آموزش ترید ارز دیجیتال

بهترین روش‌های ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی

بهترین روش‌های ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی

ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی بدون نیاز به تحلیل، با بیشترین سود! شاید این موضوع جذاب‌ترین خبر برای تریدرها و معامله‌گران در بازار ارزهای دیجیتال باشد. چرا که دیگر هر سرمایه‌گذاری می‌تواند با خیال راحت از این که از معاملات خود به سود می‌رسد ،معامله کند. اما واقعا چنین چیزی امکان‌پذیر است و می‌توان با ترید ارز دیجیتال با استفاده از هوش مصنوعی میلیاردر شد؟ ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی چگونه است؟ بهترین روش‌های ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی کدام اند و چقدر می‌توان به این ابزارها اعتماد کرد؟ در این مقاله به بررسی واقع‌بینانه ماهیت ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی می‌پردازیم.

تاثیرات هوش مصنوعی بر بازار ارزهای دیجیتال

همانطور که اکثر فناوری‌ها تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند، جای تعجبی نداشت که خیلی زود هوش مصنوعی به بازار ارز دیجیتال و به طور کلی ترید در بازارهای سرمایه  نیز ورود کند. طبیعی است که اگر ابزاری بتواند با دقت بسیار بالا سیگنال‌های خرید ارز دیجیتال و یا فروش بدهد و بازار را به خوبی رصد کند، قطعا دنیای ارزهای دیجیتال تغییرات زیادی خواهد کرد. اما آیا امکان ایجاد چنین ابزاری وجود دارد؟

تا به امروز ۴ تعریف برای هوش مصنوعی ارائه شده است:

  • انسان‌گونه عمل کردن
  • انسان‌گونه فکر کردن
  • منطقی عمل کردن
  • منطقی فکر کردن

تاثیرات هوش مصنوعی بر بازار ارزهای دیجیتال

 به عبارت دیگر، انسان، منطق، عمل و فکر، چهار ویژگی هستند که دانشمندان هوش مصنوعی برای تعریف آن در دنیای ربات‌ها در نظر گرفته‌اند. هوش مصنوعی یک پله از محاسبه داده‌ها بالاتر است. یک کامپیوتر فقط داده‌های ورودی را محاسبه و یک خروجی ارائه می‌دهد.

کامپیوتر و سایر ابزارهای هوش مصنوعی، اطلاعات را در تاریخچه دانش خود ذخیره می‌کنند و سپس بر اساس آنچه به آن‌ها دستور داده شده، اطلاعات را تحلیل و به عنوان خروجی ارائه می‌دهند. برای مثال فرض کنید که یک ابزار هوش مصنوعی برای بازی شطرنج ایجاد شده است. در ابتدا باید سازندگان آن، مهره‌ها و طریقه حرکات آن‌ها، روش و قوانین بازی را به ابزار هوش مصنوعی بیاموزند تا آن ابزار بداند که چگونه بازی کند. پس از آن است که می‌توان از این ابزار استفاده و با هوش مصنوعی بازی کرد!

پس مهم‌ترین نکته در هوش مصنوعی این است که انسان یا سازنده آن ابزار چگونه تاریخچه دانش را ایجاد کرده باشد. امروزه ابزارهای زیادی برای هوش مصنوعی ارائه شده است. این ابزارها اطلاعات مختلف را از بازار سرمایه مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند و سپس نتیجه‌ای را ارائه می‌کنند. اینکه چگونه بازار را تحلیل می‌کنند، از تاریخچه دانش آن‌ها نشات می‌گیرد. موارد زیر را می‌توان تاثیرات هوش مصنوعی بر بازار ارزهای دیجیتال قلمداد کرد. 

 پیش‌بینی روند بازار

ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند با توجه به تحلیل تاریخچه بازار و بررسی سیگنال‌های صدها اندیکاتور و ابزار تحلیلی، روند بازار را در تایم‌فریم‌های مختلف پیش‌بینی کنند.

رصد رفتار و احساسات تریدرها

ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند با توجه به شاخص‌هایی مانند قیمت و حجم بازار، رفتار و احساسات تریدرها را رصد کنند و شرایط حاکم بر بازار را نشان دهند. با این داده‌ها بهتر می‌توان تصمیم به معامله خرید یا فروش گرفت.

