اخبار ارز دیجیتال

فوری: وزارت دادگستری صرافی کوکوین را به نقض قوانین ضد پولشویی متهم کرد

فوری: وزارت دادگستری صرافی کوکوین را به نقض قوانین ضد پولشویی متهم کرد

صرافی کوکوین (KuCoin) طبق قانون رازداری بانکی آمریکا تفهیم اتهام شده است.

دادستان‌های فدرال ایالات متحده روز سه‌شنبه صرافی ارز دیجیتال کوکوین و دو تن از بنیانگذاران آن را به نقض قوانین مبارزه با پولشویی متهم کردند و گفتند که این صرافی در ایالات متحده فعالیت می‌کند، حداقل به یکی از سرمایه‌گذاران خود در مورد فعالیت در این کشور دروغ گفته و طی ثبت نام خود در نهادهای دولتی و اجرای برنامه مبارزه با پولشویی آمریکا ناکام نبوده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده در کیفرخواستی اعلام کرد که کوکوین و بنیانگذاران آن به نام‌های چون گان (Chun Gan) و که تانگ (Ke Tang) این صرافی مبادله ارزهای دیجیتال را به عنوان یک کسب و کار انتقال پول با بیش از ۳۰ میلیون مشتری اداره می‌کردند، اما تا سال ۲۰۲۳ برنامه‌ای برای احراز هویت مشتریان (KYC) جهت خرید ارز دیجیتال یا مبارزه با پولشویی نداشتند. حتی پس از آن نیز برنامه KYC کوکوین برای مشتریان فعلی اعمال نشده است. وزارت دادگستری در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که نه گان و نه تانگ هنوز دستگیر نشدند.

در کیفرخواست وزارت دادگستری آمده که نام صرافی کوکوین در شبکه اجرای جرایم مالی ایالات متحده به عنوان یک کسب و کار خدمات پولی به ثبت نرسیده است.

در ادامه این کیفرخواست می‌خوانیم:

از آنجایی که کوکوین هیچ برنامه احراز هویت یا مبارزه با پولشویی را اجرایی نکرده، خود را برای استفاده عموم در دسترس قرار داده و در واقع به عنوان ابزاری برای شستشوی درآمدهای حاصل از فعالیت‌های مشکوک و مجرمانه، از جمله درآمدهای به دست آمده از نقض تحریم‌ها، بازارهای دارک وب و بدافزار، باج‌افزار و طرح‌های کلاهبرداری مورد استفاده قرار گرفته است.

این کیفرخواست ادعایی را مطرح کرده مبنی بر اینکه کوکوین «به طور غیرمستقیم در مجموع بیش از ۳/۲ میلیون دلار ارز دیجیتال از تورنادو کش (Tornado Cash)، میکسر رمزارزی تحریم شده توسط ایالات متحده دریافت کرده است. نام صرافی کوکوین در پرونده‌های کیفری علیه دو تن از توسعه‌دهندگان‌ تورنادو کش به نام‌های الکسی پرتسف (Alexey Pertsev (که محاکمه او اوایل روز سه‌شنبه در هلند آغاز شد)) و رومن استورم (Roman Storm (که قرار است اواخر امسال در ایالات متحده محاکمه شود)) ذکر شده است.

کمیسیون معاملات آتی کالا (‌CFTC) نیز در روز سه‌شنبه شکایتی را علیه صرافی کوکوین تنظیم کرد و مدعی شد که این شرکت خدمات معاملاتی اسپات و آتی را ارائه می‌دهد اما به عنوان یک کسب و کار کمیسیون آتی، تسهیلات اجرای سوآپ یا بازار قرارداد معین‌شده ثبت نام نکرده است. شکایت کمیسیون معاملات آتی کالا نیز برای این بود که کوکوین معادل برنامه احراز هویت مشتریان را در CFTC اجرا نکرده است.

CFTC به دنبال جریمه مادی، ممنوعیت معامله و ثبت نام در آمریکا و حکم نهی از طرف دادگاه علیه کوکوین است، در حالی که وزارت دادگستری قصد مصادره و ضبط اموال این صرافی را در کنار مجازات‌های کیفری دارد.

دارن مک کورمک (Darren McCormack)، مامور ویژه تحقیقات امنیت داخلی آمریکا، طی بیانیه‌ای صرافی کوکوین را «یک توطئه و بزهکار چند میلیارد دلاری» خواند و اشاره کرد که کوکوین یکی از بزرگترین صرافی‌های کریپتویی محسوب می‌شود.

دیمین ویلیامز (Damien Williams)، دادستان ایالات متحده، در بیانیه‌ای گفت که کوکوین دائماً تلاش کرده تا «تعداد کاربران آمریکایی در حال معامله» در پلتفرم خود را پنهان کند.

او گفت:

در واقع، ظاهراً کوکوین از تعداد مشتریان قابل‌توجه خود در ایالات متحده استفاده کرده تا با میلیاردها دلار معاملات روزانه و تریلیون‌ها دلار حجم معاملات سالانه، به یکی از بزرگترین صرافی‌های مشتقات ارز دیجیتال و مبادلات اسپات تبدیل شود. همانطور که گفته شده، متهمان با عدم اجرای سیاست‌های اساسی مبارزه با پولشویی، به کوکوین اجازه دادند تا زیر سایه بازارهای مالی فعالیت کند و به عنوان پناهگاهی برای پولشویی غیرقانونی استفاده شود، چرا که کوکوین بیش از ۵ میلیارد دلار وجوه مشکوک و مجرمانه را دریافت و بیش از ۴ میلیارد دلار ارسال کرده است.

قیمت توکن کوکوین (KCS)، رمزارز بومی این صرافی پس از اعلام این خبر و در طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵ درصد کاهش یافته است. قیمت بیت کوین ۱/۵ درصد کاهش یافت، اما در طول روز نوسان داشته و در حدود ۷۰ هزار دلار معامله می‌شود.

اتفاقات روز سه‌شنبه تنها چند ماه پس از آن رخ داده که وزارت دادگستری، CFTC و وزارت خزانه‌داری اتهامات مشابهی را علیه بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، مطرح کردند.

فوری: وزارت دادگستری صرافی کوکوین را به نقض قوانین ضد پولشویی متهم کرد
صرافی کوکوین (KuCoin) طبق قانون رازداری بانکی آمریکا تفهیم اتهام شده است. دادستان‌های فدرال ایالات متحده روز سه‌شنبه صرافی ارز دیجیتال کوکوین و دو تن از بنیانگذاران آن را به...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...