معرفی ارز دیجیتال

بررسی و تحلیل وایت پیپر بایننس کوین + دانلود نسخه کامل

بررسی و تحلیل وایت پیپر بایننس کوین + دانلود نسخه کامل

اگر شما در سال 2008 می‌دانستید که بیت کوین یک رشد بسیار زیاد را تجربه خواهد کرد، چقدر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کردید؟ همانند شما، همه تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال به دنبال روش‌های تحلیل بلندمدت با کمترین درصد اشتباه هستند تا آینده ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنند. یکی از این روش‌ها، بررسی وایت پیپر پروژه‌ها است. برای مثال، با بررسی و تحلیل وایت پیپر بایننس کوین می‌توانید به خوبی آینده آن را پیش بینی کنید. اما وایت پیپر بایننس کوین چیست و چگونه باید آن را تحلیل کرد؟ ادامه مقاله را بخوانید تا به طور کامل با بایننس کوین و وایت پیپر آن آشنا شوید.

نام ارز بایننس کوین
نماد شرکت BNB
توسعه دهندگان صرافی بایننس
انتشار اولیه 2017
بلاکچین بلاکچین اختصاصی بایننس
مکانیسم عملکرد اجماع اثبات سهام POS و اختیار POA
مدل منبع منبع باز
زمان انتظار برای تایید تراکنش 5 تا 15 دقیقه
آدرس وبسایت bnbchain.org
لینک وایت پیپر دوج کوین whitepaperBNB.pdf

وایت پیپر بایننس کوین چیست؟

وایت پیپر بایننس کوین، سندی است که توسط توسعه دهندگان آن منتشر شده است. این سند شامل مواردی مانند کاربرد، نحوه عملکرد، تیم توسعه دهنده، نقشه راه و بسیاری از موارد دیگر است.

بایننس کوین متعلق به صرافی بزرگ ارز دیجیتال بایننس binance.com است. جالب است بدانید در ابتدا هدف اصلی تیم توسعه‌دهندگان BNB، ایجاد بستری بهتر و امن‌تر در مقابل بلاکچین‌های دیگر بود. یعنی در ذهن توسعه‌دهندگان آن ایجاد یک رمز ارز جدید وجود نداشت. اما همین سرویس‌ها و خدمات منحصربه‌فرد، به صورت غیرمستقیم روی ارزش صرافی تأثیر مثبت گذاشت و آن‌ها را ترغیب کرد تا یک رمز ارز جدید معرفی کنند.

 در نظر داشته باشید که بایننس کوین نیز مانند هر پروژه فعال دیگر در حوزه ارزهای دیجیتال، وایت پیپر خود را به صورت مداوم، به‌روزرسانی می‌کند. به این ترتیب وایت پیپر BNB هربار چیز جدیدی برای ارائه دارد. به همین دلیل لازم است که اخبار حوزه ارزهای دیجیتال و به خصوص BNB را پیگیری کنید تا از اهداف جدید توسعه‌دهندگان آن باخبر شوید.

 شواهد زیادی در چند سال گذشته نشان می‌دهد که BNB همچنان یکی از آینده‌دارترین ارزهای دیجیتال است. رتبه چهارم در لیست بهترین و سودده‌ترین ارزهای دیجیتال نشان‌دهنده همین موضوع است.

نکته: هم اکنون امکان خرید و فروش بایننس کوین با کارمزد صفر، از صرافی ایرانیکارت در دسترس قرار گرفته است.

بررسی و تحلیل بخش‌های مهم وایت پیپر بایننس کوین

در وایت پیپر بایننس کوین بعد از معرفی کوتاه پروژه، به تشریح صرافی بایننس و ارز دیجیتال اختصاصی آن یعنی BNB پرداخته شده است. در این دو بخش به تفصیل مدل‌های درآمدی، رابط کاربری، ویژگی‌های مختلف صرافی و زیرساخت‌های سخت‌افزاری آن، روش‌های تخصیص و طرح‌های خرید مجدد، تشریح شده است. در نهایت نیز اعضای تیم توسعه‌دهنده، ریسک‌ها یا چالش‌های پروژه را بیان کرده است.

