استخراج ارز دیجیتال

درآمد دستگاه استخراج بیت کوین

درآمد دستگاه استخراج بیت کوین

یکی از رایج‌ترین اصطلاحاتی که همواره در کنار واژه بیت کوین به ذهن خطور می‌کند، «استخراج» است. در واقع استخراج بیت کوین حتی برای کسانی که با دنیای کریپتو آشنایی نداشته باشند هم راهی برای کسب درآمد زیاد شناخته می‌شود! با توجه به این که درآمد دستگاه استخراج بیت کوین یکی از پرسش‌های اساسی هر کسی است که می‌خواهد پا به دنیای کریپتو بگذارد، مروری بر درآمد ماینینگ و مسائل مربوط به آن خواهیم داشت.

عوامل و متغیرهای مؤثر بر سودآوری و درآمد استخراج یا ماینینگ بیت کوین

پیش از آن که به عوامل و متغیرهایی که بر درآمد حاصل از ماینینگ بیت کوین اثرگذار هستند بپردازیم، بهتر است نگاهی به مفهوم استخراج و نحوه انجام آن بپردازیم.

به هر میزان که علاقه افراد به دنیای کریپتو و رمزارزهایی نظیر بیت کوین بیشتر می‌شود، نیاز به استخراج ارزهایی با مکانیزم اثبات کار نیز بیشتر خواهد شد. داستان از این قرار است که برای آن که یک بلوک جدید به شبکه بلاکچین اضافه شود، ماینرها باید مسائل ریاضی بسیار پیچیده‌ای را حل کنند. این اتفاق به کمک دستگاه‌های ماینینگ که رایانه‌هایی قدرتمند با توان پردازش بالا هستند خواهد افتاد.

باید گفت که فرایند استخراج بیت کوین به هیچ عنوان ساده نیست و الزاماتی دارد که باید پیش از آغاز کار به آن‌ها بیندیشید. برای ماینینگ بیت کوین، به دستگاه‌های گران قیمت و پیشرفته‌ای نیاز است و چالش‌های دیگری نیز در این مسیر به چشم می‌خورد. در ادامه نگاهی به عوامل تاًثیرگذار بر سوددهی استخراج بیت کوین پرداخته‌ایم. 

عوامل  مؤثر بر سودآوری ماینینگ بیت کوین - قیمت بیت کوین و پاداش‌های بلوک

  • قیمت بیت کوین و پاداش‌های بلوک

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر استخراج بیت کوین، قیمت خرید و فروش بیت کوین و ارزش آن در بازار است. به این خاطر که قیمت بیت کوین با سودآوری استخراج آن رابطه مستقیم دارد.

فرض کنید در دو برهه زمانی گوناگون در یک قرعه‌کشی برنده می‌شوید و یک سکه طلا به شما اهدا می‌شود. با این حال در قرعه‌کشی دوم ارزش طلا دو برابر دفعه قبل بوده است. حال با فرض ثابت بودن سایر متغیرها، سود شما در کدام موقعیت بیشتر خواهد بود؟

در استخراج بیت کوین نیز به هر میزان قیمت BTC بیشتر باشد، ماینرها سود بیشتری کسب خواهند کرد. بنابراین اگر قیمت بیت کوین به کمتر از سطح قیمتی معینی کاهش پیدا کند، خطر از دست دادن سرمایه وجود خواهد داشت.

از سوی دیگر، پاداش‌های استخراج هر بلوک نیز حائز اهمیت است. در ابتدای کار پاداش استخراج هر بلوک ، 50 بیت کوین بود؛ اما این مقدار رفته رفته کاهش یافت تا جایی که از سال 2020 تا کنون، پاداش استخراج هر بلوک، 6.25$ است. علت این اتفاق چیست؟

پدیده‌ای به نام هاوینگ بیت کوین هر 4 سال یک بار اتفاق می‌افتد و پاداش استخراج هر بلوک کم می‌شود تا تعداد کمتری بیت کوین تولید و وارد بازار شوند. ساتوشی ناکاموتو این روش را در پروتکل بیت کوین گنجاند تا از تورم ناشی از ورود بیش از حد BTC به بازار جلوگیری کند. توجه داشته باشید که تعادل میان پاداش و قیمت بیت کوین مهم است؛ چرا که با وجود کاهش یافتن تعداد پاداش‌های بلوک، افزایش ارزش بیت کوین به قدری زیاد بوده که آن را به کلی جبران می‌کند. 

