آموزش ارز دیجیتال

چگونه وارد ارز دیجیتال شویم؟ آموزش کامل + نکات کاربردی

چگونه وارد ارز دیجیتال شویم؟ آموزش کامل + نکات کاربردی

تعداد ایرانیان فعال در بازار رمزارزها در سال 2023 بین 12 تا 15 میلیون نفر تخمین زده می‌شود. خیلی از این افراد با هدف کسب درآمد دلاری بازار رمزارزها را برای فعالیت انتخاب کرده‌اند. گروهی موفق بوده و سود قابل توجهی کسب کرده‌اند و عده‌ای نیز مانند همه بازارهای مالی دیگر چندان نتایج رضایت بخشی به‌دست نیاورده‌اند. اگر شما هم تصمیم دارید که به این جمع پرشمار بپیوندید، باید مراحلی را پشت سر بگذارید. در این مطلب قصد داریم به این پرسش بپردازیم که چگونه وارد ارز دیجیتال شویم؟ دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا مراحل آغاز فعالیت در دنیای کریپتوکارنسی را مرحله به‌ مرحله بررسی کنیم. 

قبل از هر چیز بهتر است با ماهیت بازار آشنا شوید! 

اولین چیزی که باید توجه داشته باشید این است که با یک بازار کاملا متفاوت از بورس و فارکس مواجه هستید. هرچند سابقه فعالیت در سایر بازارهای مالی برای حضور موفق در دنیای ارزهای دیجیتال مفید است؛ اما شما باید در ابتدا ماهیت این بازار را بررسی کنید. تعداد ارزهای دیجیتال در سال 2023 از مرز 23 هزار کوین و توکن عبور کرده است. بنابراین با یک بازار فوق‌العاده گسترده‌ سروکار دارید. 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع ارز دیجیتال پیشنهاد می‌شود مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

در بازار کریپتوکارنسی سال 2023 با بیش از 23 هزار ارز دیجیتال سروکار دارید

حجم و روش‌های کلاهبرداری در بازار رمزارزها نیز در مقایسه با سایر بازارهای مالی به‌مراتب بالاتر است. برخلاف سایر بازارها، جوهره این بازار با فناوری‌های نوآورانه عجین شده است. همین موضوع باعث شده که اولا، کاملا در نوع خود منحصربه‌فرد باشد و ضمنا، فرصت‌ها و تهدید‌های زیادی را پیش روی شما قرار دهد.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در وهله اول کتاب‌ها و مراجع آنلاین معتبر مرتبط با این بازار را به‌دقت مطالعه کنید تا بدانید قدم در چه جاده‌ای می‌گذارید. صدها مقاله کاربردی درباره ماهیت بازار رمزارزها در سایت ایرانیکارت وجود دارند که به‌صورت رایگان می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید. 

آموزش از هر چیزی واجب‌تر است

وقتی به‌خوبی با ماهیت بازار رمزارزها آشنا شوید، بخشی از پاسخ سوال چگونه وارد ارز دیجیتال شویم را خواهید یافت. در ادامه باید آموزش‌های تخصصی مربوط به این بازار را دنبال کنید. کسانی که تجربه خرید و فروش رمز ارز  را دارند، به‌خوبی می‌دانند که این بازار با هیچ کس شوخی ندارد.

اگر در بورس ایران، با خرید یک سهم روزانه نهایتا بین 5 درصد سود یا ضرر می‌کنید؛ در بازار رمزارزها ممکن است با یک اشتباه در عرض چند دقیقه تمام سرمایه خود را از دست بدهید. بنابراین بدون آموزش دیدن و تسلط کافی روی مباحث مختلف بازار، تحت هیچ شرایطی، معامله‌گری را آغاز نکنید. 

یادگیری اصطلاحات مختلف دنیای ارز دیجیتال 

صدها کلمه و اصطلاح جدید در بازار رمزارزها وجود دارند که شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار باید آشنایی نسبی با آن‌ها داشته باشید. از بلاکچین، مکانیزم اجماع، قرارداد هوشمند و دیفای گرفته تا اصطلاحاتی مانند زمستان کریپتو، آلت کوین، نهنگ و … که هر یک معنا و مفهوم خاصی خود را دارند. در مقاله جداگانه‌ای در سایت ایرانیکارت، تعدادی از مهم‌ترین اصطلاحات ارزهای دیجیتال را معرفی کردیم که دعوت می‌کنیم آن را مطالعه کنید. 

