آموزش ترید ارز دیجیتال

چگونه بیت کوین بخریم؟ آموزش مرحله به مرحله خرید BTC در ایران

چگونه بیت کوین بخریم؟ آموزش مرحله به مرحله خرید BTC در ایران

بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال، مطمئن‌ترین رمزارزی است که هر سرمایه‌گذاری می‌تواند برای خود انتخاب کند. چه تازه‌وارد بازار باشید و چه یک تریدر حرفه‌ای، بیت کوین باید در سبد ارزهای شما حضور داشته باشد. اما چگونه بیت کوین بخریم؟ خرید بیت کوین در ایران کار چندان سختی نیست. یک کیف پول برای نگهداری و یک صرافی برای خریداری ارز، همه آنچه است که برای خرید بیت کوین به آن نیاز خواهید داشت. برای دانستن بیشتر درباره خرید بیت کوین و آموزش مرحله به مرحله آن ادامه مقاله را دنبال کنید. 

ملزومات خرید بیت کوین

لازمه فعالیت در بازار ارز دیجیتال این است که قدری با آنچه برای خرید ارزهای دیجیتال نیاز دارید؛ آشنا شوید. برای این کار شما به یک حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال، مدارک شناسایی شخصی (در صورت نیاز صرافی انتخابی به احراز هویت)، اتصال امن به اینترنت، یک روش پرداخت و یک کیف پول دیجیتال شخصی خارج از حساب صرافی نیاز دارید.

باید توجه داشته باشید که تراکنش های ارزهای دیجیتال حساس‌تر از تراکنش های بانکی هستند؛ زیرا بسیاری از تراکنش‌ها امکان بازگشت ندارند. به همین دلیل باید وسواس زیادی را برای انتخاب ملزومات خرید بیت کوین به خرج دهید.

در مجموع، آنچه شما برای خرید بیت کوین نیاز دارید عبارت است از:

  • صرافی امن و مطمئن

صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرم‌هایی هستند که به سرمایه‌گذاران امکان خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال را می‌دهند. کاربران همچنین می‌توانند رمزارزها را برای حفظ امنیت به کیف پول آنلاین خود منتقل کنند. انواع مختلفی از صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارد.

برخی از آن‌ها غیرمتمرکز هستند. به این معنا که به کاربران اجازه می‌دهند ناشناس بمانند و نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی کاربران ندارند. در مقابل برخی دیگر، مقررات سر سختی برای شناسایی کاربران دارند و از افراد مدارک شناسایی و حتی عکس خود شخص را درخواست می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: بیت کوین چیست

خوشبختانه به دلیل محبوبیت و سابقه بیت کوین، تقریبا تمامی صرافی‌ها از معاملات این ارز پشتیبانی می‌کنند اما در صورتی که قصد خرید ارزی به جز بیت کوین را داشتید، مطمئن شوید که صرافی منتخب از ارز دیجیتال مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند.

شما می‌توانید هم از صرافی‌های خارجی مانند کوینکس (Coinex) یا بایننس (Binance) و هم از صرافی‌های داخلی مانند ایرانیکارت استفاده کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که بسیاری از صرافی‌های مشهور و معتبر مانند بایننس یا کوین بیس اجازه احراز هویت به کاربران ایرانی نمی‌دهند.

ملزومات خرید بیت کوین

  • اتصال صرافی به یک حساب پرداختی

برای خرید و فروش بیت کوین، صرافی از شما می‌خواهد که حساب خود را به یک کارت یا حساب بانکی متصل نمایید. توصیه می‌کنیم برای این کار کارتی به جز حساب اصلی خود انتخاب کنید تا احتمال کلاهبرداری نیز کاهش یابد. در صورتی که صرافی خارجی را برای معاملات BTC خود انتخاب می‌کنید، می‌توانید پی‌پال، مستر یا ویزا کارت خود را متصل نمایید یا این که مستقیم حساب خود را با تتر شارژ کنید. 

اما اگر صرافی‌های ایرانی را برای این کار انتخاب کردید، می‌توانید حساب بانکی ریالی خود را از بانک‌های منتخب صرافی متصل کنید. سپس با وارد کردن مبالغ در هنگام خرید یا فروش، دارایی مستقیم از حساب شما برداشت یا واریز خواهد شد.

