اخبار ارز دیجیتال

سقوط بازار کریپتو در بحبوحه اتهامات SEC علیه صرافی بایننس (جزئیات کامل‌تر)

سقوط بازار کریپتو در بحبوحه اتهامات SEC علیه صرافی بایننس (جزئیات کامل‌تر)

بلومبرگ روز سه شنبه گزارش داد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پس از شکایت روز دوشنبه علیه صرافی رمزارز بایننس، فهرست ارزهای رمزنگاری شده را که اوراق بهادار ثبت نشده در نظر گرفته می‌شوند، به روز رسانی کرده است که حدود 115 میلیارد دلار توکن را در بر می‌گیرد.

SEC در شکایتی در روز دوشنبه گفت که توکن های معامله شده در Binance، از جمله توکن بایننس کوین، کاردانو، سولانا و پولیگان اوراق بهادار هستند و نیاز به ثبت و مقررات دارند. بر اساس گزارش بلومبرگ، با در نظر گرفتن سایر توکن‌هایی که قبلاً توسط SEC مورد هدف قرار گرفته‌اند، کوین‌هایی که به‌عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته می‌شوند، به 115 میلیارد دلار آمریکا می‌رسند.
روز دوشنبه، SEC 13 اتهام علیه Binance مطرح کرد که ادعا می‌کرد این صرافی به طور غیر قانونی اقدام به فروش توکن‌های BNB و BUSD خود کرده‌است. SEC همچنین ادعا کرد که Binance.com را به عنوان یک صرافی یا کارگزاری ثبت نکرده است.
سخنگوی Binance صبح روز سه شنبه در بیانیه ای ایمیلی به Forkast گفت: BNB یک توکن بومی است که برای ایجاد یک اقتصاد داخلی طراحی شده است. بنابراین، ارزش آن از شرکت کنندگان آن ناشی می شود.
این شکایت موجی از شوک را در بازار کریپتو ایجاد کرد. بیت کوین در 24 ساعت گذشته با 4 درصد کاهش به 25780 دلار رسید. بر اساس داده های CoinMarketCap، اتر 3.15 درصد سقوط کرد و بایننس کوین 8.05 درصد از ارزش خود را از دست داد تا به قیمت 276 دلار آمریکا معامله شود.

سقوط بازار کریپتو در بحبوبه اتهامات SEC علیه صرافی بایننس ایرانیکارت

کریشنا جووادی (رئیس بخش حقوقی Binance.US) در ماه آوریل به رویترز گفت که کارکنان اپراتور  BAM Trading، از زمان تاسیس آن در سال 2019، کنترل انحصاری بر حساب های بانکی داشتند. یکی از سخنگویان بایننس ایالات متحده آمریکا گفت که از زمانی که مدیرعامل فعلی شرکت در اواخر سال 2021 مسئولیت را بر عهده گرفت، هیچ کس به جز مقامات Binance.US کنترل یا دسترسی به حساب ها را نداشتند. با این حال، رویترز در 23 می گزارش داد که بایننس وجوه مشتریان خود را با درآمدهای شرکتی خود ترکیب کرده است و برخلاف قوانین مالی ایالات متحده که نیاز به جدا نگه داشتن پول مشتری دارد، عمل کرده‌است.

بایننس ایالات متحده، یکی از بزرگترین صرافی های ارزهای دیجیتال جهان تحت نظارت فزاینده ای از سوی رگولاتورها قرار گرفته است. در ماه مارس، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) بورس و مدیر عامل آن، Changpeng Zhao را به فرار عمدی از قوانین کالاها متهم کرد. ژائو این اتهامات را ‘بازسازی ناقص حقایق‘ می‌دانست.

طبق گزارش Bitcoinist، در این بی‌نظمی‌هایی که توسط تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده مشاهده شده است، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) یک پرونده گسترده علیه بایننس تشکیل داده و آن را به سوء استفاده از وجوه مشتریان و دروغگویی به قانون‌گذاران و سرمایه‌گذاران در مورد عملیات خود متهم کرده است. رگولاتور گفت که بایننس میلیاردها دلار از وجوه مشتریان را مخلوط کرده و مخفیانه آن‌ها را به یک شرکت جداگانه تحت کنترل CZ ارسال کرده است.

مدیر عامل بایننس در توییتر خود نوشت: کدامیک از شما بیشتر محافظت می‌کند؟ SEC یا Binance ؟

سقوط بازار کریپتو در بحبوبه اتهامات SEC علیه صرافی بایننس ایرانیکارت

شکایت اخیر SEC علیه صرافی به طور قابل توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته است، به طوری که اکثر ارزهای دیجیتال برتر کاهش شدیدی یافته‌اند. همچنین، داده‌های بلاک چین نشان می‌دهد که صرافی بایننس در روز دوشنبه حدود 503 میلیون دلار خروج خالص داشته است. معامله گران بیش از 1 میلیارد دلار از دارایی های دیجیتال را در این مدت برداشت کرده اند. این بزرگترین خروجی خالص روزانه حداقل از اواسط ماه مارس است، زمانی که سرمایه‌گذاران نگران شکست بانک‌های دوستدار ارز دیجیتال و بی‌ثباتی مبادلات ارزهای دیجیتال بودند.

سقوط بازار کریپتو در بحبوبه اتهامات SEC علیه صرافی بایننس ایرانیکارت

اخبار مرتبط: معامله با حساب بانکی در بایننس امکان پذیر شد

اهمیت خبر : منفی

منبع: forkast.news

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...