سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

فهرست ارزهای دیجیتال مستعد رشد + چگونگی شناسایی آن‌ها

فهرست ارزهای دیجیتال مستعد رشد + چگونگی شناسایی آن‌ها

در پی انفجار قیمت بیت کوین از سال 2010 تاکنون و با هجوم ارزهای دیجیتال بیشتر به بازار، سرمایه‌گذاران به دنبال ارزهای دیجیتال مستعد رشد هستند تا با خرید و نگهداری آن‌ها در آینده به ثروت برسند. سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که چگونه می توان یک رمز ارز مستعد رشد  را پیدا کرد؟ از آن جایی که با شناسایی و خرید این ارزها می‌توان به نوعی آینده را تضمین کرد، در این مقاله به معرفی ویژگی این کارنسی‌ها و چگونگی شناسایی آن‌ها خواهیم پرداخت. تا پایان با ما همراه باشید.

ارزهای مستعد رشد چه ویژگی هایی دارند؟

برای انتخاب آگاهانه در مارکت کریپتو نیاز است تا شما ابعاد مختلف یک پروژه را مورد بررسی قرار دهید. سعی کنید در انتخاب خود احساساتتان را کنترل کنید و تحت تاثیر رسانه‌ها و هجمه‌های تبلیغاتی قرار نگیرید. برخی از ویژگی‌هایی که بهتر است قبل از خرید به آن توجه کنید در زیر آورده شده است.

  • سوابق درخشان تیم توسعه دهنده پروژه

بررسی تیم و سوابق یک پروژه نقش مهمی در آینده یک رمز ارز دارند. زیرا تیم پروژه است که می‌تواند آن را در نقشه راه ارائه شده پیش ببرد. زمانی که در تیم پروژه افرادی وجود داشته باشند که  در پروژه های بزرگ مارکت سابقه داشته‌اند؛ نشانه خوبی برای یک پروژه است. برای به دست آوردن این اطلاعات و بررسی رزومه این افراد می‌توانید در فضای مجازی مانند توئیتر و لینکدین نام این افراد را جست و جو کنید. همچنین رودمپی که در سایت پروژه موجود است این اطلاعات را در اختیار شما خواهد گذاشت.

  • نقدینگی و ارزش بازار

همانطور که می‌دانید پایه و اساس یک بازار مالی نقدینگی است. برای همین نیاز است تا از همان ابتدا میزان نقدینگی و مارکت کپ ارز دیجیتال را بررسی نمایید. به طور کلی هر چه ارزش بازار یک دارایی بیشتر باشد، ثبات ارزش بیشتری خواهد داشت. در بیشتر مواقع زمانی که عمق بازار و نقدینگی موجود در یک بازار کم است، نشان از اسکم بودن آن پروژه دارد و خرید چنین ارزی منطقی نیست.

ارزهای مستعد رشد چه ویژگی هایی دارند؟

  • فناوری جدید

پروژه‌های زیادی در مارکت کریپتو به وجود آمده‌اند که شرط ماندگاری آن‌ها حل مسائل و دغدغه‌های موجود در بلاکچین است. بر این اساس به دنبال ارزی باشید که با فناوری نوآورانه‌ای ایجاد شده‌اند و تغییرات عمده‌ای را در صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد کرده‌اند. مثلا زمانی که یک پروژه راه‌حلی ارائه دهد که قبلا وجود داشته یا مشکلی را حل کند که در گذشته توسط ارز دیگری حل شده است قطعا جایی در آینده بازار نخواهد داشت.

  • حامیان و سرمایه گذاران پروژه

زمانی که بزرگان دنیای تجارت و سرمایه‌گذاران بزرگ از یک پروژه حمایت می‌کنند نشانه خوبی برای آن رمزارز است. بنابراین بهتر است این افراد را در نظر بگیرید تا بتوانید همراه با آن‌ها سود قابل توجهی را به دست آورید.

