آینده ارزهای دیجیتال

آینده ارز هلیوم، پیش بینی قیمت هلیوم تا 2030

آینده ارز هلیوم، پیش بینی قیمت هلیوم تا 2030

با توسعه فناوری، نیاز همگانی به اینترنت اشیا رو به افزایش است و پروژه‌های مرتبط با این تکنولوژی نیز در حال رشد هستند. پروژه هلیوم (HNT)، یک بلاکچین و ارز دیجیتال است که برای پشتیبانی از دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) طراحی شده است. در حال حاضر، هلیوم با هزاران دستگاه قابل استفاده و ابزارهای توسعه‌دهنده قوی، یکی از بهترین پروژه‌های این حوزه به‌شمار می‌رود. بنابراین، اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی یکی از پروژه‌های اینترنت اشیا را دارید، همراه ما باشید تا به بررسی آینده ارز هلیوم و این پروژه بپردازیم.

نماد HNT
انتشار ۲۰۱۹
آدرس وبسایت helium.com
وایت پیپر whitepaper.helium

ارز هلیوم (HNT) چیست؟

هلیوم یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که دستگاه‌های اینترنت اشیا را به هم متصل می‌کند. فناوری هلیوم ارتباط بین دستگاه‌ها را امکان‌پذیر و داده‌ها را در سراسر گره های شبکه ارسال می‌کند. در سیستم هلیوم گره‌هایی که شبکه را تشکیل می‌دهند به عنوان Hotspots شناخته می‌شوند. Hotspot ها پوشش شبکه عمومی را ارائه می‌دهند و به LoRaWAN متکی هستند. LoRaWAN یک پروتکل لایه کنترل دسترسی رسانه است که به کمک اجزای ابری خود به پلتفرم‌هایی مانند هلیوم امکان اتصال می‌دهد.

توکن بومی شبکه هلیوم، HNT نام دارد و برای پرداخت به هات‌ اسپات‌ها برای ارائه خدمات استفاده می‌شود. این توکن دارای حداکثر عرضه ۲۲۳ میلیون است. به همین دلیل در مقابل توکن‌هایی که برای پاداش‌ دادن به Hotspot ها استخراج می‌شود تعدادی توکن سوزانده می‌شود تا تعداد متعادل باقی بماند.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال هلیوم

پروژه هلیوم توسط سه بنیانگذار، امیر حلیم (Amir Haleem)، شاون فانینگ (Shawn Fanning) و شان کری (Sean Carey) در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد. اما توکن آن یعنی HNT، حدود ۶ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۹، همزمان با راه‌اندازی دستگاه‌های IoT کار خود را آغاز کرد. معاملات این ارز دیجیتال با قیمتی حدود ۱.۵ دلار در بازار آغاز شد و تا پایان سال ۲۰۲۰ قیمت هلیوم تا همین حدود باقی ماند.

همزمان با رشد بازار ارزهای دیجیتال، در سال ۲۰۲۱ به بیشترین حد خود یعنی ۵۱ دلار رسید و سپس قیمت در سال ۲۰۲۲ به حوالی قیمت آغازین آن یعن ۱.۵ دلار بازگشت. سال ۲۰۲۳ برای HNT سال آرامی بود تا این که این ارز بلاخره در سال ۲۰۲۴ به سمت ۹ دلار حرکت کرد اما پس از آن تا ۴ دلار کاهش یافت. 

آینده ارز هلیوم، پیش بینی قیمت هلیوم تا 2030

آینده ارز دیجیتال هلیوم بر اساس تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

بررسی تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال یک گام اساسی پیش از سرمایه گذاری است. هلیوم به تازگی پلتفرم خود را به بلاکچین سولانا انتقال داده تا کاربران آن بتوانند از انواع امکانات کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و ادغام با طیف گسترده‌ای از برنامه‌های اکوسیستم سولانا بهره‌مند شوند. البته با وجود مهاجرت این شبکه به سولانا، توکن‌های HNT همچنان بدون اینکه تحت تأثیر SOL بومی سولانا قرار بگیرند؛ اهمیت خود را در اکوسیستم هلیوم حفظ کرده‌‌اند. به طور کلی پلتفرم هلیوم قصد دارد تا شبکه اینترنتی 5G را گسترش دهد و با کمترین هزینه در اختیار کاربران خود قرار دهد. پروژه هلیوم همچنین می‌تواند کاربردهای فراوانی در دنیای واقعی از جمله در قسمت‌های پزشکی، کشاورزی، حمل و نقل، صنعت و .. داشته باشد که در صورت عملی شدن می‌تواند آینده ارز هلیوم را درخشان کند.