یادگیری اصطلاحات مختلف دنیای ارز دیجیتال 

شناخت انواع روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد 

روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها محدود به خرید و فروش ارزهای دیجیتال نمی‌شود. بلکه صندوق‌های ETF رمزارزها نیز در برخی از صرافی‌ها قابل معامله هستند. از آن گذشته راه‌های کسب درآمد در این بازار خیلی متنوع هستند.

به‌عنوان مثال می‌توان به استیکینگ ارز دیجیتال اشاره کرد. به زبان ساده شما با سپرده‌گذاری توکن‌های خریداری شده برای مدت زمان مشخص می‌توانید سود دریافت کنید. 

امکان دریافت و پرداخت وام با سود مشخص در بازار رمزارزها نیز وجود دارد. تعداد بسیار زیادی برنامه‌های غیرمتمرکز مانند بازی‌های بلاکچینی نیز هستند که با فعالیت در آن‌ها نیز می‌توانید کسب درآمد کنید. 

برای آشنایی با موارد گفته شده مقاله معرفی روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین نیز یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی در این بازار است. در مجموع پیشنهاد می‌کنیم که برای ورود به دنیای رمزارزها، تنها روی خرید و فروش آن‌ها متمرکز نشوید و حوزه‌های مختلف دیگر را نیز امتحان کنید. 

آشنایی با ابزارهای مختلف ارز دیجیتال 

خوشبختانه همه چیز در بلاکچین کاملا شفاف است و شما می‌توانید خیلی راحت تنها با استفاده از چند ابزار به رصد اطلاعات مورد نظر خود بپردازید. برای به دست آوردن هر نوع اطلاعاتی، پلتفرم‌ها و ابزارهای متفاوت وجود دارد.  

برای مثال:

اگر می‌خواهید اطلاعات کلی ارزهای دیجیتال و موارد فاندامنتالی مانند وایت پیپر، تیم توسعه دهنده و … را بیابید، وبسایت coinmarketcap.com بهترین این حوزه است.

اگر می‌خواهید ارزهای دیجیتال را تحلیل کنید، وبسایت tradingview.com بهترین ابزار برای تحلیل تکنیکال را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر می‌خواهید داده‌های درون شبکه را دنبال کنید، وبسایت glassnode.com چاره کار شماست.

از این دست پلتفرم‌های کاربردی در بازار ارز دیجیتال بسیار یافت می‌شود. بهتر است با تحقیقات بیشتر، بهترین ابزار را متناسب با شرایط خود، انتخاب کنید.

آموزش انواع روش‌های تحلیل ارز دیجیتال 

آموزش انواع روش‌های تحلیل ارز دیجیتال 

در ادامه پاسخ به سوال چگونه وارد ارز دیجیتال شویم، باید به‌سراغ سرفصل‌های تحلیل در این بازار برویم. عده‌ای تصور می‌کنند که برای فعالیت در بازار رمزارزها تنها می‌توان به تحلیل تکنیکال بسنده کرد. این تصور کاملا اشتباه است. چرا که در بازار ارز دیجیتال با انواع تحلیل تکنیکال، فاندامنتال، آنچین و سنتیمنتال وجود دارد.

بنابراین هنگام بررسی یک ارز دیجیتال، قبل از اینکه به‌سراغ تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال بروید، باید بررسی کنید که آیا یک ارز دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر؟

پاسخ این سوال فقط در گرو تحلیل فاندامنتال است. راه‌های مختلفی مانند بررسی وایت پیپر (Whitepaper) پروژه‌های ارز دیجیتال وجود دارند که در این زمینه به‌شما کمک می‌کنند.

با استفاده از تحلیل آنچین می‌توان فعالیت‌های رخ داده در شبکه ارزهای دیجیتال مانند فعالیت کیف پول ها، نهنگ‌ها و … بررسی کرد و با استفاده از تحلیل سنتیمنتال می‌توان احساسات معامله گران را ردیابی کرد.

بنابراین باید به یک اندازه برای آموزش انواع تحلیل نام برده در بازار رمزارزها زمان اختصاص دهید. آن وقت می‌توانید فعالیت خود را در این بازار آغاز کنید. 

ملزومات ورود به دنیای ارز دیجیتال 

بعد از اینکه مقدمات مربوط به آموزش برای ورود به دنیای کریپتوکارنسی را پشت سر گذاشتید، نوبت به پشت سر گذاشتن 3 مرحله اساسی دیگر می‌رسد. در پاسخ به این سوال که چگونه وارد ارز دیجیتال شوید، باید بگوییم که لازم است 3 مرحله زیر را طی کنید.

