه‌ها مصرف برق بالایی دارند و صدای زیادی تولید می‌کنند؛ بنابراین نمی‌توان آن‌ها را در خانه نصب و استفاده کرد. از طرفی مجوز استخراج بیت کوین تنها به فارم‌های بیت کوین داده می‌شود و در صورتی که داخل منزل از ماینر برای استخراج بیت کوین استفاده کنید توسط دولت جریمه خواهید شد. با توجه به این تفاسیر می‌توان گفت که استخراج بیت کوین در خانه امکان‌پذیر نیست.

مهم‌ترین چالش‌ها و ریسک‌هایی که باید در مورد یک مزرعه استخراج بیت کوین بدانید

مهم‌ترین چالش‌ها و ریسک‌هایی که باید در مورد یک مزرعه استخراج بیت کوین بدانید

راه‌اندازی و اداره یک مزرعه استخراج بیت کوین بدون ریسک و چالش نیست. شما در طول استخراج بیت کوین در مزرعه با چالش‌های زیادی مواجه خواهید شد که ممکن است فرآیند ماینینگ را تحت تاثیر قرار دهد. شناخت این ریسک‌ها و چالش‌ها به شما این امکان را می‌دهد که دید بهتری نسبت به مزرعه استخراج بیت کوین داشته باشید و به‌صورت هوشمندانه نسبت به راه‌اندازی آن اقدام نمایید. به‌طور کلی مهم‌ترین چالش‌های یک فارم بیت کوین شامل موارد زیر هستند:

1- هزینه‌های بالای برق مصرفی و اثرات زیست محیطی

دستگاه‌های ماینر مصرف برق زیادی دارند و این موضوع باعث می‌شود که هزینه‌های جانبی استخراج بیت کوین افزایش پیدا کند. مصرف برق ماینر بیت‌کوین و به طور کلی انرژی، تاثیر مخربی روی محیط زیست دارد و سلامت انسان‌ها و سایر موجودات زنده را به خطر می‌اندازد. با توجه به این موضوع شما باید ماینرهایی را برای مزرعه بیت کوین خود انتخاب کنید که مصرف انرژی کمتری داشته باشند و به محیط زیست آسیب کمتری برسانند. 

2- تولید صدای زیاد توسط ماینرها

همانطور که می‌دانید ماینرها هنگام استخراج بیت کوین صدای زیادی تولید می‌کنند. این صدا کاملا آزار‌دهنده است و ممکن است برای همسایگان مشکل ساز باشد. این صدای شبیه صدای تولیدی توسط زنبورها است و در صورت زیاد شدن ماینرها صدا غیرقابل تحمل می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل و شکایت همسایه‌ها باید یک مکان خلوت و دور از شهر برای راه‌اندازی مزرعه استخراج بیت کوین پیدا کنید. علاوه بر این، باید دیوارهای مزرعه را عایق‌بندی کنید تا صدای تولیدی ماینرها به بیرون درز نکرده و برای سایرین مزاحمت ایجاد نکند.

3- نوسانات بازار و تاثیر آن روی سودآوری ماینینگ

ارز دیجیتال بیت کوین نوسانات قیمتی زیادی دارد و همین موضوع میزان سود حاصل از استخراج را تحت تاثیر قرار می‌دهد. افت شدید قیمت بیت کوین در سال 2022 و افزایش سختی شبکه بیت کوین سبب شد که استخراج BTC سودآوری کمی داشته باشد و حتی ماینرها را متحمل ضرر کند. این وضعیت در سال 2023 بهبود پیدا کرد و اکنون با رشد قیمتی بیت کوین شاهد استقبال دوباره از ماینینگ بیت کوین هستیم. در واقع هر زمان که قیمت بیت کوین روند ریزشی داشته باشد سودآوری ماینینگ کاهش پیدا می‌کند.

4- تعمیر، نگهداری و ارتقای تجهیزات مزرعه بیت کوین

نگهداری و ارتقای تجهیزات استخراج یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن دقت داشته باشید. هر روزه شاهد تولید ماینرهای قدرتمند هستیم که می‌توانند معاملات پیچیده ریاضی را سریع‌تر حل کنند و استخراج بیت کوین را در مدت زمان کمتری انجام دهند. هر یک از ماینرهای موجود در بازار از نظر نرخ هش، مصرف انرژی و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. به صورت کلی بهترین ماینرهای بیت کوین، ماینرهایی هستند که مصرف برق کم و هشریت بالا دارند.