آینده ارز دیجیتال بر اساس تحلیل فاندامنتال

پلتفرم هلیوم با اهدافی که تاکنون معرفی کرده، پتانسیل این را دارد که انقلابی را در دنیای اینترنت و ارتباطات به وجود آورد. این پروژه همچنین قابل استخراج است و به کاربران خود امکان کسب درآمد از طریق روش‌های مختلفی مانند چالش‌های PoC، مشارکت در شبکه و .. را می‌دهد. هلیوم در دسته پروژه‌های پیشرو در اینترنت اشیا به شمار می‌رود که به اعتقاد کارشناسان آینده درخشانی خواهد داشت. اما از سوی دیگر، هلیوم همچنان در مراحل ابتدایی توسعه اهداف خود قرار دارد و از این رو نمی‌توان نظر قطعی درباره عملکرد و جایگاه آن در آینده دارد. علاوه بر این، این پروژه رقبای قدرتمندی از جمله شرکت‌های خدمات اینترنتی را پیش روی خود دارد که می‌توانند مانع مهمی برای رشد آن به‌شمار آیند. 

آینده ارز دیجیتال بر اساس مولفه‌های تکنیکال

در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم بر بازار HNT، شاخص ترس و طمع در شرایط ترس شدید قرار دارد. همچنین شاخص RSI در سطح 26.85 قرار دارد که نشان می‌دهد بازار HNT در موقعیت فروش بیش از حد است. شاخص RSI همچنین نشان‌دهنده این است که که قیمت HNT در کوتاه مدت کاهش خواهد یافت.

به طور کلی، اکثر پیش‌بینی‌ها برای ارز دیجیتال هلیوم به پتانسیل‌های بلندمدت اشاره دارند. HNT در ۷ روز گذشته، روند صعودی خوبی داشته و حدود ۲۵.۶۱ درصد افزایش یافته است. هلیوم در مدت اخیر پتانسیل بسیار قوی از خود نشان داده است و این می تواند فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد. نمودارهای تکنیکالی RSI و MA نشان‌دهنده آغاز یک روند صعودی را در بلند مدت می‌دهند.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال هلیوم از نگاه تحلیلگران و سایت‌های برتر حوزه ارز دیجیتال

ارز دیجیتال HNT در حال حاضر داری مارکت کپ بیش از 800 میلیون دلاری است. همانطور که خواندید، ارز دیجیتال هلیوم هنوز مسیر طولانی را برای پیمون پیش رو دارد و از این رو اکثر تحلیلگران و سایت‌های آنالیز با نگاهی بلند مدت به این ارز می‌نگرند. در واقع، از آنجا که هلیوم و ارز دیجیتال آن می‌توانند در دنیای واقعی و صنعت نیز کاربردهای مهمی داشته باشند، تحلیلگران پتانسیل رشد بسیار زیادی را برای آن پیش‌بینی کرده‌اند.

نظر برخی از سایت‌های برتر تحلیلی درباره آینده ارز هلیوم را در ادامه می‌خوانیم:

  • سایت تحلیلیChangelly: این سایت که همیشه به پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه شناخته می‌شود، پیش‌بینی می‌کند HNT در ادامه سال ۲۰۲۴ روندی صعودی خواهد داشت و تا ۵ سال آینده با ادامه روند صعودی آهسته، به سقف قبلی خود یعنی ۵۰ دلار می‌رسد.
  • سایت تحلیلی CoinCodex: کوین کدکس نیز با نگاهی مثبت به آینده هلیوم قیمت آن را برای سال آینده در بالاترین حد ۱۹ دلار تصور می‌کند و پیش‌بینی می‌کند تا ۵ سال آینده آن را در حوالی ۲۶ دلار می‌بیند.
  • سایت PricePrediction: پرایس پردیکشن، یکی از معتبرترین سایت‌های تحلیلی ارزهای دیجیتالی، پیش‌بینی می‌کند ارز دیجیتال HNT تا حداقل چهار سال آینده به 20.80 دلار برسد.
  • سایت CaptainAltCoin: از نظر پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال هلیوم محتاطانه عمل کرده و پیش‎بینی می‌کند این ارز به ۴۲.۹۱ دلار در سال ۲۰۳۰ و ۸۵.۸۱ دلار در سال ۲۰۴۰ برسد.

پیش بینی قیمتی آیند ارز هلیوم تا پایان سال 2030   

پیش بینی قیمتی آیند ارز هلیوم تا پایان سال 2030   

بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرنوسان‌ترین بسترهای معاملاتی است و می‌تواند در واکنش به هر خبری، ده‌ها دلار جابجا شود. با محبوبیت گرفتن ارزهای دیجیتال اکنون تعداد پروژه‌های رمزارزی آنقدر زیادی شده که بسیاری از آن‌ها حتی پیش از این که به اهداف خود برسند، حذف می‌شوند. از این رو، پیش‌بینی آینده ارز هلیوم و پروژه آن کار دشواری است و نمی‌توان نظری قطعی درباره آن ارائه داد.

با وجود این، برای این که بتوانید استراتژی مناسبی را درباره سرمایه گذاری د این ارز پیش بگیرید، در ادامه نظر چند سایت تحلیلی بزرگ را درباره HNT جمع‌آوری کرده‌ایم. به یاد داشته باشید این مقاله صرفا جنبه آموزشی و راهنمایی داشته و نباید به عنوان سیگنال‌دهی در نظر گرفته شود.

پیش بینی قیمت هلیوم تا پایان 2024

اکثر سایت‌های تحلیلی پیش‌بینی با توجه به روند بازار ارزهای دیجیتال، روندی صعودی را برای ارز دیجیتال هلیوم تا پایان سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرده‌اند. برای مثال،  DigitalCoinPrice می‌گوید که هلیوم امسال ۱۲.۴۸ دلار ارزش خواهد داشت. سایت CaptainAltCoin  پیش‌بینی کرده hnt در ماه دسامبر به ۷.۷۸ دلار صعود خواهد کرد و PricePrediction.net نیز معتقد است که این ارز دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۴ با قیمت ۸.۵۷ دلار معامله می‌شود.

پیش بینی قیمت هلیوم HNT تا پایان 2025

پس از تجزیه و تحلیل قیمت ارز دیجیتال هلیوم در سال‌های گذشته، سایت تحلیلی Changelly فرض را بر این گذاشته که در سال ۲۰۲۵، حداقل قیمت هلیوم حدود ۸.۳۶ دلار خواهد بود. همچنین DigitalCoinPrice اعلام کرد که در سال ۲۰۲۵ با قیمت ۱۴.۰۶ دلار معامله می‌شود. CaptainAltCoin گفت که HNT در آن سال به ۷۵.۳۱ دلار خواهد رسید و PricePrediction.net پیش‌بینی می‌کند که  HNT سال آینده به ۱۲.۷۰ دلار برسد.

پیش بینی قیمت ارز هلیوم HNT تا پایان 2026

بر اساس تحلیل فنی کارشناسان سایت Chnagelly در مورد قیمت هلیوم، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶، HNT حداقل حدود ۱۲.۱۴ دلار و و حداکثر ۱۴.۴۶ دلار قیمت داشته باشد. همچنین سایت CoinaCodex پیش‌بینی می‌کند ارز دیجیتال هلیوم تا دو سال آینده حداکثر به ۱۲ دلار خواهد رسید.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال هلیوم HNT تا پایان 2027