1. انتخاب کیف پول ارز دیجیتال 

کریپتو والت (Crypto Wallet)، اصطلاحی است که در زبان فارسی تحت عنوان کیف پول ارز دیجیتال بکار می‌بریم. کیف پول یک نرم افزار یا سخت افزار است که از آن می‌توان برای مدیریت رمزارزها استفاده کرد. در وهله اول شاید این طور به‌نظر می‌رسد که مانند کیف پول‌های واقعی، ارزهای دیجیتال درون والت‌ها نگهداری می‌شوند. در حالی که ماجرا کاملا متفاوت است. 

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

در واقع کیف پول دارایی شما در بستر بلاکچین نگهداری می‌کند. کیف پول تنها ابزار، برای دسترسی امن‌تر به دارایی را در قالب کلید عمومی و خصوصی فراهم می‌کند. 

در یک دسته‌بندی کلی، انواع کیف پول ارز دیجیتال را می‌توان در دو گروه گرم (Hot Wallet) و سرد (Cold Wallet) طبقه‌بندی کرد. کیف پول سرد، بدون نیاز به اتصال به اینترنت کار می‌کند. به‌همین دلیل احتمال دسترسی هکرها به‌این نوع کیف پول‌ها کمتر است. این در حالی است که برای استفاده از کیف پول‌های گرم نیاز به اینترنت وجود دارد. شما برای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال باید بدانید که گزینه‌های مختلفی پیش رو دارید که عبارت‌‌اند از: 

کیف پول کاغذی

ابتدایی‌ترین نوع کیف پول رمزارز، کیف پول کاغذی است. نیاز به‌هیچ‌گونه سخت‌افزار یا نرم‌افزار برای استفاده از این کیف پول وجود ندارد. بلکه کافیست کلید خصوصی را روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید. سپس آن را در جای امنی نگه‌دارید. 

کیف پول سخت‌افزاری

امن‌ترین کیف پول ارز دیجیتال، والت سخت افزاری است. بسیاری از والت‌های سخت‌افزاری شبیه به فلش مموری یا رم هستند. این محصولات کلید خصوصی دارایی شما را به‌صورت آفلاین نگهداری می‌کنند. معمولا این کیف پول‌ها یک نرم‌افزار کامپیوتری نیز دارند که برای مدیریت ارزهای دیجیتال می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نکته این است که کیف پول‌های سخت افزاری رایگان نیستند و باید آن‌ها را خریداری کنید. برای خرید کیف پول‌های سخت افزاری می‌توانید از خدمات صرافی ایرانیکارت استفاده کنید.

کیف پول نرم‌افزاری 

والت نرم‌افزاری یا داغ، کلید خصوصی دارایی شما را به‌صورت آنلاین نگهداری می‌کند. کیف پول‌های نرم افزاری را می‌توان به سه گروه تقسیم کرد که عبارت‌اند از: 

  • کیف پول موبایل: این محصول نوعی اپلیکیشن موبایل است. بیشتر اپلیکیشن‌ها در ورژن اندروید تولید می‌شوند؛ اما برخی از آن‌ها نیز از سیستم عامل iOS پشتیبانی می‌کنند. 
  • کیف پول دسکتاپ: این والت‌ها در واقع نرم‌افزارهایی هستند که برای نصب و اجرا روی کامپیوتر طراحی می‌شوند. 
  • کیف پول تحت وب:کیف پول تحت وب (وب اپلیکیشن) نوع دیگری از والت‌های ارز دیجیتال است که برای استفاده از آن باید از مرورگرهای اینترنت استفاده کنید. 

2. انتخاب صرافی ارز دیجیتال 

معاملات در بازار ارزهای دیجیتال در قالب صرافی‌ها انجام می‌شوند. صرافی‌ها تقریبا چیزی مشابه کارگزاری‌های بورس و بروکرهای فارکس هستند. در واقع نقش واسطه‌ای را ایفا می‌کنند که در آن افراد خریدار و فروشنده در بازار به یکدیگر متصل می‌شوند.

تعداد صرافی‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است. در مقابل شناسایی بهترین و معتبرترین صرافی فعال در بازار همواره به‌عنوان دغدغه جدی بین معامله‌گران به شمار می‌رود. یک صرافی مناسب باید چند ویژگی مهم داشته باشد.