  • شفافیت و نقشه راه

تیم ارزهای دیجیتال مستعد رشد با جامعه خود رو راست هستند و اطلاعات پروژه را به صورت شفاف در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این نشان‌دهنده اعتمادی است که تیم به پروژه دارد. اکثر پروژه‌های قوی به کاربران یک رودمپ ارائه می‌دهند که در آن نقاط عطف و برنامه آینده به طور کامل ترسیم شده است. نیاز است تا این رودمپ دائما به روزرسانی شود در غیر این صورت امکان موفقیت آن کم خواهد بود.

  • کیفیت وایت پیپر

وایت پیپر یک پروژه سندی است که اطلاعات یک پروژه شامل چشم‌انداز، راه‌حل‌های ارائه شده و … را پوشش می‌دهد. برای اطمینان از مناسب بودن یک ارز باید وایت پیپر ارز دیجیتال موردنظر  یا خلاصه آن را مطالعه کنید. Whitepaper باید برای همه قابل درک باشد و از عبارات نامفهوم و گنگ نباید در آن استفاده شود. 

در نهایت، هر ارز دیجیتالی برای مستعد رشد بودن نیاز به ارزیابی و بررسی دقیق دارد و هیچ ویژگی تضمین نمی‌کند که آن ارز برای رشد مطمئن است. با این حال، عوامل فوق معمولاً در تعیین قابلیت‌های رشد و پتانسیل موفقیت یک ارز دیجیتال موثر هستند.

7 مورد از بهترین ارزهای مستعد رشد

برای انتخاب  بهترین ارزهای مستعد رشد نیاز است تا ملاک‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم زیرا با توجه به کلاهبرداری‌های موجود در این بازار ممکن است یک ارز نتواند گزینه‌ای مناسب برای آینده باشد. در ادامه با 7 مورد از بهترین رمزارزهایی که در سال 2023 برای خرید مناسب هستند را آورده‌ایم.

نام نماد مارکت کپ(تریلیون دلار) رتبه  حوزه فعالیت
بیت کوین BTC 546T 1 شبکه پرداختی
اتریوم ETH 189T 2 بستر ساخت قراردادهوشمند
بایننس کوین BNB 32T 4 توکن بومی بایننس
سولانا SOL 9T 7 راه حل لایه 2
دوج کوین DOGE 8T 9 میم کوین
پالیگان MATIC 4T 13 سیستم چند زنجیره ای
آوالانچ AVAX 3T 21 راه حل لایه 2

1) بیت‌کوین (BTC)

بیت کوین به عنوان پرچم دار شروع بازار کریپتوکارنسی‌ها که همه این مارکت را با آن می‌شناسند؛ باید همیشه جزئی از سبد خرید شما باشد. این طلای دیجیتال از نظر مارکت کپ رتبه اول را دارد و با توجه به ارزش بازار بالا به هیچ وجه قابل دستکاری نیست. از طرفی بیت کوین به دلیل تسلطی که بر بازار دارد؛ رشد یا ریزش بقیه ارزها تحت تاثیر آن قرار دارد. تحلیلگران همچنان انتظار رشد زیادی از آن دارند.

ارز دیجیتال اتریوم یکی از ارزهای مستعد رشد در سال 2023

2) اتریوم (ETH)

بخش دیگری از پرتفوی شما را باید ملکه ارزهای دیجیتال تشکیل دهد. یکی از کریپتوکارنسی‌هایی که می‌تواند شانه به شانه به رقابت با BTC بپردازد اتریوم است. بنیان‌گذار این رمز ارز ویتالیک بوترین، اکوسیستمی را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده که به عنوان پناهگاه اولیه و ایمن برای برنامه‌های مالی غیرمتمرکز یا DeFi شناخته می‌شود.

