آموزش صرافی ارز دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم (معرفی ۶ پلتفرم)

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم (معرفی ۶ پلتفرم)

اگرچه شکی نیست که بایننس به عنوان بهترین و محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان شناخته می‌شود، اما نمی‌توان گفت که این صرافی، بهترین گزینه برای معامله‌گران مقیم ایران نیز است؛ زیرا این پلتفرم به کاربران با IP و اطلاعات ثبت‌شده در ایران خدمات نمی‌دهد. به عبارت دیگر، ایران در لیست تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد، به همین دلیل در اغلب پلتفرم‌های مطرح جهانی امکان ایجاد حساب کاربری برای کاربران مقیم آن وجود ندارد؛ بنابراین مهم است که علاقه‌مندان به معامله و خرید ارز دیجیتال در ایران صرافی‌هایی را دنبال کنند که امکان خدمات‌دهی به آن‌ها را ارائه می‌دهند. به همین منظور در این مقاله به معرفی لیستی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان می‌پردازیم که فعلاً پایبند به قوانین تحریم ایرانی‌ها نیستند.

بررسی تعامل صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی با ایرانی‌ها

اگر به طور پیوسته در جریان اخبار ارزهای دیجیتال باشید، احتمالاً موافق این موضوع هستید که در هر لحظه ممکن است خبری مبنی‌ بر هشدار مسدود‌سازی حساب کاربری ایرانیان در فلان صرافی خارجی منتشر شود. این در حالی است که تا چند سال پیش، برای استفاده از خدمات تمام صرافی‌های ارز دیجیتال، الزامی به احراز هویت (KYC) نبود؛ یعنی هر کاربری، ایرانی و غیرایرانی، می‌توانست بدون محدویت به خرید و فروش رمزارزها بپردازد.

این مسئله اگرچه به نفع کاربران بود و می‌توانستند تقریباً به صورت ناشناس تراکنش انجام دهند، اما صرافی‌ها را با خطرات جدی مانند عدم رعایت قوانین مبارزه با پول‌شویی و اقدامات مجرمانه مواجه کرده بود؛ همین امر باعث شد که نهادهای نظارتی انجام مراحل احراز هویت را در اغلب صرافی‌ها اجباری تلقی کنند. به این ترتیب، فشارهای نظارتی بر صرافی‌های بزرگ خارجی مانند بایننس باعث شد که حساب کاربران ایرانی در این پلتفرم‌ها مسدود شود. سپس کاربران با IP این کشور اجازه استفاده از صرافی‌های خارجی را نداشته باشند.

نکته دیگری که حائز اهمیت است، مربوط به محدودیت‌های واریز و برداشت از صرافی‌های خارجی می‌شود؛ کاربران ساکن ایران و دارای اطلاعات بانکی در این کشور، نمی‌توانند حساب بانکی خود را به طور مستقیم به صرافی‌های خارجی وصل کنند. بنابراین برای هر بار استفاده لازم است که از روش‌های واسطه‌ استفاده کنند که مجبور به پرداخت کارمزد نسبتاً بیشتری خواهند شد.

بررسی تعامل صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی با ایرانی‌ها

انواع صرافی‌ های ارز دیجیتال خارجی

به طور کلی صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی در دو نوع متمرکز و غیرمتمرکز ارائه شده‌اند که هر کدام مزایا و معایب مختص به خود را دارند:

صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز (CEX)

صرافی‌های متمرکز، در قالب پلتفرم‌های آنلاین سنتی فعالیت می‌کنند که در آن‌ها معاملات ارز دیجیتال توسط یک شرکت یا سازمان مرکزی مدیریت می‌شود. این صرافی‌ها شبیه به کارگزاری‌های سهام سنتی عمل می‌کنند و کاربران برای انجام معاملات باید در آن‌ها حساب کاربری ایجاد کنند. سپس احراز هویت شوند. به همین دلیل احتمال بیشتری برای تحریم ایرانی‌ها دارند. به عنوان مثال، صرافی کوکوین یک صرافی متمرکز است که اخیراً احراز هویت را اجباری کرده و عملاً برای ایرانیان غیرقابل استفاده شده است.

