ان اف تی

آموزش قدم به قدم بازی دسنترالند

آموزش قدم به قدم بازی دسنترالند

دسنترالند Decentraland یک دنیای مجازی غیرمتمرکز است که در آن می‌توانید املاک دیجیتال، آثار هنری و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بخرید، بفروشید و بسازید. شما می‌توانید با انجام بازی‌ها و انجام فعالیت‌های مختلف در این دنیای مجازی تجربه‌های جالبی کسب کنید و حتی به درآمد برسید! اگر شما هم تاکنون نمی‌دانستید که بازی دسنترالند چیست با این آموزش همراه باشید چرا که در ادامه هم آموزش ویدیویی دسنترالند و هم آموزش نحوه راه اندازی آن را به صورت کامل خواهیم داشت.

بازی دسنترالند چیست؟

بازی دسنترالند یک برنامه مبتنی بر بلاکچین اتریوم است. دسنترالند در واقع یک تجربه اجتماعی است که در آن با سایر اعضای اکوسیستم آن، از طریق بازی‌ها و موارد دیگر در تعامل هستید. بنیاد دسنترالند، توسط Ariel Meilich و Esteban Ordano در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد و در ژانویه ۲۰۲۰، عموم مردم به این دنیای مجازی دسترسی پیدا کردند.

حتما بخوانید: متاورس چیست؟

دسنترالند توسط کاربرانی که مالک MANA و LAND دو توکن بومی دسنترالند هستتد، از طریق Decentraland DAO، کنترل می‌شود. به این معنا که بازیکنان، مالک همه چیزی که به دست آورده‌اند از زمین گرفته تا دارایی‌ها، هستند. سهام داران توانایی رای دادن به پیشنهادهای توسعه متاورس دسنترالند را دارند.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال مانا می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز مانا

برای بازی در دسنترالند، به چیز زیادی نیاز ندارید. می‌توانید به راحتی با باز کردن وب سایت آن، در این برنامه فعالیت کنید. شما می‌توانید محیط‌ها و آواتارهای سه‌بعدی را برای خود ایجاد کنید و می‌توانید در هر کجا که مایلید قدم بزنید! در دسنترالند به صورت مجازی می‌توانید به یک باشگاه مجازی بروید، نمایش‌های هنری NFT را ببینید و یا در یک بازی مسابقه‌ای رقابت کنید. همه این موارد با استفاده از آواتار دیجیتالی شما انجام می‌شود.

لازم است بدانید این پلتفرم در حال حاضر از دستگاه‌های تلفن همراه پشتیبانی نمی‌کند. برای فعالیت در دسنترالند باید یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید تا دارایی‌های دیجیتال خود را ذخیره کرده و برای کسب درآمد از آن‌ها استفاده کنید. اگر کیف پول نداشته باشید، نمی‌توانید در فعالیت‌ها شرکت کنید.

آموزش گام به گام بازی دسنترالند

دسنترالند راهی برای افراد فراهم کرده تا با دوستان خود ملاقات کنند، از گالری‌ها بازدید کنند، آثار هنری بخرند، در کلوپ‌ها مهمانی برپا کنند و…. این آموزش را دنبال کنید تا شما هم بتوانید به دنیای متاورس ملحق شوید.

برای  ورود به دسنترالند باید وارد وبسایت بازی شد.

آموزش گام به گام بازی دسنترالند

دانلود و نصب

برای شروع فعالیت در آن هم می‌توان بازی را دانلود کرد و هم از طریق خود وب وارد محیط شد.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم این بازی در حال حاضر برای نسخه موبایل در دسترس نیست. برای دانلود بازی دسنترالند از طریق لینک‌ زیر اقدام کنید.

دانلود دسنترالند

مراحل بازی

با ورود به وبسایت دسنترالند، همانند تصویر زیر دو گزینه برای شما نمایش داده می شود.