برای سال ۲۰۲۷، کارشناسان سایت تحلیلی changelly پیش‌بینی می‌کنند به طور متوسط، قیمت معاملات ارز دیجیتال hnt حدود ۱۷.۶۲ دلار خواهد بود. سایت CoinCodex، اما نظری متفاوت با دیگر سایت‌های تحلیلی دارد و معتقد است ارز دیجیتال هلیوم با کاهشی نسبی در سال ۲۰۲۷ به قیمت ۷ دلار باز می‌گردد.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال هلیوم تا پایان 2028

بر اساس تحلیل‌های سایت AMBcrypto قیمت هلیوم برای سال ۲۰۲۸ می‌تواند بین ۱۱۱.۳۱ تا ۱۶۶.۹۷ دلار باشد. سایت changelly نیز قیمت این ارز را در سال ۲۰۲۸ در حوالی ۲۵ دلار پیش‌بینی می‌کند.

پیش بینی قیمت ارز هلیوم تا پایان 2029

سایت Changelly پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال ۲۰۲۹ میانگین قیمت تخمینی HNT حدود ۳۵.۷۹ دلار خواهد بود. سایت CoinCodex نیز ارزش ارز دیجیتال هلیوم را تا پایان سال ۲۰۲۹ حدود ۲۶ دلار پیش‌بینی می‌کند.

پیش بینی قیمت ارز هلیوم Helium در سال 2030

در نهایت، DigitalCoinPrice با نگاهی به پیش‌بینی بلندمدت قیمت هلیوم می‌گوید که در سال ۲۰۳۰ این ارز دیجیتال به ۵۱.۵۰ دلار خواهد رسید. CaptainAltCoin نیز حدود قیمتی ۱۸۸.۲۸ دلار را برای این ارز پیش‌بینی می‌کند و  PricePrediction.net می‌گوید که ارزش HNT در آغاز دهه آینده ۷۷.۶۱ دلار خواهد بود.

آینده هلیوم مرتبط با پیشرفت تکنولوژی

هلیوم با نماد HNT یک ارز ضد تورمی است، به این معنی که عرضه محدودی دارد و تقاضا برای محصولات و خدمات هلیوم تنها با رشد هلیم افزایش خواهد یافت. هلیوم همچنین یکی از امن‌ترین و غیرمتمرکزترین رمزارزهای بازار است و کمتر در معرض هک یا کلاهبرداری قرار می‌گیرد. این پروژه دارای یک تیم قوی از توسعه‌دهندگان با تجربه است و می‌توان گفت پروژه به طور طبیعی شانس موفقیت بالایی دارد. در نهایت، نقشه راه بلندمدت هلیوم شامل برنامه‌‍‌هایی برای راه‌اندازی برخی محصولات و خدمات نوآورانه است که می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه ارزش در آینده ارز هلیوم شود.

سوالات متداول
Request for Quote

با توجه به اهداف معرفی شده توسط تیم هلیوم، اکثر کارشناسان معتقدند این ارز می‌تواند در بلند مدت روندی صعودی را در پیش گیرد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت اتریوم
آینده ارزهای دیجیتال
آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت اتریوم
گذشته نشان داده است که کسب سود چشم‌گیر در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال نیازمند صبر و زمان است، چرا که سرمایه‌گذاری همیشه یک ماراتن بوده تا دوی...
آینده ارز کاردانو؛ پیش بینی قیمت کاردانو تا ۲۰۳۰
آینده ارزهای دیجیتال
آینده ارز کاردانو؛ پیش بینی قیمت کاردانو تا ۲۰۳۰
یقینا آینده کاردانو بستگی به پتانسیل‌های این پروژه نسبت به رقبای آن دارد؛ ارز دیجیتال کاردانو به عنوان یک پروژه با قابلیت‌های قابل توجه و فراتر از نقش آن در...
آینده شیبا اینو -پیش بینی قیمت – بروزرسانی ۲۰۲۴
آینده ارزهای دیجیتال
آینده شیبا اینو -پیش بینی قیمت – بروزرسانی ۲۰۲۴
شیبا اینو دومین ارز دیجیتال بازار میم‌کوین‌ها از نظر ارزش بازار است که جامعه طرف‌دار مختص به خود را دارد. این رمزارز نیز به تقلید از برترین میم‌کوین بازار رمزارزها...