از سوی دیگر، برخی از این صرافی‌ها ممکن است تحت مالکیت یک کشور فعالیت کنند، اما در کشور دیگری مجوز فعالیت دریافت کرده‌ باشند. این امر باعث می‌شود که موضوع تحریم‌ها را نادیده بگیرند. به عنوان مثال، صرافی کوینکس یک صرافی متمرکز هنگ‌کنگی است که در انگلستان به ثبت رسیده و ایرانیان را در استفاده از خدمات خود تحریم نکرده است!

صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز (DEX)

صرافی‌های غیرمتمرکز یا دکس‌ها پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک‌چین هستند که در آن‌ها معاملات ارز دیجیتال به طور مستقیم بین کاربران انجام می‌شود. در این نوع صرافی‌ها هیچ واسطه مرکزی وجود ندارد و کاربران کنترل کامل کلیدهای خصوصی خود را حفظ می‌کنند.

صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز

در این نوع از صرافی‌ها، عملاً دلیلی برای تحریم کاربران ایرانی وجود ندارد و می‌توان در آن‌ها به راحتی به معامله پرداخت. در واقع، در صرافی‌ های غیر متمرکز نیازی به ارائه اطلاعات هویتی یا احراز هویت نیست که همین امر باعث می‌شود دلیلی برای تحریم وجود نداشته باشد (زیرا کسی نمی‌تواند هویت کاربران را رهگیری کند). این قابلیت باعث می‌شود که کاربران ایرانی علاقه بیشتری به صرافی‌های غیرمتمرکز داشته باشند، زیرا دردسترس‌ترین نوع صرافی ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم هستند.

صرافی های خارجی که ایرانیان را تحریم نکرده‌اند!

اگرچه بهترین بستر برای کاربران خریدوفروش رمزارزها در ایران، استفاده از پلتفرم‌های داخلی نظیر صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت است، اما همچنان برخی کاربران به دلیل دسترسی به ویژگی‌ها یا امکانات بیشتر، علاقه‌مند به معامله در پلتفرم‌های بین‌المللی هستند. در این بخش، لیستی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی که به ایرانی‌ها خدمات می‌دهند را معرفی کرده‌ایم:

نام صرافی مزایا معایب
Coinex
  • معتبر و شناخته شده
  • مناسب برای تریدرهای بلندمدت
  • دارای نسخه پشتیبانی فارسی
  • نامناسب برای تریدرهای نوسان‌گیر
HITBTC
  • کارمزد پایین 
  • پشتیبانی از ۸۰۰ جفت‌ارز مختلف 
  • نداشتن محدودیت در حداقل واریزی
  • نداشتن اپلیکیشن موبایل
  • تأخیر در تأیید برداشت‌ها
  • سابقه هک در گذشته
Pancake Swap
  • پشتیبانی از تعداد رمزارزهای زیاد
  • قابلیت مشارکت در استخرهای نقدینگی 
  • عدم نیاز به احراز هویت
  • عدم پشتیبانی از ارزهای فیات 
  • سابقه هک در گذشته
LBank
  • محیط کاربری بسیار آسان 
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از رمزارزها
  • پلن کارمزدهای متفاوت و رقابتی
  • خدمات‌‌ مشتری ضعیف
  • عدم پشتیبانی کامل از زبان انگلیسی 
  • عدم نظارت به عنوان یک صرافی متمرکز
dydx
  • حفظ حریم خصوصی 
  • بدون نیاز به احراز هویت 
  • ارائه سیستم وام‌دهی و وام‌گیری
  • نقدینگی پایین 
  • رابط کاربری پیچیده‌
  • عدم پشتیبانی از ارزهای فیات
BINGX
  • امنیت بالا
  • کاربری ساده و راحت
  • پشتیبانی از معاملات فارکس
  • ارائه حساب دمو (آزمایشی)
  • دارای کارمزدهای برداشت نسبتاً بالا
  • محدودیت در واریز ارزهای فیات

۱. صرافی کوینکس (Coinex)

مشهورترین صرافی خارجی که ایرانی‌ها در لیست تحریم‌های آن نیستند، کوینکس (coinex.com) است. این صرافی در سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرد. از نظر حجم معاملات کوینکس رتبه مطلوبی در بین صرافی‎‌های رمزارزی دارد. همچنین از انواع معاملات اسپات، فیوچرز، مارجین و… پشتیبانی می‌کند. توجه داشته باشید برای استفاده از صرافی کوینکس به VPN نیاز دارید.