 معرفی صرافی بایننس

 معرفی صرافی بایننس

در بخش اول وایت پیپر بایننس کوین، ویژگی‌های مختلف این صرافی با تاکید روی غیرمتمرکز بودن آن و تعیین قیمت توسط خود فروشنده و خریدار (عرضه و تقاضا) بیان شده است. همچنین توضیحات کاملی در مورد زیرساخت‌ها را ارائه داده و خاطر نشان می‌کند که متناسب با این روش‌ها، کارمزد بسیار کمتری نسبت به دیگر صرافی‌ها دارد.

در این بخش بایننس به طور واضح اعلام می‌کند که در هر ثانیه، ۱۴۰۰۰۰۰ تراکنش تطبیق پیدا می‌کنند! معاملات این صرافی در چند بخش اسپات، مارجین، فیوچرز، تبادل فوری ناشناس، تبادل غیرمتمرکز و … انجام می‌شوند.

لازم است بدانید بایننس از جفت‌های معاملاتی زیر برای معاملات پشتیبانی می‌کند.

  • BTC
  • USDT
  • ETH
  • LTC
  •  NEO (ANS)
  • BNB (Binance Coin)

رمز ارز بایننس کوین

رمز ارز BNB

در ادامه توکن BNB، ارز بومی بایننس کوین را معرفی کرده است. این رمز ارز در ابتدا مبتنی بر پلتفرم اتریوم راه اندازی شد اما پس از مدتی در سال 2019 به بلاکچین اختصاصی خود به نام اسمارت چین، منتقل شد. در آن سال استقبال گسترده‌ای از این بلاک چین شد و سهم زیادی از بازار ارزهای دیجیتال را از رقیب اصلی خود یعنی بلاک چین اتریوم گرفت.

بیشتر بخوانید: بایننس کوین چیست

درصد تخصیص رمز ارز BNB، طبق وایت پیپر آن به صورت زیر است.

  • ۵۰٪ از طریق ICO
  • ۴۰٪ تیم موسس
  • ۱۰٪ به سرمایه گذاران

اعضای تیم

 6 نفر از اعضای اصلی تیم (به همراه رزومه‌هایشان) و 23 نفر از مشاوران و همکاران به رهبری چانگ پنگ ژائو با نام مستعار cz، در این قسمت معرفی شده‌اند. طبیعی است که یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاران به یک پروژه جدید اعتماد کنند، تیم توسعه‌دهنده خواهد بود. به همین دلیل معروفترین پژوهشگران و کارشناسان پروژه در این بخش معرفی می‌شوند. تیم اصلی بایننس کوین عبارتند از:

  1. Changpeng Zhao – مدیر عامل
  2. Roger Wang – مدیر توسعه فنی
  3. ames Hofbauer – معمار ارشد
  4. Paul Jankunas – معاون مهندسی
  5. Allan Yan – مدیر محصول
  6. Sunny Li – مدیر عملیات

مدیرعامل بایننس - چانگ پنگ ژائو

چالش‌ها و ریسک‌ها

در قسمت پایانی وایت پیپر بایننس کوین چالش‌های امنیتی برای هر پروژه‌ای را متذکر می‌شود و یادآوری می‌کند که تیم آن‌ها سعی دارد با روش‌های مانند ISO/IEC و CCSS حداکثر امنیت را برای این پروژه فراهم آورد.

نتیجه بررسی وایت پیپر بایننس کوین 

اگر به وایت پیپر بایننس کوین (البته در سال 2017) نگاه می‌کردیم، مشخص بود که این نقشه راه، تا حد زیادی موفق خواهد بود که همین‌طور هم شد. تمرکز روی امنیت و سرعت بهتر در بلاک چین، هنوز هم می‌تواند نظرها را به سمت خود جلب کند.

