آموزش صرافی ارز دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم

پس از اعلام محدودیت‌های بین‌المللی برای استفاده کاربران ایرانی از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی، بسیاری از این صرافی‌ها از جمله بایننس حساب‌های ایرانیان را مسدود کردند و دیگر اجازه فعالیت را به ایرانیان ندادند. این خبر به این معنی بود که ایرانیان دیگر نمی‌توانند معاملات ارزهای دیجیتال را انجام دهند و باید به فکر چاره دیگری برای خود باشند. با همه این‌ اتفاقات، باید بگوییم نگران نباشید! اگر به معاملات ارزهای دیجیتال علاقه دارید هنوز هم چندین صرافی خارجی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله از بلاگ ایرانیکارت قصد داریم به معرفی صرافی‌های خارجی که ایرانی ها را تحریم نکردند بپردازیم.

بررسی تعامل صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی با ایرانی‌ها

اگر به یاد داشته باشید تا چند سال پیش، هیچ یک از صرافی‌های ارز دیجیتال چیزی به عنوان احراز هویت کاربران نداشتند و همه معاملات آن‌ها به صورت ناشناس انجام می‌شد. این یعنی هر کاربری، چه ایرانی و چه غیرایرانی، می‌توانست بدون محدویت به خرید و فروش رمزارز بپردازد. این ناشناس بودن تراکنش‌ها اگرچه به نفع کاربران بود اما صرافی‌ها را با خطرات جدی مانند پولشویی و اقدامات مجرمانه مواجه می‌کرد و همین امر باعث شد تا نهادهای نظارتی احراز هویت را برای صرافی‌ها اجباری کند.

بدین ترتیب بود که فشارها بر صرافی‌های خارجی و بزرگ مانند بایننس کاری کرد تا حساب کاربران ایرانی مسدود شوند و ایرانیان دیگر اجازه استفاده از صرافی‌های خارجی را نداشته باشند. در واقع، شما حتی اگر بتوانید با کارهایی مانند تغییر آی پی محدودیت‌ها را دور بزنید، باز هم در مرحله احراز هویت به مشکل می‌خورید.

همچنین نکته دیگری که قابل ذکر است، مربوط به محدودیت‌های واریز و برداشت از صرافی می‌شود. شما نمی‌توانید حساب بانکی خود را به طور مستقیم به صرافی‌های خارجی متصل کنید. بنابراین مجبورید برای هر بار استفاده حساب خو را به کمک ارزهایی مانند تتر شارژ کنید و این نیز می‌تواند خطراتی را برای سرمایه‌ شما به همراه داشته باشد.

بررسی تعامل صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی با ایرانی‌ها

نکات مهم و نحوه دور زدن تحریم‌ها

با وجود تحریم‌های شدید و ناجوانمردانه‌ای که باعث شده ایرانیان هرکاری می‌کنند به در بسته بخورند، تنها چاره‌ای که برای‌مان مانده دور زدن تحریم‌ها است. استفاده از VPS، VPN و تغییر IP تا هویت‌های جعلی کارهایی است که این روزها به اجبار باید امتحان کنیم تا بتوانیم از امکانات پلتفرم‌های مالی بین‌المللی بهره‌مند شویم. اما هنگام استفاده از این راه‌ها باید دقت بسیاری داشته باشید تا خطری دارایی شما را تهدید نکند. برخی از نکات عبارتند از:

  • استفاده از IP ثابت

تغییر دائمی IP، حتی در صرافی خارجی که ایرانی ها را تحریم نکردند می‌تواند باعث مسدود شدن حساب صرافی شما شود. پس تلاش کنید تا جای ممکن از VPNهای رایگان استفاده نکنید و تراکنش‌ها و معالات ارز دیجیتال خود را با یک فیلترشکن مطمئن و امن انجام دهید.

