آموزش ارز دیجیتال

21 فیلم و سریال تاثیرگذار درباره بیت کوین و بلاک چین که باید ببینید!

21 فیلم و سریال تاثیرگذار درباره بیت کوین و بلاک چین که باید ببینید!

امروز که در حال خواندن این مطلب هستید، تعداد آدرس‌های کیف پول دارای بیت کوین در سراسر دنیا در حال رسیدن به 500 میلیون است. بیت کوین در روز 3 ژانویه 2009 رسما کار خود را آغاز کرد. در سال‌های ابتدایی که معاملات این رمزارز بیشتر در فضای غیررسمی و زیرزمینی صورت می‌گرفت؛ اما امروز بیت کوین در جمع 10 دارایی برتر جهان از نظر مارکت کپ قرار دارد. 

مسیری که در 15 سال گذشته طی شده، بدون تبلیغات و تولیدات رسانه‌ای با کیفیت، امکان‌پذیر نبود. بیش از یک دهه است که فیلم‌سازان و برنامه‌سازان در زمینه خرید بیت کوین و چیستی آن آثار سینمایی، سریال و مستند می‌سازند. در این مطلب قصد داریم به معرفی تعدادی از برترین فیلم‌ها برای بیت کوین و ارز دیجیتال بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید. 

بهترین فیلم‌های بیت کوین و بلاک‌چین از نظر تحلیلگران برتر

شاید تولیدات رسانه‌ای درباره بیت کوین در مقایسه با برترین آثار سینمایی فاصله داشته باشند. این موضوع را از چند جهت می‌تواند تحلیل کرد. نخست آنکه کارگردان‌ها و مستندسازان بزرگ دنیا هنوز آن طور که باید و شاید به اهمیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال برای فیلم‌سازی پی نبرده‌اند. از سویی دیگر فضای فیلم سازی در زمینه رمزارز‌ها تا حدی تخصصی است و نیاز به دانش فنی دارد.

متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های فعلی نیز روی جنبه منفی بیت کوین و سایر رمزارزها در زمینه پولشویی، قاچاق و… تمرکز می‌کنند. موضوعی که قطعا خیلی به‌مذاق طرفداران بازار ارز دیجیتال خوش نمی‌آید. به‌هر ترتیب بد نیست به‌عنوان کسی که در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اید، با تعدادی از کتاب‌های ارز دیجیتال و برترین فیلم‌ها برای بیت کوین و ارز دیجیتال هم آشنا شوید.

فیلم مستند وب عمیق (Deep Web)

1. فیلم مستند وب عمیق (Deep Web)

نام فیلم وب عمیق (Deep Web)
ژانر مستند
سال ساخت 2015
مدت زمان 90 دقیقه
کارگردان الکس وینتر (Alex Winter)
بازیگران کیانو ریوز (Keanu Reeves)

 

نمی‌توان از برترین فیلم‌ها برای بیت کوین و ارز دیجیتال صحبت کرد، ولی از کنار آثار مستند این حوزه به‌سادگی رد شد. بدون تردید یکی از بهترین مستندهای مرتبط با کریپتوکارنسی، وب عمیق یا دیپ وب است. این فیلم در سال 2015 رونمایی شد. موضوع آن درباره اقدامات خلاف‌کارانه بنیان‌گذار بازار سیاه آنلاین جاده ابریشم یعنی راس اولبریخت (Ross Ulbricht) است. 

بیت کوین نقش پررنگی در فعالیت‌های غیرقانونی اولبریخت داشته است. ضمن اینکه این مستند تلاشی است برای آشنا کردن مخاطب با فضای پرمخاطره دیپ وب که تهدیدی جدی برای تمام فعالان اینترنت به‌شمار می‌رود. روایت این مستند بر عهده نقش اول فیلم سینمایی ماتریکس یعنی کیانو ریوز (Keanu Reeves) است.

