اخبار ارز دیجیتال

هنگ کنگ قوانین جدیدی را برای نظارت بر معاملات OTC کریپتو معرفی می‌کند

هنگ کنگ قوانین جدیدی را برای نظارت بر معاملات OTC کریپتو معرفی می‌کند

هنگ کنگ برای جلوگیری از پولشویی و کلاهبرداری، مقررات سختگیرانه‌ای را برای ارائه‌دهندگان خدمات OTC ارزهای دیجیتال در نظر گرفته است.

از آنجایی که هنگ کنگ با آرزوی تبدیل شدن به هاب ارزهای دیجیتال در آسیا پیش می‌رود، رگولاتورها اقدامات سریعی را برای خنثی کردن هرگونه فعالیت مشکوک معاملات ارزهای دیجیتال فرابورس یا خارج از صرافی (OTC) انجام می‌دهند.

فروشگاه‌های کریپتویی هنگ‌ کنگ در بحبوحه سرکوب‌ها بسته می‌شوند

برآوردهای رسمی نشان می‌دهند که تقریباً ۴۵۰ فروشگاه، دستگاه خودپرداز و پلتفرم آنلاین در سراسر هنگ کنگ خدمات کریپتویی را ارائه می‌دهند. طبق داده‌های Chainalysis، این رسانه‌ها نقش مهمی در تسهیل معاملات ارزهای دیجیتال در خارج از صرافی (OTC) ایفا می‌کنند و بخش قابل‌توجهی از ۶۴ میلیارد دلار تراکنش‌های دارایی دیجیتالی را تشکیل می‌دهند که تا ماه ژوئن در این کشور جریان دارد.

اما نگرانی‌هایی در رابطه با دخالت احتمالی برخی از فروشگاه‌های رمزارزی در فعالیت‌های غیرقانونی به وجود آمده است. این فعالیت‌ها شامل کمک به اتباع چینی در دور زدن محدودیت‌های نقل و انتقالات خارجی و تسهیل طرح‌های کلاهبرداری که سرمایه‌گذاران را هدف قرار می‌دهند، می‌شوند.

در پاسخ به چنین وضعیتی، مقامات هنگ کنگ در حال ایجاد چارچوبی برای صدور مجوز تحت اداره گمرک این منطقه هستند. این چارچوب، ارائه‌دهندگان خدمات OTC کریپتو را موظف می‌کند تا رویه‌ای را برای نگهداری سوابق مشتریان هنگام خرید ارز دیجیتال اجرا و تعداد کارکنان خود را برای نظارت بیشتر افزایش دهند. در نتیجه این اقدامات، رشد قریب‌الوقوع هزینه‌های عملیاتی پیش‌بینی می‌شود.

علاوه بر این، هنگ کنگ قصد دارد گروهی از صرافی‌های رمزارزی را به‌ عنوان جایگزین‌های مناسبی برای بازار فرابورس جهت دسترسی به دارایی‌های دیجیتال، تقویت و تامین مالی کند. این صرافی‌ها برای تضمین یا درخواست مجوز طبق مقرراتی که توسط کمیسیون اوراق بهادار و آتی در اواسط سال ۲۰۲۳ معرفی شده، تا تاریخ ۲۹ فوریه فرصت دارند.

تغییرات نظارتی اساسی برای بازار OTC ارزهای دیجیتال

در تلاش برای افزایش نظارت و مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی، هنگ‌ کنگ جهت اجرای مقررات سختگیرانه‌تر بر ارائه‌دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال خارج از صرافی برنامه‌ریزی می‌کند. به گفته چنگی اونگ (Chengyi Ong)، رئیس بخش سیاست‌های APAC در Chainalysis، چارچوب پیشنهادی احتمالاً نظارت بر این حوزه را ساده‌تر می‌کند و به طور بالقوه استفاده از آن را به عنوان مسیری برای ورود به حوزه کریپتو کاهش می‌دهد. اونگ بر ضرورت افزایش اقدامات مدیریت ریسک به ویژه در مبارزه با جرایم مالی و تهدیدات امنیت سایبری توسط ارائه‌دهندگان تاکید دارد.

سازمان خدمات مالی و دفتر خزانه‌داری هنگ کنگ فرآیند اخذ مشاوره خود را آغاز کرده‌ که قرار بود تا ۱۲ آوریل ادامه داشته باشد. نهاد مالی هنگ کنگ طی این فرآیند قرار است بازخوردی را در مورد مقررات پیشنهادی OTC جمع‌آوری کند. اهداف اولیه بازنگری نظارتی شامل مهار پولشویی، جلوگیری از تامین مالی تروریسم و جلوگیری از فعالیت‌های متقلبانه می‌شوند. قابل ذکر است که این مقررات، ارائه‌دهندگان خدماتی را که پیش از تحت نظارت دقیق نهادهای نظارتی مانند کمیسیون اوراق بهادار و آتی (SFC) یا مرجع پولی هنگ‌ کنگ قرار گرفته‌ بودند، معاف می‌کند.

سخنگوی سازمان خدمات مالی و دفتر خزانه‌داری گفت که بخش گمرک برای نظارت بر ارائه‌دهندگان خدمات OTC کریپتو گزینه مناسبی است. او به تجربه گسترده خود در اجرای مقررات نیز اشاره کرد. همانطور که این سخنگو بیان می‌کند، دستورالعمل‌های آتی برای ایجاد رویه‌های ضروری و تضمین بالاترین سطح حمایت از سرمایه‌گذار، در نظر گرفته شده‌اند.

One Satoshi یکی از بازیگران برجسته OTC در هنگ کنگ است که شبکه‌ای از فروشگاه‌ها را اداره و تراکنش‌های رمزارزی را تسهیل می‌کند. راجر لی (Roger Li)، یکی از بنیانگذاران One Satoshi، می‌گوید که علیرغم پایبندی فعلی این شرکت به پروتکل‌های ضد پولشویی و احراز هویت (KYC)، الزامات نظارتی آتی و تعهدات ثبت سوابق می‌تواند هزینه‌های عملیاتی را افزایش دهد. لی نسبت به تأثیر این مقررات بر شرکت‌های OTC ابراز تردید کرده است. او می‌گوید که شرکت‌های OTC ممکن است با توجه به این شرایط فعالیت‌های کریپتویی خود را به حالت تعلیق درآورند یا به دنبال کسب مجوز تحت چارچوب نظارتی جدید باشند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...