پیشنهاد استراتژی‌های معاملاتی

ابزارهای هوش مصنوعی قادر هستند استراتژی معاملاتی به تریدرها پیشنهاد دهند. تریدرها کافی است به این ابزارها مؤلفه‌های مدنظرشان را ارائه دهند. این ابزارها، خودشان استراتژی معاملاتی متناسب با شرایط تریدر را به او پیشنهاد می‌دهند.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید از طریق  خرید اکانت هوش مصنوعی از خدمات این حوزه در ایرانیکارت بهره مند شوید.

روش‌های استفاده از هوش مصنوعی در ترید ارز دیجیتال

اما نحوه ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی چگونه است؟ برای ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی باید از ابزارهایی که برای این کار در دسترس هستند استفاده کنید. امروزه ربات تریدرها، صفر تا صد ترید را انجام می‌دهند. فقط شما باید آن‌ها را متناسب با استراتژی معاملاتی خود تنظیم کنید. روش‌های ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی عمدتا در قالب پلتفرم‌های معاملاتی تعریف می‌شوند. به طور مثال شما در ربات تریدر ارز دیجیتال با هوش مصنوعی ترالیتی (Trality) ثبت‌نام می‌کنید و با استفاده نرم‌افزار آن به صرافی‌های گوناگون مثل بایننس متصل می‌شوید و می‌توانید بر مبنای روش‌هایی مانند بک تستینگ و پیپر تریدینگ ترید کنید. برای اینکه ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی را تجربه کنید کافی است از ابزارهای زیر استفاده کنید:

پیشنهاد: بهترین نرم افزار سیگنال ارز دیجیتال

اندیکاتورها و بات‌های تحلیلی

در نظر داشته باشید که همین حالا نیز ما در حال استفاده از ابزارهایی هستیم که بر اساس هوش مصنوعی و تاریخچه بازار فعالیت می‌کنند. اندیکاتورهایی که شما در تریدینگ ویو یا هر ابزار دیگری استفاده می‌کنید، از AI استفاده می‌کنند. 

روش‌های استفاده از هوش مصنوعی در ترید ارز دیجیتال

پلتفرم‌های ربات تریدر

امروزه انواع مختلفی از پلتفرم‌های ربات تریدر وجود دارد که کافی است از آن‌ها برای ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی استفاده کنید. این ربات تریدرها می‌توانند بدون نیاز به دخالت انسان، سیگنال‌های خرید و فروش را پیدا کنند و در بعضی مدل‌ها  وارد معامله هم می‌شوند. 

ابزارهایی مانند بیتس گپ، اکسپرت ارز دیجیتال هاس آنلاین، ربات تریدر ارز دیجیتال با هوش مصنوعی زیگنالی (Zignaly)، تریدر رمز ارز شریمپی، اکسپرت معامله‌گر ارز دیجیتال کوین رول (CoinRule) و … برای ربات تریدینگ یا ترید با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. کافی است در پلتفرم آن‌ها ثبت‌نام کنید تا امکان ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی را داشته باشید.

در حال حاضر ربات‌های ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی با صرافی‌های گوناگون فعالیت می‌کنند. ربات‌هایی مانند پایونکس (Pionex)، تری کاما (3Commas)، کریپتوهاپر (Cryptohopper)، تریدسانتا (Trade Santa) و… در دسترس تریدرها هستند. حتی شما می‌توانید بدون دانش برنامه‌نویسی، اندیکاتور و ربات رصد بازار ایجاد کنید.

برای آشنایی بیشتر، مقاله بهترین ربات های ترید ارز دیجیتال  را مطالعه کنید.

فناوری‌های تحلیل داده

تکنولوژی‌هایی مانند شبکه‌های عصبی مصنوعی، NLP (پردازش زبان‌های طبیعی)، ماشین لرنینگ، بهینه‌سازی داده و دیتا ماینینگ یا داده‌کاوی روش‌هایی هستند که برای توسعه‌دهندگان ابزارهای ترید ربات هوش مصنوعی کارآمد هستند.

مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در ترید ارز دیجیتال

 با این تفاسیر ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی چه مزایا و معایبی دارد؟

ابتدا مزایا را برمی‌شماریم:

فعالیت 24 ساعته

هوش مصنوعی به صورت ۲۴ ساعته و خستگی‌ناپذیر فعالیت می‌کند. کاری که انسان قادر به انجام دادن آن نیست.