2. فیلم مستند بیت‌کوین: شکل دادن به آینده (Bitcoin: Shape the future 2017)

نام فیلم بیت‌کوین: شکل دادن به آینده (Bitcoin: Shape the future 2017)
ژانر مستند
سال ساخت 2017
مدت زمان 45 دقیقه
کارگردان لی یوانکی (Li Yunqi) – فانی یو (Fanny Yu)

 

مستند بیت کوین: شکل دادن به آینده یک روایت چینی از این است که بیت کوین چیست و نحوه شکل گیری آن چطور بوده است. همان‌طور که می‌دانید ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، هویت مشخصی ندارد. در قالب این مستند تلاش شده تا روی این موضوع تحلیل و بررسی زیادی صورت بگیرد. ضمن اینکه کاندیداهای مختلف ناکاموتو بودن نیز ارزیابی شده‌اند. 

بخش مهمی از این مستند به وضعیت بازار کریپتوکارنسی در چین اختصاص دارد. نقش ارزهای دیجیتال در اقتصاد این کشور، علی‌رغم محدودیت‌های دولتی مورد بررسی قرار گرفته است. روند شکل‌گیری و توسعه شرکت‌های کریپتویی در چین نیز بررسی شده است. اگر کنجکاو هستید که داستان بیت کوین را از نگاه یک انسان چینی ببینید، این مستند را از دست ندهید. 

3. مستند پایان پولی که ما می‌شناسیم (The End of Money as We Know It)

نام فیلم مستند پایان پولی که ما می‌شناسیم (The End of Money as We Know It)
ژانر مستند
سال ساخت 2015
مدت زمان 60 دقیقه
کارگردان تورستن هافمن (Torsten Hoffman)

 

اگر اهل پیگیری اخبار و اظهار نظرها در فضای بازار کریپتوکارنسی باشید، حتما شنیده‌اید که عده‌ای بیت کوین را به‌عنوان آینده پول معرفی می‌کنند. تورستن هافمن در قالب مستند پایان پولی که ما می‌شناسیم، به‌دنبال پاسخ این سوال است که آیا بیت کوین آینده پول در جهان است؟ او برای این منظور تاریخ پول در زندگی بشر را از ابتدا تا به امروز بررسی می‌کند. مصاحبه‌های مختلفی با کارشناسان درباره بیت کوین و نقش آن در اقتصاد جهانی در طول مستند مشاهده می‌کنید. اگر به موضوع آینده بیت کوین علاقه دارید، تماشای این مستند خالی از لطف نیست. 

فیلم ظهور و صعود بیت کوین (The Rise and Rise of Bitcoin)

4. فیلم ظهور و صعود بیت کوین (The Rise and Rise of Bitcoin)

نام فیلم فیلم ظهور و صعود بیت کوین (The Rise and Rise of Bitcoin)
ژانر مستند
سال ساخت 2014
مدت زمان 96 دقیقه
کارگردان نیکولاس مروس (Nicholas Mross)

 

یکی دیگر از برترین فیلم‌ها برای بیت کوین و ارز دیجیتال، مستند ظهور و صعود بیت کوین است. در قالب این داستان با یک برنامه‌نویس متعصب در قبال بیت کوین به‌نام دانیل مروس (Daniel Mross) همراه می‌شوید. او داستان نحوه آشنایی و علاقه‌مندی خود به بیت کوین را روایت می‌کند. 

یکی از ایراداتی که به این فیلم مستند گرفته شده آن است که با دید کاملا خوش‌بینانه داستان پیدایش و توسعه بیت کوین را روایت کرده است. در هر صورت اگر علاقه‌مند هستید که با نحوه عملکرد بلاک‌چین بیت کوین آشنا شوید، در قالب این مستند با موشن گرافیک‌های جذاب به بهترین شکل ممکن این کار صورت گرفته است. سایه سنگین ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) را هم در طول تماشای این مستند احساس خواهید کرد. 

5. مستند زندگی بر پایه بیت کوین (Life on Bitcoin)

نام فیلم مستند زندگی بر پایه بیت کوین (Life on Bitcoin)
ژانر مستند
سال ساخت 2014
مدت زمان 96 دقیقه
کارگردان تراویس پیچر (Travis Pitcher)، جوزف لبارون (Joseph Lebaron)
بازیگران بکی بینگام (Beccy Bingham)، آستین کریگ (Austin M. Craig)

 

زندگی بر پایه بیت کوین یک روایت مستند طنزآمیز است که در دل خود روی فلسفه شکل‌گیری بیت کوین تمرکز کرده است. ماجرا مربوط به یک مرد و زن جوان است که به‌تازگی ازدواج کرده و برای ماه عسل به‌سفر می‌روند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند در طول این سفر تنها از بیت کوین برای پرداخت هزینه‌های خود استفاده کنند. 