عوامل و متغیرهای مؤثر بر سودآوری و درآمد استخراج یا ماینینگ بیت کوین

  • ویژگی‌های سخت‌افزاری استخراج بیت کوین

باید گفت که سودآوری استخراج بیت کوین تا حد زیادی به دستگاهی که انتخاب می‌شود، بستگی دارد. در واقع، به هر میزان که توان پردازشی دستگاه ماینینگ یا همان ماینر بیشتر باشد، دستگاه بیت کوین بیشتری استخراج کرده و در نتیجه آن، درآمد بیشتری نیز خواهد داشت. از جمله ویژگی‌های سخت‌افزار استخراج می‌توان به قیمت آن، میزان مصرف انرژی و نرخ هش اشاره داشت.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین ماینر بیت کوین 

نرخ هش در واقع به سرعت پردازش ماینر برای حل مسائل اشاره دارد. همان طور که پیش‌تر گفته شد، هر دستگاه ماینینگ باید مسائل ریاضی پیچیده‌ای را برای استخراج بلوک‌ها حل کند. حال به هر میزان سرعت دستگاه بالاتر بوده و یا به عبارت دیگر نرخ هش بالاتری داشته باشد، سودآوری آن نیز بیشتر خواهد شد.

از سوی دیگر مصرف انرژی از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید در سودآوری استخراج بیت کوین به آن توجه شود. این روزها مهندسین در تلاش‌اند تا دستگاه‌هایی با حداقل انرژی مصرفی را به بازار عرضه کنند.

همچنین قیمت دستگاه ماینینگ بسته به میزان محبوبیت استخراج و قیمت بیت کوین، تغییر خواهد کرد. زمانی که قیمت بیت کوین کاهش پیدا می‌کند، خرید دستگاه‌های ماینینگ نیز کم می‌شود. به همین خاطر قیمت آن‌ها افت خواهد داشت. در مقابل زمانی که افزایش قیمت بیت کوین مشاهده می‌شود، همه چیز تغییر خواهد کرد.

عوامل موثر بر سودآوری ماینینگ بیت کوین - سختی استخراج و نرخ هش

  • سختی استخراج و نرخ هش

اگر در سال 2010 اقدام به استخراج بیت کوین می‌کردید، فرایند آسان‌تری برای ماینینگ پیش روی شما بود؛ اما حالا در سال 2023 هر دستگاه ماینینگ باید دنیایی از محاسبات پیچیده را برای استخراج یک بلاک انجام دهد. طبیعتاً هر چه به سمت آینده پیش می‌رویم، دستگاه‌های ماینینگ پیشرفته‌تر می‌شوند و به همان ترتیب، فرایند استخراج نیز دشوارتر خواهد شد. به نظر شما دلیل این کار چیست؟

بیت کوین قصد دارد مدت زمان استخراج هر بلوک را روی زمان 10 دقیقه نگه دارد؛ یعنی از همان ابتدا تا به حال، میزان سختی استخراج و پیشرفت دستگاه‌ها به گونه‌ای بوده که برای استخراج بیت کوین و تشکیل بلاک هدف، 10 دقیقه زمان نیاز باشد. به ازای هر 2016 بلاک یا تقریباً هر دو هفته، تنظیم سختی استخراج بیت کوین انجام می‌شود تا در صورت نیاز، این فرایند پیچیده‌تر شود. 

از سوی دیگر، هش ریت یک معیار اساسی دیگر برای ارزیابی قدرت شبکه بیت کوین است؛ چرا که هش ریت بالاتر به معنای قدرت محاسباتی بیشتر برای تاًیید و افزودن تراکنش‌ها به بلاکچین است. این مسئله امنیت بیت کوین را نیز افزایش خواهد داد؛ چون ماینرهای بیشتر، برای تسلط بر شبکه انرژی و زمان بیشتری صرف می‌کنند.

  • هزینه برق

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای محاسبه درآمد دستگاه استخراج بیت کوین، تعرفه برق است. همان طور که پیش‎تر نیز به آن اشاره شد، دستگاه‌های ماینینگ همگی دستگاه‌های پیشرفته‌ای هستند که برای انجام محاسبات و معادلات پیچیده طراحی شده‌اند.

از این رو، مصرف برق بسیار بالایی دارند. برق مورد نیاز برای ماینینگ می‌تواند از طریق منابع تجدیدپذیر مانند باد و خورشید و یا از طریق منابع تجدید ناپذیر مانند سوخت‌های فسیلی تاًمین شود. به همین خاطر اگر از دوست‌داران محیط زیست هستید، باید بدانید تاًمین برق ماینینگ از راه‌های تجدیدناپذیر، به طبیعت صدمه خواهد زد. در برخی از کشورها مصرف بالای برق سبب شده تا ماینینگ بیت کوین، قانونی نباشد. 