3) بایننس کوین (BNB)

ارز BNB  ارز اختصاصی صرافی بایننس است. بنیانگذار این اکسچنج چانگ پنگ ژائو بوده که یکی از شناخته‌ترین افراد حوزه کریپتوکارنسی به‌شمار می‌رود. BNB بعد از BTC و ETH بالاترین ارزش بازار موجود در بین سایر ارزها را دارد. در واقع، یکی از دلایلی که باعث شده این ارز در لیست ارزهای دیجیتال مستعد رشد قرار بگیرد توکن‌سوزی آن است که هر 3 ماه یک بار اتفاق می‌افتد و به دلیل محدود شدن تعداد توکن رشد قیمت آن را به همراه می‌آورد.

4) سولانا (SOL)

یکی از حرفه‌ای ترین بلاکچین‌های موجود در حوزه کریپتو متعلق به سولانا است. سرعت بالا و کارمزد تراکنش پایین این ارز آن را تبدیل به یکی از رقبای بهترین ارزها کرده است. توکن این ارز رشد 12000 هزار درصدی را تجربه کرده است. اکنون از نظر ارزش بازار هفتمین رمز ارز محسوب می شود.

معرفی ارز دوج کوین

5) دوج کوین (DOGE)

دوج کوین در ابتدا فقط برای سرگرمی ایجاد شد اما با توئیت‌های جنجالی ایلان ماسک توانست رشد چند هزار درصدی را تجربه کند و بسیاری را ثروتمند کرد. اگر چه این ارز جز میم‌کوین‌ها به حساب می‌آید اما با توجه به سابقه و ارزش بالای یکی از گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد.

6) پالیگان (MATIC)

پالیگان در ابتدا به عنوان یک راه حل لایه ۲ برای رفع مشکلات تراکم و ترافیک شبکه اتریوم توسعه یافت. با این حال نوآوری‌های اخیر به آن اجازه داده است تا به یک سیستم چند زنجیره‌ای تبدیل شود که در آن بلاک چین‌ها می‌توانند با استفاده از ماشین مجازی اتریوم با هم کار کنند. شبکه پالیگان میزبان قراردادهای هوشمند، dApps، NFTS و چندین راه حل دیگر برای توسعه دهندگان است. در حال حاضر از نظر ارزش بازار در رتبه ۱۳ قرار دارد.

7) آوالانچ (AVAX)

شبکه Avalanche یک راه حل لایه دو است که از زیرشبکه‌ها استفاده می‌کند. آوالانج شبکه‌ای مقیاس پذیرتر، قابل تعامل و غیرمتمرکزتر را برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و اجرای قراردادهای هوشمند فراهم می‌کند. همچنین به صورت دوره‌ای بخشی از رمزارز بومی آن یعنی آواکس سوزانده می‌شود که این منجر به کاهش تورم و افزایش ارزش آن می‌شود.

برای خرید همه ارزهای دیجیتال نام برده از خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی ایرانیکارت استفاده کنید.

چگونه ارزهای مستعد رشد را شناسایی کنیم؟

چگونه ارزهای مستعد رشد را شناسایی کنیم؟

شناسایی ارزهای مستعد رشد در ارزهای دیجیتال می‌تواند یک فرایند پیچیده باشد چراکه با توجه به شوک‌های مختلف در بازار و تغییرات قیمت، پیش‌بینی دقیق و اطمینان‌بخشی در این زمینه ممکن نیست. با این حال، تعدادی از روش‌ها و عواملی که برای شناسایی ارزهای مستعد رشد می‌توان استفاده کرد عبارتند از:

  • بررسی پروژه مورد نظر از نظر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

شما با دانش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌توانید بهترین نقطه برای خرید یک دارایی را پیدا کنید. اگر قصد خرید طولانی مدت و هلد را دارید توصیه می‌کنیم از تایم فریم‌های بلند مدت مانند روزانه، هفتگی و ماهانه استقاده کنید. از طرفی از آن جایی که در بازارها اخبار جهت دهنده مارکت است بهتر است از قبل فاندامنتال و اخبار مرتبط با یک رمز ارز را دنبال کنید.  از طرفی با بررسی فاندامنتال می‌توانید بر اساس ارزش بنیادی یک ارز اقدام به خرید و فروش کنید. مثلا می‌توانید با بررسی متوجه شوید که یک ارز نسبت به ارزش ذاتی خود بالاتر معامله می‌شود که این نشان از اصلاح قیمت در آینده دارد و نباید خریداری شود. 