گزارش‌های منتشرشده از این صرافی نشان می‌دهد، بیش از ۵۰ درصد کاربران کوینکس ایرانی هستند. برای انجام معاملات در این صرافی نیازی به احراز هویت نیست. نکته حائز اهمیتی دیگری که در رابطه با کوینکس وجود دارد، این است که ایرانیان می‌توانند از نسخه فارسی کوینکس با پشتیبانی فارسی نیز استفاده کنند.

2. صرافی هیت بی‌تی‌سی (HITBTC)

صرافی هیت بی‌تی‌سی (Hitbtc.com)، یکی دیگر از صرافی‌های خارجی است که کاربران در ایران می‌توانند بدون احراز هویت، به خرید و فروش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در آن بپردازند. این صرافی از لحاظ امنیتی در سطح خوبی قرار دارد و از تنوع ارز دیجیتال بالایی نیز برخوردار است. توجه داشته باشید هیت بی‌تی‌سی دارای محدودیت واریز و برداشت یک بیت‎کوین در روز و ۵ بیت‎کوین در ماه است. با این حال یکی از صرافی‌های معتبر بدون نیاز به KYC به شمار می‌رود.

۳. صرافی پنکیک سواپ (Pancake Swap)

صرافی پنکیک سواپ (pancakeswap.com)، یک صرافی غیرمتمرکز است. از این رو نیاز به احراز هویت و ثبت‌نام ندارد. برای استفاده از این صرافی کافی است که یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید. سپس با استفاده VPN و بدون هیچ محدودیت دیگری به انجام معاملات رمزارزی خود در آن بپردازید.

معرفی صرافی پنکیک سواپ (Pancake Swap)

۴. صرافی ارز دیجیتال ال بانک (LBank)

ال بانک یک صرافی ارز دیجیتال خارجی است که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد و تاکنون کاربران ایرانی را محروم از خدمات خود نکرده است. این صرافی در بریتانیا به ثبت رسیده‌ و گزینه‌های متنوعی از خدمات حوزه ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد؛ ال بانک از انواع معاملات اسپات، آتی، مارجین، استیکینگ و خدمات لانچ پد (راه‌اندازی پروژه‌های جدید رمزارزی) نیز پشتیبانی می‌کند.

از آنجایی که این صرافی نیازمند احراز هویت کاربران نیست، یک گزینه بسیار مناسب برای ایرانیان به شمار می‌رود. البته باید خاطر نشان کرد که به دلیل اینکه صرافی ال بانک در گذشته هک شده است؛ نمی‌توان به امنیت آن اعتماد صد درصدی داشت. به منظور برقراری امنیت بیشتر در کار با صرافی ال بانک، می‌توانید از کیف‌ پول‌ های سخت ‌افزاری، برای نگهداری دارایی‌های خود استفاده کنید.

۵. صرافی دی وای دی ایکس (dydx)

مورد بعدی از لیست صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم برای ایرانیان، صرافی غیرمتمرکز دی وای دی ایکس است. این صرافی که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد، مبتنی بر شبکه اتریوم ساخته شده است و از معاملات اسپات، آتی، مارجین و خدمات استیک کردن پشتیبانی می‌کند. دی وای دی ایکس به دلیل سرعت بالا، کارمزدهای کم و نقدینگی زیاد، به یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های DEX تبدیل شده که برای کاربران ایرانی مطلوب به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر، برخی کاربران معتقدند که این صرافی رابط کاربری نسبتاً پیچیده‌ای دارد. همچنین در نظر داشته باشید که صرافی dydx از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند؛ در نتیجه برای معامله در آن، لازم است که از قبل و با استفاده از پلتفرم دیگری دارایی فیات خود را به یک ارز دیجیتال نظیر تتر تبدیل کنید. سپس تترهای خود را به dydx انتقال دهید و به معامله بپردازید.