از سوی دیگر تعرفه برق سبب افزایش هزینه‌های استخراج بیت کوین می‌شود. در کشورهایی که هزینه انرژی‌هایی مانند برق زیاد است، ماینینگ چندان به صرفه به نظر نمی‌رسد. در مقابل، مناطقی که افراد هزینه کمتری بابت دسترسی به انرژی پرداخت می‌کنند، تمایل به استخراج BTC به مراتب بیشتر است. البته این مقایسه به عوامل متعدد دیگری نیز بستگی خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با کم مصرف ترین ماینرها برای سرمایه گذاری به مقاله مربوط به آن در ایرانیکارت مراجعه کنید.

  • هزینه استخر در صورت عدم استخراج به صورت انفرادی 

اگر نخواهید به تنهایی فرایند ماینینگ را انجام دهید، بستری به نام «استخر استخراج» می‌تواند پیشنهاد خوبی برایتان باشد. استخرهای استخراج در واقع پلتفرم‌هایی هستند که ارتباط میان دستگاه‌های ماینینگ را فراهم کرده و به این ترتیب، می‌توانید با این ارتباط، راندمان کار را افزایش دهید. در واقع شما با قدرتی هر چند کم، وارد گروه بزرگی می‌شوید که نتیجه کار را همگی با هم می‌بینید.

بیشتر بخوانید: بهترین استخر بیت کوین کدام است؟

برای آن که در یک استخر استخراج شروع به فعالیت کنید، لازم است هزینه‌ای را بابت حضور در پلتفرم مد نظر بپردازید. توسعه‌دهندگان یک نرم‌افزار به این سیستم به عنوان یک منبع درآمد نگاه می‌کنند و در ازای خدماتی که به شما ارائه می‌شود، هزینه‌ای را دریافت خواهند کرد. پیش از آغاز استخراج بیت کوین، باید به این نکات نیز توجه داشته باشید. معمولاً بین 1 تا 3% از پاداش استخراج، به عنوان کارمزد در نظر گرفته می‌شود.

سایر هزینه های موثر بر سودآوری ماینینگ بیت کوین

  • سایر هزینه‌ها

افزون بر موارد گفته شده، هزینه‌های اضافی دیگری نیز وجود خواهند داشت که به عنوان موارد ضروری در نظر گرفته نمی‌شوند. این موارد به گونه‌ای هستند که ممکن است تحت شرایطی به آن‌ها نیاز داشته باشید.

به عنوان مثال در صورتی که دستگاه ماینینگ شما حرارت و آلودگی صوتی زیادی تولید کند، نیاز است از تجهیزات خنک‌کننده و حذف نویز استفاده کنید. این موارد به عنوان هزینه‌های مازاد و اضافی در نظر گرفته می‌شوند که ممکن است ملزم به پرداخت آن‌ها شوید.

 نحوه محاسبه درآمد دستگاه استخراج بیت کوین

به طور کلی محاسبه سوددهی دستگاه استخراج بیت کوین با توجه به میزان درآمد و هزینه‌ها انجام می‌شود. توجه داشته باشید که میزان درآمد با میزان سوددهی متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است دستگاه ماینر شما قدرت پردازش بالایی داشته باشد؛ به طوری که بتوانید بلاک‌های زیادی را در واحد زمان ایجاد کنید. از طرف دیگر هزینه‌های خرید و نگهداری از دستگاه و یا مصرف برق آن به قدری زیاد باشد که سوددهی ماینر کاهش پیدا کند. بنابراین چیزی که برای ما حائز اهمیت است، سوددهی ماینر است؛ هر چند که آن را اغلب تحت عنوان «درآمد» بیان می‌کنیم.

برای محاسبه درآمد دستگاه استخراج بیت کوین، پیش از هر چیز باید میزان دریافتی خود را بررسی کنید. منبع اصلی درآمد در استخراج بیت کوین، ارز دیجیتالی است که به دست می‌آورید. در واقع در ازای حل مسائل پیچیده به کمک ماینر، بیت کوین‌هایی به شما اهدا می‌شود که درآمد شما هستند. برای محاسبه دقیق این درآمد باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • محاسبه کنید که هر دستگاه ماینر می‌تواند در یک بازه معین، چند بیت کوین استخراج کند.
  • محاسبه کنید که ماینرها به صورت روزانه چند بیت کوین به دست می‌آورند.
  • با ضرب کردن ارزش فعلی بیت کوین در تعداد بیت کوین‌های استخراج شده در هر روز، می‌توانید درآمد را محاسبه کنید.