کاهش خطاهای انسانی در تحلیل و محاسبات

ابزارهای هوش مصنوعی هم تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و هم تحلیل فاندامنتال را در زمان کمی انجام می‌دهند و تجمیع سیگنال‌های ده‌ها اندیکاتور را بررسی می‌کنند.

کاهش قابل‌توجه ریسک

وقتی این ابزارها تمام جوانب تحلیلی را می‌سنجند، می‌توان گفت ریسک معاملات به اندازه قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

تصمیم‌گیری عاقلانه بدون احساسات و هیجانات

یک ربات ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی کمترین خطای ممکن را دارد. تحلیل‌های آن اتوماتیک و به‌روز هستند و به صورت شبانه‌روزی می‌تواند فعالیت داشته باشد. این ربات‌ها به دلیل اینکه احساسات ندارند شاید بهتر بتوانند ترید کنند! چون معامله‌گرها معمولاً درگیر احساسات می‌شوند. اما ربات‌ها بر اساس تاریخچه دانش فعالیت می‌کنند.

مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در ترید ارز دیجیتال

 اما معایب ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی:

امکان خطا و اشتباهات ضررده

در اغلب موارد این ابزارها سیگنال درست می‌دهند. اما در خیلی از مواقع نیز سیگنال آن‌ها اشتباه است. چرا که آنچه تعیین‌کننده بازار است، عرضه و تقاضای فعلی خریداران و فروشندگان است نه تاریخچه بازاری که ابزارهای هوش مصنوعی از آن استفاده می‌کنند.

 نیاز به آپدیت و نظارت مستمر

اما همان‌طور که نرم‌افزارها و ربات‌ها دارای عیب هستند و ممکن است اشتباه کنند، این ابزارها نیز نیاز به نظارت و آپدیت همیشگی دارند.

 امکان کلاهبرداری و تقلب

از طرفی متأسفانه خیلی از ربات‌های ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی کلاهبرداری هستند و اگر هم کلاهبرداری نباشند، خطای زیادی دارند. برخی از این خطاها نیز کاملاً عمدی است!

جایگاه و آینده فناوری AI در دنیای کریپتو کارنسی

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد یک روز اینترنت در لحظه‌لحظه زندگی ما تأثیر بگذارد، می‌توان پیش‌بینی کرد به زودی فناوری‌هایی مانند AI و متاورس در همه جنبه‌های زندگی ما از جمله ترید و دنیای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هم تأثیرگذار باشند.

قطعا کارشناسان و شرکت‌های فناوری ابزارها و پلتفرم‌های جدیدتری برای ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی ارائه خواهند کرد. توصیه ما این است که برای آموزش ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی ابتدا پلتفرم‌های و ابزارهای مختلف را امتحان کنید. یعنی در حساب‌های دمو و با پول صوری، آن‌ها را بررسی و تست کنید. حتی اگر شرایط استفاده از ابزارها را ندارید در  بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنید تا به نحوی در پیشرفت این صنعت همراه باشید.

هوش مصنوعی تسهیل کننده ترید ارز دیجیتال

اجازه دهید یک سؤال از شما بپرسیم، چقدر به اتومبیل‌های خودران اعتماد دارید؟ یعنی چقدر حاضر هستید در یک خودروی بدون راننده که بر اساس ابزارهای هوش مصنوعی حرکت می‌کند بنشینید و سفر طولانی داشته باشید؟ همان‌قدر نیز فعلا می‌توان به ابزارهای AI و ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی اعتماد کرد. شکی نیست که ربات‌ها از هر نظر قدرتمندتر از انسان‌ها هستند. اما باهوش‌تر از انسان‌ها نیستند! یکی از بهترین کارهایی که ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند انجام دهند رصد تاریخچه بازار به صورت دقیق است کاری که انسان با صرف هزینه و زمان زیاد و احتمالاً اشتباهات فراوان می‌تواند انجام دهد. پس به طور کلی و حداقل در حال حاضر، بهتر است که این فناوری را به عنوان یک ابزار کمکی در نظر بگیریم و به طور صددرصدی به آن‌ها اعتماد نکنیم. یعنی می‌توان این ابزارها را یک دستیار ترید در نظر گرفت و نه چیز بیشتر!