انتخاب صرافی ارز دیجیتال

  • تعداد ارزهای دیجیتال زیادی را پشتیبانی کند. 
  • کارمزد معاملات کمی را از معامله‌گران دریافت کند. 
  • سرعت انجام تراکنش‌ها در آن بالا باشد. 
  • پشتیبانی تمام‌وقت از معامله‌گران داشته باشد. 
  • امنیت حساب‌های کاربری را به شیوه‌های مختلف تأمین کند. 
  • حجم گردش نقدینگی در آن بالا باشد. 
  • قیمت‌ها را به‌صورت به‌روز و لحظه‌ای نمایش دهد. 
  • امکانات و ابزارهای معاملاتی متنوعی را در اختیار معامله‌گران قرار دهد. 

بسیاری از صرافی‌ها در بازار ادعا می‌کنند که ویژگی‌های فوق را دارند. اما در عمل معمولا تعداد انگشت‌شماری از صرافی‌ها هستند که خدمات با کیفیتی را به کاربران ارائه می‌کنند. برای شناسایی این صرافی‌ها بهترین راه بررسی نظرات کارشناسان این حوزه است که به تحلیل و ارزیابی انواع صرافی‌ها می‌پردازند.

3. تنظیم استراتژی معاملاتی شخصی 

در گام آخر باید استراتژی معاملاتی شخصی خود را آماده کنید. به زبان ساده، منظور از استراتژی معاملات در بازار رمزارزها این است که بدانید چرا یک ارز دیجیتال را می‌خرید؟ چه زمانی تصمیم به خرید آن رمزارز می‌گیرید؟ چه زمانی وقت فروش آن فرا می‌رسد؟ 

اگر بتوانید قبل از باز کردن هر پوزیشن معاملاتی به این 3 سوال پاسخ روشن و قانع کننده‌ای بدهید، یعنی شما استراتژی معاملاتی دارید. طبیعی است که همواره پاسخ‌هایی که به این سوالات می‌دهید، صحیح نیستند. طبیعت بازارهای مالی همین‌گونه است و هیچ استراتژی مالی نتایج بدون نقصی را به‌ارمغان نمی‌آورد. 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال در سال 2023

داشتن استراتژی معاملاتی یعنی مانند یک شطرنج‌باز حرکات خود در بازار را به‌دقت پیش ببرید. اگر استراتژی معاملاتی داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید تهدید را به‌فرصت تبدیل کنید. هر چند اشتباه کردن در معاملات امری طبیعی است؛ اما هر یک از اشتباهات شما درس‌های مهمی را در اختیارتان قرار می‌دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در استراتژی معاملاتی خود بازنگری کنید. در نتیجه به‌مرور زمان استراتژی خود را بهبود می‌بخشید که ریسک معاملات شما را به‌حداقل می‌رساند. 

هدف نهایی هر استراتژی معاملاتی نیز دقیقا کمک به‌ مدیریت سرمایه در بازارهای مالی است. به‌عبارت دیگر هر سرمایه‌گذار در وهله اول موظف است از اصل دارایی خود محافظت کند و سپس به‌فکر کسب سود باشد. برای تدوین استراتژی معاملاتی، لازم است که هدف خود از فعالیت در بازار رمزارزها را روشن کنید. سرمایه‌گذاری کوتاه مدت را دنبال می‌کنید یا به‌دنبال کسب سود در بلند مدت هستید؟ ترید در بازار رمزارزها شغل اول شماست یا خیر؟ روحیه صبر و حوصله شما در چه وضعیتی است؟ پاسخ‌هایی که به این سوال‌ها می‌دهید در انتخاب استراتژی مناسب نقش ایفا می‌کنند.  

برای ورود به ارز دیجیتال چقدر سرمایه نیاز داریم؟ 

برای ورود به ارز دیجیتال چقدر سرمایه نیاز داریم؟ 

تا اینجا بررسی کردیم که چگونه وارد ارز دیجیتال شویم. شاید تصور کنید که چون بازار رمزارزها یک بازار دلاری است، پس باید با سرمایه هنگفتی فعالیت خود را در آن آغاز کنید. این در حالی است که تعداد زیادی ارز دیجیتال وجود دارند که قیمت آن‌ها حتی از 1000 تومان هم پایین‌تر است. 