پس از حساب کردن میزان درآمد کل، باید هزینه‌ها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید میزان سوددهی را مشخص کنید. هزینه‌های استخراج در دو دسته کلی قرار می‌گیرند:

  1. هزینه‌های یک بار مصرف
  2. هزینه‌های تکراری

مقصود از هزینه‌های یکبار مصرف، هزینه‌هایی است که یک بار پرداخت می‌کنید و برای تمام استخراج‌ها از همان استفاده می‌شود. به عنوان مثال شما یک بار دستگاه ماینینگ را خریداری می‌کنید و هر بار با همان دستگاه عملیات استخراج را انجام می‌دهید. در مقابل، برخی هزینه‌ها باید به طور مداوم پرداخت شوند. مثلاً هزینه برق همیشگی است و همواره باید آن را بپردازید. برآیندی از مجموع این هزینه‌ها، کل هزینه استخراج را مشخص خواهد کرد.

 هزینه روزانه(برق – خنک کننده) – درآمد روزانه =سود روزانه

برای محاسبه سود روزانه باید مقدار مصرف برق دستگاه ماینر مورد استفاده خود را بدانید. به این ترتیب مصرف برق ماینر را در هزینه برق پرداختی در ایران ضرب کرده به اضافه سایر هزینه‌هایی که به صورت روزانه برای استخراج انجام می‌دهید، می‌کنید. جمع این موارد را از درآمد روزانه ماینر که در اطلاعات هر ماینر وجود دارد و مقدار آن متفاوت است، کم می‌کنید و سود روزانه ماینر شما به دست می‌آید.

جدول محاسبه درآمد 10 دستگاه استخراج بیت کوین

دستگاه‌های استخراج بیت کوین انواع گوناگونی دارند که باید بسته به نیاز، یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. با این حال، اتفاق نظرهایی هم درباره برتری دسته‌ای از آن‌ها وجود دارد. به طوری کلی ماینرها را می‌توان در سه دسته CPU، GPU و ASIC تقسیم‌بندی کرد. در این بین، دستگاه‌های ایسیک کاربردی‌تر و بهینه‌تر ازانواع دیگرند. در ادامه جدول ویژگی‌های 10 دستگاه ماینینگ برتر 2023 را به همراه روش محاسبه درآمد آن‌ها قرار داده‌ایم.

درآمد روزانه به دلار مصرف برق بر حسب وات هش ریت ماینر
35.77 3100 3.6Gh/s iPollo V1
20 5304 255Th/s Bitmain Antminer S19 XP Hyd (255Th)
10.04 3425 9.5Gh/s Bitmain Antminer L7 (9.5Gh)
5.87 3080 63.5TH/s Bitmain Antminer K7 (63.5Th)
2.61 3010 140TH/s Bitmain Antminer S19 XP (140Th)
1.58 2839 1.7Th/s Antminer D9 (1770Gh)
1.11 3250 130TH/s Canaan Avalon Made A1366
1.09 5500 212TH/s MicroBT WhatsMiner M56S
0.92 1510 420ksol/s Bitmain Antminer Z15
0.71 3276 126TH/s MicroBT Whatsminer M50S

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده برای هر دستگاه، برای آن که بدانید درآمد دستگاه استخراج بیت کوین در ایران چقدر است، به فرمول‌های زیر توجه کنید.

  • برای محاسبه میزان استخراج در هر روز از فرمول زیر استفاده کنید:

استخراج = (سختی استخراج/ قدرت پردازش)X تعداد بلاک‌های استخراج شده در هر روزX پاداش هر بلاک

  • برای محاسبه هزینه برق در هر روز از فرمول زیر استفاده کنید:

هزینه برق= قدرت پردازشX میزان مصرف ماینر در واحد زمانX قیمت برق هر واحد زمانی

  • برای محاسبه درآمد روزانه استخراج بیت کوین از فرمول زیر استفاده کنید:

سوددهی یا درآمد خالص روزانه= هزینه برق و هزینه‌های دیگر- درآمد حاصل از استخراج

توجه داشته باشید که تعرفه برق در سال 1402 به ازای هر کیلووات ساعت برای استخراج رمز ارز، برابر با 2530 تومان در نظر گرفته شده که هر 3 ماه یک بار نیز بر اساس وضعیت موجود، آپدیت خواهد شد.