مراحل بازی دسنترالند

ورود به عنوان مهمان Play as guest و یا ساخت حساب Create an account را می‌توان انتخاب کرد. برای انجام انواع فعالیت‌ها باید یک حساب بسازید زیرا ورود به عنوان مهمان دسترسی‌های محدودی به شما می‌دهد. برای ساخت حساب نیز حتما باید یک کیف پول را متصل کنید. در این آموزش ما کیف پول متامسک را متصل کرده‌ایم. بنابراین در ابتدا آموزش ساخت کیف پول متامسک و نحوه اتصال آن به دسنترالند را خواهیم داشت.

ساخت و اتصال کیف پول متامسک

هر مرحله با ورق زدن اسلایدهای زیر گام به گام عمل کنید.

  1. برای ایجاد کیف پول متامسک وارد وبسایت متامسک شده و وارد بخش Download شوید.
  2. سپس Install metamask for chrome را انتخاب کنید.
  3. گزینه افزودن به chrome را انتخاب کنید.
  4. در این مرحله روی Add extension کلیک کنید.
  5. سپس Get Started را انتخاب کنید تا نصب متامسک روی مرورگر کروم شما آغاز شود
  6. در مرحله ۶ مطابق تصویر از شما می‌پرسد که آیا از قبل کیف پول دارید یا تمایل به ساخت کیف پول جدید دارد. چنانچه از قبل کیف پول دارید دارید گزینه Import wallet و چنانچه قصد ساخت یک کیف پول جدید را دارید گزینه Create a wallet را انتخاب کنید.
  7. در مرحله بعد باید با قوانین موافقت کنید. روی گزینه I agree کلیک کنید.
  8. یک پسوورد قوی انتخاب کرده و در کادر اول و دوم قرار دهید و سپس تیک تایید قوانین را نیز بزنید. در پایان روی گزینه Create کلیک کنید.
  9. در مورد امنیت کیف پول یک ویدیو برای شما نمایش داده می‌شود. گزینه Next را انتخاب کنید.
  10. در مرحله بعد کلمات بازیابی شما نمایش داده می‌شود. آن‌ها را به ترتیب نمایش داده شده یادداشت کرده و در مرحله بعد به همان ترتیب وارد کنید و به صفحه بعد بروید. توجه کنید که کلمات بازیابی خود را حتما درجای مناسب نگهداری کنید چرا که از دست رفتن کلمات بازیابی شما به معنای از دست رفتن سرمایه شما است.
  11. شما موفق به ساخت کیف پول متامسک شدید. روی All done کلیک کنید.
  12. از قسمت افزونه‌های مرورگر کروم خود روی علامت پین کلیک کنید تا آبی شده که به معنای فعال شدن افزونه متامسک است. از این به بعد کیف پول متامسک در نوار ابزار مرورگر شما در قسمت بالا قابل مشاهده است.

آموزش کامل بازی دسنترالند

مطابق اسلایدهای زیر، مرحله به مرحله با آموزش‌های گفته شده اقدام کنید.

  1. بعد از اینکه Create an account را انتخاب کردید، مطابق تصویر اول، کیف پول متامسک را انتخاب کنید.