  • جلوگیری از کلاهبرداری

بسیاری از صرافی‌های خارجی که وارد بازار می‌شوند صرفا پروژه‌های کلاهبرداری هستند. متاسفانه به دلیل این که این صرافی‌ها اغلب احراز هویت نداشته و محدودیتی برای استفاده ندارند اکثرا مورد توجه ایرانیان قرار می‌گیرند. همچنین از آنجا که کاربران ایرانی اجازه استفاده از خدمات مالی بین‌المللی را ندارند در صورت کلاهبرداری نیز شکایت شما به جایی نخواهد رسید و سرمایه‌تان از دست خواهد رفت. پس بهتر است بدون بررسی به سراغ صرافی‌های خارجی نروید و حتما از امنیت آن مطمئن باشید.

  • مشکلات احراز هویت

همانطور که گفتیم همه صرافی‌ها دیگر به ایرانی‌ها خدمات ارائه نمی‌کنند. این یعنی شما نمی‌توانید در این صرافی‌ها احراز هویت انجام دهید. حتی اگر صرافی در آغاز افتتاح حساب از شما اطلاعات شخصی و احراز هویت نخواهد بدون شک پس از مدتی این درخواست را خواهد داشت و می‌تواند به راحتی دارایی شما را مسدود کند. بنابراین پیش از ثبت‌نام این مورد را نیز در نظر داشته باشید.

بررسی راهکارهای جایگزین

با همه پستی و بلندی‌هایی که بر سر راه معاملات ارزهای دیجیتال قرار دارد، این کار آنقدر جذاب است که ارزش آن را دارد به خاطر آن کمی ریسک را به جان بخرید. خوشبختانه بلاکچین نیز فناوری‌ است که می‌توان به طریقی در آن ناشناس ماند و معامله کرد. البته هرکدام از راه‌های جایگزین دردسرهایی نیز دارند اما در ادامه ما راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنیم که کمترین خطر را به همراه دارند.

راه‌های جایگزینی که می‌توانید به جای صرافی خارجی که ایرانی‌ها را تحریم نکردند استفاده کنید عبارتند از:

تغییر آی پی و استفاده از vpn

Vpnها پلتفرم‌هایی هستند که با تغییر ip دستگاه شما، کمک می‌کنند در اینترنت ناشناس بمانید. به کمک vpn حتی می‌توانید از صرافی‌های خارجی‌ای که ایران را تحریم کرده‌اند نیز استفاده کنید. البته توصیه می‌کنیم چنین کاری را انجام ندهید زیرا نه‌تنها نمی‌توانید احراز هویت انجام دهید بلکه این وب‌سایت‌ها می‌توانند به روش‌هایی لوکیشن اصلی شما را پیدا و حساب کاربری شما را مسدود کنند.

استفاده از vps

Vps ابزاری مشابه با vpn و نوعی سرور است که برای میزبانی وب توسط شرکت‌های هاستینگ و در انواع مختلف به کاربران داده می‌شود. با اتصال به vps و یک سرور خارجی صرافی‌های آنلاین دیگر نمی‌توانند موقعیت مکانی شما را تشخیص دهند و این یک راه‌حل خوب برای استفاده کاربران ایرانی از صرافی‌های خارجی به‌شمار می‌رود. برای خرید VPS می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید 

استفاده از صرافی ایرانی

در نهایت، بهترین و کم خطرترین روشی که می‌توانید از ایران معاملات ارزهای دیجیتال را انجام دهید، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است. صرافی‌های داخلی به شما کمک می‌کنند تا بدون دردسرهای فیلترشکن و به راحتی، معاملات ارزهای دیجیتال را انجام دهید. با استفاده از این صرافی‌ها، شما می‌توانید حساب خود را به طور مستقیم به بانک متصل کنید و حتی از طریق ریال، بیت کوین یا سایر رمزارزها را خرید کنید یا بفروشید. برای این منظور می‌توانید آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانیکارت را مطالعه کنید.