یک راه آسان‌تر برای محاسبه سودآوری ماینر، استفاده از ماشین حساب ماینینگ است. در برخی وبسایت‌ها مانند وبسایت whattomine.com این امکان وجود دارد که با وارد کردن برخی اطلاعات مربوط به ماینر، سودآوری ماینینگ خود را در چند ثانیه محاسبه کنید.

نکاتی برای افزایش درآمد مایننیگ بیت کوین

اگر می‌خواهید درآمد دستگاه استخراج بیت کوین خود را افزایش دهید، لازم است چند راهکار مهم و کاربردی را در نظر داشته باشید. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کنند تا کارایی دستگاه ماینینگ خود را چندین برابر کنید. لازم است پیش از آغاز ماینینگ به این موارد بیندیشید و از همان ابتدا، کار را به روشی درست آغاز نمایید. با این حال اگر پیش از این بدون رعایت نکات ماینینگ را انجام می‌دادید، از این پس آن‌ها را در نظر داشته باشید تا به حداکثر درآمد دستگاه استخراج بیت کوین دست پیدا کنید.

  • سخت افزار ماینینگ خود را بهینه کنید.

بهینه بودن دستگاه استخراج بیت کوین بیش از آن چه فکر می‌کنید بر سودآوری ماینینگ تاًثیرگذار خواهد بود. ایجاد تغییراتی در سیستم سخت‌افزاری ماینینگ، می‌تواند سوددهی شما را چند برابر کند. تجهیزات قدیمی‌تر این روزها در رقابت با ماینرهای جدید، طبیعتاً عملکرد مطلوبی ندارند و در حل محاسبات، چالش‌ها را به سختی پشت سر می‌گذارند. حال اگر از ماینرهای مدرن که با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده‌اند استخراج را انجام دهید، خواهید دید که به راحتی می‌توان به یک ماینر حرفه‌ای تبدیل شد.

از سوی دیگر، انواع جدید ماینرها انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند. در نتیجه تعادل میان هزینه‌ها و درآمد، می‌تواند شما را به سوددهی قابل توجهی برساند. با این حال گزینه‌های دیگری به جز خرید ماینر جدید هم وجود دارد. شما می‌توانید از خنک‌کننده‌ها و نرم‌افزارهای مدیریت دما برای کنترل هزینه‌ها کمک بگیرید. خنک کردن سیستم از این جهت حائز اهمیت است که آسیب کمتری به دستگاه ماینینگ وارد خواهد کرد. در نتیجه این تغییر، هزینه‌های شما کاهش پیدا می‌کنند.

  • استخر استخراج مناسبی را انتخاب کنید.

همان طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، عضویت در یک استخر استخراج بیت کوین می‌تواند سودآوری شما را افزایش دهد. زمانی که با افراد دیگر قدرت پردازش را به اشتراک می‌گذارید، شانس رسیدن به پاسخ درست، بیشتر خواهد شد.

استخرهای استخراج پلتفرم‌هایی هستند که ماینرها را برای رسیدن به سود بیشتر، در کنار هم جمع می‌کنند. با این حال نکته مهم این است که برخی استخرهای استخراج به دلیل دریافت کارمزدهای سنگین، مناسب نیستند. بهتر است با تحقیق و جست و جو، بهترین استخر استخراج بیت کوین برای ایرانیان را انتخاب کنید. استخرهایی که در عین ارائه خدمات جامع کارمزد کمی دریافت می‌کنند، انتخاب مطلوبی برای ما هستند.

نکاتی برای افزایش درآمد مایننیگ بیت کوین

  • از جدیدترین نرم‌افزارهای ماینینگ استفاده کنید.

دستگاه‌های ماینینگ ارز دیجیتال نیز همچون یک کامپیوتر برای آن که فعالیت هماهنگ میان اجزای سخت‌افزاری به منظور رسیدن به یک هدف مشخص را محقق کنند، به نرم‌افزارهایی نیاز دارند. این نرم‌افزارها با ویژگی‌های گوناگون ارائه می‌شوند و هر چند وقت یک بار هم نیاز به آپدیت خواهند داشت.

آپدیت این نرم‌افزارها به شما این امکان را می‌دهد که به ویژگی‌های جدیدتری دسترسی داشته باشید. اغلب توسعه‌دهندگان در تلاش‌اند تا در آپدیت‌های نرم‌افزار خود، کارایی و امنیت آن‌ها را افزایش دهند. سعی کنید همپای این تغییرات پیش بروید تا به حداکثر سوددهی برسید.