  • کیف پول ارز دیجیتال

برای نگهداری ارزهای دیجیتال، کیف پول‌های دیجیتال، بهترین و امن‌ترین گزینه هستند. بسیاری از افراد دارایی خود را پس از خریداری، در صرافی نگهداری می‌کنند که کار چندان امنی نیست. صرافی‌ها امنیت خوبی را برای دارایی‌ها فراهم نمی‌کنند به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم پس از این که خرید شما تمام شد؛ رمزارزهای خود را به یک کیف پول امن انتقال دهید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال به شما یک کلید خصوصی و یک رمزعبور ارائه می‌دهند و از این طریق امنیت دارایی شما را تامین می‌کنند. همچنین، این کیف‌ها انواع مختلفی مانند موبایلی و سخت‌افزاری دارند که می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. لجر (Ledger)، تراست والت (Trust wallet)، متاماسک (MetaMask) و … چند نمونه از بهترین کیف پول‌های بیت کوین هستند.

بررسی انواع روش‌های خرید بیت کوین در ایران

خرید بیت کوین در ایران نیز تحت محدودیت‌های بین‌المللی قرار گرفته است. احتمالا می‌پرسید که حال چگونه بیت کوین بخریم؟ باید بگوییم اگرچه برخی از صرافی‌ها ما را با محدودیت‌هایی مواجه کرده‌اند، اما هنوز هم روش‌های مستقیم و غیرمستقیمی برای خرید بیت کوین در ایران وجود دارد. در ادامه بیشتر به این روش‌ها می‌پردازیم.

  • خرید بیت کوین از صرافی خارجی در ایران

اولین راه برای خرید بیت کوین، خرید از صرافی‌های خارجی است. برای این کار شما به یک vpn قوی و البته امن نیاز دارید تا بتوانید حساب خود را در یک صرافی خارجی افتتاح کنید. صرافی‌هایی مانند کوینکس، ام ای ایکس سی، بینگ ایکس و …، از دسته‌ای هستند که هنوز امکان ایجاد حساب کاربری را برای ایرانیان ممنوع نکرده‌اند. شما می‌توانید در این صرافی‌ها معامله انجام دهید. 

توجه داشته باشید که این صرافی‌ها به حساب بانکی ایرانی نیز متصل نمی‌شوند و شما باید ابتدا از صرافی‌های ایرانی تتر یا ارزهای دیگر را خریداری کنید و سپس به حساب صرافی خارجی خود منتقل کنید.

بررسی انواع روش‌های خرید بیت کوین در ایران

  • خرید بیت کوین از صرافی ایرانی

خرید بیت کوین در صرافی ایرانی، در حال حاضر امن‌ترین روشی است که برای ایرانیان دارد. صرافی‌های ایرانی‌ محدودیت‌های صرافی‌های خارجی را ندارند و شما می‌توانید مستقیم از تومان ارز دیجیتال بخرید یا بفروشید. هرچند که برای انتخاب صرافی ایرانی نیز باید وسواس زیادی به خرج دهید. زیرا در این حوزه نیز کلاهبرداری زیاد انجام می‌شود.

  • خرید بیت کوین از شخص

اگر نمی‌خواهید با صرافی‌ها درگیر شوید یک راه دیگر برای خرید بیت کوین وجود دارد و آن هم خرید از شخص است. برای این کار کافی است تا شما فقط یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید و از یک شخص مطمئن که بیت کوین دارد، این ارز دیجیتال را بخرید. پس از این که مبلغ مورد نظر را برای او ارسال کردید، فرد بیت کوین‌ها را به آدرس کیف پول شما ارسال می‌کند.

نکات مهم خرید بیت کوین

همانطور که گفتیم، بیت کوین، مهم‌ترین ارز دیجیتال در بازار رمزارزها است که نوسانات آن می‌تواند تحولات زیادی در میزان سرمایه شما به وجود بیاورد. بنابراین، قبل از خرید و سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال BTC، باید به یکسری نکات مهم توجه کنید تا هم خرید امنی را تجربه کنید و هم در دارایی اختصاص داده شده به بیت کوین ضرر نکنید.  

  • قیمت فعلی و قیمت بازه‌ای

برای خرید بیت کوین بهتر است قیمت‌ بازه‌ای این ارز را بررسی کنید. این یعنی، در بازه‌های کوتاه مثلا ۳ روزه، این ارز چقدر نوسان داشته است؟ در صورتیکه نوسانات شدید مشاهده کردید، باید محتاطانه‌تر عمل کنید تا از جلوگیری از ضرر مطمئن شوید. به‌طور کلی قبل خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال بهتر است، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بیت کوین را دنبال کنید تا بتوانید مدیریت سرمایه بهتری داشته و از سرمایه‌گذاری خود سود به دست آورید.