۶. صرافی بینگ ایکس (BINGX)

دفتر مرکزی صرافی بینگ ایکس که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد، در سنگاپور قرار دارد. در بینگ ایکس، طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال و انواع خدمات معاملات اسپات، معاملات آتی، خریدوفروش NFT و استیکینگ پشتیبانی می‌شود. درست برعکس صرافی دی وای دی ایکس، بینگ ایکس رابط کاربری ساده و کاربرپسندی دارد که به محبوبیت آن می‌افزاید. صرافی بینگ ایکس همچنین از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که این صرافی را به یکی دیگر از بهترین انتخاب‌های صرافی ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم برای ایرانیان تبدیل کرده است. در کنار این مزایا، سابقه هک شدن صرافی در سال ۲۰۲۱ و محدودیت واریز و برداشت فیات، نکاتی است که از معایب این صرافی محسوب می‌شوند.

صرافی ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم: بینگ ایکس

نکاتی مهم در استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی

هنگام استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی، برای اینکه از خطر تهدید دارایی‌های رمزارزی شما تا حدی کاسته شود، لازم است که مواردی را رعایت کنید. برخی از این نکات عبارت‌اند از:

استفاده از IP ثابت

تغییر دائمی IP، حتی در زمان کار با صرافی‌های خارجی که به ایرانی‌ها خدمات می‌دهند، می‌تواند منجر به مسدود شدن حساب کاربری شما در صرافی شود. پس توصیه می‌شود که حتی‌الامکان از VPN های رایگان استفاده نکنید و تراکنش‌ها و معاملات ارز دیجیتال خود را با استفاده از یک نرم‌افزار تغییر آی پی مطمئن و امن انجام دهید.

تحقیق و جستجو برای جلوگیری از کلاهبرداری

برخی از صرافی‌های خارجی نوظهور که تازه به بازار عرضه می‌شوند، صرفاً پروژه‌های کلاهبرداری هستند. متأسفانه از آنجایی که این صرافی‌ها اغلب احراز هویت و محدودیتی برای استفاده ندارند، مورد‌توجه ایرانیان واقع می‌شوند. از طرف دیگر، با توجه به محدودیت‌های تحریمی، در صورتی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گیرید، نمی‌توانید از طریق مراجع قانونی شکایت کنید، چرا که درخواست شما به جایی نخواهد رسید و سرمایه‌تان از دست خواهد رفت.  پس بهتر است بدون بررسی جامع به سراغ صرافی‌های خارجی نروید و حتماً از امنیت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

مشکلات ناشی از تغییر قوانین صرافی پس از مدتی از شروع فعالیت

اغلب صرافی‌ها که در ابتدای فعالیت خود بدون احراز هویت خدمات ارائه می‌دهند و به این دلیل کاربران ایرانی زیادی را جذب خود می‌کنند، پس از مدتی احراز هویت در پلتفرم خود را اجباری می‌کنند. همین امر باعث می‌شود کاربران ایرانی که سرمایه خود را در این پلتفرم‌ها واریز کرده‌اند با مشکل مواجه شوند.

در واقع، در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، اگرچه اغلب از طرف صرافی به کاربران یک بازه زمانی چند روزه (چند هفته‌ای) داده می‌شود که ایرانیان سرمایه‌های خود را خارج کنند، اما ممکن است برخی معامله‌گران موقعیت‌های معاملاتی باز داشته باشند و نخواهند در بازه تعیین شده آن‌ها را ببندند؛ بنابراین مجبور هستند با زیان و برخلاف میل خود از موقعیت‌های خود خارج شوند. به این ترتیب، نتوانند طبق استراتژی معاملاتی خود عمل کنند.

بررسی راهکارهای جایگزین استفاده از صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال

با همه چالش‌هایی که بر سر راه معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، این حوزه آن‌قدر جذاب است که ارزش داشته باشد برخی از ریسک‌های آن را بپذیریم. به عنوان مثال، در عوض استفاده از صرافی‌های خارجی که ایرانی‌ها را تحریم نکرده‌اند، راه‌حل‌های جایگزینی وجود دارد که اگرچه با ریسک همراه هستند، اما ارزش تست دارند. برخی از این راه‌حل‌ها عبارت‌اند از:

راهکارهای جایگزین استفاده صرافی ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم

  • تغییر آی پی با vpn و استفاده از صرافی‌های بزرگی نظیر بایننس

وی‌پی‌ان‌ها (VPN) انواعی از پلتفرم‌ها هستند که با تغییر ip دستگاه شما، کمک می‌کنند در بستر اینترنت ناشناس بمانید. در برخی موارد، به کمک vpn حتی می‌توانید از صرافی‌های خارجی‌ که ایران را تحریم کرده‌اند نیز استفاده کنید. البته اغلب توصیه می‌شود از این روش استفاده نشود، زیرا نمی‌توانید احراز هویت انجام دهید یا در صورت امکان و با استفاده از روش‌هایی نظیر جعل مدارک، احتمالاً روند دشوار و هزینه‌برداری دارد. همچنین در نهایت این وب‌سایت‌ها می‌توانند از طریق روش‌های خاصی به لوکیشن اصلی شما دسترسی و حساب کاربری شما را مسدود کنند.