معرفی و بررسی ۵ مورد از صرافی خارجی که ایرانی‌ها را تحریم نکردند

در مسیر پیدا کردن بهترین صرافی های خارجی که ایرانی‌ها را تحریم نکردند ما پس از بررسی چندین صرافی خارجی، به یک لیست با 5 عضو رسیدیم. این صرافی‌ها یا نیاز به احراز هویت ندارد و یا محدودیتی برای ارائه خدمات به ایرانیان اعمال نکرده‌اند پس می‌توانید با خیال راحت به انجام معاملات رمزارزی در آن‌ها بپردازید. البته توجه داشته باشید حتی صرافی‌های خارجی که ایرانیان را تحریم نکردند نیز از بانک‌های ایرانی پشتیبانی نمی‌کنند و شما باید واریز و برداشت حساب خود را از طریق ارزهای دیجیتال انجام دهید.

معرفی صرافی کوینکس (Coinex)

1) صرافی کوینکس (Coinex)

 مشهورترین صرافی خارجی که ایرانی‌ها در لیست تحریم آن نیستند؛ کوینکس است. صرافی کوینکس coinex.com سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرد و همواره پشتیبان کاربران ایرانی خود بوده است. آمارها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد کاربران کوینکس را ایرانیان تشکیل می‌دهند و به همین دلیل می‌توانیم کوینکس را یک صرافی خارجی ایرانی دوست بدانیم! برای انجام معاملات در این صرافی شما نیازی به احراز هویت ندارید و حتی بهتر از همه این که می‌توانید از نسخه فارسی کوینکس با پشتیبانی فارسی نیز استفاده کنید.

Coinex همچنین دارای حجم معاملات بالا و قابل قبولی است و از نظر امنیتی نیز در سطح بالایی قرار دارد. این صرافی از انواع معاملات اسپات، فیوچرز، مارجین و … پشتیبانی می‌کند. توجه داشته باشید برای استفاده از صرافی کوینکس به VPN نیاز خواهید داشت.

2) صرافی بینگ ایکس (BINGX)

صرافی بینگ ایکس به آدرس bingx.com، یکی دیگر از صرافی‌های خارجی پرطرفدار میان ایرانیان است که با ابزارهای نوآورانه خود در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این صرافی در سال ۲۰۱۸ کار خود را آغاز کرد و به دلیل قابلیت‌هایی مانند کپی تریدینگ، کارمزد پایین و تراکنش‌های مقرون به صرفه خیلی زود میان سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال محبوب شد.

BeingX همچنین دارای پشتیبانی فارسی زبان بوده و دارای یک رابط کاربری ساده است. در این صرافی می‌توانید به کمک نسخه دمو ترید ارزهای دیجیتال را نیز تمرین کنید و به یک حرفه‌ای در بازار تبدیل شوید. استفاده از این صرافی به VPN نیاز دارد.

معرفی صرافی مکسی (MEXC)

3) صرافی مکسی (MEXC)

کوکوین تا پیش از اجباری کردن فرآیند احراز هویت یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال میان ایرانیان بود؛ اما از تیر ۱۴۰۲ که این صرافی نیز احراز هویت را اجباری کرد، ایرانیان مجبور به ترک آن شدند. به همین ترتیب، مقصد بعدی صرافی مکسی بود که جایگزین کوکوین شد.

صرافی MEXC.com از سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و اکنون از بیش از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از مکسی برخلاف دو صرافی قبل که معرفی کردیم نیازی به VPN و تغییر و ip نخواهید داشت و این می‌تواند مکسی را به یکی از بهترین صرافی‌های خارجی که ایرانی‌ها را تحریم نکردند تبدیل کند.

4) صرافی هیت بی تی سی (HITBTC)

هیت بی تی سی Hitbtc.com، یکی دیگر از صرافی خارجی که ایرانی‌ها را تحریم نکردند است و شما می‌توانید بدوت احراز هویت خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در این پلتفرم انجام دهید. این صرافی از لحاظ امنیتی در سطح خوبی قرار دارد و از تنوع ارز بالایی نیز برخوردار است. توجه داشته باشید HITBTC دارای محدودیت واریز و برداشت 1 بیت کوین در روز و 5 بیت کوین در ماه روبه‌رو است اما با این حال یکی از صرافی‌های معتبر بدون KYC به‌شمار می‌رود.