شما باید شرایط لازم برای نگهداری مطلوب از ماینرها را فراهم کنید و در صورت نیاز آن‌ها را تعمیر کنید. همچنین با توجه به بودجه و سودآوری استخراج باید تجهیزات خود را ارتقا دهید. این کار نیاز به صرف انرژی و هزینه زیادی دارد و باید با دقت کافی انجام شود؛ در غیر این صورت نمی‌توانید سود خوبی از طریق استخراج بیت کوین به دست آورید.

5- خطرات امنیتی و حفاظت از مزرعه بیت کوین

امنیت یکی دیگر از خطرات و چالش‌های مربوط به مزرعه استخراج بیت کوین است. همان طور که می‌دانید راه‌اندازی فارم بیت کوین نیاز به تجهیزات گران قیمت و پیشرفته دارد. با توجه به این موضوع شما باید امنیت مزرعه بیت کوین را تامین کنید که در مقابل حملات بدافزارها و افراد سودجو در امان باشد. در غیر این صورت خسارات جبران‌ناپذیر زیادی را متحمل خواهید شد.

آیا راه اندازی مزرعه بیت کوین در سال 2024 به صرفه است؟

استخراج بیت کوین از زمان پیدایش ارزهای دیجیتال جزو راه‌های جذاب برای کسب درآمد از بیت کوین بوده است. با راه‌اندازی مزرعه بیت کوین می‌توانید سرعت استخراج بیت کوین را افزایش دهید و نسبت به استخراج انفرادی BTC سود بیشتری به دست آورید. سختی شبکه بیت کوین سبب شده است که استخراج این ارز نسبت به قبل سخت‌تر شود. از طرفی راه‌اندازی مزرعه بیت کوین نیاز به هزینه زیادی دارد. اما با توجه به افزایش قیمت بیت کوین و نزدیک بودن به فرآیند هاوینگ انتظار می‌رود که بیت کوین رشد چشمگیر دیگری را تجربه کند. با توجه به این تفاسیر راه‌اندازی مزرعه بیت کوین در سال 2024 می‌تواند یک گزینه مناسب برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال باشد و ارزشش را دارد.

روش محاسبه سودآور بودن یا نبودن مزرعه بیت کوین

سودآور بودن یا نبودن مزرعه استخراج بیت کوین به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. با شناخت و بررسی این فاکتورها می‌توانید میزان درآمد استخراج بیت کوین را محاسبه کنید. به‌طور کلی عوامل موثر بر سودآوری استخراج بیت کوین در مزارع شامل موارد زیر هستند:

هش ریت

هش ریت یا نرخ هش یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی سوددهی استخراج بیت کوین اثر می‌گذارد. نرخ هش به سرعت مورد نیاز برای حل معادلات ریاضی و ایجاد بلوک‌های جدید در شبکه بلاک چین بیت کوین گفته می‌شود. هر چقدر هش ریت بالاتر باشد احتمال موفقیت ماینرها افزایش پیدا می‌کند. با داشتن تجهیزات پیشرفته و قدرتمند مشکلی از این بابت نخواهید داشت و می‌توانید مزرعه استخراج بیت کوین سودآوری داشته باشید.

هزینه برق مصرفی

هزینه برق مصرفی نیز نقش موثری بر سودآور بودن یا نبودن مزرعه بیت کوین دارد. همانطور که می‌دانید ماینرها میزان مصرف برق زیادی دارند و به دلیل این که داخل مزارع از ماینرهای زیادی استفاده می‌شود شما باید یک منبع تغذیه قدرتمند برای تامین برق داشته باشید. در صورتی که از برق صنعتی یا کشاورزی استفاده کنید یا به منبع برق آبی دسترسی داشته باشید، میزان سودآوری فارم بیت کوین افزایش پیدا خواهد کرد.

کارمزد استخر استخراج

برای محاسبه میزان سودآوری مزرعه بیت کوین باید کارمزد استخر استخراج را نیز در نظر بگیرید. شرکت در استخر استخراج به افزایش سرعت استخراج بیت کوین کمک می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در این زمینه موفق عمل کنید. اما باید کارمزد استخر را مورد بررسی قرار دهید تا برای شما به صرفه باشد.

سختی شبکه

سختی شبکه یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که می‌توانید از آن برای محاسبه سودآور بودن یا نبودن مزارع بیت کوین استفاده کنید. افزایش میزان سختی شبکه باعث می‌شود که ماینرها رقابت بیشتری با هم داشته باشند و مسیر طولانی‌تری را برای استخراج بیت کوین طی کنند. 