داستان مستند مربوط به سال 2014 است. زمانی که هنوز بیت کوین شناخته شده نیست و همین موضوع چالش‌های فراوانی را برای این زوج جوان ایجاد می‌کند. این فیلم در زمان خود تاثیر زیادی برای کمک به پذیرش بیت کوین به‌عنوان یک دارایی ارزشمند برای پرداخت‌های روزمره داشت. موضوع این فیلم از خرید و فروش ارز دیجیتال با هدف سرمایه‌گذاری فراتر رفته و تلاش دارد آن‌ را به‌بخشی از زندگی انسان‌ها تبدیل کند. 

6. فیلم من ساتوشی هستم (I am Satoshi)

نام فیلم من ساتوشی هستم (I am Satoshi)
ژانر مستند
سال ساخت 2014
مدت زمان 53 دقیقه
کارگردان تامی کانتور (Tommy Kantor)

 

فیلم مستند “من ساتوشی هستم” به بررسی بیت کوین و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی می‌پردازد. هدف اصلی از ساخت این مستند پاسخ به این سوال است که آیا بیت کوین پتانسیل بهبود جهانی که در آن زندگی می‌کنیم را دارد یا خیر؟ در قالب این مستند با نحوه اثرگذاری فناوری غیرمتمرکز بیت کوین بر سیستم تجارت جهانی فعلی آشنا خواهید شد. مفهوم بانکداری ارز دیجیتال در مقابل بانکداری سنتی، موضوعی است که بارها و بارها در این مستند تکرار می‌شود. 

7. بانکداری در بیت کوین (Banking on Bitcoin)

نام فیلم بانکداری در بیت کوین (Banking on Bitcoin)
ژانر مستند
سال ساخت 2016
مدت زمان 90 دقیقه
کارگردان کریستوفر کانوسیاری (Christopher Cannucciari)

 

اگر کنجکاو هستید که بازیگران اصلی صنعت کریپتوکارنسی را بشناسید، مستند بانکداری در بیت کوین را تماشا کنید. این مستند به‌ نوعی روایتگر طغیان متخصصان فناوری با سرمایه خرد علیه سرمایه‌داران جریان اصلی نظام بانکی در دنیاست. در خلال داستان نشانه‌هایی از پیروزی طرفین این درگیری مطرح می‌شود. ویژگی اصلی این مستند آشنا کردن مخاطب با دعوای بزرگی است که در اقتصاد جهانی پیرامون بیت کوین و ارزهای دیجیتال شکل گرفته و روز به روز تشدید می‌شود. 

8. مستند ماشین قابل اعتماد: داستان بلاک‌چین (Trust machine: The story of blockchain)

نام فیلم ماشین قابل اعتماد: داستان بلاک‌چین (Trust machine: The story of blockchain)
ژانر مستند
سال ساخت 2018
مدت زمان 84 دقیقه
کارگردان الکس وینتر (Alex Winter)

 

یکی از برترین فیلم‌ها برای بیت کوین و ارز دیجیتال، مستند داستان بلاک‌چین است. با تماشای این مستند، نحوه عملکرد یک شبکه بلاک‌چین برای شما کاملا روشن می‌شود. این مستند که در سال 2018 ساخته شده در واقع کاربر را به عمق مباحث فنی بیت کوین و شبکه بلاک‌چین می‌برد. در عین حال از زبان ساده استفاده می‌کند تا مخاطب عام هم به‌راحتی بتواند داستان اصلی مستند را درک کند. 

فیلم کریپتوپیا (Cryptopia)

9. فیلم کریپتوپیا (Cryptopia)

نام فیلم کریپتوپیا (Cryptopia)
ژانر مستند
سال ساخت 2020
مدت زمان 86 دقیقه
کارگردان تورستن هافمن (Torsten Hoffmann) – میشل واتچولونیس (Michael Watchulonis)

 

سازنده مستند پایان پولی که ما می‌شناسیم، بعد از گذشت 5 سال بار دیگر به سراغ بیت کوین رفته است. تورستن هافمن در سال 2020 یکبار دیگر به ارزیابی عملکرد و وضعیت بلاک‌چین بیت کوین پرداخته است. سوال محوری هافمن در این مستند هم همان پرسش مستند 5 سال پیش است. آیا بیت کوین می‌تواند جایگزین سیستم مالی و اینترنت متمرکز امروز شود؟ هافمن با تدارک دیدن مصاحبه‌های بیشتر و بررسی تحولات بیت کوین تا سال 2020 بار دیگر پاسخ‌های خود را به این سوال در معرض دید مخاطبان قرار داده است. 

