اخبار ارز دیجیتال

USDT تتر بالاخره به بلاک چین TON و تلگرام رسید

USDT تتر بالاخره به بلاک چین TON و تلگرام رسید

اکوسیستم‌های تتر و Web3 تلگرام با راه‌اندازی USDT و XAUT در بلاک چین TON به هم نزدیکتر شده‌اند.

شرکت ارائه‌دهنده استیبل کوین تتر با راه‌اندازی USDT وابسته به دلار آمریکا در The Open Network (TON) روابط خود را با اکوسیستم Web3 تلگرام تقویت می‌کند.

تتر این خبر را در تاریخ ۱۹ آوریل اعلام کرد و گفت که استیبل کوین طلای تتر (XAUT) را نیز در TON راه‌اندازی خواهد کرد.

این خبر همزمان با سخنرانی پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر‌عامل تتر و پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیانگذار تلگرام در رویداد رمزارزی Token2049 دبی منتشر شد.

در همان رویداد، تتر همچنین اعلام کرد که در حال ساختار‌دهی مجدد کسب و کار خود است و چهار بخش تجاری جدید را معرفی می‌کند: Tether Data ،‌Tether Finance ،‌Tether Power و Tether Edu.

‌پاول دوروف، مدیر‌عامل و بنیانگذار تلگرام در Token2049 دبی
‌پاول دوروف، مدیر‌عامل و بنیانگذار تلگرام در Token2049 دبی

به گفته آردوینو، TON و تتر چشم‌انداز مشترکی از اینترنت باز، غیرمتمرکز و سیستم مالی بدون مرز دارند.

مدیر‌عامل تتر اظهار داشت:

راه‌اندازی USDT و XAUT در شبکه TON امکان انتقال یکپارچه ارزش، افزایش فعالیت و نقدینگی را فراهم می‌کند و در عین حال تجربه مالی را به کاربران ارائه می‌دهد که می‌تواند با آنچه در سیستم مالی سنتی وجود دارد مطابقت داشته باشد.

این تحول جدید، نقطه عطف دیگری در گسترش تتر در بلاک چین‌های متعدد است. در حال حاضر استیبل کوین تتر ۱۵ بلاک چین از جمله ترون و اتریوم را تحت پوشش خود قرار داده است.

این اتفاق بزرگ برای شبکه TON نیز ضروری بود، چرا که توکن بومی آن یعنی تون کوین (TON) در تاریخ ۱۶ آوریل از دوج کوین به عنوان نهمین ارز دیجیتال بزرگ بازار از نظر مارکت کپ پیشی گرفت.

در اطلاعیه این دو شرکت آمده است:

بلاک چین TON با تلگرام کار می‌کند، به این معنی که USDT و XAUT روی TON این پتانسیل را دارند که تجربه‌ای ساده و بدون پیچیدگی برای پرداخت‌های همتا به همتا را به بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر جهانی تلگرام ارائه دهند.

جک بوث (‌Jack Booth)، رئیس بازاریابی بنیاد TON گفت که نکته منحصر به فرد در مورد راه‌اندازی USDT در TON این است که اکوسیستم TON انتقال ثروت بین فیات و کریپتو را امکان‌پذیر می‌کند و این جاه‌طلبی را دارد تا بر امور مالی سنتی در بحث کارایی و سهولت استفاده غلبه کند.

او افزود:

در ابتدا راه‌های داخلی برای تبدیل ارز فیات به ارز دیجیتال وجود دارد و به‌زودی راه‌های‌ دیگری هم برای برداشت ارزهای دیجیتال به کارت‌های بانکی و حساب‌های جهانی وجود خواهد داشت. این اولین باری خواهد بود که مخاطبان انبوه می‌توانند از زیرساخت‌های رمزارزی برای پرداخت‌های جهانی استفاده کنند.

آغاز به کار USDT در TON اولین نمونه از تلاقی این دو اکوسیستم نیست. از سال ۲۰۲۳، USDT یکی از ارزهای دیجیتال پیش‌فرض موجود در Wallet تلگرام در کنار سایر رمزارزها مانند بیت‌ کوین و تون‌ کوین بوده است. Wallet یک کیف پول شخصی ثالث برای کاربران تلگرام است که امکان خرید ارز دیجیتال را نیز فراهم می‌کند.

در زمان نگارش این خبر، شبکه ترون بلاک چین پیش‌فرض USDT در Wallet است که TRC-20 USDT را ارائه می‌دهد. به گفته هلیل میرخمد (Halil Mirakhmed)، مدیر ارشد عملیات Wallet، تتر مبتنی بر TON یکی از گزینه‌های کاربران در Wallet خواهد بود، در حالی که TRC-20 USDT به عنوان گزینه پیش‌فرض باقی خواهد ماند.

طبق داده‌های تتر، بلاک چین ترون بیشترین سهم از تمامی USDT های صادر شده را به خود اختصاص داده است.

این خبر چند هفته پس از راه‌اندازی ابزار بازیابی تتر در مارس ۲۰۲۴ منتشر شد که به کاربران اجازه می‌داد USDT های خود را بین بلاک چین‌های مختلف منتقل کنند. در تاریخ ۴ مارس، مارکت کپ USDT از سقف ۱۰۰ میلیارد دلاری خود عبور کرد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...