  • انتخاب صرافی امن و معتبر

قبل از اقدام برای خرید بیت کوین، مطمئن شوید از یک صرافی امن و معتبر این کار را انجام می‌دهید. ایرانیکارت یکی از صرافی‌های امن و باسابقه ایرانی است که می‌تواند در این مورد انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

  • توجه به کارمزد خرید و فروش

برای معاملات بیت کوین بر روی شبکه بلاکچین شما باید کارمزد بپردازید. کارمزد بیت کوین اغلب متغیر بوده و به عواملی مانند شلوغی شبکه، حجم تراکنش و … بستگی دارد. بنابراین سعی کنید تراکنش‌های خود را در ساعات خلوتی انجام دهید. همچنین می‌توانید برای این کار از صرافی‌هایی مانند ایرانیکارت که کارمزد صفر دارند نیز کمک بگیرید.

  • اطمینان از امنیت حساب کاربری

لطفا دقت داشته باشید که حساب کاربری شما در هر صرافی که انتخاب می‌کنید، امنیت کافی را داشته باشد. برای این‌کار می‌توانید از پسوردهای پیچیده و کد دوعاملی ورود به حساب کاربری استفاده کنید. همچنین مراقب باشید اطلاعات ورود به حساب کاربری شما فقط و فقط در اختیار خودتان باشد تا سایرین نتوانند از آن سواستفاده کنند.

  • نگهداری بیت کوین در کیف پول امن

بعد از تکمیل خرید بیت کوین بهترین کار این است که آن را به یک کیف پول امن منتقل کنید. بسیاری تصور می‌کنند اگر بیت کوین خود را در صرافی نگهدارند، امنیت خوبی دارد اما مساله اینجاست که صرافی‌ها هر لحظه در خطر حملات سایبری قرار دارند.

اگر حجم زیادی از بیت کوین را خریداری کرده‌اید، خرید کیف پول‌ سخت‌افزاری را فراموش نکنید. چرا که کیف پول‌های سخت افزاری، امن‌ترین گزینه برای نگهداری مبالغ بالا هستند. اگر حجم معامله شما متوسط است، از کیف پول‌های نرم‌افزاری امن مثل تراست والت می‌توانید استفاده کنید. در نهایت اگر حجم معامله کوچک و هر لحظه مایل به فروش آن هستید، می‌توانید در کیف پول صرافی خود بیت کوین را نگهدارید.

آموزش مرحله به مرحله خرید بیت کوین در صرافی ایرانیکارت

برای خرید و فروش بیت کوین در صرافی ایرانیکارت، باید حساب کاربری تایید شده داشته باشید. اگر برای اولین بار می‌خواهید حساب خود را در ایرانیکارت باز کنید، مراحل زیر را طی کنید.

  • قدم اول: ثبت نام و احراز هویت در صرافی ایرانیکارت

ثبت نام و احراز هویت در صرافی ایرانیکارت

با مراجعه به صفحه اول سایت ایرانیکارت، در بالا سمت چپ، گزینه ثبت‌نام/ورود را مشاهده می‌کنید که با کلیک روی آن به صفحه لاگین یا ثبت‌نام هدایت می‌شوید.

فرم اولیه شامل شماره همراه و کد کپچا است که با وارد کردن آن باید فرم بعدی که شامل کد پیامک شده به شماره همراه، اطلاعات فردی، انتخاب رمز عبور و ایمیل است را پر کنید.

سپس می‌توانید با مراجعه به منوی سمت راست و انتخاب گزینه تایید مدارک، مراحل احراز هویت خود را آغاز کنید.

در بخش احراز هویت، ایرانیکارت از شما اطلاعات حساب بانکی و یک سلفی شامل تعهدنامه و کارت شناسایی می‌خواهد. لطفا توجه کنید که مدارکی آپلود می‌کنید، مطابق با راهنمای ایرانیکارت که در همان بخش نمایش داده می‌شود، باشد. حدودا ۱۵ دقیقه زمان می‌برد تا موفق یا ناموفق بودن مراحل احراز هویت به شما اعلام شود. در صورتیکه احراز هویت موفق بود، می‌توانید به خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در صرافی ایرانیکارت بپردازید. در غیر اینصورت مجددا تلاش کنید.

  • قدم دوم: خرید بیت کوین در صرافی ایرانیکارت

برای خرید ارز دیجیتال در صرافی ایرانیکارت مراحل زیر را دنبال کنید.