10. فیلم کوتاه بیت کوین در اوگاندا (Bitcoin in Uganda 2014)

نام فیلم بیت کوین در اوگاندا (Bitcoin in Uganda 2014)
ژانر مستند
سال ساخت 2014
مدت زمان 5 دقیقه

 

بیت کوین در اوگاندا یک فیلم مستند کوتاه درباره تاثیر بیت کوین در بهبود وضعیت زندگی انسان‌ها در سراسر دنیاست. شخصیت اصلی فیلم یک دانش آموز به نام رولاند است که در شهر کامپالا کشور اوگاندا تحصیل می‌کند. او برای ادامه تحصیل نیازمند حمایت مالی سرپرست خود است که در آمریکا سکونت دارد. داستان این فیلم نشان می‌دهد که انتقال پول از آمریکا به اوگاندا با استفاده از بیت کوین چقدر سریع‌تر و ارزان‌تر از سیستم بانکی است. 

فیلم کریپتو (Crypto) 

11. فیلم کریپتو (Crypto) 

نام فیلم کریپتو (Crypto)
ژانر جنایی – درام
سال ساخت 2019
مدت زمان 106 دقیقه
کارگردان جان استالبرگ جونیور (John Stalberg Jr.)
بازیگران بیو ناپ (Beau Knapp)، الکسیس بلدل (Alexis Bledel) ، لوک همسورث (Luke Hemsworth)

 

فیلم کریپتو که آوریل سال 2019 روی پرده رفت، یکی از برترین فیلم‌ها برای بیت کوین و ارز دیجیتال تا به امروز است. نقش اصلی داستان، فردی به‌نام مارتین دوران است. مارتین یک تحلیلگر بانکی است که در زمینه مقابله با پولشویی فعالیت می‌کند. او در پی یک اشتباه کاری، به‌ یکی از شرکت‌های زادگاهش در نیویورک انتقال می‌یابد. در آن‌جا گروهی از خلاف‌کاران روسیه‌ای، مارتین را درگیر ماجرایی پیچیده می‌کنند. 

ارل، دوست مارتین است که در طول داستان حضور پررنگ و موثری دارد. ارل یک نابغه در زمینه کامپیوتر است که به‌عنوان ماینر ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. او از توانمندی خود برای اثبات تحقیقات مارتین در زمینه پولشویی 7 میلیارد دلاری یکی از مشتریان بانک استفاده می‌کند. در جریان فیلم، نکته مهمی از ظرفیت ارزهای دیجیتال روشن می‌شود. خانواده مارتین یک مزرعه کشاورزی دارند که به‌دلیل مشکلات مالی در آستانه توقیف شدن توسط بانک است. درآمد ارل از محل استخراج ارزهای دیجیتال به آن‌ها کمک می‌کند تا به‌خوبی بر مشکلات مالی خود غلبه کنند. 

12. فیلم پول جادویی: انقلاب بیت کوین (Magic Money: The Bitcoin Revolution)

نام فیلم پول جادویی: انقلاب بیت کوین (Magic Money: The Bitcoin Revolution)
ژانر مستند
سال ساخت 2017
مدت زمان 55 دقیقه
کارگردان تیم دلماسترو (Tim Delmastro)

 

پول جادویی: انقلاب بیت کوین، یکی دیگر از مستندهایی است که به‌روند پیدایش بیت کوین و نقش آن در اقتصاد جهانی و جامعه می‌پردازد. ضمن اینکه نیم‌نگاهی هم به پتانسیل ارزهای دیجیتال برای شکل‌دهی به آینده زندگی بشر دارد. یکی دیگر از سوالات محوری که در این مستند بررسی می‌شود، دلایل محبوبیت سریع ارزهای دیجیتال در بین جوانان در سراسر دنیا است. 