  • استفاده از vps  

سرور مجازی خارجی (Virtual Private Server) یا وی‌پی‌اس (VPS) ابزاری مشابه vpn است که برای میزبانی وب توسط شرکت‌های هاستینگ و در انواع مختلف به کاربران ارائه می‌شود. با اتصال به vps و استفاده از یک صرافی معتبر خارجی، آن صرافی نمی‌تواند موقعیت مکانی شما را تشخیص دهد و این یک راه‌حل خوب برای استفاده کاربران ایرانی از صرافی‌های خارجی به شمار می‌رود. برای خرید انواع سرور مجازی VPS از معتبرترین دیتاسنترهای جهان می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

  • استفاده از صرافی ایرانی

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، بهترین و کم‌خطرترین روشی که می‌توانید در ایران به معامله ارزهای دیجیتال بپردازید، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی است؛ این پلتفرم‌ها به شما کمک می‌کنند که بدون دردسرهای استفاده از فیلترشکن و روبه‌روشدن با ریسک تحریم‌های بین‌المللی، به راحتی به تبادل و خریدوفروش رمزارزها بپردازید.

به عنوان مثال، صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت به عنوان یکی از بهترین صرافی‌های داخلی و با بیش از یک دهه سابقه فعالیت در این زمینه، به کاربران خود امکان می‌دهد که حساب کاربری خود را به طور مستقیم به بانک متصل کنند و با پرداخت ریالی به صورت مستقیم، بیت‌کوین یا سایر رمزارزها را خریداری یا به فروش برسانند.

پارامترهای انتخاب یک صرافی خارجی مناسب

با وجود تمام شرایط و چالش‌های محدود کننده، اگر قصد دارید برای انجام معاملات خود از صرافی‌های خارجی استفاده کنید، می‌توانید در انتخاب صرافی مناسب با نیاز‌های خود از چند پارامتر زیر برای اعتبارسنجی این پلتفرم‌ها استفاده کنید:

 

۱. رعایت استانداردهای امنیتی

برای نظارت و کنترل بیشتر بر تراکنش‌های مالی، برخی استانداردهای جهانی وجود دارد که تمامی پلتفرم‌های مالی از جمله برترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهانی آن‌ها را رعایت می‌کنند. استانداردهایی نظیر KYC، AML و CCSS قوانینی هستند که صرافی‌ها باید برای امنیت خود و دارایی کاربران اجرا کنند. صرافی خارجی که انتخاب می‌کنید علاوه بر رعایت این موارد، باید نکات امنیتی دیگری مانند ارائه کد شناسایی دو عاملی، کیف پول داخلی و… را نیز پوشش دهد.

۲. کارمزد مناسب

صرافی‌ها برای معاملات ارزهای دیجیتال کارمزدهای متفاوتی را در نظر می‌گیرند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود از میان صرافی‌های خارجی که ایرانی‌ها را تحریم نکرده‌اند، پلتفرمی را انتخاب کنید که امکان انجام معاملات مقرون به صرفه و ارزان ارائه می‌دهد.

۳. حجم معاملات بالا و تعداد زیاد کاربران

یکی از نشانه‌های اعتبار صرافی، حجم بالای معاملات و تعداد زیاد کاربران آن است. صرافی‌های معتبر و محبوب اغلب کاربران زیادی دارند و به همین دلیل حجم معاملات در آن‌ها زیاد است. این موضوع باعث نقدشوندگی بهتر دارایی‌های رمزارزی در صرافی خواهد شد. حجم بالای معامله در میزان کارمزد صرافی نیز تأثیرگذار است؛ به این معنی که اغلب صرافی‌های با حجم معاملات بیشتر کارمزد نسبتاً کمتری نیز دریافت می‌کنند.