  2. یک پیغام در کیف پول شما ظاهر می‌شود که از شما در خواست اتصال به دسنترالند را دارد. گزینه Connect را انتخاب کنید.
  3. پس از آن یک پیغام دیگر مبنی بر مجوز ثبت نام در بازی از شما درخواست می‌شود. روی گزینه Sign کلیک کنید. اکنون کیف پول شما متصل شده و وارد صفحه ساخت آواتار می‌شوید.
  4. در این مرحله شما مطابق سلیقه خود پوشش و سایر موارد را مشخص کرده و در پایان روی گزینه Done کلیک کنید.
  5. در مرحله بعد یک نام و یک ایمیل برای خود مشخص کرده و روی Next کلیک کنید.
  6. پس از آن لازم است با قوانین بازی موافق کرده و روی I Agree کلیک کنید.
  7. شما وارد بازی شدید! روی گزینه Got It کلیک کنید.
  8. شما هم می‌توانید از طریق موس و هم از طریق کلیدهای کیبورد حرکت کنید.
  9. خود بازی راهنمای کامل دکمه‌ها را به شما آموزش خواهد داد. برای مثال با دکمه C می‌توانید منوی کلیدها را مشاهده کنید، با دکمه V می‌توانید نحوه نمایش را تغییر دهید، با استفاده از دکمه‌های حهت‌یابی کیبورد خود به جلو، عقب، سمت راست و سمت چپ حرکت کنید. به همین ترتیب موارد استفاده دکمه‌ها را به خاطر بسپارید.
  10. از قسمت پایین سمت چپ می‌توانید وارد چت عمومی شده و یا با افراد اطراف خود صحبت کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از دکمه B احساسات خود مانند شادی، سلام و… را نشان دهید.
  11. در قسمت بالا سمت چپ موقعیت شما روی نقشه مشخص است. اگر روی آن کلیک کنید، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که از طریق آن می‌توانید رویدادها و مکان‌هایی که علاقمند به گشت و گذار در آن‌ها هستید، مشاهده کنید.
  12. با انتخاب هر بازی از بخش Place و یا رویداد از بخش Events  شما می‌توانید از گالری ها، مکان ها، بازی‌ها و… بازدید کرده و حتی به آن‌ها ملحق شوید و درآمد کسب کنید.

نحوه و میزان کسب درآمد

پس از ورود به دسنترالند راه‌های زیادی برای کسب درآمد وجود دارد. رایج‌ترین راه خرید زمین و ساخت و ساز است. املاک و مستغلات، مانند دنیای واقعی، در دنیای مجازی وجود دارد و از آنجایی که زمین در دسنترالند تعداد محدودی دارد، ارزش آن در طول زمان افزایش خواهد یافت. همانطور که افرادی در ابتدا به قیمت ۱۰۰ دلار در دسنترالند زمین خریداری کردند و سپس آن را به ده‌ها هزار دلار به فروش رساندند!

در مقاله خرید زمین در متاورس به صورت کامل با نحوه خرید زمین در دسنترالند آشنا خواهید شد.

  • با خرید LAND یا زمین، می‌توانید از آن برای میزبانی برنامه‌هایی مانند بازی، تبلیغات یا انجمن‌های بازی و موارد دیگر استفاده کنید. می‌توانید برای هر برنامه‌ای که ایجاد می‌کنید، هزینه ورودی دریافت کنید یا اینکه می‌توانید زمین را به توسعه‌دهندگان و سازندگان محتوا، اجاره داده یا بفروشید. همچنین می‌توانید یک نمایشگاه از محصولاتی مانند کلکسیون‌های دیجیتال ایجاد کرده و آن‌ها را بفروشید.
  • راه دیگر کسب درآمد از دسنترالند انجام بازی است. در برخی بازها در ازای برد به شما پاداش داده می‌شود.
  • افراد می‌توانند با ساخت و ایجاد Nft ها و فروش آن‌ها به کاربران درآمد قابل توجهی ایجاد کنند.

میزان درآمد شما می‌تواند از ۰ تا بی‌نهایت باشد و این کاملا به میزان فعالیت و نوآوری خود شما بستگی دارد.

خرید و فروش توکن مانا

در دنیای مدرن پر از فناوری‌های غیرمتمرکز، MANA یک ارز دیجیتال عالی برای سرمایه‌گذاری است چرا که توکن مانا با تحولات فعلی در اکوسیستم دسنترالند، آینده روشنی دارد. در مقاله بازی دسنترالند چیست دانستید که دسنترالند یکی از ستاره‌های بازی‌های Play-to-Earn است که در سال ۲۰۲۱ توکن آن یعنی مانا در بازار ارزهای دیجیتال بسیار محبوب شد. برای خرید توکن مانا می‌توانید از طریق صرافی ایرانیکارت اقدام کنید. ایرانیکارت با داشتن ویژگی‌هایی هم چون کارمزد صفر، تایید آنی و احراز هویت سریع بکی از بهترین پلتفرم‌های خرید و فروش توکن مانا در ایران است.