در نسخه‌های جدید و آپدیت شده وایت پیپر بایننس کوین نیز نشانه‌های زیادی از تلاش تیم توسعه‌دهنده برای برطرف کردن نقایص فعلی در حوزه‌های فنی بازار ارزهای دیجیتال مشاهده می‌شود. بر این اساس، بسیاری از کارشناسان ارز دیجیتال، چشم‌انداز آینده بایننس کوین را روشن می‌بینند.

بیشتر بخوانید: بررسی آینده ارز دیجیتال بایننس کوین تا سال 2030

چرا وایت پیپر بایننس کوین BNB مهم است؟

اصلی‌ترین هدف یک تریدر در بازار ارزهای دیجیتال این است که پیش‌بینی مناسبی از رشد و افزایش قیمت رمزارزها داشته باشد. یکی از بهترین روش‌ها که با استفاده از آن می‌توانید پیش‌بینی منطقی‌تری از ارزش سرمایه‌گذاری در بازار رمرزارها مختلف داشته باشید، توجه به وایت پیپر آن‌ها است. اگر وایت پیپر یک ارز دیجیتال جدید یا ارزهای دیجیتال فعلی چشم‌انداز مناسبی داشته باشند و شما بتوانید به موقع حدس بزنید که این وایت پیپر تا چه حد می‌تواند موفق یا حتی ناموفق باشد؛ می‌تواند در سرمایه‌گذاری شما روی آن تأثیر داشته باشد.

تحلیل و بررسی وایت پیپر بایننس کوین با هر ارز دیجیتال دیگری، اگر چه یک معیار قابل قبول برای پیش‌بینی افزایش یا حتی کاهش قیمت در آینده است، اما قطعا نمی‌تواند در مورد چالش‌ها و روند بازار کافی باشد. پس به هیچ وجه نباید فقط به وایت پیپر اتکا کنید. این نکته هم در نظر بگیرید که متاسفانه برخی از وایت پیپرهایی که ارائه شده، کلاهبرداری بوده و برای سوءاستفاده از اطلاعات کاربران در دسترس عموم قرار گرفته است. پس توجه به اعتبار منتشرکننده یک وایت پیپر نیز بسیار مهم است.

نتیجه‌گیری

 هر روش و ابزاری که بتواند دید وسیعی در مورد آینده یک ارز دیجیتال ارائه دهد، می‌تواند مفید باشد. تحلیل و بررسی وایت پیپر هر ارز، یک روش قابل قبول برای بررسی بلندمدت یک پروژه به شمار می‌آید. در این مقاله به بررسی و تحلیل وایت پیپر بایننس کوین پرداختیم و نکاتی در مورد چگونگی آنالیز آن برشمردیم. اگر بتوانید اخبار حوزه ارزهای دیجیتال را به صورت مرتب پیگیری کنید و از جدیدترین وایت پیپرهای ارزهای دیجیتال باخبر باشید، با تحلیل و بررسی ادعاهای آن‌ها می‌توانید به پتانسیل رشد آن پی ببرید.

سوالات متداول
Request for Quote

سایت رسمی صرافی بایننس binance.com، جدیدترین نسخه‌های وایت پیپر Binance coin را منتشر می‌کند. پس برای دانلود وایت پیپر بایننس کوین در ابتدا به این سایت مراجعه کنید. همچنین سایت‌هایی مانند coinmarketcap نیز به‌روز‌ترین وایت پیپرهای ارزهای دیجیتال را انتشار می‌دهند.

با تحلیل وایت پیپر بایننس کوین می‌توانید پتانسیل پیشرفت پروژه آن را مورد بررسی قرار دهید و در صورت تمایل با توجه به روش هولد کردن، روی آن سرمایه‌گذاری کنید. مانند اتفاقی که برای بیت کوین افتاد و ارزش آن در عرض چند سال، چندهزار برابر شد!

لینک دانلود وایت پیپر بایننس کوین در ابتدای مطلب قرار داده شده است.

بررسی و تحلیل وایت پیپر بایننس کوین + دانلود نسخه کامل
اگر شما در سال 2008 می‌دانستید که بیت کوین یک رشد بسیار زیاد را تجربه خواهد کرد، چقدر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کردید؟ همانند شما، همه تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال به...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...