13. انفجار بزرگ بیت کوین (Bitcoin Big Bang)

نام فیلم انفجار بزرگ بیت کوین (Bitcoin Big Bang)
ژانر مستند
سال ساخت 2018
مدت زمان 104 دقیقه
کارگردان وینسنت گانون (Vincent Gonon) – خاویر سایانوف (Xavier Sayanoff)

 

مستند انفجار بزرگ بیت کوین به یکی از اتفاقات تاریخی در صرافی‌های ارز دیجیتال می‌پردازد. چیزی در حدود 850 هزار بیت کوین معادل نیم میلیارد دلار در سال 2017 از صرافی MT. Gox در توکیو ژاپن ناپدید شد. در پی این اتفاق، مدیرعامل صرافی، مارک کارپلس، دستگیر شد. پس از یک سال بازجویی، پلیس به مدرک خاصی علیه این فرد مبنی بر سرقت بیت کوین دست پیدا نکرد. نهایتا این فرد آزاد شد. کارپلس در قالب مستند انفجار بزرگ بیت کوین به روایت آن روزها می‌پردازد. 

14. فیلم هودل (HODL)

نام فیلم هودل (HODL)
ژانر فیلم کوتاه
سال ساخت 2020
مدت زمان 4 دقیقه
کارگردان راب ویس (Rob Weiss)

 

یکی دیگر از برترین فیلم‌ها برای بیت کوین و ارز دیجیتال در حوزه فیلم کوتاه با نام هودل (HODL) است. یک فیلم کوتاه کمتر از 4 دقیقه که دو پیام بسیار مهم را در بر دارد. هر چند این فیلم ارزش هنری چندانی ندارد؛ اما بدون تردید درس‌های ارزشمندی را برای هرکسی دارد که قصد فعالیت در بازار رمزارزها را دارد. 

این فیلم کوتاه در سال 2020 منتشر شد. داستان آن درباره جوانی است که پس فوت عمویش از او ارث می‌برد. ارث او یک قلاب ماهی‌گیری، یک سر گوزن خشک شده و 55 هزار بیت کوین است. عموی او این تعداد بیت کوین را در سال 2010 خریداری کرده بود. او سال‌ها این تعداد بیت کوین را در کیف پول خود هولد کرده بود. امروز وارث او صاحب سرمایه هنگفتی است. 

اما کاراکتر خوش شانس داستان آشنایی با ارزهای دیجیتال ندارد و به‌همین دلیل با یک اشتباه کوچک در انتقال بیت کوین به کیف پول خود، همه چیز را به دست باد می‌سپارد. این فیلم اهمیت توجه به آدرس ولت و شبکه بلاک‌چین در انتقال ارز دیجیتال را نشان می‌دهد. 

15. مستند بلاک چین و ما (Blockchain and Us 2017)

نام فیلم بلاک چین و ما (Blockchain and Us 2017)
ژانر مستند
سال ساخت 2017
مدت زمان 31 دقیقه
کارگردان مانوئل استاگرس (Manuel Stagars)

 

مستند بلاک‌چین و ما بر پایه مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها با کارشناسان حوزه فناوری و مالی در زمینه بلاک‌چین آماده شده است. در قالب این مستند می‌توانید با جنبه‌های فنی و مالی فناوری بلاک‌چین آشنایی پیدا کنید. علاوه بر آن، مستند بلاک‌چین و ما نیم نگاهی هم به آینده این فناوری در دنیا دارد. 

16. مستند “توضیح می‌دهد” نتفلیکس با نام رمزارزها 

نام فیلم رمزارزها (Cryptocurrency)
ژانر مستند
سال ساخت 2018
مدت زمان 60 دقیقه
کارگردان جو پوسنر (Joe Posner)

 

نتفلیکس در سال 2018 یک مجموعه مستند اختصاصی تحت عنوان Explained منتشر کرد. هر قسمت از این مجموعه به موضوع خاصی اختصاص پیدا کرد. یکی از آن‌ها هم موضوع رمزارزها بود. در جریان این مستند نحوه شکل‌گیری ارزهای دیجیتال و نیاز جامعه بشری به آن‌ها بررسی شده است. 