سخن آخر

در آموزش کامل بازی دسنترالند خواندید که دسنترالند یک دنیای مجازی است که بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده است که به کاربران این امکان را می‌دهد که بخشی از جامعه دیجیتالی آن شوند و حتی دارایی‌های دیجیتالی مانند قطعه زمین، کلکسیون، آثار هنری و NFT را خریداری کنند.

آموزش قدم به قدم بازی دسنترالند
دسنترالند Decentraland یک دنیای مجازی غیرمتمرکز است که در آن می‌توانید املاک دیجیتال، آثار هنری و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بخرید، بفروشید و بسازید. شما می‌توانید با انجام بازی‌ها و...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام ممنون من دنبال همچین اموزشی توی سایت های خارجی می گشتم حتی سایت خود decentraland و zcoino دیدم اما چون انگلیسی بود خوب متوجه نشدم الان مقاله شما رو دیدم راحت متوجه داستان شدم ممنون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، دیدگاه شما متشکریم
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش نحوه خرید و فروش NFT
آموزش ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش NFT
خرید و فروش NFT ها اخیراً در جامعه کریپتو و افرادی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند، محبوبیت پیدا کرده است. بنابراین، NFT ها در حال تبدیل شدن...
آموزش ساخت NFT و فروش آن در اوپن سی و Rarible
ان اف تی
آموزش ساخت NFT و فروش آن در اوپن سی و Rarible
مراحل ساخت NFT ها بسیار دشوار نیست و هر کسی می‌تواند به این کار بپردازد، البته به شرطی که ماهیت واقعی و زیرساختی توکن‌سازی بر بستر بلاکچین را به طور...
NFT 2.0 چیست؟ نسخه دوم NFT
ان اف تی
NFT 2.0 چیست؟ نسخه دوم NFT
دوران NFT با Bored Ape Yacht Club ،CryptoPunks و دیگر پروژه‌های NFT 1.0 آغاز شد که چیزی جز تصاویر روی بلاک چین نبودند. با این حال مانند هر فناوری دیگری،...
آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام
ان اف تی
آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام
صنعت بازی و ارز دیجیتال با تکنولوژی متاورس به هم مرتبط می‌شوند. اگر می‌خواهید دنیای جدید متاورس را بررسی کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌توانید با یک بازی...
پرسودترین بازی‌های متاورسی
بازی های کریپتو
پرسودترین بازی‌های متاورسی
گسترش و خرید و فروش  ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر، بر صنعت بازی تأثیر گذاشته است و به ما امکان دسترسی به متاورس را می‌دهد. بازی‌های مختلفی که با دنیای...
5 بازی از بهترین بازی‌ های کریپتویی اندروید
بازی های کریپتو
5 بازی از بهترین بازی‌ های کریپتویی اندروید
اگر به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال به روشی متفاوت هستید، بازی‌های بلاک چین و بازی‌های کریپتویی ممکن است راه حل خوبی برای شما باشند. بازی‌های رمزنگاری NFT روز...
متاورس چیست؟ آینده اینترنت اینجاست
متاورس
متاورس چیست؟ آینده اینترنت اینجاست
چندی پیش شرکت فیس بوک به متا تغییر برند دارد. و در بیانیه ای رسمی متاورس را آینده جهان و اینترنت خواند. سرمایه گذاری شرکت های معروف مانند Epic نیز...
خرید زمین در متاورس – ۴ نکته مهم و حیاتی
متاورس
خرید زمین در متاورس – ۴ نکته مهم و حیاتی
 از زمانی که مردم و به ویژه افرادی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند، فهمیدند با خرید زمین در متاورس به راحتی می‌توان چند هزار دلار به دست...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...