  • بررسی پروژه

در ابتدای متن به ویژگی‌هایی که باید ارزهای دیجیتال مستعد رشد داشته باشند پرداختیم. قبل از خرید بهتر است وایت پیپر، ارزش بازار و حجم معامله شده یک دارایی را مطالعه کنید و در مورد آن کارنسی به این سوال‌ها پاسخ دهید:

  1. نقشه راه پروژه چیست؟ قصد حل چه مشکلی را دارد و چه برنامه‌ای برای آن مسئله دارد؟
  2. تیم توسعه‌‌دهنده پروژه شامل چه افرادی می‌شود و حامیان و سرمایه‌گذاران پروژه چه کسانی هستند؟
  3. از چه فناوری و بلاکچینی استفاده می‌کند و آیا از امنیت کافی برخوردار است؟

ما روزانه تحت تاثیر تبلیغات زیادی قرار می‌گیریم که ممکن است نا خودآگاه جهت گیری ذهنی ما را تغییر دهد. با پاسح به سوالات بالا می‌توانید تا حدودی منطقی رفتار کرده و از خریدها هیجانی دوری کنید.

  • استفاده از سایت‌ها و پلتفرم‌های موجود

با وجود همه صحبت‌ها پیرامون یافتن ارزها مستعد رشد با وجود چندین هزار دارایی در بازار کارنسی‌ها، پیدا کردن این ارزها کار دشواری است. اما خوشبختانه به کمک سایت‌های موجود این کار امکان‌پذیر خواهد بود. تریدینگ ویو، لونار کراش، مارکت کپ و … از جمله وبسایت‌های مطرح برای شناسایی ارزهای دیجیتال مستعد رشد هستند که می‌توانند به شما کمک کنند درباره ارزهای آینده‌دار بخوانید، روند آن‌ها را مشاهده کنید و در نهایت برای خرید و سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرید.

کلید یافتن ارزهای دیجیتال مستعد رشد

رشد چشمگیر دارایی‌های دیجیتال و ثروتمند شدن افراد زیادی در این بازار باعث شد تا برخی به دنبال سرمایه گذاری در پروژه‌هایی باشند که پتانسیل بالایی برای رشد دارند. بنابراین سوالی که در مرحله اول برای این افراد پیش آمد این بود که چگونه می‌توان ارزهای دیجیتال مستعد رشد را پیدا کرد. با توجه به اهمیت موضوع و تاثیر انتخاب درست در آینده مالی افراد سعی کردیم به طور کامل این موضوع را بررسی کنیم. در طول متن به ویژگی‌های ارز مناسب پرداختیم و جدولی از پروژه‌های مستعد رشد را در  اختیارتان قرار دادیم.

فهرست ارزهای دیجیتال مستعد رشد + چگونگی شناسایی آن‌ها
در پی انفجار قیمت بیت کوین از سال 2010 تاکنون و با هجوم ارزهای دیجیتال بیشتر به بازار، سرمایه‌گذاران به دنبال ارزهای دیجیتال مستعد رشد هستند تا با خرید و...
4.17 از 6 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. من فکر میکنم جای ارزهای جدید خالی هستش تو لیستتون
    ب نظرم از ارزها و پروزه های دیگه هم میشه استفاده کرد و شما تقریبا یه سبد کم ریسک معرفی کردین و البته من هم جای شما بودم با احتیاط عمل میکردم
    ولی یه کم نترس تر معرفی کنین ممنون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      این مقاله از منابع جهانی الهام گرفته شده است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...