بنابراین اصلا لازم نیست که از بابت میزان سرمایه برای ورود به این بازار نگران شوید. حتما در بدو ورود مقدار محدودی از سرمایه خود را به‌کار بگیرید و رفته‌رفته بر آن بیفزایید. توصیه اکید ما این است که به‌هیچ عنوان پولی را که برای زندگی روزمره نیاز دارید، وارد بازار نکنید. همچنین از وام گرفتن برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال پرهیز کنید. 

بیشتر بخوانید: با سرمایه کم چه ارزی بخریم؟

ریسک‌ها و فرصت‌های پیش روی دنیای کریپتوکارنسی 

همانطور که اشاره کردیم، بازار ارزهای دیجیتال مملو از فرصت‌ها و تهدید‌هاست. خیلی از کسانی که در سال‌های ابتدایی عرضه بیت کوین روی آن سرمایه‌گذاری کردند، امروز جزو میلیونرهای بازار رمزارزها هستند. در طول 15 سال اخیر بارها و بارها از این دست فرصت‌ها در این بازار ظهور و بروز پیدا کرده‌اند. در صورتی که تمام آنچه تا اینجا در پاسخ به سوال چگونه وارد ارز دیجیتال را مطرح کردیم، رعایت کنید شما هم می‌توانید به جمع افراد موفق در این بازار بپیوندید. 

در عین حال ریسک‌های زیادی نیز در این بازار وجود دارند. اصلی‌ترین ریسک بازار رمزارزها همان طور که برشمردیم، نوسان قیمت شدید ارزهای دیجیتال است. البته داستان به‌همین جا ختم نمی‌شود و 4 تهدید جدی دیگر را نیز می‌توان برای این بازار ذکر کرد.

1. چالش‌های قوانین و مقررات بازار رمزارزها  

چارچوب‌های قانونی شفافی در بازار رمزارزها وجود ندارد. هر کشور بنا بر سیاست‌های خود، قوانین خاصی برای مدیریت این بازار وضع می‌کند. البته بسیاری از کشورها نیز هنوز در حال مطالعه بیشتر برای تصمیم‌گیری هستند. در صورتی که قوانین دولت‌ها در راستای ایجاد محدودیت در بازار رمزارزها باشد، ممکن است روند رو‌به‌رشد ارزهای دیجیتال متوقف شود. این موضوع در روند سرمایه‌گذاری‌هایی که روی این بازار صورت می‌گیرند نیز تاثیرگذار است. 

بیشتر بخوانید: قوانین ارز دیجیتال در ایران چیست؟

2. چالش‌های امنیت سایبری  

بازار ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است. در این سال‌ها، بلاک‌چین پیشرفت‌های زیادی داشته و آگاهی درباره آن نیز در حال افزایش پیدا کردن است. در عین حال پیچیدگی‌های این فناوری باعث شده تا تهدیدات آن نیز پا به پای پیشرفت‌ها، افزایش پیدا کنند. 

کسی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، باید این خطرات را هر چند که احتمال آن‌ها نزدیک به صفر باشد، بپذیرد. این خطرات از معامله کردن در صرافی‌ها گرفته تا نگهداری دارایی‌ها در کیف پول دیجیتال همراه کاربران بازار رمزارزها هستند. پیشنهاد می‌کنیم حتما اخبار سرقت‌های ارز دیجیتال در سال‌های اخیر را مرور کنید تا در بیشتر در جریان خطرات این حوزه قرار بگیرید. 

ریسک‌ها و فرصت‌های پیش روی دنیای کریپتوکارنسی 

3. کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال 

فقدان نظارت بر بازار رمزارزها باعث شده تا تعداد کلاهبرداری‌ها در این بازار بیشتر از سایر بازارهای مالی باشد. برای در امان ماندن از خطرات هیچ راهی به جز افزایش آگاهی خود در بازار ندارید. انواع و اقسام روش‌های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال در این سال‌ها شاهد بوده‌ایم.

از کلاهبرداری شرکت‌های پانزی ارز دیجیتال گرفته تا توکن‌های فیک، پامپ و دامپ رمزارزها (Pump & Dump)، حساب‌های اجاره‌ای ارز دیجیتال، کلاهبرداری در استخراج و … همگی اتفاقاتی هستند که همین الان هم در بازار رمزارزها جریان دارند.  بنابراین برای موفقیت در بازار رمزارزها باید بتوانید نیمه پنهان بازار را نیز به‌خوبی رصد کنید.