خرید بیت کوین در صرافی ایرانیکارت

از منوی سمت راست گزینه رمزارز را انتخاب کنید تا دو گزینه «خرید و فروش» و «کیف پول سخت‌افزاری» برایتان نمایش داده شود.

گزینه خرید و فروش را انتخاب کنید و از داشبورد رمزارزها گزینه بیت کوین را پیدا کنید.

از دو گزینه آبی رنگ که انتهای ردیف بیت کوین می‌بینید، خرید را انتخاب کنید.

خرید بیت کوین در صرافی ایرانیکارت - مراحل

با انتخاب گزینه خرید به صفحه انتخاب مقدار ارز برای خرید هدایت می‌شوید که حداقل و حداکثر مبلغ معامله نیز برای شما نمایش داده می‌شود.

پس از انتخاب مقدار بیت کوین و شبکه انتقال باید ادرس کیف پولی که می‌خواهید به آن بیت کوین را واریز کنید، وارد نمایید. اگر قبلا کیف پولی در ایرانیکارت ذخیره کرده باشید، همان آدرس برایتان نمایش داده می‌شود و می‌توانید آن را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب آدرس کیف پول و رفتن به مرحله بعدی، پیغام تایید برایتان نمایش داده می‌شود که با تایید آن، پیش فاکتور صادر و با انتخاب حساب بانکی، به درگاه پرداخت منتقل می‌شوید.

پس از تایید پرداخت، بیت کوین خریداری شده به کیف پول شما واریز خواهد شد.

قدم سوم: فروش بیت کوین در صرافی ایرانیکارت

برای فروش بیت کوین در صرافی ایرانیکارت، دو مرحله اول در بخش قبلی را پشت سر بگذارید و این‌بار به جای انتخاب گزینه خرید در مرحله سوم، گزینه فروش را انتخاب کنید.

در این بخش نیز همانند قسمت خرید، باید مقدار فروش بیت کوین را انتخاب کنید که حداقل و حداکثر آن مشخص شده است.

فروش بیت کوین در صرافی ایرانیکارت

در مرحله بعدی باید شماره حسابی که می‌خواهید معادل ریالی فروش بیت کوین به آن واریز شود را وارد نمایید. اگر قبلا حسابی در این بخش اضافه کرده باشید با انتخاب مستقیم آن به مرحله بعدی می‌روید.

بعد از انتخاب حساب، به مراحل نهایی تایید فاکتور و فروش بیت کوین رفته و سفارش شما تکمیل می‌شود.

به‌محض اینکه فروش انجام شد، معادل ریالی معامله به حساب بانکی شما شبا خواهد شد.

کلام آخر: ایرانیکارت، انتخابی امن برای خرید و فروش بیت کوین

در این مقاله به نکات مهمی که هنگام خرید و فروش بیت کوین باید به آن توجه کنید پرداختیم و پس از بررسی ملزومات و روش‌های ثبت معاملات بیت کوین، به ارائه راهنمای چگونه بیت کوین بخریم در صرافی ایرانیکارت پرداختیم. شما با خرید و فروش بیت کوین در صرافی ایرانیکارت می‌توانید از امنیت معامله خود مطمئن باشید و با روشی آسان، بیت کوین را معامله کنید. لطفا در صورتیکه هر سوالی درباره نحوه ثبت معاملات ارز دیجیتال در صرافی ایرانیکارت دارید، از بخش پشتیبانی یا دیدگاه‌های این مقاله با همکاران ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول
Request for Quote

بهترین روش خرید بیت کوین در ایران، خرید از صرافی‌های امن و معتبر، مانند ایرانیکارت است. لازم به‌ذکر است، پس از تکمیل خرید بهتر است بیت کوین خود را در یک کیف پول امن نگهداری کنید.

خیر، در تمامی صرافی‌های معتبر ایرانی و جهانی معتبر، خرید و فروش هر ارز دیجیتال نیازمند احراز هویت است.

کمترین و بیشترین مقدار قابل سفارش بیت کوین در پنل کاربری شما قابل مشاهده است.

بله، خرید و فروش بیت کوین در ایران قانونی است، اما در مواردی ممکن است با چالش همراه باشد. به‌طورکلی، این نوع معامله غیرقانونی نیست.

چگونه بیت کوین بخریم؟ آموزش مرحله به مرحله خرید BTC در ایران
بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال، مطمئن‌ترین رمزارزی است که هر سرمایه‌گذاری می‌تواند برای خود انتخاب کند. چه تازه‌وارد بازار باشید و چه یک تریدر حرفه‌ای، بیت کوین باید در سبد...
3 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...