معرفی صرافی پنکیک سواپ (Pancake Swap)

5) صرافی پنکیک سواپ (Pancake Swap)

صرافی پنکیک سواپ pancakeswap.com، یک صرافی غیرمتمرکز است که نه نیاز به ثبت‌نام دارد و نه احراز هویت. در واقع با ظهور صرافی‌های غیرمتمرکز بار دیگر امکان نانشاس ماندن تراکنش‌ها به ارزهای دیجیتال بازگشته است. برای استفاده از این صرافی به یک vpn و یک کیف پول ارز دیجیتال دارید که با متصل کردن آن به صرافی می‌تواند به توکن سواپ بپردازید.

پارامترهای انتخاب یک صرافی خارجی مناسب

در هر صورت، گفتیم که هنوز صرافی خارجی که ایرانی‌ها را تحریم نکردند وجود دارند. اما اگر می‌خواهید برای معاملات خود صرافی‌های خارجی را انتخاب کنید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید تا معاملات و تراکنش‌ها امن بمانند. در واقع، برای انتخاب صرافی چند پارامتر وجود دارد که سرمایه‌گذاران باید پیش از آغاز معاملات بررسی کنند که عبارتند از:

  • رعایت استانداردهای امنیتی

برای نظارت و کنترل بیشتر بر صرافی‌ها، چند استاندارد جهانی وجود دارد که تمامی پلتفرم‌های مالی از جمله امن ترین صرافی‌های ارز دیجیتال آن‌ها را رعایت می‌کنند. استانداردهای KYC، AML و CCSS قوانینی هستند که صرافی‌ها باید برای امنیت خود و دارایی کاربران اجرا کنند. صرافی خارجی که انتخاب می‌کنید همچنین باید نکات امنیتی دیگر مانند کد شناسایی دو عاملی، کیف پول داخلی و … را نیز داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: معرفی   آشنا شوید.

  • کارمزد مناسب

صرافی‌ها برای معاملات ارزهای دیجیتال کارمزدهای متفاوتی را برای تراکنش‌های خود در نظر می‌گیرند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از میان صرافی خارجی که ایرانی‌ها را تحریم نکردند پلتفرمی را انتخاب کنید که معاملات مقرون به صرفه و ارزانی را ارائه می‌دهد.

  • حجم معاملات بالا و تعداد زیاد کاربران

یکی از نشانه‌های اعتبار صرافی، حجم بالای معاملات و تعداد زیاد کاربران آن است. صرافی‌های معتبر و محبوب اغلب کاربران زیادی دارند و به همین دلیل حجم معاملات ارزهای دیجیتال نیز در آن‌ها بالا است. این موضوع باعث نقدشوندگی بهتر صرافی خواهد شد. حجم بالای معامله در میزان کارمزد صرافی نیز تاثیرگذار است. به این ترتیب ممکن است بتوانید کارمزدهای کمتری را پرداخت کنید.

  • پشتیبانی 24 ساعته و رابط کاربری ساده

توجه داشته باشید که رابط کاربری صرافی‌ که انتخاب می‌کنید، ساده باشد تا به راحتی بتوانید در آن فعالیت کنید. داشتن پشتیبانی 24 ساعته نیز یک مزیت بسیار مهم برای صرافی ارز دیجیتال است زیرا در صورت بروز مشکل شما باید بتوانید در کمترین زمان ممکن با صرافی ارتباط برقرار کنید و راه‌حل مشکل را بیابید.

سایر نکاتی که باید در انتخاب صرافی در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • پشتیبانی از تعداد زیاد ارزهای دیجیتال
  • ارائه ابزارهای معاملاتی متنوع
  • پشتیبانی از انواع معاملات اسپات، فیوچرز و..