  • هزینه‌های برق خود را کاهش دهید.

یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش هزینه‌های استخراج، مصرف بالای برق است. حال اگر بتوانید مصرف برق را به روش‌هایی کنترل کنید، بخش بیشتری از درآمد برای خودتان باقی می‌ماند و نیازی نیست قسمت قابل توجهی را بابت هزینه برق بپردازید. کاهش مصرف برق و هزینه‌های آن روش‌های مختلفی دارد که بسته به موقعیت، می‌توانید آن‎ها را انتخاب کنید.

به عنوان مثال بد نیست در زمان‌هایی که آب و هوا مطلوب است، ماینر را در فضای باز بگذارید تا جریان هوا سبب خنک شدن آن شود. به طور کلی تهویه مناسب می‌تواند سبب کاهش مصرف برق و کاهش هزینه‌ها شود. چند مورد از روش‌های کاربردی برای کاهش مصرف برق در ادامه ذکر شده‌اند:

  1. کابل‌کشی مناسب
  2. پرهیز از اورکلاک
  3. بررسی مداوم و تعمیر دوره‌ای قطعات ماینر
  4. استفاده از خازن
  5. بارگذاری متعادل بر سه فاز
  • در سبد ماینینگ خود تنوع ایجاد کنید.

اگر قصد دارید ماینینگ انجام دهید و ضرورتی برای استخراج انحصاری بیت کوین وجود ندارد، پیشنهاد می‌کنیم در سبد ماینینگ خود تنوع ایجاد کنید. شما می‌توانید بسته به نوع ماینری که استفاده می‌کنید، چند ارز را برای استخراج انتخاب کنید و به این ترتیب، میزان سوددهی خود را افزایش دهید. توجه داشته باشید که اساس سوددهی هر سبد، ایجاد تنوع است. تمرکز بر یک نوع رمزارز ممکن است به ضرر شما تمام شود.

پیشنهاد مطالعه: بیت کوین چیست

جمع بندی

در نهایت باید گفت انتخاب بهترین دستگاه ماینینگ در ایران که درآمدزایی قابل توجهی برایتان داشته باشد، تا حدود زیادی به شرایط شخصی شما بر می‌گردد. نکته مهم این است که نکات گفته شده را در فرایند استخراج لحاظ کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را داشته باشید. در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها برای ماینینگ، میزان مصرف برق است. با کمک سخت‌افزارهای بهینه علاوه بر آن که درآمدزایی خود را افزایش می‌دهید، به حفظ محیط زیست نیز کمک شایانی خواهید کرد. امید است با به کارگیری روش‌های کاربردی، حداکثر درآمد دستگاه استخراج بیت کوین را به دست آورید.

سوالات متداول
Request for Quote

میزان سودآوری استخراج بیت کوین به عوامل متعددی بستگی دارد. چنانچه بتوانید از دستگاهی با هش ریت بالا و مصرف برق پایین استفاده کنید، با کنترل سایرهزینه‌ها می‌توانید به درآمد خیلی خوبی از ماینینگ بین کوین برسید.

درآمد حاصل از استخراج بیت کوین، از جنس همین ارز یعنی BTC است. شما می‌توانید با مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال، این درآمد را تبدیل به دلار و پول نقد کنید.

روش‌های مختلفی برای استخراج بیت کوین وجود دارند که هر یک از آن‌ها ممکن است بسته به شرایط، برای شما مناسب باشند. با این حال، استفاده از دستگاه‌های ASIC را می‌توان یکی از بهترین روش‌ها برای درآمدزایی از طریق ماینینگ بیت کوین دانست. هش ریت این دستگاه‌ها غالباً بسیار بالا است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
استخراج ارز دیجیتال
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
بهترین ماینر بیت کوین کدام است؟ ارزهای دیجیتال جایگاه خود را در سراسر دنیا پیدا کرده‌ و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. ماینینگ رمز ارز یکی...
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
ارز دیجیتال یک طبقه دارایی هستند که می‌توانند بدون اختیار متمرکز بانک یا دولت در گردش باشند. تا به امروز، 23627 پروژه ارز دیجیتال وجود دارد که کل بازار 1...
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) مانند BTC با استفاده از یک فرآیند محاسباتی توزیع شده به نام استخراج ایجاد می‌شوند. برخی از این ارزها را می‌توان با استفاده از تلفن‌های...