نکاتی برای مبتدیان و تازه‌کارها 

قبل از پایان دادن به این مقاله چگونه وارد ارز دیجیتال شویم، بد نیست که چند نکته ساده و کاربردی را برای کسانی که به‌تازگی قصد ورود به این بازار را دارند، بیان کنیم. هر چند این نکات به‌ظاهر ساده هستند؛ اما بسیاری از تریدرها به‌دلیل بی‌توجهی به‌آن‌ها ضررهای سنگینی را تجربه کرده‌اند. 

  • هیچ‌ وقت به‌فکر پیمودن راه صد ساله در یک شب نباشید. 
  • قبل از ورود به هر معامله حد سود و ضرر آن را مشخص کنید. 
  • تا زمانی که تصمیم به‌ تغییر استراتژی معاملاتی خود نگرفته‌اید، به آن پایبند باشید. 
  • از هرگونه رفتار هیجانی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال پرهیز کنید. 
  • فقط آن بخش از سرمایه خود را وارد بازار کنید که در صورت از دست دادن در زندگی شخصی دچار مشکل نشوید.
  • اشتباهات خود در بازار را بپذیرید و از روی تعصب تصمیم‌گیری نکنید. 
  • هیچ‌ وقت تبلیغات ارزهای دیجیتال را مبنای خرید و فروش قرار ندهید. 
  • دور خرید و فروش ارزهای دیجیتالی که وایت پیپر ندارند را خط قرمز بکشید. 
  • اطلاعات خصوصی مانند کلید خصوصی و عبارت بازیابی کیف پول‌تان را در اختیار دیگران نگذارید. 
  • همواره نیم‌نگاهی به اخبار رسمی و موثق بازار رمزارزها داشته باشید. 
  • بر اساس پیشنهاد دیگران تصمیم به خرید و فروش رمزارزها نگیرید. 

کلام پایانی 

به این سوال پاسخ دادیم که چگونه وارد ارز دیجیتال شویم. ارزهای دیجیتال دنیایی پیچیده و پر رمز و راز است که در طول 15 سال گذشته روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. اگر عزم خود را برای ورود به این بازار جزم کرده‌اید، باید روزهای غم و شادی در این بازار بپذیرید. نه موفقیت‌ها در این بازار ماندنی هستند و نه سایه شکست‌ها برای همیشه روی شما سنگینی خواهند کرد. حتما در این مسیر از تجربه دیگران نیز بهره بگیرید؛ اما فراموش نکنید که باید راه خود را در این مسیر پر پیچ و خم به‌سمت موفقیت پیدا کنید. 

سوالات متداول
Request for Quote

بله، هیچ محدودیتی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال برای افراد مختلف وجود ندارد. 

تنها کسانی که ریسک‌پذیر هستند، شانس موفقیت در بازار رمزارزها برای بلند مدت را دارند. 

با توجه به اینکه قانون منعی برای خرید و فروش رمزارزها در نظر نگرفته، به همین دلیل فعالیت در این بازار در ایران مجاز است. 

بدون تردید، خرید و فروش رمزارزها بهترین راه برای کسب درآمد در این بازار است که البته ریسک‌ خاص خود را دارد. 

چگونه وارد ارز دیجیتال شویم؟ آموزش کامل + نکات کاربردی
تعداد ایرانیان فعال در بازار رمزارزها در سال 2023 بین 12 تا 15 میلیون نفر تخمین زده می‌شود. خیلی از این افراد با هدف کسب درآمد دلاری بازار رمزارزها را...
4 از 4 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام ودرود ممنون از مقاله ساده و قابل درک شما.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      از حسن نظر شما سپاس گزاریم.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام باعرض خسته نباشید خیلی عالی ومفید بود. ممنون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
آموزش ترید ارز دیجیتال
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
از زمان پیدایش بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، شاهد رشد سریع و پذیرش گسترده صنعت کریپتو در جهان بوده‌ایم. بدین ترتیب، امروزه دارایی‌های دیجیتال در پرتفوی مدیران و...
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل فاندامنتال
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک ماشین در حال حرکت تصور کنیم، تحلیل و استراتژی‌ در نقش راهنمای راه یا همان گوگل مپ مشهور ظاهر می‌شود. همانند نقشه‌های راهنما،...
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
آموزش ارز دیجیتال
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
دامیننس Dominance یک معیار مهم برای درک موقعیت یک ارز دیجیتال در بازار است. دامیننس نسبت بین ارزش بازار یک رمز ارز خاص و کل ارزش بازار ارز دیجیتال است....