آموزش ارز دیجیتال

ترفندهایی برای کسب سود بیشتر در بازار ارز دیجیتال!

ترفندهایی برای کسب سود بیشتر در بازار ارز دیجیتال!

اگر بازارهای مالی سنتی و جدید را در طول 10 سال گذشته زیر ذره‌بین ببرید؛ متوجه خواهید شد که هیچ مارکتی مانند ارزهای دیجیتال سودهای چند صد درصدی نداده است. در روزهای اول پیدایش بیت کوین در سال 2010، این رمز ارز تنها با قیمت چند سنت مورد معامله قرار می‌گرفت؛ اما اکنون با قیمت چند ده هزار دلاری خرید و فروش می‌شود. آن روزها هیچ کس تصورش را نمی‌کرد که روزی این دارایی به چنین جایگاهی برسد. احتمالا شما هم شنیده‌اید که آینده متعلق به ارزهای دیجیتال است و در سال‌هایی نه چندان دور دارایی‌های فیات جای خود را به رمزارزها خواهند داد. در این مطلب قصد داریم ترفندهایی برای کسب سود بیشتر در بازار ارز دیجیتال را بیان کنیم تا بتوانید سودهای قابل توجهی به دست آورید. تا انتها با ما همراه باشید.

8 ترفند کاربردی برای سود بیشتر در بازار ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال به سرعت در حال رشد است و افرادی که در زمان مناسب وارد این بازار شدند توانستند سودهای قابل توجهی به دست آورند. اما نگران نباشید این مارکت‌ها همیشه وجود دارند کافی است به ترفندهایی برای کسب سود بیشتر در بازار ارز دیجیتال که در ادامه به طور کامل آن را بیان کرده‌ایم توجه کنید تا شما هم در این صنعت به موفقیت برسید.

1) آموزش و تحقیق کافی

احتمالا شما هم تا به حال تجربه این را داشته‌اید که در تاکسی و صف نانوایی و … همه در مورد ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنند و برای خودشان سیگنال خرید و فروش می‌دهند و به اصطلاح خودشان را در این زمینه متخصص می‌دانند. از طرفی در سوشال مدیا نیز همواره شاهد این موضوع هستیم که همه یک پیج برای خودشان زده‌اند و توصیه به خرید و فروش می‌کنند. اما بگذارید خیالتان را راحت کنیم؛ تا زمانی که خودتان به درک درستی از بازار و ساختار آن نرسید نمی‌توانید به سوددهی در این مارکت برسید.

از طرفی این بازار پر از پروژه‌های پانزی و شت‌کوین است که با خرید آن‌ها سرمایه‌تان از دست خواهد رفت. پس در گام اول سعی کنید یک آموزش ارز دیجیتال اصولی ببینید و هر پروژه‌ای که قصد خرید آن را دارید به اندازه کافی در مورد آن تحقیق کنید.

توجه به اقتصاد کلان برای کسب درآمد بیشتر از بازار ارز دیجیتال

2) توجه به اقتصاد کلان

بازار بورس، رمزارزها ، سهام و … جزو دارایی‌های ریسکی به حساب می‌آیند. در زمانی که سیاست اقتصاد جهانی انقباضی است و نرخ بهره افزایش پیدا می‌کند؛ بیشتر افراد تمایل دارند پول خود را در بانک‌ها نگهداری کنند. بدیهی است که در چنین شرایطی دارایی‌های دیجیتال ریزش پیدا می‌‌کنند. بنابراین شما همیشه باید یک دید کلی به این سیاست‌ها داشته باشید. از آن جایی که این مارکت دو طرفه است شما می‌توانید با معامله کوتاه مدت از این ریزش بازار سود به دست آورید. از طرفی سودآوری در این بازار محدود به خرید و فروش نمی‌شود و شما می‌توانید از راه‌های دیگری مانند آربیتراژ، استیکینگ ارز دیجیتال و … کسب سود کنید.

در  سال 2020 با فراگیری ویروس کرونا برای رفع رکود اقتصادی دولت آمریکا پول زیادی وارد چرخه اقتصادی کرد و مردم این پول‌ها را در رمزارزها سرمایه گذاری کردند. این موضوع باعث شد که شاهد افزایش قیمت بیت‌کوین تا 68000 دلار باشیم.

3) خرید و فروش در نقطه درست

شما برای این که در بازار مالی موفق شوید؛ همواره باید یک دارایی را در کف بخرید و در سقف قیمتی بفروشید. زمانی که بیت‌کوین به قیمت 68 هزار دلار رسید همه جا صحبت از BTC، 100 و 200 هزار دلاری بود و بسیاری از افراد در اوج قیمت دست به خرید این دارایی زدند. در حالی که قیمت در طول یک سال و اندی حدود 750 درصد افزایش قیمت داشت اما این افراد در اوج قیمت دست به خرید زدند و باعث شد ضرر بزرگی متحمل شوند.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال در نقطه درست باید به طور کامل تحلیل‌های سوشیال مدیا را کنار بگذارید. برای تشخیص این نقاط باید از تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در کنار تحلیل‌های دیگر مانند فاندامنتال، آنچین، سنتیمنتال و … استفاده کنید. همچنین باید به احساسات خود مسلط باشید و دچار فومو نشوید. زمانی که قیمت بیت‌کوین در اوج بود بسیاری از اندیکاتورها و اسیلاتورها سیگنال ریزش این رمزارز را دادند اما همه درگیر فومو بودند و به آن توجهی نکردند.