۴. پشتیبانی 24 ساعته و رابط کاربری ساده

بهتر است صرافی‌ که انتخاب می‌کنید دارای رابط کاربری ساده‌ای باشد که به راحتی بتوانید در آن فعالیت کنید. داشتن پشتیبانی 24 ساعته نیز یک مزیت بسیار مهم برای این نوع پلتفرم‌ها است؛ زیرا در صورت بروز مشکل کاربر می‌تواند در کمترین زمان ممکن با صرافی ارتباط برقرار کند و راه‌حل مشکل را بیابد. سایر نکاتی که باید در انتخاب یک صرافی در نظر داشته باشید، عبارت‌اند از:

  • پشتیبانی از تعداد ارزهای دیجیتال زیاد و متنوع
  • ارائه ابزارهای معاملاتی متنوع
  • پشتیبانی از انواع معاملات اسپات، فیوچرز و…

برای ایرانیان، صرافی‌های داخلی مطمئن‌تر هستند!

اگرچه تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی که ایرانی‌ها را تحریم نکرده‌اند زیاد نیست، اما باز هم چند صرافی معتبر خارجی وجود دارند که به کاربران مقیم در ایران خدمات می‌دهند. در این مقاله، ۶ مورد از این صرافی‌ها معرفی شدند؛ در انتخاب هر صرافی لازم است که عواملی مانند امنیت، حجم معاملات، کارمزد و… بررسی شوند. با تمام این شرایط، همواره پیشنهاد کارشناسان ما استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی نظیر ایرانیکارت است که به شما امکان معاملات رمزارزی امن و سریع را خواهند داد.

سوالات متداول
مشاوره رایگان

صرافی‌های خارجی‌ به احتمال بیشتری مورد حمله سایبری قرار خواهند گرفت. همین موضوع یک ریسک جدی به ویژه برای کاربران ایرانی است؛ زیرا در صورتی که حساب ایرانیان هک شود، به دلیل تحریم‌های بین‌المللی امکان پیگیری از طرف نهادهای نظارتی بین‌المللی وجود ندارد. با این وجود درصورتیکه شرایط امنیتی را به درستی درنظر بگیرید، می‌توانید تا حد زیادی از دارایی‌های خود محافظت کنید.

خیر. تحریم‌های معاملاتی تنها برای افراد ساکن کشور ایران اعمال می‌شود و قوانین معاملات برای افراد خارج از کشور تابع مقررات مکانی است که در آن هستند.

بله. برخی از صرافی‌های خارجی وجود دارند که بدون تکمیل احراز هویت، امکان ترید و خریدوفروش رمزارزها را فراهم آورده‌اند؛ در این مقاله لیستی از آن‌ها را معرفی کردیم.

انتخاب بهترین صرافی خارجی به نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارد؛ مواردی نظیر میزان حجم معاملات، کارمزدهای معاملاتی و محیط کاربری ساده، می‌توانند شما را در انتخاب بهترین صرافی کمک کنند. لیستی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم در این مقاله ارائه شده‌ است.

صرافی‌های غیرمتمرکز نیازی به احراز هویت کاربران خود ندارند و تراکنش‌های آن‌ها به صورت ناشناس انجام می‌شود، اما ممکن است برای استفاده از آن‌ها به تغییر IP نیاز داشته باشید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی بدون تحریم (معرفی ۶ پلتفرم)
اگرچه شکی نیست که بایننس به عنوان بهترین و محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان شناخته می‌شود، اما نمی‌توان گفت که این صرافی، بهترین گزینه برای معامله‌گران مقیم ایران نیز...
4.67 از 9 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام ,ایا می شود بدون دغدغه و نگرانی از صرافی داخلی مثل ایرانیکارت استفاده کرد؟ و ایا زمان لیست شدن بازی مثل همستر می توان از این صرافی ایرانی استفاده کرد؟؟
    ممنون میشم جواب بدید.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله قطعا، ایرانیکارت جزو برترین صرافی های ایرانی است و ایردراپ های معتبر را سریع تر از سایرین لیست خواهد کرد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام خسته نباشید در حال حاضر صرافی bing x دیگه احراز هویت ایرانی ها رو برداشته چیکار باید کرد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      توصیه می کنیم سرمایه خود را سریعا برداشت کنید و به یک صرافی یا کیف پول امن منتقل کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام وقت بخیر..
    برای احراز هویت در کوکوین از پاسپورت کشور دیگه ای میخوام استفاده کنم،چون داخل ایران هستم حتما لازم هست ip روهم به کشور صاحب پاسپورت تغییر بدم؟
    تغییر ندادم و در مرحله گرفتن عکس پاسپورت ارور میده