برای انتخاب صرافی‌های فیوچرز پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی و مقایسه بهترین صرافی‌های فیوچرز برای ایرانیان را مطالعه کنید 

جمع بندی

اگرچه تعداد صرافی خارجی که ایرانی‌ها را تحریم نکردند زیاد نیست اما باز هم چند صرافی خوب و امن خارجی را می‌توان پیدا کرد که به ایرانیان خدمات ارائه دهند. در انتخاب این صرافی حتما عواملی مانند امنیت، حجم معاملات، کارمزد و .. را بررسی کنید و صرافی‌ را انتخاب کنید که مشکلی برای کار با ایرانیان نداشته باشد. با همه این‌ها پیشنهاد ما استفاده از صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال است که به شما امکان معاملات امن و سریع را می‌دهد.

سوالات متداول
Request for Quote

خیر.  KYC یکی از استانداردهای امنیتی مهم است که دریافت اطلاعات کاربر توسط پلتفرم مالی را ضروری می‌کند و یکی نکات امنیتی صرافی‌ها به‌شمار می‌رود.

خیر. تحریم‌های معاملاتی تنها برای افراد ساکن کشور ایران اعمال می‌شود و قوانین معاملات برای افراد خارج از کشور تابع قوانین مکانی است که در آن هستند.

بله. تقریبا تمامی صرافی‌های خارجی حساب‌ها با IP ایرانی  را مسدود می‌کنند و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما با VPS یا VPN اقدام به معامله کنید.

صرافی‌های غیرمتمرکز نیازی به احراز هویت کاربران خود ندارند و تراکنش‌های آن‌ها به صورت ناشناس انجام می‌شود اما ممکن است برای استفاده از آن‌ها به تغییر IP نیاز داشته باشید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم
پس از اعلام محدودیت‌های بین‌المللی برای استفاده کاربران ایرانی از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی، بسیاری از این صرافی‌ها از جمله بایننس حساب‌های ایرانیان را مسدود کردند و دیگر اجازه فعالیت...
4.8 از 5 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

    • سلام و احترام
      بینگ ایکس استفاده از vpn را مجاز دانسته بنابراین می توان همچنان در آن فعالیت کرد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  1. سلام . لطفا اخبارتون رو بروز کنید . صرافی بینگ ایکس با وی پی ان هند که مشکلی نداره رفتم احراز هویت تایید نکرد . تحریم شده چون ماله دو سه نفر دیگ ام که میشناسم تحریم شده

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله طی روزهای اخیر بینگ ایکس اعلامیه جدیدی مبنی بر شرایط تحریمی منتشر کرد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      تاکنونی گزارشاتی مبنی بر کلاهبردار بودن این صرافی اعلام نشده است.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام من در صرافی کویینکس بدونه فیلتر شکن ثبت نام کردم ، ولی هنوز ، واریز و برداشت نداشتم برای ادامه کار ، با صرافی با وی پی ان اقدام کنم، ممنون میشم راهنمای فرمایید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      صرافی کوینکس برای ایرانیان تحریم نیست.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. باعرض سلام و خداقوت از اموزش های خوبتون تقدیر وتشکر میکنم میسه فایل اموزشی رو واسم ارسال فرمایید باتشکر

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
آموزش صرافی ارز دیجیتال
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
اخیرا یافتن بهترین صرافی جایگزین بایننس، به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، موج عظیمی از تریدرهای حوزه ارزهای رمزنگاری شده دچار...
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
آموزش صرافی ارز دیجیتال
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال برای افزایش عرضه در گردش و تحرکات بازار، توکن‌های رایگان را در جوامع خود توزیع می‌کنند که به عنوان airdrops شناخته می‌شوند. بیشتر ایردراپ‌هایی که...
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
آموزش صرافی ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
از آنجایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بین کاربران ناشناس هستند و در چند ثانیه انجام می‌شوند، سرعت و ناشناس بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال فرصتی جذاب برای مجرمانی است...