17. مستند شغل داخلی (Inside Job)

نام فیلم شغل داخلی (Inside Job)
ژانر مستند
سال ساخت 2010
مدت زمان 109 دقیقه
کارگردان چارلز فرگوسن (Charles Ferguson)

 

مستند شغل داخلی ارتباط مستقیم با ارزهای دیجیتال ندارد. این مستند به وضعیت ناامید کننده سیستم مالی سنتی حاکم بر دنیا می‌پردازد. در واقع تمرکز اصلی مستند روی بحران مالی شدید سال 2008 است که آمریکا و بسیاری دیگر از کشورها را فرا گرفت. مشاهده این مستند تا حدی ناکارآمدی و عدم شفافیت در اقتصاد مبتنی بر نظام بانکی دنیای امروز را روشن می‌کند. موضوعی که به‌صورت غیرمستقیم شما را به سمت رمزارز‌ها به‌عنوان یک راه حل جایگزین سوق می‌دهد. 

 18. فیلم به هیچ‌کس اعتماد نکن: شکار پادشاه رمز ارز (Trust No One: The Hunt for the Crypto King)

نام فیلم به هیچ‌کس اعتماد نکن: شکار پادشاه رمز ارز (Trust No One: The Hunt for the Crypto King)
ژانر مستند
سال ساخت 2022
مدت زمان 90 دقیقه
کارگردان لوک سول (Luke Sewell)

 

مستند ” به هیچ‌کس اعتماد نکن: شکار پادشاه رمز ارز” یکی دیگر از برترین فیلم‌ها برای بیت کوین و ارز دیجیتال است که توسط نتفلیکس ساخته شده است. این فیلم مستند به ماجرای گروهی از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌پردازد که در پی مرگ بنیان‌گذار یک صرافی ارز دیجیتال، حدود 250 میلیون دلار از سرمایه خود را از دست می‌دهند. جالب است بدانید که بین ماه مارس تا آوریل سال 2022 این مستند 12 میلیون ساعت در نتفلیکس تماشا شده است. 

سریال هایی در مورد کریپتو

تا اینجا با برترین فیلم‌ها برای بیت کوین و ارز دیجیتال آشنا شدیم. در این قسمت هم قصد داریم به معرفی سه سریال جذاب و مهیج با موضوع ارزهای دیجیتال بپردازیم. 

سریال سیلیکون ولی (Silicon Valley 2014-2019)

1. سریال سیلیکون ولی (Silicon Valley 2014-2019)

نام فیلم سیلیکون ولی (Silicon Valley 2014-2019)
ژانر طنز
سال ساخت 2019 – 2014
مدت زمان 6 فصل (53 قسمت)
کارگردان مایک جاج (Mike Judge) – دیو کرینسکی (Dave Krinsky)
بازیگران توماس میدلدیچ (Thomas Middleditch) –  تی جی میلر (T.J. Miller)

 

سیلیکون ولی یک سریال طنز آمریکایی است که بین سال‌های 2014 تا 2019 پخش شد. این سریال جمعا در 6 فصل و 53 قسمت پخش شد. داستان اصلی این سریال روی یک برنامه‌نویس به نام ریچارد هندریکس متمرکز است که استارتاپی به‌نام پید پیپر (Pied Piper) را راه‌اندازی می‌کند. در طول سریال با تلاش‌های این فرد برای حفظ شرکت نوپای خود همراه خواهید شد. همچنین رقابت او با سایر شرکت‌ها نیز داستان جذابی را ایجاد می‌کند. نقش ارزهای دیجیتال در این سریال حاشیه‌ای است و در انجام مبادلات مالی بعضا از رمزارزها استفاده می‌شود. 

سریال استارتاپ (Startup) 

2. سریال استارتاپ (Startup) 

نام فیلم استارتاپ (Startup)
ژانر جنایی – هیجان انگیز
سال ساخت 2016 تا 2018
مدت زمان 3 فصل (30 قسمت)
کارگردان بن کتای (Ben Ketai)
بازیگران آدام برودی (Adam Brody)، ادی گتگی (Edi Gathegi)، اوتمارا ماررو (Otmara Marrero)

 

در کنار بهترین فیلم‌های سینمایی با موضوع ارز دیجیتال، بد نیست که به یک سریال نیز در این زمینه اشاره کنیم. سریال استارتاپ در 30 قسمت طی سال‌های 2016 تا 2018 پخش شد. این سریال درباره یک جوان مستعد است که رویایی کارآفرینی در زمینه ارزهای دیجیتال را در سر می‌پروراند. او قصد دارد تا یک ارز دیجیتال اختصاصی به‌نام گن کوین (GenCoin) را راه‌اندازی کند. 