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله، برای احراز هویت در صرافی‌هایی مانند کوکوین که قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای کاربران دارند، بهتر است IP خود را نیز به کشور صاحب پاسپورت تغییر دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا ریسک مسدود شدن حساب کاربری خود را کاهش دهید و فرایند احراز هویت را به درستی انجام دهید. همچنین توجه داشته باشید که استفاده از VPN های رایگان ممکن است امن نباشند و اطلاعات شما را در معرض خطر قرار دهند، بنابراین از سرویس‌های معتبر و پولی استفاده کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. با سلام و عرض خسته نباشید
    میدونم که میشه توی همه صرافی ها با احراز هویت پایه (دادن یک ایمیل) ولتی رو باز کرد ولی سوالم این هستش کن برای صرافی هایی مثل کوینکس و پنکیک سواپ آیا با همون اکانتی که ساختیم میشه پول رو هم برداشت کرد؟ اکثر صرافی ها برای واریز مشکلی ندارن ولی واسه برداشت از کاربرانشون کارت شناسایی کشور خارجی میخوان.
    سوالم این بود واسه برداشت رمز ارز از صرافی هایی مث کوینکس و پنکیک سواپ نیاز به احراز هویت با کارت شناسایی هست یا نه با همون اکانتی که با ایمیلمون ساختیمم میشه رمزارز برداشت کرد.
    با تشکر

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      صرافی کوینکس کاربران ایرانی را تحریم نکرده است بنابراین به راحتی می توانید در این صرافی فعالیت کنید.
      صرافی پنکیک سواپ نیز یک صرافی غیرمتمرکز است و به ثبت نام و …. نیازی ندارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بینگ ایکس استفاده از vpn را مجاز دانسته بنابراین می توان همچنان در آن فعالیت کرد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. سلام . لطفا اخبارتون رو بروز کنید . صرافی بینگ ایکس با وی پی ان هند که مشکلی نداره رفتم احراز هویت تایید نکرد . تحریم شده چون ماله دو سه نفر دیگ ام که میشناسم تحریم شده

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله طی روزهای اخیر بینگ ایکس اعلامیه جدیدی مبنی بر شرایط تحریمی منتشر کرد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      تاکنونی گزارشاتی مبنی بر کلاهبردار بودن این صرافی اعلام نشده است.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام وقت بخیر هیچ راهی وجود نداره آدم بتونه با یکی از این صرافی های تحریم شده کار کنه

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          تنها راه احراز هویت با مدارک بستگان و … که پاسپورت غیرایرانی در اختیار دارند، است.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. سلام من در صرافی کویینکس بدونه فیلتر شکن ثبت نام کردم ، ولی هنوز ، واریز و برداشت نداشتم برای ادامه کار ، با صرافی با وی پی ان اقدام کنم، ممنون میشم راهنمای فرمایید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      صرافی کوینکس برای ایرانیان تحریم نیست.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. باعرض سلام و خداقوت از اموزش های خوبتون تقدیر وتشکر میکنم میسه فایل اموزشی رو واسم ارسال فرمایید باتشکر

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
آموزش صرافی ارز دیجیتال
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
اخیرا یافتن بهترین صرافی جایگزین بایننس، به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، موج عظیمی از تریدرهای حوزه ارزهای رمزنگاری شده دچار...
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
آموزش صرافی ارز دیجیتال
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال برای افزایش عرضه در گردش و تحرکات بازار، توکن‌های رایگان را در جوامع خود توزیع می‌کنند که به عنوان airdrops شناخته می‌شوند. بیشتر ایردراپ‌هایی که...
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
آموزش صرافی ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
از آنجایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بین کاربران ناشناس هستند و در چند ثانیه انجام می‌شوند، سرعت و ناشناس بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال فرصتی جذاب برای مجرمانی است...