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین موضوع مهمی است که هنگام راه‌اندازی مزرعه به آن توجه داشته باشید. شما برای راه‌اندازی مزارع بیت کوین هزینه زیادی صرف می‌کنید؛ بنابراین انتظار دارید که بیت کوین‌های دریافتی را با قیمت بالایی به فروش برسانید. اگر قیمت BTC وضعیت مطلوبی نداشته باشد ادامه کار مزرعه را سخت‌تر می‌کند و استخراج بیت کوین سودآور نخواهد بود.

پس از شناخت عوامل موثر بر سودآور بودن یا نبودن مزرعه استخراج بیت کوین نوبت به محاسبه آن می‌رسد. برای این کار می‌توانید از ماشین حساب‌های سودآوری بیت کوین استفاده کنید. این ابزارها تحت وب هستند و با بررسی فاکتورهایی همچون میزان مصرف انرژی ماینر، نرخ هش، پاداش بلاک و سختی استخراج مشخص می‌کنند که فرآیند استخراج ارز دیجیتال BTC تا چه اندازه سودآور است. این ابزارها عبارت‌اند از:

  • WhatToMine
  • CryptoCompare
  • CoinWarz
  • QuickMiner

بزرگترین مزرعه‌های استخراج بیت کوین در جهان کجاست؟

بزرگترین مزرعه‌های استخراج بیت کوین در جهان کجاست؟

استخراج ارز دیجیتال بیت کوین اهمیت بسیار زیادی دارد و برای سرپا ماندن بلاک چین بیت کوین ضروری است. مزارع بیت کوین بخشی از فرآیند استخراج BTC هستند و نقش موثری در این زمینه دارد. در این بخش بزرگترین مزرعه‌های استخراج بیت کوین در جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

1- روسیه

کشور روسیه بزرگترین مزارع استخراج بیت کوین جهان را به خود اختصاص داده است. بیت ریور (Bitriver) بزرگترین مرکز داده روسیه است که در نزدیکی کارخانه آلومینیوم براتسک در سیبری واقع شده است. این مزرعه بیت کوین توجه علاقه‌مندان به استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به سمت خود جلب کرده است. Bitriver دارای قفسه‌های سه طبقه با ماینرهای پیشرفته است که از برق 100 مگاواتی تغذیه می‌کند و به‌صورت 24 ساعته توسط مهندسان کاربلد مدیریت می‌شود.

آب و هوای سرد سیبری شرایط لازم برای استخراج بیت کوین را فراهم کرده است. در واقع ماینرهای این مزرعه به‌راحتی خنک می‌شوند و نیاز به انرژی بالا برای خنک شدن ندارند. از طرفی Bitriver در نزدیکی نیروگاه برقی آبی قرار دارد و از انرژی آن استفاده می‌کند. این ویژگی‌ها سبب شده است که بیت ریور با قدرت به کار خود ادامه دهد و سهم بزرگی از بیت کوین‌های استخراجی را به خود اختصاص دهد. مرکز استخراج بیت کوین Bitriver دارای ماینرهای قدرتمندی است و ماهانه 600 بیت کوین استخراج می‌کند.

2- لینتال، سوئیس

یک مزرعه استخراج بیت کوین بزرگ در کوه‌های زیبای آلپ وجود دارد که از نیروی برق آبی استفاده می‌کند. این مزرعه بیت کوین کاملا دوست دار محیط زیست است به همین جهت توانسته است که توجه جهانیان را به سمت خود جلب کند. مزرعه لینتال در سال 2016 تاسیس شده و متعلق به Guido Rudolphi است. رودلفی در ابتدا مزرعه استخراج بیت کوین را در زوریخ راه‌اندازی کرد ولی به دلیل هزینه‌های پایین‌تر برق در لینتال به این شهر نقل مکان کرد.

مزرعه بیت کوین لینتال در یک منطقه دور افتاده و در نزدیکی یک نیروگاه برق آبی قرار دارد. برخلاف سایر مزارع بیت کوین که برای تامین انرژی ماینرها به سوخت‌های فسیلی احتیاج دارند، این مزرعه از انرژی طبیعی آب برای تولید برق استفاده می‌کند و ضرر کمتری به محیط زیست می‌رساند. مزرعه بیت کوین لینتال دارای تجهیزات پیشرفته است که از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند. با توجه به این موضوع افراد مشتاق زیادی به این مزرعه پیوسته‌اند تا بتوانند در فرآیند استخراج بیت کوین شریک شوند.