برای این منظور نیاز به سرمایه دارد. در این مسیر با یک کارمند بانک آشنا می‌شود که تصمیم می‌گیرد در پروژه او مشارکت کند؛ اما نکته مهم ماجرا این است که سرمایه‌گذار، پول مورد نیاز برای این منظور را از راه سرقت از بانک تهیه می‌کند. در این بین کشمکش بین سرمایه‌گذار و پلیس FBI برای دستگیری او هیجان سریال را به اوج خود می‌رساند.

3. سریال آقای ربات (Mr.Robot) 

نام فیلم آقای ربات (Mr. Robot)
ژانر درام – جنایی – هیجان انگیز
سال ساخت 2015 – 2019
مدت زمان 4 فصل (45 قسمت)
کارگردان سام اسماعیل (Sam Smail)
بازیگران رامی مالک (Rami Malek)، کارلی چیکین (Carly Chaikin)، مارتین وال استورم (Martin Wallstorm)

 

آقای ربات یک مجموعه تلویزیونی در ژانر درام و هیجان انگیز است که در کشور آمریکا توسط ساسم اسماعیل کارگردانی شده است. داستان درباره یک مهندس امنیت سایبری است که با مشکلات اختلالات روحی و روانی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. او در یک شرکت استخدام می‌شود و به‌همراه تیم هکری ماموریت پیدا می‌کنند که سوابق بدهی بزرگ‌ترین شرکت جهان را با رمزنگاری داده‌های مالی آن از بین ببرند. در طول این سریال با ارزهای دیجیتال نیز سروکار خواهید داشت. مجموعه‌ای که در 4 فصل و 45 قسمت بین سال‌های 2015 تا 2019 منتشر شد. 

نظر چت جی پی تی در مورد بهترین فیلم های بیت کوین و کریپتو

از چت جی پی تی (ChatGPT) در رابطه با برترین فیلم‌ها برای بیت کوین و ارز دیجیتال پرسیدیم. این چت بات هوش مصنوعی، چهار فیلم و سریال زیر را به‌عنوان بهترین پیشنهادات برای تماشا معرفی کرد: 

  • بانکداری بیت کوین (Banking on Bitcoin)
  • ظهور و صعود بیت کوین (The Rise and Rise of Bitcoin)
  • کریپتو (Crypto)
  • آقای ربات (Mr.Robot)

در این مطلب به معرفی برترین فیلم‌ها برای بیت کوین و ارز دیجیتال پرداختیم. قطعا در سال‌های آینده گزینه‌های بیشتری به جمع فیلم‌ها و سریال‌های با موضوع کریپتوکارنسی اضافه خواهند شد. هنوز آن طور که باید و شاید سینماگران شناخته‌شده و مطرح به این حوزه ورود نکرده‌اند؛ اما با توجه به رشد قابل توجه بازار کریپتوکارنسی، به‌نظر می‌رسد که سرمایه‌گذارانی که از همین بازار به سود هنگفت رسیده‌اند، وارد حوزه فیلم و سریال هم شوند. اتفاقی که می‌تواند نوید تولید محصولات به‌مراتب با کیفیت‌تری را در سال‌های پیش رو بدهد. به جز مواردی که در این مطلب معرفی کردیم، چه فیلم‌ها و سریال‌های دیگری با موضوع ارز دیجیتال می‌شناسید؟

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
آموزش ترید ارز دیجیتال
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
از زمان پیدایش بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، شاهد رشد سریع و پذیرش گسترده صنعت کریپتو در جهان بوده‌ایم. بدین ترتیب، امروزه دارایی‌های دیجیتال در پرتفوی مدیران و...
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل فاندامنتال
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک ماشین در حال حرکت تصور کنیم، تحلیل و استراتژی‌ در نقش راهنمای راه یا همان گوگل مپ مشهور ظاهر می‌شود. همانند نقشه‌های راهنما،...
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
آموزش ارز دیجیتال
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
دامیننس Dominance یک معیار مهم برای درک موقعیت یک ارز دیجیتال در بازار است. دامیننس نسبت بین ارزش بازار یک رمز ارز خاص و کل ارزش بازار ارز دیجیتال است....