بهترین روش‌های ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی
ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی بدون نیاز به تحلیل، با بیشترین سود! شاید این موضوع جذاب‌ترین خبر برای تریدرها و معامله‌گران در بازار ارزهای دیجیتال باشد. چرا که دیگر...
4.14 از 7 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام ایااین هوش مصنوعی میتونه استراتژی شخصیمو تو تایمهای مختلف بررسی کنه ی برایند جدید و سود ده تری بهم بده

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بررسی باید توسط خود شما صورت گیرد و هوش مصنوعی نمی تواند مستقیما استراتژی تولید کنذ. در مقابل با تعیین استراتژی برای ربات می توانید سیگنال دهی آن را در تایم فریم های متفاوت بررسی کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. آیا می‌توان با این هوش مصنوعی در زمینه ارز دیجیتال فعالیت کرد و اعتماد کرد وبه در آمد ایده آل رسید؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      هوش مصنوعی می تواند کمک کننده باشد اما همه چیز نیست. به این ترتیب دارا بودن دانش فنی برای یک معامله گر الزامی است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. آیا می‌توان با این هوش مصنوعی در زمینه ازز دیجیتال فعالیت کرد و اعتماد کرد وبه در آمد ایده آل رسید؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. با سلام و ادب از مطالب خوب و بسیار منطقی تان،، جاداره که اینجا مطلبی رو عنوان کنم همه دوستان واقف باشند که خیلی از این به اصطلاح آدمهای فرصت طلب با استفاده از همین کلمه هوش مصنوعی تبلیغات بسبار گنده تر از حد معمول میکنن و پکیج استراتزی و معاملات ۱۰۰۰ درصدی با هوش مصنوعی ارائه داده و پکیج هاشون رو ۲میلیون ۹۰۰ و کمتر و بیشتر می‌فروشند، به اطلاع تون برسم که چه یه ریال ندید و چه ۱۰۰۰ میلیار همه اینها کلاهبراریه،،، چون اگر واقعا چنین بود طرف نمی اومد پکیج بفروشه خودش معامله می‌کرد روزانه ۱۰۰۰ ها دلار به جیب میزد اصلا اینطور نیست،، هیچ برنامه و باتی نیومده که بتونه مثل خود آدم ترید کنه، این بازار فقط و فقط تمرینات بسبار بالا و چندین ساله میخواد اصلا گول نخورید و پولتون رو خدر ندید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله، به همین دلیل تاکید شده است که برای انجام معامله، حتما دانش تخصصی داشته باشید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. سلام ممنون از مقاله خوبتون ممنون میشم منو راهنمایی کنید ازصفر بهم راهنمایی کنید ازکجا برای یادگرفتن باید شروع کنم یعنی ازپایه پایه ممنون ازشما بابت وقت گذاشتن وراهنمایی انشاالله همیشه با خانواده محترم شادوجیب پرپول وسلامت باشید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. درود بیکران، سپاس بابت توضیحات، لطفا راهنمایی کنید چطوری میشه مهارت بدست آورد

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      در وبلاگ ایرانیکارت کلیه مطالب پایه و پیشرفته برای آموزش تحلیل تکنیکال وجود دارد. حتی شما می توانید از بخش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال پیش بینی تحلیلگران برتر بازار را نیز مشاهده کنید.
      به صورت کلی ابتدا باید تحلیل تکنیکال را بیاموزید و سپس با شناخت اصول سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه وارد بازار شوید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. سلام مطالب عالی بود و من از خواندن ان لذت بردم بخصوص از مقایسه هوش مصنوعی با ماشین های خودران

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  8. سلام یک ربات هوش مصنوعی میخوام که فقط من بزنم معامله کنم اون برام سود بیاره .بدون دانش داریم؟
    لطفا راهنمایی کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      خیر لازمه استفاده از ربات های ترید، دارا بودن دانش کافی است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  9. ولی واقعا ریسک زیادی میخواد تا سرمایه تو بدی دست هوش مصنوعی ولی خب منی که تا لان ضررم از سودم زیاد بوده این ریسک رو میکنم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      اکثر پلتفرم های هوش مصنوعی و ربات تریدر، به نظارت خود تریدر هم نیاز دارند. به این معنا که شما باید دانش فنی لازم را داشته باشید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...