3- دالیان، چین

دالیان چین یکی از بزرگترین مزارع بیت کوین جهان است که قبل از تسلیم شدن در برابر سیاست سرکوب ارز دیجیتال توسط دولت چین به‌صورت ماهانه 750 بیت کوین استخراج می‌کرد. این مزرعه کاملا منحصربه‌فرد است و تاسیسات استخراج بیت کوین آن داخل کانتینرهای حمل و نقل متروکه ساخته شده است. محل زندگی کارگران این مزرعه داخل خود تأسیسات است و تنها 4 یا 5 روز از ماه را برای استراحت به خانه‌های خود بازمی‌گردند.

 مزرعه بیت کوین دالیان حاوی تجهیزات پیشرفته است که به‌صورت منسجم روی استخراج سریع‌تر بیت کوین کار می‌کنند. این مزرعه قدرتمند به‌عنوان یک شاهکار مهندسی در نظر گرفته می‌شود چون توانسته است که با استفاده از مواد ارزان قیمت یک مرکز استخراج بزرگ در سطح جهانی ایجاد کند. مزرعه دالیان با توجه به ابهت و عملکرد عالی خود 3 درصد از کل شبکه بیت کوین را تشکیل می‌دهد.

4- ریکیاویک، ایسلند

ایسلند یکی از کشورهای قدرتمند و فعال در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال است. این کشور دارای نیروگاه‌های زمین گرمایی و برق آبی ارزان است. این موضوع باعث می‌شود که فرآیند استخراج بیت کوین نیاز به مصرف برق کمتری داشته باشد و یک فرآیند مقرون به صرفه تلقی شود. Genesis Mining یکی از شرکت‌های مستقر در ریکیاویک است که در سال 2014 از آلمان به ایسلند نقل مکان کرد. این شرکت استخراج از اعتبار بالایی برخوردار است و فرآیند استخراج بیت کوین را با هزینه پایین و با سرعت بالا انجام می‌دهد.

5- ایالات متحده آمریکا

Whinstone یکی از بزرگترین مزارع استخراج بیت کوین است که در کشور ایالات متحده قرار دارد. این شرکت استخراج توسط Chad Harris تاسیس شده است و در حال حاضر بیش از 23 هزار کامپیوتر پیشرفته داخل آن مشغول به فعالیت هستند. هر یک از این کامپیوترها دارای دو فن قدرتمند بوده و با قدرت در حال استخراج بیت کوین هستند. مصرف انرژی در شرکت وینستون زیاد بوده و ظرفیت الکتریکی آن برابر با 300 مگاوات است که در آینده به 700 مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد. چاد هریس از گاز فراوان موجود در شهر تگزاس برای تولید برق استفاده می‌کند تا بتواند بیت کوین‌ها را با هزینه کمتری استخراج کند. 

سخن پایانی

مزرعه بیت کوین یک انبار یا فضای نسبتا بزرگ است که برای استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مزارع حاوی تعداد زیادی ماینر هستند که به یک منبع تغذیه بزرگ متصل شده‌اند و با همکاری یکدیگر شروع به استخراج بیت کوین می‌کنند. راه‌اندازی مزرعه استخراج بیت کوین یک فرآیند زمانبر است و نیاز به هزینه زیادی دارد. در این مقاله نحوه ایجاد فارم بیت کوین، مجوزهای لازم برای این کار و چالش‌های یک مزرعه بیت کوین را به‌طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. شما نیز می‌توانید با راه‌اندازی مزرعه بیت کوین فرآیند استخراج گروهی BTC را شروع کرده و سود قابل توجهی از طریق آن به دست آورید. 

سوالات متداول
Request for Quote

بله راه‌اندازی مزرعه بیت کوین یک فعالیت صنعتی است که شامل مالیات می‌شود.

خیر. ماینرها در کنار استخراج بیت کوین وظیفه تایید و اعتبارسنجی تراکنش‌های بیت کوین را بر عهده دارند؛ بنابراین پس از اتمام استخراج بیت کوین نیز می‌توانند پاداش دریافت کنند.

بزرگترین استخراج‌کنندگان بیت کوین در کشورهای چین، سوئیس، ایسلند، آمریکا و روسیه قرار دارند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
استخراج ارز دیجیتال
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
بهترین ماینر بیت کوین کدام است؟ ارزهای دیجیتال جایگاه خود را در سراسر دنیا پیدا کرده‌ و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. ماینینگ رمز ارز یکی...
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
ارز دیجیتال یک طبقه دارایی هستند که می‌توانند بدون اختیار متمرکز بانک یا دولت در گردش باشند. تا به امروز، 23627 پروژه ارز دیجیتال وجود دارد که کل بازار 1...
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) مانند BTC با استفاده از یک فرآیند محاسباتی توزیع شده به نام استخراج ایجاد می‌شوند. برخی از این ارزها را می‌توان با استفاده از تلفن‌های...