4) تنوع در سبد سرمایه گذاری

یک جمله معروف در این زمینه وجود دارد که می‌گوید همه تخمه مرغ‌هایتان را درون یک سبد نگهداری نکنید. در دنیای رمزارزها نیز این موضوع صدق می‌کند. برای این که بتوانید ریسک خود را کنترل کنید بهتر است سرمایه خودتان را تقسیم کنید و به جای تک ارزی بودند در چند پروژه با پتانسیل رشد بالا سرمایه گذاری کنید و یک سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال تشکیل دهید.

به این صورت می‌توانید از افزایش قیمت این رمزارزها سود کسب کنید. از طرفی در دنیای نو ظهور کریپتوکارنسی‌ها هیچ قطعیتی وجود ندارد، ممکن است در اثر یک خبر یا مشکل در تیم پروژه آن رمز ارز دچار ریزش شود. با توزیع سرمایه خود خطر از دست رفتن سرمایه‌تان را کاهش خواهید داد.

5) توجه به مدیریت سرمایه

تا این قسمت از محتوا ترفندهایی برای کسب سود بیشتر در بازار ارز دیجیتال را بیان کردیم. یکی دیگر از این تاکتیک‌ها که در ماندگاری شما در بازار مالی نقش دارد توجه به مدیریت سرمایه و ریسک است. در بازارهای مالی نباید ضرر شما از یک حد مشخصی بیشتر شود. بنابراین قبل از معامله حد سود و ضرر خود را مشخص کنید و سپس وارد آن پوزیشن شوید. این موضوع بسیار اهمیت دارد زیرا در صورتی که 50 درصد از سرمایه اولیه خود را از دست بدهید باید بر روی سرمایه باقی مانده‌تان 100 درصد سود کنید تا ضررتان جبران شود.

توجه به مدیریت سرمایه

6) شرکت در ایردراپ‌ها و ارزهای اولیه

بسیاری از پروژه‌ها در ابتدای فعالیت خود برای این که بتوانند در بین جامعه ارزهای دیجیتال دیده شوند تعدادی از ارزهای خود را در ازای دنبال کردن آن‌ها در فضای مجازی یا انجام تراکنش با استفاده پلتفرم‌شان و … به صورت رایگان ارائه می‌دهند. این کار به عنوان ایردراپ یا عرضه اولیه ارز دیجیتال شناخته می‌شود. معمولا در میان آن‌ها پروژه‌های مناسبی نیز وجود دارد که می‌تواند سود قابل توجهی برایتان ایجاد کند.

7) سرمایه گذاری در NFT ها

در سال 2022 و 2023 بازار ان‌اف‌تی‌ها بسیار داغ شده است. شما با آموزش صحیح در این زمینه می‌توانید به سودهای قابل توجهی دست پیدا کنید. حتی برخی از این پروژه‌ها رایگان هستند و یا با مبلغ کم در حد چند صد هزار تومان پتانسیل سود چند ده میلیونی دارند. 

بیشتر بخوانید: آموزش کامل ساخت NFT و نحوه فروش آن

8) استفاده از صرافی‌های امن با کارمزد کم

مهم‌‌ترین عاملی که هنگام سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید به آن توجه کنید امنیت دارایی‌تان است. همچنین از صرافی‌هایی برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید که کارمزد کمی دارند. زیرا ممکن است این مبالغ در ابتدا ناچیز به نظر بیایند اما در طول چندین معامله انباشته شده و مبلغ زیادی خواهد شد.

سخن پایانی

بازار رمزارزها یکی از پر پتانسیل‌ترین مارکت‌های مالی است که در صورت آموزش و تحقیق می‌توان از آن سودهای قابل توجهی به دست آورد. اما برای سودآوری در این بازار باید به نکاتی توجه کنید. در این مطلب ترفندهایی برای کسب سود بیشتر در بازار ارز دیجیتال را به طور کامل شرح دادیم. همانطور که در دهه اخیر ما شاهد رشد بیت‌کوین بودیم گفته می‌شود که ارزهای دیجیتال آینده دنیا هستند پس اگر هنوز در این بازار فعالیت ندارید توصیه می‌کنیم شروع به آموزش کرده و پس تکمیل آموزش‌ها و تحقیق در مورد پروژه‌ها آینده خود را با حضور در این مارکت تضمین کنید.

ترفندهایی برای کسب سود بیشتر در بازار ارز دیجیتال!
اگر بازارهای مالی سنتی و جدید را در طول 10 سال گذشته زیر ذره‌بین ببرید؛ متوجه خواهید شد که هیچ مارکتی مانند ارزهای دیجیتال سودهای چند صد درصدی نداده است....
4 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
آموزش ترید ارز دیجیتال
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
از زمان پیدایش بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، شاهد رشد سریع و پذیرش گسترده صنعت کریپتو در جهان بوده‌ایم. بدین ترتیب، امروزه دارایی‌های دیجیتال در پرتفوی مدیران و...
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل فاندامنتال
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک ماشین در حال حرکت تصور کنیم، تحلیل و استراتژی‌ در نقش راهنمای راه یا همان گوگل مپ مشهور ظاهر می‌شود. همانند نقشه‌های راهنما،...
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
آموزش ارز دیجیتال
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
دامیننس Dominance یک معیار مهم برای درک موقعیت یک ارز دیجیتال در بازار است. دامیننس نسبت بین ارزش بازار یک رمز ارز خاص و کل ارزش بازار ارز دیجیتال است....